Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
quote:estrellas2 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:31:

Oppas is geregeld. Lunch afspraak staat

Bedankt meiden voor het zetje.Goed zo! Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:31:

Oppas is geregeld. Lunch afspraak staat

Bedankt meiden voor het zetje.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Dat is heel goed Estrellas, even weg. Gaan jullie morgen?
Alle reacties Link kopieren
Nee we gaan woensdag, ik heb Maxi uitgenodigd via een WhatsApp of hij met mij op date wilde



Oh enne..... we zijn ook weer intiem geweest! voelde zo fijn, even man en vrouw!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Oh meid, wat zit het weer tegen



Blij om te lezen dat jullie gaan lunchen en ook weer even man en vrouw konden zijn.





Doreia, je bent een kanjer!
Fijn Estrellas Hopelijk wat slapen vannacht.
HA lieve Estrellas!



Ik had hier even niet van me laten horen na je bevalling, omdat mijn eigen bevalling toen wel erg dichtbij kwam en ook alles daarna en ik het opeens eng vond om mee te praten hier...beetje stom maar ja.



Ik vond het heel lief dat je me kwam zoeken en ook gevonden hebt.

Mijn bevalling is vrij pittig verlopen. Ik heb best wat complicaties gehad en zoontje ook (foetale nood) waardoor hij met een vacuüm ter wereld is gekomen. Ondanks dat kijk ik wel redelijk goed terug op de bevalling en dat is allemaal te danken aan het personeel van het ziekenhuis waar ik ben bevallen, topmensen!!



Mijn herstel valt me echt tegen!!! Als ik dan lees wat jij te verstouwen heb... Meis, je hebt mijn grote respect (dat had je al, maar nu nóg meer)!!! Ik loop al te janken als Cheeryman niet op tijd thuis is en jij moet het weken zonder lief doen. En dat ook nog eens met twee kleine mannetjes.



Ons ukje heeft het door de bevalling ook vrij zwaar, maar ik hoop me hier gauw weer en ook vaker te kunnen melden. Want ook jij kunt wel een steuntje in de rug gebruiken en anders op z'n minst een luisterend oor/klankbord.



Ik wens je voor nu een fijne nacht.

Veel liefs Cheer
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Es, geniet deze week nog even van elkaar. En niet geheel onbelangrijk, als Maxi straks weer aan het werk gaat, kunnen jullie met een goed gevoel afscheid nemen.

Alle reacties Link kopieren
@ cheery, jeetje meid. Dat klinkt behoorlijk pittig allemaal! Foetale nood... net als Nano Ik hoop dat je uk snel opknapt en jij ook.



Jee zeg, die schommelstoel is wel de aankoop van het jaar hoor! Nano ligt al een uur te slapen. Weet niet wat ik mee maak!

Maxi is vandaag de hele dag weg met kinderen van de sportschool maar wij hebben een goede ochtend gehad met zn drieën. Nano had zichzelf en mij wel helemaal tot ona ondergoed onder gespuugd maar het huilen is beperkt gebleven.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Wat super zeg die schommelstoel.
voor de schommelstoel!
Alle reacties Link kopieren
We hebben een heerlijke middag gehad. Met zn vieren naar de dierentuin. Mini vond het geweldig en Nano sliep de hele tijd in de mc (2 uur).

Ik verga nu wel van de pijn maar niemand neemt het geluksgevoel wat ik vanmiddag had van mij af.



Overdag slaapt Nano eigenlijk alleen maar in de schommel. Ik probeer het wel om hem in bed te krijgen maar hij wil echt niet.



Maxi ligt al in bed, Nano in de schommel. Ik moet helaas nog wachten op een voeding en dan weer proberen hem in bed in slaap te krijgen.



Oh enne wintertijd:

Mini werd wakker om 07:15 wintertijd, Maxi naar hem toe en zei, ga nog maar even slapen, het is nog veel te vroeg.

En hij ging weer liggen en tukte zo een uur verder! Haha 😁
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hij is nog zo klein, laat hem maar lekker in de schommel liggen hoor. Even kijken of hij niet te lang met zijn ruggetje krom ligt (is niet goed voor zjin ruggengraat heb ik gelezen/begrepen) maar voor de rest voor vandaag!



Het was ook een super mooie dag qua weer vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ja als hij echt wakker is en ook niet huilt dan ligt hij wel in de box.

Die houding is inderdaad niet heel goed om lang in te liggen. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat met maagzuur prettiger is dan plat te liggen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ja helemaal mee eens! Is ook geen kritiek, meer een 'hou even in je achterhoofd'. En zo'n vaart zal het vast niet lopen. Ik ben zo blij dat je een (in elk geval voor dit moment) oplossing hebt gevonden!



Hier ligt Dorian met een hoofdeinde wat omhoog en een ui naast zijn bed. Hopelijk slaapt hij vannacht beter dan afgelopen nacht!
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, Dorian zo verkouden? Had hij nog last van de wintertijd? (Of beter gezegd jullie omdat hij vroeg wakker was )



Laatst heb ik een paar keer gehoord dat mensen zeggen, je krijgt wat je aan kan (een huilbaby moet ik aan kunnen bijvoorbeeld). Maar die opmerking blijft maar door mijn hoofd spoken.... een tweeling zou ik dus niet aan kunnen? ik vind het eigenlijk een beetje een rot opmerking ookal zal het vast niet zo bedoeld zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een rare opmerking Estrellas. Ook als je hem doortrekt naar het algemene leven. Mensen met veel ellende op hun bordje zouden dat dus aan moeten kunnen. Ik vind het echt een misplaatste goedbedoelde opmerking.



Wel fijn dat je vandaag zo'n heerlijke dag gehad hebt. Hoop dat je er even op kunt teren. En dan woensdag je date



Je vroeg hoe het het ging. Mwah eigenlijk. Ben nu bijna 34 weken. Laatste loodjes. Veel bekkenpijn. Lig eigenlijk grootste deel van de dag. Enige activiteit is zwangerschapszwemmen (lees: beetje poedelen). Optie eerder inleiden is langzaam iets dat tot de mogelijkheden gaat behoren.
Alle reacties Link kopieren
noah! Valt allemaal niet mee he dat zwanger zijn.

Probeer als het even kan niet alleen maar op de bank te liggen, en klein beetje te bewegen.

Ik vond het zwemmen heerlijk! Zag er iedere keer tegenop om me te moeten omkleden maar slaakte een zucht van verlichting als ik eenmaal in het water lag. Heerlijk even gewichtsloos!

Ben je verder wel helemaal klaar? To do list af gewerkt?

Hou je me een beetje op de hoogte?



En ja, wat een nare opmerking eigenlijk hè, hoe je het ook bekijkt.



Ik had nano beneden gevoed want Maxi lag al te slapen. Ik bereidde me alvast voor op nog een toetje in bed, stofzuigergeluid afspelen en speen ploppen.

Maar die Nano is gewoon gaan slapen zonder dat alles!

Ik lig nu tussen 2 snurkende kerels in! Haha.

Ga zelf ook maar slapen nu

Trusten!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
O herkenbaar, dat gewichtsloos. Heerlijk.

Omkleden erna is 😒.



Grootste deel is af nu. Dinsdag geschilderd. Nog klein stukje behangen (maar degene die dat doet, heeft nu even wat andere dingen aan haar hoofd). Hop dat dat op tijd afkomt. Maar als het schilderen af is, kan ik kleertjes gaan wassen.

Ik hou je op de hoogte!



Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te lezen dat jullie een fijne zondag hebben gehad.

Nano die zich wat comfortabeler lijkt te voelen, mini die heeft genoten en Maxi en jij weer 💏



Geniet Maar lekker van je mannen.
Alle reacties Link kopieren
Oh het klinkt goed Estrellas! Niet dat alles nu makkelijk is, maar het lijkt me beter te behappen als je weer even enkele fijne momentjes hebt gehad!



En veel plezier op je date woensdag! Dat wordt vast weer zo'n fijn moment!
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je een gezellige en liefdevolle lunch vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Fijne date vandaag Estrellas!

Ja! En laat een flesje vergenoegde melk achter. Wellicht drinkt hij bij een ander wel.

Veel romantiek gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Oei, dit is even wennen, het vernieuwde forum.



De lunch vandaag was gezellig! Onze mannetjes hebben het ook goed gedaan zonder ons, hebben allebei geslapen.

We hebben lekker over vanalles en nog wat gekletst en lekker gegeten.



Zelf ben ik erg onrustig en een beetje geïrriteerd. Kan er niet de vinger op leggen waar het door komt. Heb echt "last" van drukke Mini en huilende Nano. Het liefst sluit ik me ergens op waar het gewoon helemaal stil is.

Ik heb maxi laatst naar een audicien gestuurd omdat de tv altijd zo hard moest maar ik denk dat het probleem bij mij ligt, ik hoor gewoon te veel.



Zoals nu.... huilende nano in bed.... later meer
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven