Geld & Recht alle pijlers

hulp nodig

25-10-2014 13:00 1808 berichten
Alle reacties Link kopieren
goeden middag



ik zit sinds een week zonder inkomen ik heb een uitkering proberen aan te vragen maar zit dan in een 4 weken zoek termijn voor werk of school. ook krijg ik geen voorschot.

nu kan ik dus geen kant meer op en moet afwachten.

heb een zoon en een poes in huis.

nu heb ik al een voedsel pakket gekregen waar ik super blij mee ben maar daar heb ik nog niks voor de poes.

zijn er mensen die ons kunnen helpen daarmee? ook dingen zoals wc papier en schoonmaak middel.

wij zouden u heel dankbaar zijn..
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:45:

Dit klopt het loop al een een hele tijd. Maar omdat mijn zoon pas over en paar maanden 4 word kan ik er nu pas wat aan doen.



Ik heb echt niemand die mij kan helpen. Ik heb 2 goede vriendinnen maar ook die komen net rond.





[...]

En je goede vriendinnen en je zusjes hebben bij elkaar geen 10 euro voor kattenvoer en wat flessen schoonmaakmiddel in hun kastje staan?
quote:bankje schreef op 25 oktober 2014 @ 13:54:

Waarom neem je een kitten als je zelf amper geld hebt om voor je kind eten te kopen? Het verhaal begint steeds ongeloofwaardiger te worden.Dit is helemaal niet ongeloofwaardig. Ik kom ongeveer dagelijks over de vloer bij mensen bij wie het net zo gaat of nog erger.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik dat doen?quote:feeks schreef op 25 oktober 2014 @ 13:46:

Ik heb al 2 x gevraagd me te pmmen met je woonplaats, ik blijf niet aan de gang
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:51:

Ik heb nog 1zakje voer goed voor net 1 dag het is een kitten.





[...]

Meisjemeisje, als ik dit zo pees maak je keer op keer verkeerde keuzes. Hoe kom je nu aan een kitten (paar maanden oud dus) terwijl je voorheen al weinig geld had en moeilijk rond kon komen (gezien de diverse schulden) kan de kitten niet naar andere mensen. Op mp zetten en vragen of iemand, liefst gezin met kinderen, beestje willen adopteren
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:51:

Ik heb nog 1zakje voer goed voor net 1 dag het is een kitten.





[...]





Zet je PM even aan, dan kunnen mensen jou privé een bericht sturen. Ik wil jou wel helpen, maar ik heb geen kattenvoer en ik woon in België.



Als je je PM aanzet, stuur ik je even privé een berichtje.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:51:

Ik heb nog 1zakje voer goed voor net 1 dag het is een kitten.





[...]







Je had hier voor al geen cent te makken volgens je andere topics. Je kon niet werken want je kon geen oppas nemen. Je liep , met je kind, een krantenwijk.

Waarom ga je dan in vredesnaam een katje in huis halen wat nog meer extra kosten met zich meebrengt dan die je al had en waar je al op leeg liep?

Dat katje deze maand door helpen neemt jouw probleem niet weg als je nu zwaar in de schulden raakt. Ik denk dat je het beestje op MP oid moet zetten of naar het asiel moet brengen.

Sneu, absoluut. Maar jij kan je geen huisdier veroorloven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En denk er serieus over na om de kitten weg te geven aan mensen die er voor kunnen zorgen. Nu is het beestje nog klein genoeg om te wennen aan een andere woonomgeving. Jouw prioriteiten zouden nu bij werk zoeken en je kindje moeten liggen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Meisje, ik heb even geloept, je hebt een heftig verleden. Ik heb met je te doen. Met de psychiater kom je niet verder schrijf je op een ander topic, zoek dus andere hulp.



Ga naar de huisarts, hij/zij kan je verder verwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je in ZuidHolland?
quote:Dahlia74 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:44:

Mlina, TO is jonger dan 27, dan ligt het toch net wat anders.



Jonger dan 27 jaar



Wilt u een bijstandsuitkering aanvragen en bent u jonger dan 27 jaar? Dan moet u eerst vier weken zelf actief op zoek naar werk. Deze zoekperiode telt niet mee voor de periode van het voorschot. U krijgt dus pas vier weken na het einde van de zoekperiode een voorschot.





Officieel klopt het wat daar staat, maar het verschil is dat TO een jong kind heeft en dat gemeenten in de praktijk dan soms net even ietsje soepeler met een voorschot omgaan. Of in uiterste nood en bijzondere omstandigheden verlenen ze bijzondere bijstand voor melkpoeder waarbij TO de kassabonnen moet inleveren. Of de gemeente zoekt een andere weg om het kind te helpen aan eten.



Misschien woont TO in een gemeente die wel vasthoudt aan de regels, maar dat weet ze alleen als ze de sociale dienst belt en uitlegt hoe moeilijk haar situatie is met haar kind.
Alle reacties Link kopieren
De kitten past hier zo goed ook voor me zoon omdat wij maar alleen zijn wil haar dus echt niet weg doen het is toch een stukje afleiding.quote:gordijn87 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:56:

[...]





Meisjemeisje, als ik dit zo pees maak je keer op keer verkeerde keuzes. Hoe kom je nu aan een kitten (paar maanden oud dus) terwijl je voorheen al weinig geld had en moeilijk rond kon komen (gezien de diverse schulden) kan de kitten niet naar andere mensen. Op mp zetten en vragen of iemand, liefst gezin met kinderen, beestje willen adopteren
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, je hebt toch helemaal geen geld om dat beestje te onderhouden? Eten, kattegrind,de dierenarts? Is een aardige kostenpost hoor
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 13:56:

Hoe kan ik dat doen?





[...]

Je moet klikken op 'Mijn voorkeuren' en dan aanvinken dat andere gebruikers je een privé bericht mogen sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ze weten alles van me en nog houden ze zich aan de regels.



Via hun ben ik ook bij de voedselbank.



quote:milna schreef op 25 oktober 2014 @ 14:02:

[...]





Officieel klopt het wat daar staat, maar het verschil is dat TO een jong kind heeft en dat gemeenten in de praktijk dan soms net even ietsje soepeler met een voorschot omgaan. Of in uiterste nood en bijzondere omstandigheden verlenen ze bijzondere bijstand voor melkpoeder waarbij TO de kassabonnen moet inleveren. Of de gemeente zoekt een andere weg om het kind te helpen aan eten.



Misschien woont TO in een gemeente die wel vasthoudt aan de regels, maar dat weet ze alleen als ze de sociale dienst belt en uitlegt hoe moeilijk haar situatie is met haar kind.
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Stap 1.. Zoek een goed huis voor het katje. Jij kan het je nu niet veroorloven om een huisdier te hebben. Mocht er onverwacht iets gebeuren en je moet naar de dierenarts heb je helemaal grote problemen!

Stap 2. Vraag bekenden om een beetje geld zodat je tenminste eten hebt voor jezelf en je kindje.

Stap 3. Overbrug de 4 weken doe hard je best om werk of iets te vinden, ga daarna meteen mensen terugbetalen van wie je geleend heb en neem vooral geen andere huisdieren.
Beetje gek, maar wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
nu even niet dat klopt maar hiervoor was het wel te doen maar om haar nu weg te doen omdat we evn zonder zitten is weer een verdriet erbij.quote:Phoolan schreef op 25 oktober 2014 @ 14:05:

Maar TO, je hebt toch helemaal geen geld om dat beestje te onderhouden? Eten, kattegrind,de dierenarts? Is een aardige kostenpost hoor
wie goed doet goed ontmoet
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 14:04:

De kitten past hier zo goed ook voor me zoon omdat wij maar alleen zijn wil haar dus echt niet weg doen het is toch een stukje afleiding.

[...]





Wat goed is voor je zoon is dat jij geld hebt om voor hem en jezelf te zorgen.



En wat goed is voor die kitten is dat zij bij iemand is die geld heeft voor haar eten en geld voor de dierenarts, als ze onverhoopt ziek wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 14:08:

nu even niet dat klopt maar hiervoor was het wel te doen maar om haar nu weg te doen omdat we evn zonder zitten is weer een verdriet erbij.





[...]

Ja dat snap ik, maar denk ook aan het belang van het beest en de kosten blijven elke maand terugkeren. Eerst de basis goed regelen lijkt me!
Als je geen eten voor je poes kan betalen moet ie echt weg....ze moet ook naar de dierenarts, hoe betaal je dat? Er zijn meer dingen die een goede afleiding zijn, maar een slechte keuze. Eten voor je kind gaat voor toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond naar Gouda, woon je daar in de buurt? Ik heb wel wat spulletjes voor je dan voor de kat en heb ook nog wel wat rollen wcpapier
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben maandag naar de dokter geweest en die verwees mij naar een gezinscoach en hoop dat dat wat is.

Weet het anders ook niet. Ik lig nachten wakker of barst zomaar in huilen uit.



quote:Dahlia74 schreef op 25 oktober 2014 @ 14:00:

Meisje, ik heb even geloept, je hebt een heftig verleden. Ik heb met je te doen. Met de psychiater kom je niet verder schrijf je op een ander topic, zoek dus andere hulp.



Ga naar de huisarts, hij/zij kan je verder verwijzen.
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je precies nodig? Kattenvoer en wc papier?



Hebben jullie voldoende te eten de komende 4 weken?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Helaas niet in de buurt meer de kant van rotterdam tussenwater zalmplaat opquote:Pil0u schreef op 25 oktober 2014 @ 14:13:

Ik ga vanavond naar Gouda, woon je daar in de buurt? Ik heb wel wat spulletjes voor je dan voor de kat en heb ook nog wel wat rollen wcpapier
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
je stuurt iemand een bericht als je op het + teken drukt naast de naam
Alle reacties Link kopieren
in de buurt van rotterdamquote:Phoolan schreef op 25 oktober 2014 @ 14:00:

Waar woon je in ZuidHolland?
wie goed doet goed ontmoet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven