Vriendin van oppas ook betalen?

25-10-2014 10:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gaan we een avondje uit en mijn nichtje van 15 komt oppassen.

Ik betaal haar 5 euro per uur.

Ze hoeft de kinderen niet in bed te leggen, kan op de bank films kijken en ik zorg voor genoeg vreetwerk, drinken en de afstandsbediening.

Ze neemt een vriendin mee.

Is het dan gebruikelijk dat je haar ook betaalt?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:mevrouw_uil schreef op 25 oktober 2014 @ 12:06:

Nee dat doe ik niet, haal vaak wel even wat extra lekkers in huis als ik weet dat ze iemand meeneemt.



Even off topic: wat veel, 5 euro!! Mijn oppas krijgt de helft 's avonds als mijn dochter al slaapt.Ik vind E5,00 dan wel weer weinig.
Oh wacht, E5,00 per uur. Dat vind ik dan wel weer veel
Nee, als mijn zusje een vriendin mee nam als ze ging oppassen of de hond uitlaten voor geld dan deelde ze het geld wat zij daar voor kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Aztec, vind je het nu veel of weinig
quote:Dahlia74 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:36:

Aztec, vind je het nu veel of weinig



Lekker duidelijk hè?



Ik dacht eerst te lezen E5,00 voor de hele avond. Dat bleek later per uur te zijn. E5,00 voor een hele avond vind ikweinig. Per uur is E5,00 voor een 15-jarige flink aan de prijs.
Ik kreeg altijd 2 euro per uur... hoefde ik niks voor te doen eigenlijk. Waren lieve kinderen, nooit problemen.
Die vriendin is er voor de gezelligheid van je oppas. Ze eet en drinkt toch mee? Is meer dan genoeg.
quote:Star schreef op 25 oktober 2014 @ 10:39:

[...]





Ja levensgevaarlijk twee giechelmeiden op laten passen.Echt wel! Je wilt toch zeker geen giechelend kind eraan overhouden?!
Ik vind ¤5,- per uur ook bijzonder veel, trouwens.



Het minimumjeugdloon voor kinderen van 15 is ¤ 2,56 per uur (en dat is dan in reguliere baantjes waar ze zich het schompes werken, zoals vakken vullen of kranten bezorgen of in de spoelkeuken hele avonden pannen schrobben).



Daarentegen is het je nichtje, dus ik snap dat je die iets rijkelijker beloont. Toen ik nog oppaste, zo'n 10 jaar geleden, was een vangst van 3 euro per uur al een redelijk 'vette bek'. Ik herinner me dat ik een vast oppasadres had waar ik 3,- kreeg en dat ik een keer door een andere moeder werd gevraagd.



Ik moest koken, de kids naar bed brengen (stierlijk vervelend waren ze) en wachten tot zij thuiskwam van haar wellnessdagavond. Ik had na twee uur al gillende koppijn van die kinderen, en pas om 04:00 kwam ze thuis (ik zat knikkebollend op de bank, was 16 jaar, maar okee dat kan gebeuren). Ze stónd erop me thuis te brengen, terwijl ze nogal onder invloed was van alcohol. En vroeg toen wat ik bij mijn vaste oppasadres kreeg per uur. 'Drie euro', vertelde ik. 'Oh, ik doe altijd 1,50' deelde ze mee. En hup, daar werd mijn salaris gehalveerd van 24,- naar 12,- voor een ontzettende rotavond met rotkinderen en een dollemansrit naar huis.



Kijk, dát vond ik dus een gierige actie.



Maar ik heb ook wel eens mijn vriendje meegenomen tijdens het oppassen bij een vast adresje en die kreeg uiteraard niets betaald, ik was blij dat hij mee mocht en snoepjes mocht mee-eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 25 oktober 2014 @ 12:10:

[...]





Vind je? Het is gewoon zo dat de meeste tieners zich heel anders gedragen als ze alleen zijn dan in gezelschap.Als ik op mijn neefje (betaald) oppaste ging ik ook geen rare fratsen uithalen. Het is trouwens allemaal goedgekomen en een puber nu, zal wel meevallen. Ik regelde 't eten, verzorgde hem en bracht hem ook naar bed, was toe 1,5 t/m 3
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik normaal ook 3 euro zou doen, of 3,50.

Maar het is mn nichtje en heeft t niet ruim. Vandaar.. Ik gun het haar.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Onze af-en-toe-oppas is inmiddels 18.

Ik doe 15 euro voor een avond, plus drinken/vreet. We willen voor 12 uur terug zijn, meestal zijn we eerder. Ze is dus drie tot vijf uur paraat. Een vast bedrag is dan praktischer dan een uurotarief.



Bleek de vorige keer dat we iets veel te vroeg terug waren en dat vier vrienden/vriendinnen haar gezelschap hielden.

Mij best, maar geef het vantevoren even door, ik had bijna de fietsen van de visite op de oprit platgereden, de oppas haar fiets stond namelijk op het terras.



Ik ken haar en haar familie en de kids waren keurig beleefd, daar maak ik me geen zorgen om.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De vraag gaat toch niet over de hoogte van het bedrag? Wat een non-discussie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven