partner met borderline zonder ziekte inzicht

25-10-2014 09:28 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben nu reeds 2 jaar in relatie met een heel knappe man, ziet er zo verzorgd en goed uit... maar vanbinnen is het een ramp..



Heb nu al tientallen getuigenissen gelezen en kan er niet omheen... mijn partner heeft ook borderline vrees ik... Ikzelf ben verpleegster en vreesde al sinds week één van onze relatie dat er iets haperde met mijn partner..Ik ben zelf iemand die eens ze haar hart geeft er alles aan probeerd te doen om mijn partner gelukkig te maken en niet zo gauw opgeeft... maar het wordt mij echt wat te veel... Hier mijn verhaal..



Toen ik hem leerde kennen viel ik onmiddellijk voor zijn looks... what a guy... date gemaakt, afgesproken om onze eerste date iets te gaan eten... wat mij opviel tijdens het eten was dat hij heel onzeker was... totaal niet hoe hij er uit zag... hij was breedgeschouderd door het trainen... en zag er zo zelfzeker uit... hij keek ook nooit rechtstreeks in mijn gezicht tijdens het eten en was soms heel erg stil... Ik dacht in het begin van... hij is beschaamd maar das normaal bij een eerste date... ze zijn niet allemaal een echte waterval zoals ik ... Hij vertelde mij wel direct dat hij heel veel meegemaakt had in zijn leven... in een home gezeten doordat zijn moeder hem niet wou... ex partner waar hij veertien jaar mee getrouwd was die hem bedrogen had... Hij zei dat hij wel een trauma had overgehouden aan die relatie met name dat hij heel moeilijk vertrouwen kon geven aan iemand en dat zei daar de oorzaak van was.. het was volledig haar schuld... Ik luisterde en had al compassie wat hij allemaal meegemaakt had en voelde direct een drang om voor die jongen zoveel liefde te geven dat hij zich terug gelukkig ging voelen en dat hij weer vertrouwen kon geven... Maar wat dacht ik mis...



Vanaf één week dat we samen waren sliep hij al dagelijks bij mij... het was direct of we al getrouwd waren... iedere dag bij mij.. hij was enorm enorm jaloers.. heeeeeel erg wantrouwend over alles in mijn leven wat betrefd mijn ex.. mijn vrienden... zelfs mijn ouders... alles was mis in mijn leven... dat waren volgens hem geen vrienden maar allemaal mannen die maar één iets wilden... sex... mijn vriendinnen waren volgens hem allemaal 'hoeren' met geen verstand en vrienden heb je niet nodig in een relatie... dat waren volgens hem allemaal bedreigingen... De plekken waar ik vroeger uitging en ik met hem samen wou doen waren verbannen... hij wou daar helemaal niet meer gaan... Zag in iedereen eventuele partners waar ik nog zou iets mee gehad hebben... moest mijn gsm veranderen.. nieuw nummer en iedereen laten staan die mij nauw lag in het leven... Als je echt iemand graag ziet dan ga je er volledig voor zei hij en als je nog ganse dagen wil uitgaan en met vrienden bezig zijn... dan moest je volgens hem maar alleen blijven... Ik slikte dat allemaal.. want volgens mij moest ik hierdoor komen om zijn vertrouwen te winnen ..

Wat mij ook opviel is dat hij nooit 'warmte' kon tonen... hij stond op... zat aan de keukentafel.. rookte sigaret en zei echt mss maar twee woorden... en dat in het begin van een relatie... dat moet echt praten zijn en warmte zijn maar hij was kil en koud... toen ik hem iedere dag vroeg van wat is er toch??? Denk je toch dat je mij niet zo graag ziet.. zie je het toch niet zitten... doordat je altijd zo stil bent... zei hij telkens.. maar neen... alles is goed... ik zit gewoon in een dipje... Maar ik had het er heel erg moeilijk mee.. !! Volgens hem was het gewoon dt hij in zichzelf gekeerd was door dat trauma...!!! In bed kuste hij ook nooit en toonde niet veel warmte.. wou wel heel veel sex.. maar was meer sex zonder liefde of warmte... Dan kon hij ook momenten hebben dat hij overliep van de liefde.. dat hij tientallen keer op een dag zei dat hij mij graag zag... maar telkens keerde die stilte terug in een dag... Hij was ook heel dwingend via gsm... stuurde mij tientallen berichten op één uur om te weten wat ik aan het doen was toen ik aan het werken was.. stuurde ik niet direct terug... dan was ik volgens hem bezig met dingen die ik niet moest doen... direct heel confronterend en verwijten maken van dingen die er gewoon niet waren... en hij dramde daar echt over door.. zo erg zelfs dat hij savonds toen hij thuiskwam van zijn werk daar een uur over doordramde ... Ik kon en kan NOOIT iets goeds doen... alles doe ik om zijn leven perfect te maken en nooit krijg ik complimenten... of mss 1 x op de zoveel maanden als hij voelt dat ik het echt niet meer aankan... dan plots gaat hij zijn leven beteren.. en meend het echt dat hij minder frigo moet zijn... dat hij meer liefde zal tonen... maar dat duurd welgeteld één dag.. de dag erna is hij weer kort van lontje... boos, zelfs nu soms heel aggressief.. heb al meerdere malen klappen gekreggen tijdends ruzies... Hij is volgens hem ook veel slimmer dan al de rest van de wereld... Hij heeft al genoeg meegemaakt en is een stap verder op iedereen volgens hem...!!! Ook heel vernederend naar anderen toe.... er is altijd iets mis aan anderen.... en nooit iets aan zichzelf... Ook naar mijn dochter toe is hij keihard... en daar heb ik het moeilijk mee.. en dat is de reden waarom ik nu overweeg om het echt op te geven.... !!!! Hij is zo egoistisch.... alles draaid om hem... gns de wereld... wij moeten draaien voor hem.. maar hij kan niets teruggeven....!!!! Ik kan niet meer.. mijn leven is in een ware hel veranderd waar hij overal centraal in staat...!!!! Hij heeft al twee x geflipt en zelfmoord willen plegen...!!! Pillen genomen en als hij één nacht in het ziekenhuis gelegen heeft.. terug naa rhuuis koomen want hij is helemaal niet ziek volgens hem... tis door alles wat hij al meegemaakt heeft... HELP
Jans, je maakt me nieuwsgierig naar het verschil tussen Brein en Hersenen, leg eens uit? Wetenschappelijke onderbouwing mag, pseudowetenschap laat maar achterwege...
Je moet leren ergens een punt achter te zetten. Eerst achter je zinnen, dan achter deze relatie.

Klaar! Die figuur moet uit het leven van jou en je dochter. Even doorpakken nu. Licht de politie in wat er is gebeurd en wanneer je hem er uit zet.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Een lot uit de loterij die man.. Dump hem en ga werken aan je zelfvertrouwen en aan je Nederlandse spelling..
Alle reacties Link kopieren
quote:vinsent schreef op 25 oktober 2014 @ 13:44:

Je moet leren ergens een punt achter te zetten. Eerst achter je zinnen, dan achter deze relatie.

Ze kan heel goed punten zetten, steeds 3 zelfs
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
En jij hebt een theatrale persoonlijkheid stoornis.



Match made in heaven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Els weten jouw ouders dat hij je mishandeld heeft? Is het mogelijk om vanavond met je dochter bij ze te logeren en in veilig gebied alles te vertellen tegen ze? Je hebt hier echt hulp bij nodig hoor, hij is hartstikke gevaarlijk en dit kun je niet alleen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zimone schreef op zaterdag 25 oktober 2014 18:13 Bij mijn Jumbo verschillende soorten sterke drank of de namaak versies.
Alle reacties Link kopieren
quote:zimone schreef op zaterdag 25 oktober 2014 18:13 Bij mijn Jumbo verschillende soorten sterke drank of de namaak versies.Dubbel
Alle reacties Link kopieren
OMG je hebt je kins meegesleept in dit drama Wat erg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hem kan je niet helpen of redden met jouw onvoorwaardelijke liefde...sowieso heb jij het vanaf dag 1 verkeerd aangepakt. Hij is geen geslagen hondje die met veel geduld en liefde naar jou toekomt.

Het is een volwassen man die jou domineert, mishandeld en probeert te brainwashen.

En jouw dochter voelt zich hetzelfde als jij! Jij weet hoe jij je voelt als hij jou afwijst, mishandelt, tiranniseert..dat voelt jouw dochter ook. Maar zij heeft hem niet in haar leven gehaald, dat heb jij gedaan.

Probeer eens anders te denken, als hij hulp nodig heeft(wat ik betwijfel want hij leeft zijn leven zoals hij dat wil) moet hij naar een professional toe.

Ik vind wel dat jij dringender hulp kan gebruiken, want waarom pik je dit, denk jij dat het aan jezelf ligt, denk je dat jij hem beter kan maken? En het belangrijkste: waarom kies je ervoor dat je dochter ook zo behandeld moet worden?
Alle reacties Link kopieren
Na alle reakties gelezen te hebben ben ik heel hard geschrokken wat voor verschillende mensen er toch bestaan. Ik vind het ronduit erg hoe sommige van jullie onbeschoft te keer gaan. Er zijn idd wel enkele mensen die hun mening op een vriendelijke manier neerpennen. Eerlijk.. heb daar veel meer aan. Heb al genoeg als ik in de eerste zin moet lezen dat ik geen moeder op mijn plaats ben. Wat betrefd mijn leestekens en mijn spelling en taalgebruik, ik ben van belgie, wvl, wij gebruiken een andere vorm van het nederlands. En als het jullie zo stoort hoe ik mijn leestekens of taalgebruik neerschrijf, ga dan zagen op een ander want aan die larie heb ik in mijn situatie ronduit NIETS aan.. Wat betrefd mijn zelfvertrouwen, velen onder jullie hebben het juist, mijn zelfvertrouwen wat betrefd relaties is geschonden en daar moet en zal ik aan werken. Wat betrefd mijn dochter, ze was er nooit bij toen hij mij sloeg want ik ben zelfstandig thuisverpleegster en de dagen die ik werk slaapt mijn dochter bij mijn ouders. Als ze thuis is hou ik mij koest als hij boos wordt uit respect voor mijn dochter en geef ik hem geen weerwoord. Als ze bij mijn ouders slaapt geef ik wel lap op stuk en heb ik hem al meerdere malen ook terug uitgekafferd en zijn boel op straat gezet dat hij eruit moest en de politie gebeld. Nogmaals.. mijn dochter was hier NOOIT bij!!!!!!!! (ja, 8 uitroepingstekens, ga je gang maar weer met mij te beledigen daarvoor). Buiten mijn relatie om ben ik een heel zelfstandig iemand, NIET LABIEL, en kan ik best weerwoorden geven in discussies en kan ik ECHT WEL mijn vrouwtje staan. Wat betrefd mijn relatie, dat ik dat al 2 jaar uithoud, ... In het begin had ik idd fix dat er iets aan scheelde maar hij was dan langs de andere kant ook echt iemand die andere dagen volledig gezinsvriendelijk kon zijn. Als je verliefd komt op iemand is die persoon anders dan jezelf en kan hij in zijn verleden slagen hebben meegemaakt die nu nog een uitwerking geven op je gemoed. Hij sloeg toen nog niet hé en was zo hard nog niet zoals hij nu is. Hij was enkel soms zeer stil en koud. De beperkingen die hij mij begon op te leggen sijpelden mondjesmaat door en langs de andere kant deed hij wel wat hij moest doen. PAS OP.. hij heeft nog nooit één vinger aan mijn dochter aangeraakt, hij is er enkel zeer streng op. En moest hij dat doen, dan vermoord ik hem... en dat meen ik meer of dat ik zeg. De situatie is gewoon het laatste half jaar nog veel verslechterd wat betrefd zijn manieren. Ik besef maar al te goed dat het moet en zal eindigen. Mijn vraag hier was gewoon of hij kenmerken had van borderline en al dat gezever hoe slecht ik wel ben houd je maar beter voor jullie zelf. Ik heb daar niks aan en ik weet persoonlijk dat mijn dochter voor mij op de eerste plaats komt. En eerlijk? Mijn K_T zoals bepaalde dat hier neerpennen kan best zonder man ook. Dat is mijn probleem niet hoor.. Zo ben ik niet.. diegene die zo een reakties plaatsen hebben wss zelf belang erbij.

En mijn ouders zijn op de hoogte hoe hij omgaat met mij en hij mag er niet meer binnen...We zijn aan het kijken dat ik naar mijn ouders verblijf en van daaruit hem de deur uitstuur.

Bedankt voor diegene die begrip hebben... de boom in met diegene die geen manieren hebben.

GROETEN uit belgie
quote:els11081978 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:35:

Na alle reakties gelezen te hebben ben ik heel hard geschrokken wat voor verschillende mensen er toch bestaan. Ik vind het ronduit erg hoe sommige van jullie onbeschoft te keer gaan. Er zijn idd wel enkele mensen die hun mening op een vriendelijke manier neerpennen. Eerlijk.. heb daar veel meer aan. Heb al genoeg als ik in de eerste zin moet lezen dat ik geen moeder op mijn plaats ben. Wat betrefd mijn leestekens en mijn spelling en taalgebruik, ik ben van belgie, wvl, wij gebruiken een andere vorm van het nederlands. En als het jullie zo stoort hoe ik mijn leestekens of taalgebruik neerschrijf, ga dan zagen op een ander want aan die larie heb ik in mijn situatie ronduit NIETS aan.. Wat betrefd mijn zelfvertrouwen, velen onder jullie hebben het juist, mijn zelfvertrouwen wat betrefd relaties is geschonden en daar moet en zal ik aan werken. Wat betrefd mijn dochter, ze was er nooit bij toen hij mij sloeg want ik ben zelfstandig thuisverpleegster en de dagen die ik werk slaapt mijn dochter bij mijn ouders. Als ze thuis is hou ik mij koest als hij boos wordt uit respect voor mijn dochter en geef ik hem geen weerwoord. Als ze bij mijn ouders slaapt geef ik wel lap op stuk en heb ik hem al meerdere malen ook terug uitgekafferd en zijn boel op straat gezet dat hij eruit moest en de politie gebeld. Nogmaals.. mijn dochter was hier NOOIT bij!!!!!!!! (ja, 8 uitroepingstekens, ga je gang maar weer met mij te beledigen daarvoor). Buiten mijn relatie om ben ik een heel zelfstandig iemand, NIET LABIEL, en kan ik best weerwoorden geven in discussies en kan ik ECHT WEL mijn vrouwtje staan. Wat betrefd mijn relatie, dat ik dat al 2 jaar uithoud, ... In het begin had ik idd fix dat er iets aan scheelde maar hij was dan langs de andere kant ook echt iemand die andere dagen volledig gezinsvriendelijk kon zijn. Als je verliefd komt op iemand is die persoon anders dan jezelf en kan hij in zijn verleden slagen hebben meegemaakt die nu nog een uitwerking geven op je gemoed. Hij sloeg toen nog niet hé en was zo hard nog niet zoals hij nu is. Hij was enkel soms zeer stil en koud. De beperkingen die hij mij begon op te leggen sijpelden mondjesmaat door en langs de andere kant deed hij wel wat hij moest doen. PAS OP.. hij heeft nog nooit één vinger aan mijn dochter aangeraakt, hij is er enkel zeer streng op. En moest hij dat doen, dan vermoord ik hem... en dat meen ik meer of dat ik zeg. De situatie is gewoon het laatste half jaar nog veel verslechterd wat betrefd zijn manieren. Ik besef maar al te goed dat het moet en zal eindigen. Mijn vraag hier was gewoon of hij kenmerken had van borderline en al dat gezever hoe slecht ik wel ben houd je maar beter voor jullie zelf. Ik heb daar niks aan en ik weet persoonlijk dat mijn dochter voor mij op de eerste plaats komt. En eerlijk? Mijn K_T zoals bepaalde dat hier neerpennen kan best zonder man ook. Dat is mijn probleem niet hoor.. Zo ben ik niet.. diegene die zo een reakties plaatsen hebben wss zelf belang erbij.

En mijn ouders zijn op de hoogte hoe hij omgaat met mij en hij mag er niet meer binnen...We zijn aan het kijken dat ik naar mijn ouders verblijf en van daaruit hem de deur uitstuur.

Bedankt voor diegene die begrip hebben... de boom in met diegene die geen manieren hebben.

GROETEN uit belgie





In Belgie doen ze altijd 3 puntjes overal tussen? Geloof dr niks van.

Daarnaast ga alsjeblieft met je dochter weg bij die lamlul en neem zelf wat therapie.

Je reactie zegt verder genoeg. Arm kind.
Alle reacties Link kopieren
In Belgie doen ze altijd 3 puntjes overal tussen? Geloof dr niks van.

Daarnaast ga alsjeblieft met je dochter weg bij die lamlul en neem zelf wat therapie.

Je reactie zegt verder genoeg. Arm kind.





Gaat dit nu over een tekst TYPEN of over een onderwerp. Hoe kinderachtig kan iemand zijn
Wat een stomme smoes over het schrijven in België. Jullie hebben ook komma's, punten en hoofdletters. Hou op met die onzin.



En voorderest. Je kunt wel klagen over de reacties, maar jij komt hier klagen over een situatie die jij zelf kunt beëindigen?

Wie moet jou anders wakker schudden als het hier niet gebeurt?
Alle reacties Link kopieren
Els, als jouw vraag is of deze man borderline kenmerken vertoont, dan zeg ik nee. Ik vind hem meer klinken als een narcist. Maar wel etiket je er ook aanhangt, hij klinkt niet als een geschikte partner. Ziekte inzicht heeft een narcist over het algemeen niet, het ligt nooit aan hen, maar altijd aan de rest van de wereld, die niet inziet hoe geweldig zij zijn en hoeveel bewondering zij verdienen. Wil je succesvol samenwonen met een narcist, dan moet je adoreren, alles voor ze doen, continu ophemelen en accepteren dat je alleen kritiek terug zult krijgen. Alles doen wat zij willen en geen eigen mening hebben en al helemaal niet uiten. Dan is het best te doen. Oh ja, en je dochter dus ook he, die mag ook alleen maar adoreren, niets terug zeggen of zo.
Heb je niet gewoon zelf last van borderline ipv hij?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat je mijn reactie ook zo beledigend heb ervaren hoor.

Ik wil gewoon duidelijk maken dat je je niet op hem moet focussen, waarom hij zo is en wat voor een stoornis hij heeft, dat moet je echt aan een prof overlaten en daar komt dan ook nog bij dat HIJZELF die stap moet zetten.

Jullie relatie is nu zo dat hij geen reden heeft om hulp te zoeken denk ik. Jij doet wat hij wil...ideaal voor hem toch?

Daarom! Kijk naar wat JIJ anders kan doen(hem gewoon eruit donderen lijkt mij) hoe jij je voelt en wat het met jouw dochter doet.

Jouw dochter krijgt meer mee dan jij denkt. En voorbeeld doet volgen: ik denk niet dat jij wil dat jouw dochter zo'n tiran gaat trouwen later.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka, dit is perfect beschreven hoe hij idd is. Perfect. Kan dit zijn dat dit voorkomt uit zijn moeilijke jeugd, hij werd opzijgeschoven door zijn moeder?
quote:els11081978 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:46:

In Belgie doen ze altijd 3 puntjes overal tussen? Geloof dr niks van.

Daarnaast ga alsjeblieft met je dochter weg bij die lamlul en neem zelf wat therapie.

Je reactie zegt verder genoeg. Arm kind.





Gaat dit nu over een tekst TYPEN of over een onderwerp. Hoe kinderachtig kan iemand zijnNee over de reactie die ik quote, moeilijk he lezen?
Alle reacties Link kopieren
bungaa, neen, dat wil ik HELEMAAL niet dat mijn dochter zoiets moet meemaken. Je wilt het beste voor je kind en ik weet heel goed dat ik door bij hem te blijven dat absoluut niet doe naar mijn dochter toe en heb al meerdere malen heel dwars gelegen met mijzelf daardoor.

En sinnombre, laat het, omdat ik weerwoord geef ben ik daarom borderline? Komaan, zeg ik niets, dan heb ik gebrek aan zelfvertrouwen, geef ik weerwoord, heb ik borderline. Jij zou een goede psych zijn denk ik. We zouden met veel meer in de psychiatrie zitten, jou en mij erbij vrees ik dan
Alle reacties Link kopieren
Als het zo makkelijk was om uit een destructieve relatie te stappen zouden er niet zoveel vrouwen inzitten.



Vooral vrouwen die graag 'redden' blijven heel lang in zo'n situatie. Ergens voelen ze zelf ook wel dat het niet goed is. Maar door de schaamte en het steeds verder afbrekende zelfvertrouwen komen ze er niet uit.



Het heeft echt geen zin om zo grof te reageren, daar wordt haar zelfvertrouwen niet beter van.



TO, gelukkig heb je ouders die ook nog weten hoe de situatie is. Ga samen met hun een plan van aanpak maken. Schakel daarbij ook de politie in.
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren
aponi, bedankt, echt waar, jij omschrijft ook heel goed hoe het is. Het is gewoon zo dat het heel moeilijk is om uit zo een relatie te stappen, maar ik probeer er alles aan te doen om het wel te doen, geloof mij maar, maar je hebt ht financieele aspect ook hé die erbij hoort.



Mijn ouders steunen mij echt door dik en dun en als het hier te gortig word vlucht ik altijd met mijn dochter of ikzelf naar mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
http://mens-en-samenlevin ... even-met-een-narcist.html



Net even dit gelezen en het is gewoon zo. Ik kan hem idd linken aan dit. Neen, wil geen stempels plakken maar wil gewoon weten hoe ik best omga met zijn manier van doen als ik ermee breek. Wil geen al te veel narigheden en extreme zaken meemaken, voor mijn dochter alleen al maar narigheid zal er zowiezo zijn
Lieve Els,



Je hebt een relatie met iemand die:

-je slaat

-je verbiedt met anderen om te gaan

-je steeds controleert



Waar jij je druk over maakt is:

hoe de mensen hier reagerenwelke psychiatrische stoornis hij zal hebbenof het misschien door zijn jeugd komtZie je zelf niet in dat je je prioriteiten verkeerd stelt? Welke stappen ga je nemen om deze figuur zo snel mogelijk uit het leven van je dochter en jou te krijgen, DAAR moet je je op richten!
Je vertelt zelf dat je een relatie hebt met iemand waarvan je DIRECT door had dat hij niet spoort. Maar hij heeft goede looks.



En als mensen je dan wijzen op het feit dat je het jezelf allemaal aandoet, zijn die mensen onbeschoft.



Koop een spiegel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven