Gezondheid alle pijlers

dikke enkel

25-10-2014 07:53 6 berichten
Jaren geleden altijd hard gelopen, gestopt, andere sporten gedaan en sinds enige tijd loop ik weer. Meestal rond de 5 km op een rustig tempo.

Ik heb mijn schoenen toen aan laten meten dmv looptest ed, ook nooit problemen gehad.



Nu ging ik vorige week zondag rondje rennen en toen ik ongeveer 5 km ah rennen was, kreeg ik opeens last van m'n linkerenkel. Aan de buitenkant, rond die knobbel die daar zit.

Ik ben gestopt en rustig naar huis gelopen.

Voet omhoog gelegd en uurtje erna gaan slapen.

Moest er snachts uit en kon er met aardig wat pijn op staan.

Volgende dag gaan werken, die kantoorwerk dus zo veel mogelijk zitten en klein stukje lopen afgewisseld.

Maar ik had er helaas aardig last van.



Afgelopen week alleen wat in huis gelopen, wT ik moest doen op de fiets gedaan.

De pijn is een stuk minder maar nu een week erma nog steeds aanwezig.

Het voelt iets warmer en is iets dikker dan de andere enkel.



Ik ben nog niet naar de ha gegaan ik dacht ik wacht het even af maar ben nu toch al een week verder.



Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik hiermee naar de dokter of gaat het met rust over?

Ik heb de enkel niet verzwikt en hij is ook niet blauw.

Gekke is dat ik daarvoor ook vaak 5 km rende zonder problemen op dezelfde schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je niet verzwikt tijdens het lopen. Kan gebeuren zonder dat je het door hebt.

Ik zou als ik jou was van de week even naar de huisarts of nog beter, fysio gaan. Die kan je heel snel vertellen wat er is en wat de behandelmethode is.
Alle reacties Link kopieren
Als hij warm aanvoelt klinkt het als een ontsteking. Wanneer dit niet over gaat even langs de huisarts. In ieder geval niet teveel belasten, voetje af en toe hooghouden en laten rusten.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Yup ervaring. Ik ben 'doorgelopen' toen ik dacht dat het wel weer ging na een weekje ofzo. Werd steeds erger tot ik strompelend naar huis moest. Huisarts liet het een weekje intapen, daarna zeker een half jaar moeten herstellen. Dus tip: pas weer rustig gaan opbouwen als het echt over is.

(Ik was trouwens wel een loopbeginner en had geen aangemeten loopschoenen toendertijd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven