Mode & Beauty alle pijlers

welke primark vandaag bezoeken qua drukte/chaos?

25-10-2014 10:06 86 berichten
Ik snap dat vandaag sowieso geen goede dag is maar mijn man wil er perce een keer heen Rotterdam poolsterplein is de dichts bijzijnde, maar dat is bij Alexandrium toch? Vond ik zelf een vreselijke vestiging. Daarna komen Zoetermeer, Almere en Hoofddorp. Die liggen allemaal even ver weg vanaf ons. Het word dus 1 van die 3, maar welke is de beste keus vandaag ivm drukte en chaos? Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 oktober 2014 @ 11:01:

Ze hebben gewoon mannenkleding ja. En aan antwoorden als "ga niet" heb ik weinig, want we gaan toch

Zoetermeer klinkt nu als de beste optie iig.Ik Zoetermeer niet een kleine winkel vergeleken met die van het Alexandrium?
Alle reacties Link kopieren
quote:otis schreef op 25 oktober 2014 @ 11:09:

Off topic.. Wie gaat daar voor de lol heen? Drukte, troep kleding en dan laten we de achtergrond van die kleding nog buiten beschouwing.Inderdaad. Bedenk maar goed hoe fout die foute kersttrui (en alle kleding daar) werkelijk is. Waarom denk je dat die troep zo goedkoop is. Denk na. Dan vergaat je de lol wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:nietvergeten schreef op 25 oktober 2014 @ 11:24:

[...]





De kinderen die werken voor de wat duurdere merken in Bangladesh zullen heus wel niet het verschil merken in arbeidsomstandigheden.Primark doet het inderdaad net zo 'goed' als andere, grotere merken, als je op het keurmerk afgaat:

http://rankabrand.nl/modeketens/primark.
Alle reacties Link kopieren
En waar koop jij je kleding, Jools?
Alle reacties Link kopieren
Heb nu een H&M jeans in waarin gewoon staat made in bangladesh dus dat maakt niet uit.



Zoetermeer is altijd wel te doen vind ik.
De foto's van Primark ken ik alleen. Vanaf de foto's vind ik het wel leuk, maar het zijn maar foto's.

Als je ergens een leuke outlet weet dan zou ik persoonlijk daar ook gaan kijken.



Ik ben wel benieuwd hoe man het uitstapje naar de Primark vond.



Zelf heb ik laatst kleding - die ik eerst wel leuk vond - met bepaalde labels terug gehangen. Dan ga ik toch liever naar een outlet.

Is óók leuk om daar te kijken.

Maar er is nog steeds geen controle op labels. Via een ander land en ze mogen er een andere op hangen. From ..... en dan hoeft het alleen maar ergens zijn opgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 oktober 2014 @ 11:01:

Ze hebben gewoon mannenkleding ja. En aan antwoorden als "ga niet" heb ik weinig, want we gaan toch

Zoetermeer klinkt nu als de beste optie iig.Succes en sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me op veel willekeurige tijdstippen over de drempel gewaagd. Het is áltijd chaos. Zelfs als de drukte nog te doen is. Dus succes!



Primark wakkert een vreemd soort oergedrag in mensen aan. Een bizarre mix van hebzucht, koopverslaving en overlevingsdrang. Afschuwelijk. Ik zou zeggen: Schat, leef je uit. Ik zit daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 25 oktober 2014 @ 11:00:

Venlo ben ik geweest, die is tenminste niet druk.Ik ben er langs gelopen en idd helemaal niet druk. Ook rond 12 uur. En netjes, heb ik Rotterdam niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Primark erg tegenvallen, voor wat betreft de kinderkleding. Er was weinig keuze vergeleken met een H&M bijvoorbeeld.



Ik was er afgelopen donderdag, in Nijmegen. Quick scan: de zaak hangt en ligt nu vol met foute kersttruien en kerstkussens, kerstkleden en kerstdiadeems.

En opvallend veel mannenkleding!



Wat mij betreft eens maar nooit weer ( had een zwart kindershirt in een bepaalde maat nodig om te versieren voor Halloween, kon elders niet de juiste maat vinden).

Maar goed, de H&M vind ik ook niets, teveel prints en dunne kwaliteit stof en een maatvoering van niets ( leg bijvoorbeeld twee kledingstukken van dezelfde maat eens op elkaar ?)

Meestal koop ik Esprit kinderkleding bij de V&D of Bengh via MP.
De toekomst is niet meer wat het was
Ik ken alleen de Primark in Alexandrium en Zoetermeer.

Primark in Alexandrium vond ik echt verschrikkelijk. Alle kleren liggen op de grond, mensen graaien alsof het gratis is (scheelt niet veel ).

Zoetermeer vind ik beter; wat rustiger (ja, zelfs op zaterdag) en netter.
Dubbel
Ja, dat vreemde koopgedrag.

Ik los het simpel op door meerdere dingen te kopen en dat weer terug te brengen. Is heel heilzaam en scheelt ruimte in de kast en geld. Voor het zelfde geld kan je dan iets kopen wat je echt nodig hebt. Thuis ga je dezelfde kleding toch heel anders bekijken en zien. Daar kan je gewoon de rust nemen om te kijken hoe leuk het is.

Maar, voor mensen die het nog nooit hebben gezien is het natuurlijk wel een heel nieuwe ervaring. Alles moet je een keer hebben gedaan.



Bij H&M, Zara en C&A kan je overal de ontbrekende maten elders in de winkel terug vinden. Ik ben een keer op een morgen net na de opening geweest. Ik dacht echt dat er een nieuwe vestiging was geopend. Onherkenbaar was het. Gelukkig is de herfstvakantie af gelopen.

Dat vreemde koopgedrag gaat na een paar keer vanzelf over. Ik graai alleen nog maar als ik het binnen een week kan terug brengen zonder al te veel moeite.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, graaien voor een paar euro!
Altijd fijn, dat viva-forum. Dan geef je in de OP 3 opties van winkels, waar we vandaag heen wil, en dit zijn de antwoorden :

Ga niet!

Ga een andere dag.

Je bezorgd je man een trauma.

Venlo!

De arme kindertjes in Bangladesh.



Wat is er mis met 1 van die 3 opties uit de OP te noemen?

Maar goed, we gaan naar Zoetermeer nu! Ik weet wat ik aan kan treffen, mijn man niet
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier, Desperate.
Alle reacties Link kopieren
Apart dat je man er heen wil. De meeste mannen willen niet eens mee naar binnen. De bankjes buiten (Alexandrium) zitten altijd vol met mannen.
Ik ben heeeeeeeel benieuwd naar de reactie van je man straks



(Verder geen zinnige info, die heb ik toch al nooit en zeker niet over die filialen van de Primark )
Ja, zeker laten weten hoe hij het vond.

Dat is het leukste van dat soort bezoekjes. Iemand die er nog nooit is geweest. Die heeft nog een frisse blik op het gebeuren.



Koefnoen heeft ooit een leuk filmpje gemaakt. Niet voor iedereen was het herkenbaar. Heel veel mensen dachten dat het gewone bezoekers waren. Dat ging over de huidhoudbeurs.

Gratis is beperkt, maar in die tijd kreeg je nog van alles.
Mijn man vind shoppen leuk en de laatste keer dat ik keek was hij nog echt een man
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op Primark! Ik ga altijd naar Zoetermeer rond half 10 doordeweeks. Idd gratis parkeren in de garage en je bent er meteen zodra je van de roltrap af stapt
Ja, die heb ik ook gehad. Die bestaan.



Er zijn meerdere varianten. Ik zie ook regelmatig mannen met veel tassen en een gelukkige glimlach voor winkels staan.
Ik snap dat het off topic is, maar: ongelooflijk hoe ongeïnteresseerd sommige mensen reageren als iemand de omstandigheden noemt waaronder die kleding is gemaakt.

Ik weet dat ook van duurdere merken de kleding vaak uit Bangladesh komt, en dat het lastig is om aan kleding te komen die vrij is van allerlei nare omstandigheden en dan toch nog goed betaalbaar is.



Kijk bijvoorbeeld eens naar de uitzending van Pauw over dit onderwerp, een paar weken geleden.

Dat kun je toch niet anders dan verschrikkelijk vinden?

Alle reacties Link kopieren
Niet gaan DH, niet gaan.

Nouja gelukkig ga je niet naar Eindhoven, daar staat nu vast een wachtrij.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:minnimouse schreef op 25 oktober 2014 @ 11:20:

Ben geen diehard Primark fan hoor maar pffff dat Bangladesh verhaal weten we nou wel. Dat gebeurt echt niet alleen bij Primark hoor, ook bij "duurdere" winkels gebeurt dat. Waarmee ik verder niks wil zeggen.



TO: ik denk dat je in alle Primark vestigingen voor openingstijd aan de deur moet staan.



+1

Ik ga voor zoonlief geen kleding van 20.00 per stuk kopen als het binnen een paar maanden weer te klein is, dus ja, ik koop daar.

Maar ik ga doordeweeks, vaak op maandag en zorg dat ik er rond openingstijd ben, dan is het nog niet zo druk. Liefst zou ik zonder kind gaan maar dat lukt niet doordeweeks, dus dan maar mee ;P



En over dat bangladesh verhaal. Als goed gemaakte kleding nu betaalbaar zou zijn, maar dat is het niet. Ik ga geen 20 euro per stuk neertellen, heel simpel, dan is het niet te betalen voor de 'normale' mens. Helemaal niet met kleine kinderen die er elke keer uitgroeien.

En hoe zielig het ook is ,als al die mensen daar normaal inkomen zouden hebben zouden er ook teveel mensen overleven waardoor de wereld helemaal overbevolkt zou raken, dus ja. Klinkt misschien hard, maar pech als je daar geboren wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven