Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Uitnodigingen idd, maar vriend is ontwerper dus gaat puur om drukken +/- 50 euro.

Geen bedankjes. Fotograaf ook niet denk ik.

Verder wel nieuwe maar normale kleding. Vriend koopt normaal rond kerst nieuwe kleren voor de winter. Nu verplaatst hij dat naar voor de bruiloft. Daarom niet als bruiloftskosten benoemd. En ik hoef alleen maar een leuk jurkje van ongeveer 100 euro. Schoenen enz heb ik nog wel (zo goed als nieuw maar wel ingelopen). Make-up zelf, haar bij kapper.



Zat allemaal wel in mijn hoofd. Maar is denk ik wel een goed idee om ook op het lijstje te zetten.

Best voor de hand liggende dingen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een deel geld terug van de belasting omdat we vorig jaar een huis gekocht hebben. Na een nieuwe (budget)keuken hebben we daar al een startbedrag aan overgehouden. Verder lukt het ons steeds beter om te sparen. Ik geloof wel dat we wat dat betreft bevoorrecht zijn.
Wanneer willen jullie gaan trouwen?



Een lijst is best handig ja, ook om on track te blijven met je budget. Eens kijken naar een "officiële" lijst (je kunt ze op pinterest of elders op i-net vinden) vond ik ook heel handig. Door die lijsten eens goed te laten weken in mijn hoofd kwam ik er achter wat ik wel belangrijk vind en wat niet. Daardoor zijn er wat dingen bij gekomen die ik aanvankelijk onnodig vond, en een paar dingen geschrapt waarvan bleek dat ze zo boeiend eigenlijk niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk in februari :-)

Heb nog even overwogen om bij (schoon)ouders in de tuin te doen. Maar dat lijkt me toch niet zo fijn in februari. Hoewel een groot kampvuur natuurlijk ook erg sfeervol is.



Daarnaast willen we niet dat onze ouders er veel werk van hebben. En dat is natuurlijk wel het geval als het in hun tuin gaat plaatsvinden.
Kampvuur is leuk. maar het kan in februari ook gewoon regenen of sneeuwen
Alle reacties Link kopieren
Precies! dus daarom maar gewoon binnen, ik ben zelf ook een enorme koukleum



Pff, maar je moet zoveel keuzes maken....
Alle reacties Link kopieren
@Josie klinkt als een gezellig, relaxed en intieme bruiloft. Gefeliciteerd trouwens met de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken trouwens spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook trouwen volgend jaar, waarschijnlijk in maart. Voor ons een bijzondere gebeurtenis met enkel beste vrienden en ouders. We gaan op locatie trouwen, dus niet naar het gemeentehuis, maar met alle aanwezigen op de feestlocatie in de avond. Direct daarna volgt het feest. De dingen waar ik geld aan uit geef zijn uiteraard de locatie (hapjes/drankjes) en gemeentelijke zaken, een bruidsjurk/pak en een fotograaf.
Ga je een heel feest geven met zo weinig gasten?
Wij gebruiken niet ons huidige spaargeld, dat is echt als buffer bedoeld voor ons huis ( waar ik de komende 10 jaar geen onderhoud aan verwacht :P) onze auto's en als extraatje voor de vakanties.



We sparen maandelijks een leuk bedrag voor de bruiloft, waardoor we binnen een jaar ruim op ons budget zitten.
Gisteren trouwens nog even vriendinnen op het hart gedrukt dat ik dus echt niets raars ga doen met dat vrijgezellenfeest.. Lol dat ze hadden! Hopelijk geen slapende honden wakker gemaakt Gelukkig duurt het nog even.. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze week begonnen aan mijn boeket.

Ijzerdraad in brooches proppen enzo haha, wat een werk maar het maakt me blij!



Ik vind het nieuwe forum echt bagger.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk OLLA! Heb daar hele mooie van op internet gezien. Leuk als je een beetje handig bent :-).



Vind het nieuwe forum ook niet zo. Kille bedoening zo!
Alle reacties Link kopieren
Backgroundskin is je vriend.



Kun je het forum zelf een kleurtje geven ipv dat smerige wit. Doet minder pijn aan je ogen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tabel nieuwe stijl veel mooier vind.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is dan ook de enige verbetering
668, the neighbour of the Beast
Ik vind het ook maar een saaie bedoeling het nieuwe forum nu. Niet heel erg overzichtelijk.

Anyhow.



Ik vind het inderdaad ook echt achterlijk de prijzen die er gevraagd worden als het gaat om een bruiloft. Ben ook zeker van plan veel zelf te maken (Corsages, tafelstukken en bloemen). Vind ik ergens ook wel weer veel leuker om zelf te maken, het is toch een stuk persoonlijker ^^



Vraagje aan jullie dames:

Er werd gemeld dat dit topic liever bedoeld was voor aanstaande bruiden, iets wat ik niet ben (wel in mijn hoofd, maar nog niet officieel dan ;) ). Vinden jullie het een probleem dat ik af en toe iets laat horen? Ik vind het persoonlijk namelijk erg leuk om jullie ervaringen te lezen en tips te volgen en hier soms op te reageren.

Mocht iemand dit not done vinden, graag laten weten (Wordt niet persoonlijk opgevat :D)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik had gehoopt wat meer mee te schrijven, want vind het heel leuk om allemaal te lezen haha.

Maarrr: Ik heb een hele leuke tip voor bruiden met een niet zo hoog budget (zoals ik zelf...)

Free printables! Er staat op internet een hele hoop gratis ontwerpen: uitnodigingen, rsvp's, taarttoppers, bride/groom plaatjes, cupcake toppers. Hoef je alleen dik papier te kopen(en inkt in je printer)! I (L) Google.



Heb gisteren mn lijst met oorsponkelijk budgetplanning erbij gehaald, en ga het zeker gebruiken:)!



En heb mn trouwjurk gevonden!!! Hij is perfect. En kan niet wachten om m aan te doen. Maar moet nog ong 7 maanden wachten. En daarna doe ik m gewoon elk jaar aan. Anders is het ook zonde.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen van elke trouwjurk een foto dus ook van de jouwe



En Depster, van mij mag je hoor
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen foto! Want stel dat hij m per ongeluk ziet!!! hahaha

staat wel een foto op de site van een grote bruidswinkel in R'dam...

moet ik even artikel nummer zoeken. Telt dat ook?
Alle reacties Link kopieren
code 11617.
Alle reacties Link kopieren
Welk merk?



Ik heb trouwens overal foto's van mezelf in trouwjurk

Op mijn laptop, op mijn telefoon....



Van welk merk is je jurk?

(ik zit drie dagen ziek thuis dus ik kijk al drie dagen bruidsjurkentv op TLC. Ik ben helemaal into de designermerken)
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
En welke winkel helpt dan ook wel om te zoeken.



In Rotterdam, is dat niet de Honeymoon shop?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
ja klopt, is de honeymoon shop.

merk is cosmobella. Ken ik niet, maar ben ook niet van merken.

mn moeder en vriendin hebben wel fotos. Kan ik af en toe spieken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven