Starten met Citalopram

27-08-2014 08:55 816 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is de bedoeling...



Straks heb ik een afspraak met de dokter, die mij op advies van de psychiater Citalopram gaat voorschijven ivm een angststoornis en een beginnende depressie.

De angststoornis heb ik al zeker 10 jaar en ik heb goede en slechte perioden, maar helemaal weg is het nooit. Ook heb ik vreselijk veel lichamelijke klachten, waarschijnlijk door de altijd aanwezige spanning in mijn lijf.



Sinds de geboorte van mijn dochter gaat het echt niet goed. Eerst kreeg ik een postnatale depressie die helaas pas laat werd vast gesteld. Waardoor behandeling dus pas laat op gang kwam en ik al erg diep zat. Uiteindelijk ben ik er zonder medicijnen uit gekomen, maar de angst en paniek is nooit weg gegaan. De paniekaanvallen had ik wel redelijk onder controle, maar de angstgedachten kon ik niet stoppen, maar het was leefbaar.

Nu sinds een paar weken is de paniek ook weer volledig terug en zit ik weer thuis. Iedere ochtend is de angst voor een nieuwe dag er weer. En ik ben het zo zat, dat vechten tegen alles.



Na een afspraak met de psychiater vindt zij het tijd om nu dan maar aan de AD te gaan. Ik ben al 10 jaar bezig met verschillende therapieën en mezelf door de dagen heen worstelen. Ik wilde nooit aan de AD, maar nu weet ik even niet welke andere oplossing er is. Ik moet namelijk wel voor mijn kind zorgen en dat lukt niet. Zij raakt over haar toeren als ze bij mij is omdat ik zo gespannen ben en veel huil. Ik kan ook niks van haar hebben en val snel uit tegen haar. Ik heb al te veel aan mezelf.



Maar ik zie dus zo vreselijk op tegen het beginnen met de Citalopram. Wat gaat het doen met mij? Krijg ik veel last van de bijwerkingen? Lukt het me wel om me door de komende weken heen te slaan? Wat als het niet aanslaat? Ik ben bang voor de mallemolen van verschillende AD's proberen. Opbouwen, afbouwen, bijwerkingen etc.

Hopelijk kan ik hier mijn hart een beetje luchten en wellicht heeft iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
quote:blondamsterdam90 schreef op 23 oktober 2014 @ 19:58:

Beste meiden,

ik heb vandaag citalopram meegekregen van de huisarts. Ik ben me echter rotgeschrokken van de bijsluiter.. Ik durf niet... Ik ben al zo angstig..

Maar ik wil me zo graag beter voelen. Ik ben nog maar 24, ben ik hier niet te jong voor?? Ik ben zo bang om me nog slechter dan dit gegaan voelen! En ik heb het in de ochtenden zo zwaar, terwijl het van m'n huisarts S avonds in moet nemen.

Ik sluit me graag aan bij dit topic...Toevoeging: ik heb sinds kort al oxazepam (hoop dat ik het goed schrijf)
Alle reacties Link kopieren
Hoi blondamsterdam, ik weet precies hoe je je voelt meid. Huilend en bevend van angst heb ik die eerste pil ingenomen. Ik nam er gelijk een oxazepam bij en ging dan meteen m'n bed in. Hoeveel oxazepam heb je? Om de eerste dagen door te komen kan de oxazepam je goed helpen. Hoeveel mg citalopram heb je?



Je krijgt niet alles wat in de bijsluiter staat, of misschien wel niets. Citalopram is een van de mildste antidepressiva wat betreft de bijwerkingen.



De ochtenden waren hier ook vreselijk. Niet te doen.... Ik weet dus ongeveer waar je doorheen gaat. Moeilijk hè



Ga je het slikken voor angst of een depressie?



Sterkte hoor! Het wordt echt beter, ondanks dat je je dat niet voor kunt stellen.
Alle reacties Link kopieren
Maeve, stofzuigen en de was opruimen, op een dag? Jeetje wat goed, dat lukt mij nu nog steeds niet hoor.. Doe hooguit één activiteit op een dag, de rest is me echt teveel.. Wat je werk betreft: zolang jij het vol kunt houden en genoeg tijd hebt om ook aan herstel te werken is het goed toch? Het lukt mij nu echt niet, ligt ook aan het soort werk wat je doet denk ik. Bovendien ben ik nu echt bijna dagelijks in de weer met een of andere therapie-of doktersafspraak.



Pollewop, wat fijn dat het beter met je gaat. Hoop dat dat bij mij ook gebeurt. Buiten dat ik de dagen echt een worsteling vind, voelt het ook allemaal zo nutteloos.. Ik ben alleen maar somber, geniet nergens echt van. Vreselijk rotgevoel.



Blondamsterdam, welkom hier. Het is idd niet makkelijk allemaal.. Net als Levin heb ik mijn eerste pil jankend ingenomen. En wilde ik er meerdere keren mee stoppen toen de bijwerkingen begonnen. Maar je moet echt doorbijten, het kan een lange tijd duren voor je er iets van merkt.



Hoe was jouw dag Levin? En Bibaatje, hoe gaat t met jou? Heb je volgens mij niet gelezen vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ollekebolleke, diep respect voor jouw vechtlust!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ze zijn er weer hoor, de bijwerkingen... Diarree, misselijk, droge mond en een hele beroerde nacht gehad.. Het zou toch zuur zijn als ik alleen maar last heb van de bijwerkingen en niks positiefs ga merken.. Ben er wel rustiger onder dan de eerste reeks bijwerkingen, omdat ik weet dat ze weer overgaan of minder worden.



Levin, zat nog even te denken, kun jij niet ook doorverwezen worden naar de tweedelijns door je HA? Je worstelt al zo lang met deze klachten en hebt ook al een aantal psychologen versleten. Dan wordt alles vergoed en de meeste tweedelijnsinstellingen bieden mindfullness / ACT therapie aan. Weet niet waar je woont, maar bij mij in de buurt zitten vier of vijf van die instellingen, ik heb er gewoon een uitgekozen. Merkte duidelijk verschil, bij de intake al, het voelt professioneler en meer gestructureerd aan.



Fijne dag allemaal, ik ga de strijd ook maar weer aan..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een rotnacht. Twee uur na innemen pil begon ik over te geven en ben de hele nacht ziek geweest.



Heb besloten vandaag de pil al rond de middag te nemen zodat ik er hopelijk vanavond dan een beetje doorheen ben en kan slapen.



Lijk wel een afkickende junk in plaats van mezelf



Sterkte met de worsteling allemaal vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Oh shit maeve, overgeven is wel heel erg naar! Het is idd een beetje uitproberen welk inname tijdstip het beste voor je is. Dat junken gevoel had ik ook regelmatig.. Heb jij oxazepam erbij om te kunnen slapen? Kan je de eerste dagen doorhelpen. Ik kreeg het er pas na vier weken bij en het zorgde voor een paar goeie nachten. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames, hoe is het met jullie allemaal? Wat vervelend Maeve, dat je zo hebt moeten overgeven hopelijk valt de tweede pil meer mee. Sterkte ermee. En jij ook weer extra bijwerkingen door de ophoging Raio.. bah! Zit je ook niet mee... ik hoop dat je over een paar dagen kunt zeggen dat het beter gaat.



Hier gaat het goed... steeds beter eigenlijk. Vanmorgen weer naar psycholoog en gesproken over alles wat ik moet van mezelf. Dat was een hele rij. We zijn blijven hangen bij mijn definitie van een goede moeder zijn. Hahaha... daar kun je dagen over discusseren. Moet nu bij gaan houden op welke momenten mijn spanning het meest oploopt.



Nog een uurtje en dan komt dochterlief weer thuis, moet eigenlijk wat gaan werken, maar ik denk dat ik ga spijbelen en lekker op de bank kruip Heb nogal hoofdpijn en heb het koud :( Even mijn oogjes dicht kan vast geen kwaad. Werken komt wel weer.



Overigens maeve, ik werk ook nog gewoon, want ik heb hetzelfde als jou. Juist het ritme en de afwisseling maakt het voor mij te doen. Zolang het maar een heilig moeten wordt denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
O pffff nee hè, wat naar die bijwerkingen maeve en raio. Jullie lijken allebei ook wel heftige bijwerkingen te hebben. Hopelijk is het snel weer voorbij...



Ik ben blij dat het steeds beter met je gaat Welsie! Je bent dus nog steeds tevreden met je psych?

Hopelijk knap je op van even op de bank liggen.

Wat is jouw definitie van een goede moeder zijn? Ik gok zomaar dat jij veel te hoge eisen stelt aan jezelf of niet?



Hier gaat het goed. Weer een prima dag vandaag. Eindelijk gaat de tijd niet meer zo langzaam. Vooral als ik met dochter alleen thuis was telde ik de minuten totdat mijn man thuis kwam. Dat is een heel stuk minder. Alleen als ik 's ochtends wakker word denk ik nog: ojee weer een dag, wat zal de dag me vandaag brengen? Hoe zal ik me voelen etc. Maar dat verdwijnt redelijk snel.

Maar nog steeds die vermoeidheid...... Ik ga zo ook even liggen want m'n ogen voelen zo zwaar. Terwijl ik opzich niet heel slecht heb geslapen vannacht, maar ook niet heel goed.



Ik hoop heel erg dat jullie je snel beter voelen Raio en Maeve!
Alle reacties Link kopieren
Leve de oxazepam, ik heb 8 uur geslapen! Niet aan een stuk door, maar toch wel fijn. En werd niet wakker met hartkloppingen zoals normaalgesproken. Ben wel onrustig en jankerig vandaag. Heb er al vier huilbuien opzitten..



Welsie, wat fijn dat het steeds beter met je gaat! En bijhouden wanneer je veel last hebt van spanning is wel een goeie tip idd, misschien krijg je dan wat meer inzicht. Ik hou sinds dit hele gedoe een dagboek bij, fijn om van me af te schrijven en ook om later terug te kunnen lezen. En bij jou gaat t ook al zo goed Levin, wat goed is dat toch! Heb jij nu ook geen last meer van die paniekkriebel? Mijn lijf geeft blijkbaar alleen aan dat er paniek is, er zitten geen gedachten bij verder. Dus hoop eigenlijk dat ik nu, met die ophoging, van die lichamelijke klachten af zal komen..



Bibaatje, hoop dat alles goed met je gaat! Maeve, hoe gaat t nu met je? Sterkte allemaal weer, nog leuke weekendplannen?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ging het zo goed, maar vandaag helemaal niet hoor! Heb wel goed geslapen, maar ik heb zo'n drukke week in het verschiet dat ik vandaag op van de spanning ben. Vanavond in mijn eentje weg, morgen een eind reizen in mijn eentje en ben een hele dag van huis. Dan maandag, dinsdag en woensdag drukke dingen op het werk. Kortom.. veel te veel bij elkaar.

Vanmorgen dus vroeg wakker, gek van het piekeren over mijn relatie, vanmorgen alweer ruzie met mijn man omdat ik blijkbaar onredelijk reageer op normale opmerkingen. Ja duhh!!!

En het enige wat ik dan hoor: Je moet er echt iets aan gaan doen!! Ja.. dat snap ik zelf ook wel, volgens mij ben ik daar heel hard mee bezig.



Merk ook dat ik erg pieker over de psycholoog. Ik heb de indruk dat hij (de psych) het idee heeft dat we de therapie aan het afronden zijn. Terwijl ik dat gevoel nog helemaal niet heb... ik voel me wel beter, maar dat komt omdat mijn relatiepiekers (en al mijn andere angsten) op het moment wat meer op de achtergrond liggen. Ik snap waar mijn angsten door komen en hoe ik het enigszins onder controle kan krijgen. Ik wil gewoon dat ze weg blijven. Teveel gevraagd zeker?



Wat is een goede moeder voor mij Levin5? Een uitgebalanceerd, rustig, geduldig persoon die zorgt voor een goede basis, goede voeding, voldoende uitdaging, onvoorwaardelijke liefde en voldoende grenzen. Iemand met energie om er altijd voor haar kind te zijn én iemand die dat ook nog leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik lees dat het bij jullie ook met ups en downs gaat.



Ik geloof dat ik mijn eerste echte down cq terugval heb de afgelopen dagen.



Ik ben nu vijf weken bezig en merk dat ik weer minder naar buiten wil en ben me weer in mijn grot aan het terugtrekken.

Ik zou best willen ophogen eigenlijk, omdat ik deze situatie echt niet wil.



Wanneer wisten jullie dat je moest ophogen?

En dat moet via de HA is het niet?

Of ben ik na vijf weken te vroeg?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Oh Bella wat shit.. Heel herkenbaar.. Ik wilde ophogen omdat ik nog steeds geen zin had om naar buiten te gaan of mensen te zien. Dat ik dit puur en alleen deed omdat het soms "moest" maar niet omdat ik het wilde. En als ik dan mensen zag of buiten was, vond ik er geen pest aan en wilde ik eigenlijk alleen maar naar huis. Ik heb na 6 weken en een dag om ophoging gevraagd bij de HA omdat ik echt nog veel te weinig merkte naar mij idee en alles nog steeds als een stomme worsteling ervaar. Heb jij geen vervolgafspraak bij de HA staan Bella?



Nu 3e dag. Kan waarschijnlijk nog niet, maar vanmorgen werd ik wakker zonder hartkloppingen en vanmiddag ben ik een paar uur de deur uitgeweest en vond ik het best wel leuk. Dat is al een hele verbetering. Van "bah, haal me hier weg" naar "best leuk". Wil het nog niet aan de pillen toeschrijven, maar hoop er wel erg op eigenlijk.. Hou vol hoor! Je bent een enorme bikkel voor zover ik je ken van het forum!!



Welsie, t klinkt ook allemaal als wel heel erg veel wat je de komende dagen op je programma hebt.. Heb je de ruzie nog wel kunnen uitpraten met je man? Ik vind het onbegrip ook lastig.. Iedereen is wel heel lief, maar bijna niemand begrijpt echt hoe ik me voel. Vind het maar een eenzaam proces allemaal.



Heb je je angst voor afronden van de therapie al besproken met je psych?
Alle reacties Link kopieren
@bella: ik zou het nog 2 weken aankijken, dan zit je op 7 weken. Voel je je dan nog zo, of erger: dan HA. Ik voelde zelf op een gegeven moment dat 20 mg niet meer voldeed. Ging te veel kluizenaren, overdag in bed willen liggen, en steeds somberder. Op een gegeven moment voel je zelf: nu heb ik toch een hogere dosering nodig. Ook toen duurde het bij mij nog 6 weken voordat ik me echt beter voelde. 30 mg voelt voor mij nu prima. Zet m op dames!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Pollewop!



Dan wacht ik nog twee weken af.

Heb nu voor zes weken nog meegekregen, daarna weer naar de HA en over drie weken nog naar de psych.



Word ook grieperig, dat werkt misschien ook nog tegen.



Truste allemaal.

Morgen weer een betere dag!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Oh, Bella, uit ervaring weet ik dat je tijdens, maar vooral net ná de griep je ook nog somberder gaat voelen. Wiebelig zeg maar. Calculeer dat maar vast in. Gaat weer over. Hou jezelf goed in de gaten. Ik vertrouw hierin op mijn gevoel- of beter: het hebben van steeds minder gevoel/toenemende leegte, mistig en angstig/terugtrekken. Je merkt het zelf wanneer het écht op is. Dan naar HA!



Fijne nacht mensen, hopelijk slapen we...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb zo'n druk weekend achter de rug dat ik niet eens de tijd heb gehad om hier te kijken.



Balen Bella! Ik was vorige week ook snotverkouden en grieperig en ik voelde me toen ook niet goed. Ik dacht meteen dat de cita zijn werk niet meer deed. Maar sinds die ergste verkoudheid weg is voel ik me weer een stuk beter. Jij zit nu op 10 toch? Ik zou het even afwachten inderdaad, want iedereen heeft wel eens een paar mindere dagen, ook als je AD gebruikt. Wie weet hoe het volgende week gaat. Als je merkt dat je echt weer gaat afglijden en het steeds minder goed blijft gaan, dan echt je HA bellen hoor.



He Raio, wat goed om te horen! Hoe gaat het nu? Wat is dat lekker he, om weer een beetje "normaal" wakker te worden. Hoe gaat het met de bijwerkingen?

Hopelijk zet dit door, dat gun ik je zo!



Jee Welsie, wat een drukke dagen! Wel leuke dingen? Of gaat het enorm veel energie kosten?

Wat naar dat je zo'n rotdag had. Heb je het kunnen uitleggen aan je man, dat je vol spanning zat etc? Ik herken het wel hoor, dan ben je eigenlijk zo met jezelf bezig dat je echt niet aardig bent. Dat is voor hem ook niet leuk natuurlijk, maar je kunt het niet zomaar uitschakelen. Je bent inderdaad hard bezig om er iets aan te doen, maar het lastige is dat dat niet zichtbaar is. Iedere avond 100 buikspieroefeningen doen om een strakke buik te krijgen is zichtbaarder dan in je hoofd heel hard je best doen om alles op een rijtje te zetten. Het is bijna niet uit te leggen aan iemand die het zelf niet meemaakt of meegemaakt heeft. Zo lastig is dat...



Ik heb al een tijdje niets gelezen van bibaatje. Hopelijk heb je genoten van je vakantie en gaat het goed met je!



Hier gaat het goed. Vorige week is mijn eerste volle goede week geweest. Er zaten geen slechte dagen tussen. Zelfs bijna geen slechte momenten geloof ik. Wow! Terwijl ik het vorige weekend nog na zat te denken over ophogen..

We hadden gisteren een verjaardag, wat verder weg van huis, wat ik wel spannend vond. Dit was weer voor het eerst dat ik langer dan 20 minuten rijden van huis ging. Maar de paniekkriebel bleef weg.

Ook maar weinig angstige gedachten en degene die op kwamen verdwenen eigenlijk direct weer. Maar toch blijven die uitstapjes spannend..... Over 3 weken nog verder weg en daar zie ik dan nu ook al een beetje tegenop.



Net dochter naar de opvang gebracht en nu ga ik even niksen. Straks boodschappen doen en vanmiddag werken (spannend)!



Oja, ik heb me inmiddels toch maar aangemeld voor een cursus mindfulness. Ik heb een betaalbare gevonden, hier in de buurt. Half november start ik. Iedere week een les van 2 uur, wat me best wel lang lijkt eigenlijk. Maar ik heb gelezen en gehoord dat het echt veel goede resultaten kan boeken. Ik ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Pfff ben alweer 4 uur op, maar een paar uur geslapen en werd weer wakker met hartkloppingen.. Dat rustige gevoel kwam blijkbaar door de oxazepam (die ik vannacht niet heb genomen). Balen. Maar voel me redelijk energiek. Naja, energieker dan de afgelopen weken. De bijwerkingen zijn bijna weer weg, behalve de droge mond en het slechte slapen.



Levin, wat goed om te lezen hoe het met je gaat! Gewoon een hele goeie week! Spannend dat je vanmiddag aan t werk gaat, ben erg benieuwd. En wat fijn dat je een betaalbare mindfullness cursus hebt gevonden, ook daar ben ik erg benieuwd naar.



Zijn alle lichamelijke klachten die je had aan t begin van dit topic nu ook weg eigenlijk? En heb je helemaal niet meer die paniekkriebel? Ik had hem bij mij zaterdag verwacht (had een nogal lang uitstapje in een voor mij vreemde omgeving), maar hij kwam niet. Behalve toen ik erover na ging denken, toen voelde ik een beetje die omdraaiing in m'n maag, maar was al gauw over. Ook niet meer zo licht in mijn hoofd lijkt het wel. Durf het bijna niet te geloven.



Heb vorige week nog kennisgemaakt met de psychiater, erg aardig gelukkig. Hij had het over beginnen met remeron als het niet gauw beter gaat met slapen. Maar dat medicijn staat erom bekend dat het veel gewichtstoename veroorzaakt.. Dus dat wil ik eigenlijk niet. Ben nu al wat aangekomen omdat ik alleen maar loop te snaaien, word ik ook niet zo vrolijk van.



Goed, ik ga de dag maar weer aan.. Levin, geniet van je paar uurtjes vrij!!



Oh Pollewop, wilde ik jou nog vragen: nu de 30mg aanslaat, voel je je dan ook vrolijker en onbezorgder? Of moet ik dat er niet van verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Levin, wat heerlijk om te lezen! Echt, een goeie zet van je: starten en doorzetten met de Citalopram.



Raio: Ja, ik merk echt duidelijk verschil tussen 20 en 30 mg. Ik bedacht laatst een beetje grappend: ik ben benieuwd wat 40 mg dan wel niet doet! - laat ik dat maar niet proberen



Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik herhaal: het leek van de ene op de andere dag 'weg' te zijn, dat hele erge depressieve gevoel. Ik stond op, merkte dat ik helderder was, geen steen meer in maag, geen angst voor de dag.. geen heftige maal/piekersessies.



Ik heb echt nog wel mindere/matige dagen, het is niet zo dat ik me chemisch vrolijk voel. Maar het is veel minder diep, het is minder scherp, ik kan mezelf sneller terug op het lijntje krijgen en piekeren: na een paar minuten vervliegen de ergste gedachten...



Ik heb het idee dat ik weer 'op de wereld ben' ipv ernaast te staan en intriest te kijken naar het leven van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees goede berichten meiden!!



Ik kijk rijkhalzend uit naar dat moment dat ik wakker word en dat nare gevoel weg is.



Ik heb momenteel weinig bijwerkingen geloof ik, maar dat slapen (of niet slapen) is killing. Elke nacht ergens tussen 2.00 en 3.00 wakker.

Gisteravond uit wanhoop een oxazepam gepakt, maar dat heeft niet geholpen.

Ik had echt hele nare gedachten vannacht, ik wilde gewoon niet meer.



Maar goed, de zo'n schijnt dus even naar de supermarkt gefietst. Dat was een hele beproeving en in de winkel kreeg ik toch een paniek. Misselijk enzo en had geen idee wat ik moest kopen. Ben dis met lege handen weer weggegaan. Veilig thuis op de bank. Klote gevoel
Alle reacties Link kopieren
Pollewop, jij omschrijft dat mooi. Ik voel me inderdaad niet op deze wereld momenteel, of ik in een bubbel zit en alle anderen aanschouw terwijl ze normale dingen doen en plezier hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ha Pollewop, sorry voor steeds (ongeveer) dezelfde vraag hoor .. Maar het piekeren is bij mij niet zo erg op de voorgrond en de mist in m'n hoofd valt ook mee. Dus daar kan ik t niet echt aan aflezen. Vrolijk ben ik al eeuwen niet meer voor mijn gevoel, dus als ik het daar aan zou kunnen merken, dan zou dat een hele duidelijke zijn, vandaar mijn vraag. Ik weet gewoon niet zo goed of de pillen nu al iets doen of dat ik gewoon meer tot rust ben omdat ik al zo lang thuis zit..



Maeve, je zit nu op dag 5 of 6 he? Dat niet slapen heb ik dus ook nog steeds.. Die nare gedachten ook soms, wel minder volgens mij. Enorm goed dat je geprobeerd hebt om even naar de supermarkt te gaan en heel erg herkenbaar hoe je je daar voelde..



De eerste week van de medicatie werd ik echt gek in de supermarkt, al die kleuren, al die spullen, al die mensen. Ik kon ook niet bedenken wat ik nodig had, was al snel anderhalf uur bezig, ondertussen proberend om niet te panieken. Zo kwam ik dus eens thuis met een venkel en een bleekselderij. Voor het avondeten. Omdat ik er gewoon echt niet uitkwam. Geloof me, met een venkel en een bleekselderij valt geen volwaardige maaltijd te produceren . Maar dat gevoel is nu weg (lijstje meenemen helpt me ook), de supermarkt kan ik nu aan. Geef het even de tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollewop75 schreef op 27 oktober 2014 @ 11:03:



Ik heb het idee dat ik weer 'op de wereld ben' ipv ernaast te staan en intriest te kijken naar het leven van iedereen.



Dit is inderdaad precies hoe ik me ook voel.. Ik kijk naar iedereen en denk: hoe doen ze dat toch, het is zó zinloos allemaal, zien zij dat dan niet??



Hoop dat ik ook ooit weer "mee wil doen"..
Alle reacties Link kopieren
Ja vreselijk he dat slechte slapen. Wat word je daar moedeloos van. Ik slaap inmiddels al een stuk beter, maar nog steeds word ik 9 van de 10 nachten wel een keer wakker.

Ik denk dat ik ongeveer 7 weken heel slecht heb geslapen, niet om jullie te demotiveren hoor. Maar om te laten weten dat het er bij schijnt te horen. En ineens was daar die heerlijke nacht! Ik duim voor jullie dat jullie snel weer lekker slapen.



Fijn in ieder geval om te lezen dat bij jullie, Raio en Maeve, de bijwerkingen mee lijken te vallen.



Dat niet op deze wereld zijn herken ik trouwens ook heel erg. Als ik terugdenk aan 2 maanden geleden dan lijkt het net of dat een droom (nachtmerrie) is geweest. Alsof ik dat niet echt heb meegemaakt. Alsof het me gebeurde zonder dat ik er echt bij was ofzo? Heel vaag.....

En nog steeds kan ik naar mensen kijken en denken, hoe kan het dat jij gewoon zo leeft. Ik had het vanmiddag nog bij mijn collega. Ze vertelde verhalen over haar nieuwe eigen bedrijfje, verhuizing etc etc. En toen ik naar haar keek dacht ik, hoe kan het dat jij gewoon zo het leven leeft. Alsof het niks is. Alsof het niet zwaar, moeilijk en eng is.



Maar goed... Ik heb dus 2 uurtjes gewerkt en ik vond het best pittig. Het concentreren was lastig en wat ik deed dat was ik al snel vergeten. Ik wist soms niet waar ik mee bezig was. Al die indrukken waren ook veel, de mensen, geluiden, teksten. Poeh... En dan doe ik zelfs nog aangepast werk, waar dus geen haast of druk achter zit. Een beetje hobbyen zeg maar

Ik was eigenlijk wel blij dat ik weer naar huis mocht, man ik was kapot.



Fijn hoor Pollewop, dat het zoveel beter gaat met 30 mg! Wat is het dan toch fijn dat die medicijnen bestaan.. Bijzonder dat zo'n klein pilletje een mens zo goed kan helpen.



Ik wens jullie nog een hele fijne avond, ik ga zo even douchen en duik mijn bed in. Moe!
Alle reacties Link kopieren
Dat 'niet op deze wereld zijn' voelde als een grijs, groot vacuum. Ik herken het heel goed ja: naar mensen kijken, die 'gewoon' leven. Dat ik naar ze keek, en geen enkele connectie met mensen en de wereld om me heen had/kreeg. Dat ik ook dacht: hoe doen ze dat? Het leven?



Nu kan ik dat soms nog ervaren, maar ik voel me er niet meer zo ontzettend eenzaam bij, het raakt me niet meer tot in mijn kern. Ik registreer, en ga dan verder.

Op naar weer een nieuwe dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven