zelf tapas maken

23-10-2014 12:15 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend komt er een groepje eten. En wil ik diverse tapas hapjes maken. Hebben jullie nog lekkere recepten/tips/ideeën?
Oh, en ook lekker en makkelijk; plakjes salami of chorizoworst in eigen vet bakken, flink wat ui en knoflook erbij fruiten en nog tijd laten smoren in rode wijn.
Alle reacties Link kopieren
Gebakken chorizo met honing.

http://www.smulweb.nl/rec ... 95/Tapas-gebakken-chorizo
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 23 oktober 2014 @ 13:32:

Tapas maken vind ik altijd een intrigerend concept.



Misschien ben ik in spanje niet in de beste kroegen gekomen, maar de tapas bestonden voornamelijk uit plakjes ham of worst.

Stukjes gekookte aardappel met mayonaise of een schaaltje sardientjes.

Geen culinaire hoogstandjes i.i.g.

Ik was een paar weken geleden in Spanje en heb zo ontzettend lekker tapas gegeten. Ik ben vegetariër dus ik vermeed tapas-restaurant in NL eigenlijk altijd omdat ik het idee had dat ik dan olijven en brood zou krijgen maar ik vond er echt genoeg keuze en erg afwisselend.



Overigens meestal wel in restaurants gegeten en niet echt in kroegen, hoewel het dan wel weer zo was dat je er lekker bij zit te drinken en te praten en steeds wat kleine hapjes bestelt. Dus ook weer niet een traditioneel restaurant zoals je ze hier ziet.
Zeg maar Spijker.
quote:Carenza schreef op 23 oktober 2014 @ 12:51:

Is je google stuk of zo?Beetje flauw. Ik doe hier ook altijd veel betere ideeën op dan gewoon maar googlen. Je ziet door de bomen het bos niet meer en in zo'n topic vind ik vaak echt goede tips staan.
Alle reacties Link kopieren
Aardappel tortilla is ook altijd erg lekker.

Ik had deze gemaakt voor een picknick. 'sochtends gemaakt, bewaard in aluminium folie en toen waren ze na 2/3 uur nog lauwwarm. Ze waren binnen no time op, er werd erg enthousiast op gereageerd.



Zowel warm als koud te eten. Lekker met aioli.
ik heb een hapjesboek, waar oa tapas en mezze in staan. Kleine greep hieruit:

asperges in een jasje

spaanse kebabs

baba ganou

tomaten-ansjovistoast

gevulde mosselen

gevulde champignons

spaanse tortilla's
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik ga in ieder geval de aardappeltortilla maken en misschien ook wel de chorizo!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle ideeën..

Het gaat helemaal goed komen dit weekend
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bij de chorizo een paar tapasboekjes. Zie net dat de recepten ook online staan.



http://www.campofriotapas.nl/recepten
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quiche, kan warm en koudquote:neliba schreef op 23 oktober 2014 @ 14:15:

Mag ik ook even advies vragen in dit topic? Ook ik heb komend weekend een tapasetentje (ter ere van mijn verjaardag ), als gasten komen er ongeveer 14 volwassenen en vier kinderen.



Ik heb nu de volgende hapjes in de planning staan:

Warm:

- albondigas (gehaktballetjes in tomatensaus)

- geitenkaasjes met honing, omwikkeld met spek

- dadels gevuld met monchou, omwikkeld met spek

Koud:

- gevulde bladerdeeghapjes

- cocktailworstjes in croissantdeeg

- rosbiefrolletjes (goede tip van hierboven!)

- wraprolletjes met zalm en kruidenkaas

- komkommerhapjes met tonijn

- gevulde abrikozen



Daarbij lekker vers brood met smeersels en twee salades.



Ik wil er graag nog één of twee warme gerechtjes bij. Probleem is dat de meeste gerechtjes die ik kan vinden in de oven bereid moeten worden. Ik heb maar een klein oventje en die heb ik al nodig voor de geitenkaas + dadels. Iemand nog tips voor warme hapjes die niet in de oven of frituurpan bereid hoeven te worden? Het liefst iets wat al vooraf klaargemaakt kan worden en daarna alleen nog maar opgewarmd hoeft te worden (zoals de gehaktballetjes).



Alvast bedankt voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven