Aan ex vertellen dat je een nieuwe vriend hebt

25-10-2014 13:52 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb sinds een tijdje een nieuwe vriend, en wil dit aan mijn ex per sms vertellen. Reden dat ik het wil melden is omdat we samen een kind hebben.

Ik weet niet zo goed wat ik wel en niet moet/hoef te delen in dat bericht.

Kind weet het nog niet, heeft hem wel met enige regelmaat gezien.



Iemand tips of een voorbeeld bericht hiervoor?



Ter info; ex is vrij onvoorspelbaar.
Zou dat niet per sms doen.
Kun je het dan niet beter persoonlijk vertellen, wanneer je je kind komt halen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Hee Harry, ik heb een nieuwe vriend en vond het wel zo netjes dit even aan je te melden. Qua kindertijd en onze verdere afspraken hoeft er wat bij betreft niks te veranderen.

Groetjes Knoop.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe je relatie met je ex is. Ik heb hem opgebeld. Keek ik niet naar uit hoor. Tot mijn stomme verbazing zei hij: leuk voor je! Enige vraag was of het serieus was.



Vertel dat je een serieuze relatie hebt en dat je niet wilt dat hij dit via zijn kind hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 25 oktober 2014 @ 13:53:

Kun je het dan niet beter persoonlijk vertellen, wanneer je je kind komt halen ofzo?Zou ik niet dan doen, want dan is kind erbij en je weet niet welke emoties loskomen.
Een kort en bondig smsje inderdaad. Erover praten kan altijd nog.
Ik zou het hem alleen vertellen als die relatie serieus is. Een sms vind ik iets te kil maar ik zou, als ik m'n ex toch voor e.e.a. rondom de zorg van kind zou moeten bellen en kind in bed ligt, dit zakelijk vertellen.

Wat je erover wil vertellen, hangt van de band met je ex af.
Alle reacties Link kopieren
Niet per sms
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook graag persoonlijk doen maar de situatie is al een hele tijd zo, dat we de overdracht via derden doen. Ik heb hem dus al geruime tijd niet gezien, en gesproken alleen per sms. In de trant van "je kan haar
Alle reacties Link kopieren
"Je kan haar daar halen". Daarom is het ook zo lastig, en weet ik niet goed wat ik wel en niet moet delen.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet aangeven is ook een optie, scheelt weer verantwoording afleggen aan iemand die niet spoort.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op zaterdag 25 oktober 2014 14:54 Helemaal niet aangeven is ook een optie, scheelt weer verantwoording afleggen aan iemand die niet spoort.Ja, dat is ook wel door me heen gegaan. Maar voor hij het van haar hoort lijkt het mij wel prettig om het te melden. Of voor we elkaar tegenkomen op straat ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 13:54 Hee Harry, ik heb een nieuwe vriend en vond het wel zo netjes dit even aan je te melden. Qua kindertijd en onze verdere afspraken hoeft er wat bij betreft niks te veranderen.

Groetjes Knoop. Ik denk dat het zoiets gaat worden, dankjewel!
Mijn exman kwam aande deur en zei dat hij wen nieuwe relatie had. Ik vond dat zo sneu. Inmiddels zijn we 9 dames verder en gelukkig kwam hij niet elke x dat vertellen. Ik begrijp dat nooit zo goed dat vertellen aan een ex. Ik heb die behoefte niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook kinderen met je exman bonuhbakkie?

Want dan vind ik het wel netjes om het even te laten weten.
Als het via de app oid zou doen zou ik iets schrijven in de vorm van "voordat je het via de tamtam/wandelgangen hoort".

Heb je een simpele inleiding.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je nieuwe vriend bij kind wegblijft, hoef je toch niks te vertellen?
Zeker kanon. 2 kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op zaterdag 25 oktober 2014 15:54 Zolang je nieuwe vriend bij kind wegblijft, hoef je toch niks te vertellen?Nee dat is ook zo, maar ex en ik hebben wel wat gemeenschappelijke vrienden en vriend en ik willen wel gewoon normaal over straat kunnen, zonder dan "bang" te hoeven zijn dat ex er achter komt en drama gaat schoppen over dat hij het niets wist.
Is de kans dan niet groot dat jullie kind van haar vader gaat horen dat jij een nieuwe vriend hebt? Dat lijkt me ook niet echt een wenselijke situatie. Ik zou daarom het pas vertellen nadat je jullie kind ook hebt ingelicht
Alle reacties Link kopieren
Je was in juni nog met je ex?

Dan is je nieuwe vriend nog amper meer dan ene neukerdje. Nog niet vertellen en zeker nog niet toelaten in het leven van je kind. Wees volwassen!
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft zeker ook een relatie?.

.

Haha..
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op zondag 26 oktober 2014 11:24 Je was in juni nog met je ex?

Dan is je nieuwe vriend nog amper meer dan ene neukerdje. Nog niet vertellen en zeker nog niet toelaten in het leven van je kind. Wees volwassen!



Als dit zo is en je dus nog maar zo kort een nieuwe vriend hebt dan zou ik het niet nu al vertellen.



Pas als mijn nieuwe vriend een rol gaat spelen in het leven van de kinderen vind ik het van belang om het aan ex te vertellen. En ik neem aan dat als het nog maar zo pril is dat dit nog wel even gaat duren.
Alle reacties Link kopieren
Als het nog niet zolang bezig is kan je ook zeggen dat je iemand hebt ontmoet waarmee je het erg gezellig hebt en dat je die gene erg leuk vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven