lastige situatie met zus

25-10-2014 02:11 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik weet wat me te doen staat.
anoniem_181947 wijzigde dit bericht op 25-10-2014 20:59
Reden: .
% gewijzigd
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 08:56:

Enige verschil is dat TO jaloers is op zus die 'n normaal NL vriendje heeft gevonden en geen stap terug moet doen qua toekomstperspectief zoals TO heeft gedaan voor haar buitenlandse vriendje. Zus was natuurlijk no way jaloers op TO's mannenkeuze en gedroeg zich wellicht alleen maar zo onhebbelijk omdat ze TO niet kwijt wilde raken doordat ze naar zo'n kansloos land emigreerde voor d'r vent.



Je bent een beste meid Elninjoo maar je constante opmerkingen over allcohtonen zijn tenenkrommend en ik vraag me werkelijk af of je afkeer voor hun en voor kinderen een teken zijn van onderontwikkelde hersens of dat je het leuk vindt om mensen te shockeren.



Je hebt een gedachte menu die niet verder komt dan maar 3 gerechten.



Je haat kinderen, buitenlanders en je bent anti samenwonen.



Dat zijn ook de enige meningen die je te pas en te onpas neer plempt hier.Ik vraag me oprecht af of je nou gewoon zwaar verbitterd bent of echt niet flexibel kan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ben je misschien ergens niet heel bang dat zij nu aan kinderen begint terwijl je dat al zo lang wilt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO, ergens vond je het aanvaardbaar dat je zus zo idioot reageerde op jou zolang jij zij minder had dan jij. Nu heeft ze in jouw ogen meer of het zelfde en ga je exact haar gedrag wat je ze afkeurde kopiëren.



Jullie houden beide iets in stand wat helemaal nergens toe leidt Grow up en het argument dat jij ruzies niet door zet is geen excuus om in de slachtoffer rol te hangen. Vecht he een keer beide tot op het bot uit en stop er dan ook mee.
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 06:48:

[...]



Jullie gunnen elkaar blijkbaar 't licht in de ogen niet. Lekker stel!



Als jij met iemand uit 'n terroristisch land samen woont snap ik overigens best dat je familie bezorgd is dat ze je kwijt raken. Het is nogal wat of je naar 'n moslimland emigreert zonder fatsoenlijke toekomstkansen of naar het veilige Australie.Er bestaan geen terroristische landen
zij is stikjaloers op jou (geweest) en jij bent dat nu op haar.



ik stel voor dat jullie er met kerst nog eens flink ruzie over maken en dat jij daarna je excuses aanbiedt



sjonge wat een kinderachtig gedoe zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 08:56:

Enige verschil is dat TO jaloers is op zus die 'n normaal NL vriendje heeft gevonden en geen stap terug moet doen qua toekomstperspectief zoals TO heeft gedaan voor haar buitenlandse vriendje. Zus was natuurlijk no way jaloers op TO's mannenkeuze en gedroeg zich wellicht alleen maar zo onhebbelijk omdat ze TO niet kwijt wilde raken doordat ze naar zo'n kansloos land emigreerde voor d'r vent.



Ik lees in jouw posts alleen maar een hoop onzekerheid en vind het wel sneu voor je dat je zo moet leven. Zet je hart eens open en omarm de wereld. Ben je altijd zo bang en onzeker geweest?



To, het wordt echt tijd dat je leert loslaten. Leef je eigen leven en geniet van je geluk. En probeer bij je zus verder te kijken dan wat je in eerste instantie ziet en hoort. Het is natuurlijk van de zotte dat jij en je familie zo gebukt gaat onder het gedrag van je zus. Laat het je niet langer raken. Dat heeft meer effect voor zowel jezelf als je zus dan wanneer je hetzelfde gedrag vertoont. Zeg eerlijk en vriendelijk dat je er niet van gedient bent, dat je van haar houdt maar dat dit soort gedrag en uitspraken niet gewenst zijn. Hoe oud zinjn jullie?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Geen idee wat je moet doen. Bij het lezen van dit soort topics denk ik wel altijd weer: "Ik ga 't mijn kind niet aandoen hem op te zadelen met een broer/zus..." Hoewel ik wel vaak het idee heb dat er tussen zussen vaak meer irritaties zijn dan tussen broers of tussen broer en zus, maar ik krijg het hier echt Spaans benauwd van.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je leven lang boos en gefrustreerd blijft, heb jij geen leuk leven.

Waarom ga je niet nog 1x in gesprek met je zus als je weer in Nederland bent?

Laat het los en leef je eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
En wat tanteslankie zegt.
Dus omdat zij jouw man niks vind wil jij liever haar vriend niet ontmoeten?

Vertel eens wat kan haar vriend eraan doen dat jullie elkaar het licht in de ogen eigenlijk niet gunnen?

Wie weet is het wel een hele leuke vent.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 08:56:

Enige verschil is dat TO jaloers is op zus die 'n normaal NL vriendje heeft gevonden en geen stap terug moet doen qua toekomstperspectief zoals TO heeft gedaan voor haar buitenlandse vriendje. Zus was natuurlijk no way jaloers op TO's mannenkeuze en gedroeg zich wellicht alleen maar zo onhebbelijk omdat ze TO niet kwijt wilde raken doordat ze naar zo'n kansloos land emigreerde voor d'r vent.



Wauw, jij bent helderziend of niet? Hoe weet jij of ik een stap terug heb moeten doen? Jij denkt zeker dat ik met een hoofddoek op ergens in een bergdorp zit en nooit buiten kom? En een 'normaal' vriendje? Wat is normaal? Mijn beide zussen zijn bedrogen door Nederlandse boeren pummels en mijn enge moslim gaat voor mij door het vuur, al jaren. Dus houd je achterlijke commentaar alsjeblieft voor je.



Ik vraag om advies, niet om volledig de grond ingeboord te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:madame20 schreef op 25 oktober 2014 @ 11:31:

[...]





Wauw, jij bent helderziend of niet? Hoe weet jij of ik een stap terug heb moeten doen? Jij denkt zeker dat ik met een hoofddoek op ergens in een bergdorp zit en nooit buiten kom? En een 'normaal' vriendje? Wat is normaal? Mijn beide zussen zijn bedrogen door Nederlandse boeren pummels en mijn enge moslim gaat voor mij door het vuur, al jaren. Dus houd je achterlijke commentaar alsjeblieft voor je.



Ik vraag om advies, niet om volledig de grond ingeboord te worden.En wa vind je van alle andere reacties die gegeven zijn?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Grappig, en verdrietig eigenlijk.. Dat wanneer ik het woord 'moslim' niet had laten vallen, vele reacties sowieso anders waren geweest. Maar ik ben het gewend, deze mensen liggen vaak wel lekker goedkoop all inclusive aan het zwembad in de zomer. Vraag me af wie hier de kleuters zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 25 oktober 2014 @ 11:32:

[...]





En wa vind je van alle andere reacties die gegeven zijn?Ik ga nu even verder op de andere reacties reageren, maar dit wilde ik eerst even kwijt.
quote:madame20 schreef op 25 oktober 2014 @ 11:33:

Grappig, en verdrietig eigenlijk.. Dat wanneer ik het woord 'moslim' niet had laten vallen, vele reacties sowieso anders waren geweest. Maar ik ben het gewend, deze mensen liggen vaak wel lekker goedkoop all inclusive aan het zwembad in de zomer. Vraag me af wie hier de kleuters zijn. Eh succes ermee verder,dikke doei..
quote:madame20 schreef op 25 oktober 2014 @ 11:31:

[...]





Wauw, jij bent helderziend of niet? Hoe weet jij of ik een stap terug heb moeten doen? Jij denkt zeker dat ik met een hoofddoek op ergens in een bergdorp zit en nooit buiten kom? En een 'normaal' vriendje? Wat is normaal? Mijn beide zussen zijn bedrogen door Nederlandse boeren pummels en mijn enge moslim gaat voor mij door het vuur, al jaren. Dus houd je achterlijke commentaar alsjeblieft voor je.



Ik vraag om advies, niet om volledig de grond ingeboord te worden.Ik reageerde op je eigen woorden: 'en ik ben het gekke zusje dat elke cent bij wijs van spreken om moet keren'. Dat geeft aan dat je nu niet bepaald bij een welgestelde sheik bent ingetrokken. Jouw eigen toekomstperspectieven liggen in dat soort landen ook 'n stuk lager, waar ze vrouwen toch nog altijd als minderwaardig zien en je minder carrierekansen hebt. Je bent dus afhankelijk van die vent en als jullie relatie ooit op de klippen loopt, loop jij gigantisch achter als alleenstaande die weer terug naar het westen moet emigreren en hier from scratch opnieuw moet beginnen.
quote:madame20 schreef op 25 oktober 2014 @ 11:33:

Grappig, en verdrietig eigenlijk.. Dat wanneer ik het woord 'moslim' niet had laten vallen, vele reacties sowieso anders waren geweest. Maar ik ben het gewend, deze mensen liggen vaak wel lekker goedkoop all inclusive aan het zwembad in de zomer. Vraag me af wie hier de kleuters zijn. Bij een ander type buitenlander uit een niet westers land waren de reacties ongetwijfeld ook niet zeer positief geweest. Vaak toch teveel cultuurverschil en je moet een stap terug. Zelfs in 'n stabiel niet westers buitenland zal je inkomen een stuk lager liggen dan in een westers land waardoor het bemoeilijkt wordt om regelmatig op en neer te reizen naar je familie/vrienden. Want vliegtickets hebben doorgaans wel gewoon westerse prijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 oktober 2014 @ 07:10:

Dus jij doet nu hetzelfde als zij met jou heeft gedaan.



Ik denk dat je in haar eigenschappen herkent van jezelf die niet zo leuk zijn.



Ik zie dit niet zo. Ik kwets haar niet keer op keer. Schreeuw niet via de telefoon dat haar vriend een viezerik is. Qua uiterlijk lijk ik enorm op mijn zus, maar qua innerlijk zijn we water en vuur.



En ik weet dat dit misschien niet zo overkomt, maar dat ik innerlijk op haar zou lijken is een belediging.
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 25 oktober 2014 @ 08:22:

Ik kan me enigzins wel voorstellen hoe je je voelt. Je zus hoort blij voor je te zijn als ze ziet dat je gelukkig bent. Jou zus gedraagt zich ales een kreng . Het lijkt of je hele familie en jij haar gedrag pikt... Waarom?

Nu zij een vriend heeft en blij is moet ineens iedereen blij voor haar zijn.

Nou ik zou echt mijn mond niet kunnen houden. Je moet haar de waarheid zeggenEn de waarheid zeggen is wat ik moeilijk vind, omdat ik dus vrijwel alleen in Nederland ben met de feestdagen. Ik wil niet ieders kerst verpesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 25 oktober 2014 @ 08:31:

Niet alleen je zus vertoont nare trekjes. Jouw jaloerse gedrag zal ook aan de oppervlakte komen. Daar zal zij ook weer op reageren. Weet je, het is niet erg om te erkennen dat jullie elkaar niet trekken. Dat ze je zus is, wil niet automatisch zeggen dat jullie matchen. Je kunt ook je conclusie trekken en afstandnemen. Wat zou je met de relatie doen als zij niet je zus was maar een vriendin? Zou je dan ook aan haar blijven hangen?



Even voor alle reacties dat ik jaloers ben. Als jullie dat allemaal zo zien, zal dat vast zo zijn. Jullie weten het vast het beste.



Ik denk dat jullie mijn punt niet helemaal snappen. Ik ben boos om het feit dat ik altijd in de weg loop voor haar, ook al woon ik niet eens in de buurt. Ga ik linksom, dan eis ik alle aandacht op, ga ik rechtsom, dan doe ik het ook niet goed. En zo gaat het al zo'n 14 jaren. Ik pikte dit altijd, het deed me wel verdriet, maar zo was mijn zus gewoon. Maar sinds ze mij pakt op hetgene dat me het meeste dierbaar is (mijn man) word ik af en toe woest. En tik ik alles midden in de nacht neer in een topic op het VIVA-forum, voor advies. Niet om te horen dat ik jaloers ben, of een kleuter. Ik hoef ook geen medelijden, maar ik zie wel dat sommigen het inlevingsvermogen van een sardien hebben.



Dus nee, ik ben niet jaloers. Zoals ik namelijk in mijn OP al zei: het LIJKT picture perfect. Maar niets is wat het lijkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 oktober 2014 @ 09:25:

Ben je misschien ergens niet heel bang dat zij nu aan kinderen begint terwijl je dat al zo lang wilt?Nee, dat staat hier los van. Ze heeft voor de komende jaren nog geen kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 11:41:

[...]





Ik reageerde op je eigen woorden: 'en ik ben het gekke zusje dat elke cent bij wijs van spreken om moet keren'. Dat geeft aan dat je nu niet bepaald bij een welgestelde sheik bent ingetrokken. Jouw eigen toekomstperspectieven liggen in dat soort landen ook 'n stuk lager, waar ze vrouwen toch nog altijd als minderwaardig zien en je minder carrierekansen hebt. Je bent dus afhankelijk van die vent en als jullie relatie ooit op de klippen loopt, loop jij gigantisch achter als alleenstaande die weer terug naar het westen moet emigreren en hier from scratch opnieuw moet beginnen.Het spijt me, want ik kan je wederom uit de droom helpen. Een rijke sheik is mijn man niet, nee. Maar ik werk gewoon en spreek inmiddels de taal vloeiend. Ik woon in een toeristische badplaats en heb hier een eigen plekje en vriendinnen wonen. Ook ben ik gewoon gelijk aan 'die vent', hoor. Je moet niet altijd alles geloven wat je op televisie ziet. Natuurlijk heb ik hier niet alle luxe als die ik in Nederland gewend ben. Maar op mijn ouders en belegen kaas na mis ik Nederland totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 25 oktober 2014 @ 09:52:

[...]





Ik lees in jouw posts alleen maar een hoop onzekerheid en vind het wel sneu voor je dat je zo moet leven. Zet je hart eens open en omarm de wereld. Ben je altijd zo bang en onzeker geweest?



To, het wordt echt tijd dat je leert loslaten. Leef je eigen leven en geniet van je geluk. En probeer bij je zus verder te kijken dan wat je in eerste instantie ziet en hoort. Het is natuurlijk van de zotte dat jij en je familie zo gebukt gaat onder het gedrag van je zus. Laat het je niet langer raken. Dat heeft meer effect voor zowel jezelf als je zus dan wanneer je hetzelfde gedrag vertoont. Zeg eerlijk en vriendelijk dat je er niet van gedient bent, dat je van haar houdt maar dat dit soort gedrag en uitspraken niet gewenst zijn. Hoe oud zinjn jullie?Ik weet het.. Van het loslaten enzo. Maar dat lukt me nog niet altijd. Ik heb het meerdere keren geprobeerd echt rustig aan te kaarten, maar dat eindigt dan in een knallende ruzie waarin ze alleen maar schreeuwt en in de slachtofferrol kruipt. Daarna negeert ze me, en omdat ik niet met ruzie weer wil vertrekken naar mijn eigen land, ben ik altijd degene die mijn excuses aanbied. Dit is nu drie keer zo gegaan. Ik ben begin 20 en zij eind 20.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 oktober 2014 @ 09:18:

Goh, jullie zijn samen net de boze zusters uit Assepoester.

Jullie gunnen elkaar gewoon niets



Ik vraag me af waar jij je nou zo druk om maalt.

Je woont in het buitenland. Je gooit je zus van Facebook. ....Zo opgelos!Zeker. Want zo makkelijk kan het zijn, is het niet! Ware het niet dat mijn ouders (met name mijn moeder) dan een bak stront over zich heenkrijgt, of 10. En dat is ook weer zo sneu.
Alle reacties Link kopieren
quote:madame20 schreef op 25 oktober 2014 @ 12:08:

[...]



Dus nee, ik ben niet jaloers. Zoals ik namelijk in mijn OP al zei: het LIJKT picture perfect. Maar niets is wat het lijkt.



Maar misschien ben je niet jaloers op haar situatie, maar wel op de aandacht die ze er mee krijgt? Want sorry, je klinkt wel degelijk jaloers.



Vergeet niet dat mensen makkelijk enthousiaste reacties geven op die van verliefdheid overlopende Facebook-berichten, maar dat verstandige mensen heus wel weten dat Facebook niet de echte wereld is. Ze gaan alleen niet daar aankaarten dat het wel heel onverstandig is om na 2 weken al te gaan samenwonen.



En wat jullie onderlinge relatie betreft: misschien dat praten hier niet meer helpt, misschien alleen nog met behulp van een mediator.

Wees de verstandige zus en beperk het contact alleen tot het noodzakelijke (dus geen FB meer, niet meer bellen) en ga tijdens bezoekjes niet in op gesar van haar. Keer haar dan letterlijk de rug toe en ga met iemand anders praten over koetjes en kalfjes.



Als je moeder zegt dat jouw zus dit en dat over je heeft gezegd, zeg dan dat je dat niet meer wilt horen. Misschien dat ze het onbewust doet, maar je moeder werkt zo mee aan het stoken in jullie relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven