Vanaf oktober 2010 kindvrij-deel 21-

01-09-2014 16:40 2995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel. Klets gezellig mee over van alles behalve vieze luiers, kotsdoekjes en ander kinderongemak
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al mijn 3e implanon

Nooit klachten gehad, plaatsen was erg makkelijk (als een soort injectie), bij het verwijderen na 3 jaar moet er een klein sneetje (5 mm ofzo) onder plaatselijke verdoving gemaakt worden om de oude er uit te halen en de nieuwe er in te zetten.



Veel voorkomende bijwerking: ik word niet meer ongesteld, en had hem daarom ook genomen;-)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je dat laten doen himalaya? Het spreekt mij ook wel aan maar op internet heb ik veel enge verhalen gelezen wat me dan toch weer wat weerhoudt.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de verwijzing bij de huisarts gevraagd, hij gaf aan dat hij er te weinig ervaring mee had en heeft me verwezen naar de gynaecoloog. Het duurde nog geen 5 minuten.



Bij de eerste voelde ik hem, als ik goed 'poerde' wel zitten, de 2e niet en daar is toen ter mijner geruststelling een echo gemaakt.

In de beginperiode, toen hij net op de markt was, is het wel eens gebeurd dat de implanon (zie het als een stukje lucifer) niet uit de injectienaald was gekomen door onkunde van die arts. Sinds die tijd hebben ze volgens mij de procedure en de injectienaald verbeterd, waardoor het nu duidelijk is dat hij er uit is gekomen en in je arm zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook wel als goede anticonceptie.

Misschien ga ik eens even meer informatie winnen bij mijn huisarts, misschien is ze daar wel over te spreken.

En implanon zit in je bovenarm dus?
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Ja, bij mij zit hij aan de binnenkant van mijn linker bovenarm (ik ben rechts).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb de prikpil gehad, maar had bijwerkingen zoals in no time megaveel aankomen en vocht vast houden. Werd niet meer ongesteld wat dan weer 'n zeer positieve bijwerking was, maar helaas woog het nadeel zwaarder.

Ben de gewone pil weer gaan doorslikken. Heb het grootste deel van de tijd toch geen vent, dus het is voor mij puur reguleren/uitstellen van de ongesteldheid. Had ik 'n langdurige relatie gehad had ik me wel laten helpen als extra veiligheidje.
Alle reacties Link kopieren
Zou me ook willen helpen, maar onmogelijk!

Sturen mij zo naar huis.

Is ook en nadeel hé van die prikpil aankomen en vocht vast houden. Dus word hem ook niet denk ik, want ben al gevoelig voor aankomen en vocht vast houden.

Hiem wat koste jou implanon? Als ik vragen mag? Kijk kost wat centjes maar dan heb je ook wat, zit er wel 3 jaar in en geen ongesteldheid, wat ik nu weg hou door 6 maanden de pil door te slikken. Maar ben die pil gewoon zo beu.

Ik ga morgen eens even bellen naar de dokter of ik kan worden door gestuurd naar de gynaecoloog. Zou fijn zijn.
Leef & laat leven!
Waarom helpen ze jou niet Chick? Denk echt dat het aan de houding ligt die je aanneemt bij 'n gyn of hij op je eis in gaat en als ie weigert dat je dan resoluut zegt dat je een consult bij een ander eist of dat je die gast gaat aanklagen als je 'n ongelukje krijgt. Mijn vriendin is op haar 25e gesteriliseerd (ok, ze had toen wel net haar kind, maar dat zou voor weiger-gyns juist reden kunnen zijn dat ze vast nog wel 'n extra kind zou willen in de toekomst). Toch te belachelijk voor woorden dat ze je niet serieus nemen als je onklaar gemaakt wenst te worden, maar dat ze kinderen van 16 die zwanger worden gewoon toestaan het kind te baren.
Alle reacties Link kopieren
quote:chick28 schreef op 23 oktober 2014 @ 15:16:

Hiem wat koste jou implanon? Als ik vragen mag? Kijk kost wat centjes maar dan heb je ook wat,



Dat mag je vragen maar ik heb werkelijk geen idee. Zal er ook aan liggen of je verzekerd bent voor anticonceptie?

Als je je eigen risico al op hebt gemaakt, zou ik hem nog dit jaar laten plaatsen. En ik ging de eerste keer eerst voor een gesprek naar de gyn, maar had meteen al een implanon moeten halen bij de apotheek (op recept van de huisarts), dan had hij hem meteen kunnen plaatsen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja ze vinden me gewoon nog te jong. Dat is de reden dat ze het niet willen doen, stel dat je je,nog bedenkt. Maar dat gebeurt niet. Ja Hiem ik heb m'n ¤360 al betaald ja dus dan moet ik er dit jaar nog snel bijzijn. Moest je ook ongesteld zijn of dat maakt niks uit?

De implanon spreekt me heel erg aan, ga echt even bellen morgen naar de dokter voor een afspraak en dan wil ik een verwijsbrief.
Leef & laat leven!
Hoe oud ben jij dan Chick? Het gaat er niet om wat zij vinden en jij blijkbaar klakkeloos accepteert. Je moet je gewoon kwaad maken. Jij bent tenslotte de klant.
Alle reacties Link kopieren
Ben 24 elninjoo.

Dus wat of spiraal of implanon of pil of prikpil.

Moest over 5 jaar maar weer terug komen.
Leef & laat leven!
Ik had me niet zo van 't kastje naar de muur laten sturen als ik 'n relatie van betekenis had gehad als twintiger en ik dus condoomvrij had willen kunnen seksen zonder bang te hoeven zijn dat de pil z'n werk niet deed...
Alle reacties Link kopieren
Nee doe ik normaal ook niet hoor, maar had daar alleen mezelf maar mee. Ben weg gegaan zonder iets te zeggen.

Nu ook even helemaal klaar met ziekenhuizen en gynaecologen.

Slik wel gewoon de pil, of ga over op de implanon.

De pil slik ik al een jaar of 10, en nog nooit zwanger geweest/geworden.

Blijft voor mij ook echt een raadsel Hoe zoveel meiden/vrouwen zwanger worden Door de pil heen.

Kan toch niet?
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, de pil is natuurlijk niet 100% veilig, er is altijd een (heel klein) kansje dat je zwanger wordt, ook al gebruik je de pil goed.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt daar heb je gelijk in.

Daarom hier pil+condoom.

Brrrr krijg de kriebels al als ik eraan denk dat ik zwanger zou zijn. Nee is niks voor mij!

Daarom dubbel veilig doen, want pil+condoom is denk ik wel bijna 100% veilig.
Leef & laat leven!
Ik heb een winterjas gekregen vandaag. Voor het eerst in eeuwen een donkerblauwe ipv zwart wat ik altijd draag



Planten heb ik trouwens ook (en een kat) van die niet kapot te krijgen groene dingen. En een klein moestuintje in de achtertuin. Cactussen heb ik al eens gesloopt per ongeluk, dus die hebben we niet meer. Heel veel kamerplanten gaan hier dood

Verder teken en schilder ik graag, en sinds kort fröbel ik ook.

Zoiets zeg maar:



Haken en breien wil ik ooit nog leren stiekem hehe.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Mag!



En misschien kun je iemand in het bejaardenhuis of aanleunwoning vragen om je breien en haken te leren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoeft niet stiekem, stitch'n'bitch schijnt zeer hip en gezellig te zijn!

Vorige week bij Lidl hadden ze een boekje met brei patronen (simpele)
quote:himalaya schreef op 24 oktober 2014 @ 17:52:

Wat leuk Mag!



En misschien kun je iemand in het bejaardenhuis of aanleunwoning vragen om je breien en haken te leren?



Haha ja misschien wel, mijn moeder hoef ik iig niet te vragen, die HAAT handwerken.



Gerbera: Oh echt? Dat het hip is wist ik niet haha, dacht dat kleurplaten kleuren nu helemaal in is. Heb dat boekje vandaag bij de Lidl in ieder geval niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Koekie had jij vandaag je date...?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Jaaa Koek tell us bout the date!
Magdalan ik wil je het boekje wel opsturen, heb er het komende jaar toch geen tijd voor.... Het kostte 3,99.
Alle reacties Link kopieren
Voordat je aan patronen begint zou ik eerst maar gewoon leren breien of haken en dan een sjaal maken ofzo. Of een dekentje voor poeksel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lief aangeboden Gerbera, maar ik heb er momenteel ook nog geen tijd voor haha.



En Hiem, ik wilde het inderdaad zo gaan doen, heb alleen geen idee of een dekentje door theemuts gewaardeerd gaat worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven