Zoon wil alleen maar joggingbroeken aan

24-10-2014 08:10 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 3 draagt zoon (5) het liefst alleen nog maar joggingbroeken. Er is gelukkig 1 specifieke spijkerbroek die hij ook af en toe draagt. Helaas weigert hij andere leuke broeken ook maar te passen, laat staan dragen. Hij draagt trouwens het liefst joggingbroeken omdat ze zo lekker zacht zijn. Zie nu veel gevoerde broeken in de winkels maar die zijn ook al afgekeurd. Is dit herkenbaar en heeft iemand nog tips?
Ik heb geen moeite met joggingbroeken, liep daar als kind ook graag in (nog steeds) en met mij véél klasgenootjes. Volgens mij was het gewoon in in die tijd/bij mij op school. Ben er in elk geval nooit om uitgelachen. Wat we ook allemaal deden: de sokken over die joggingbroek heen. En 't liefst nog sloffen aan.



Als ie er niet mee gepest wordt zie ik geen probleem.
Ik zie liever een kind in een H&M jogging broek, dan een in een knellend Burbery broek, omdat mama het zo graag wil.
quote:Solomio schreef op 24 oktober 2014 @ 22:28:

[...]



Het begint volgens mij nu toch een tikkeltje offtopic te gaan. Ja joh, was dat het niet al lang, toen de opvoeding eraan te pas kwam?
quote:lisaviva schreef op 24 oktober 2014 @ 22:34:

[...]





Hoe is het gesteld met de bovenkant van de joggingbroekman, als hij geen goeie kop heeft, houdt het voor mij toch op.

Voor mij ook hoor, maar die rechter maakt, ook met goeie kop, sowieso al geen kans.

Foute spijkerbroek is erger dan een joggingbroek
Alle reacties Link kopieren
Zo, dankzij dit topic even alle kleuren joggingbroeken bij de H&M besteld, bedankt voor de tip



Zoon van 5, bijna 6 draagt ook niets liever. Nu vind ik die standaard grijze joggingbroeken geen pan. Beetje slonzig.

Dus liever niet de hele dag naar school.

Maar weer wel op woensdag, een korte dag, en ook gym, dus makkelijk met omkleden.

Voorderest zoek ik spijkerbroeken met een brede elastieke band, dus zonder rits of knoop. Zit hem niet lekker.



Maar zo'n joggingbroek, met een leuk kleurtje, leuk shirt erop en stoere schoenen, is toch niks mis mee. Vind ik dan..
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Zoiets als dit, is toch heerlijk voor zo'n kind. Lekker vrolijk ook.

http://www.hm.com/nl/product/10414?article=10414-L
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
http://tablet.hm.com/nl/product/26533?article=26533-C



Ik heb deze voor mijn zoon. Staat echt heel cool.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem ook leuk.. maar ja, om nou weer bij te bestellen
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Kan nog met je bestelling mee hoor. Is toch nog niet ingepakt
Alle reacties Link kopieren
Das waar.. ze zijn alleen nog te groot, die van mij is nog niet toe aan maat 134.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik zweer bij de gym cargo pants van GAP of bij sweat pants van Next. Nog 1 of 2 jaar en mijn oudste zoon kan ook Abercrombie kids aan, size 8 valt vrij klein dus met 7 kan dat ook makkelijk schatik in.

ik heb van de zomer een sweat pant bij de Action gekocht en die is ook prima.

Toen de jongens nog babies waren had ik een grijs joggingbroekje van Mexx in maat 80. Dat was echt een geweldig broekje! Niet stuk te krijgen, zelfs niet door kruipen.
Vanaf welke leeftijd zou je je kind eigenlijk in een gekleed broekje moeten steken (vraag aan die anti-joggingbroeken ouders)? Pas tegen basisschoolleeftijd of ook al eerder?

Mijn zoontje van 1 jaar draagt namelijk echt vrijwel altijd een broekje van joggingstof. Soms als we gaan wandelen - zeker nu het wat kouder wordt - doe ik hem een spijkerbroekje of ribbroek aan, maar heb ook echt vaak met hem gewandeld buiten terwijl hij een joggingbroekje aan had.

Hij kan er vrij in bewegen en het is ook makkelijk met verschonen en naar bed brengen (slaapt overdag nog 2 keer)



Ik kan me voorstellen dat peuters en kleuters die nog niet de hele dag op een stoel hoeven zitten ook fijner spelen in hun klasje als ze een joggingbroekje dragen.
Hier ook altijd een broekje van joggingstof hoor, NYC. Zit en beweegt veel lekkerder. Zoon (17 maanden) kan nog zijn hele leven in geklede broeken lopen, ik ga hem nu niet kleden alsof hij 18 is of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spininhoek schreef op 25 oktober 2014 @ 00:16:

Zoiets als dit, is toch heerlijk voor zo'n kind. Lekker vrolijk ook.

http://www.hm.com/nl/product/10414?article=10414-LDit inderdaad! Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat er mensen zijn die zulke kleding ongepast vinden voor een vijfjarige om naar school te gaan.
quote:Mossel schreef op 25 oktober 2014 @ 10:55:

[...]





Dit inderdaad! Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat er mensen zijn die zulke kleding ongepast vinden voor een vijfjarige om naar school te gaan.Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat wél gepast vinden. Voor mij voelt het exact hetzelfde als mijn kind in pyjama naar school sturen, of in een turnpakje. Het is gewoon nog nooit in me opgekomen, en bij zoon ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 25 oktober 2014 @ 11:00:

[...]



Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat wél gepast vinden. Voor mij voelt het exact hetzelfde als mijn kind in pyjama naar school sturen, of in een turnpakje. Het is gewoon nog nooit in me opgekomen, en bij zoon ook niet.



Dit is toch niet vergelijkbaar met een pyama of turnpak? En ik neem aan dat je zoon niet klaagt als je hem in een spijkerbroek of katoenen broek met knoop hijst?



Als ik mag kiezen, vind ik een leuke spijkerbroek ook leuker dan een joggingbroek. Maar niet ten koste van het lekker voelen van mijn kind. En met die joggingbroek is niets mis vind ik.



Hier speelt het trouwens niet meer, zoon draagt intussen zo goed als alles.
Ik vind het zelf wel jammer dat we in Nederland erg van het underdressen en casual zijn.

Maar ja joggingbroeken en kinderen onder de 10 oid? Waarom niet?. Voor mijn dochters heb ik gewoon veel meer mogelijkheden qua lekker soepelzittende stoffen. Leggings, mailloten..

Kinderen moeten ( Muv bijzondere gelegenheden ) gewoon lekker kunnen bewegen en niet geremd worden door stijve kleding.
quote:blijftgewoondametje schreef op 25 oktober 2014 @ 12:54:

Ik vind het zelf wel jammer dat we in Nederland erg van het underdressen en casual zijn.

Maar ja joggingbroeken en kinderen onder de 10 oid? Waarom niet?. Voor mijn dochters heb ik gewoon veel meer mogelijkheden qua lekker soepelzittende stoffen. Leggings, mailloten..

Kinderen moeten ( Muv bijzondere gelegenheden ) gewoon lekker kunnen bewegen en niet geremd worden door stijve kleding.Maar waarom is dat jammer? Omdat het oog ook wat wil? ik voel me ook geremd door "stijve" kleding. Ik wil lopen met mijn hond en in de tuin werken. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik er elke dag 'gekleed' bij zou moeten lopen. Ik heb ooit een baan gehad waarbij ik representatief gekleed moest zijn, maar ik zag dat echt als werkkleding die ik thuis zo snel mogelijk wisselde voor iets makkelijks.
Mijn zoon van 5 wil ook alleen zachte broeken aan en mag van mij niet in een joggingbroek naar school. Hij heeft twee tricot broeken van Claesens maar die zijn erg dun. Nu heb ik spijkerbroeken voor hem gekocht van sweatstof, dat is een groot succes. Eentje van blue rebel, mooi maar vrij duur, eentje van name it, die is prima en eentje van c&a/palomino. C&A is normaal gesproken niet mijn favoriete winkel, maar deze broek is echt super! En lekker goedkoop ook nog.

http://www.wehkamp.nl/kin ... pants/C23_3K2_K24_381253/
Joggingbroek mag thuis aan, net als de pyjama. Maar zodra ik, mijn man of mijn kind de voordeur verlaat is dat niet in joggingbroek of pyjama. Ik vind het niet gepast.



Uitzonderingen zijn: naar sport, sportdag of sportwedstrijd.
Mijn kinderen hebben er nog nooit om gevraagd, maar ik zou er echt geen problemen mee hebben als mijn kind problemen zou hebben met "gewone" broeken, al helemaal niet als het gaat om een kind van 5 jaar.

Mijn kinderen zijn super makkelijk en trekken alles aan wat ik koop (ze zouden de droom zijn van een modebewuste moeder, maar helaas interesseert het mijzelf ook niet zo). Het enige wat ik kan bedenken is dat jongste dochter van 6 niet van bovenkleding met knopen houdt. Nou ja, dan kies ik voor haar kleding zonder knopen.
Overigens loop ik zelf ook altijd in rokken en jurken rond. Ik heb echt een hekel aan spijkerbroeken, die altijd van mijn kont zakken en waarbij ik continu sta te sjorren. Ik snap zoon van TO dus best .
quote:Thordis2.0 schreef op 25 oktober 2014 @ 11:00:

[...]



Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat wél gepast vinden. Voor mij voelt het exact hetzelfde als mijn kind in pyjama naar school sturen, of in een turnpakje. Het is gewoon nog nooit in me opgekomen, en bij zoon ook niet.



Ik zie het dus net zo. Joggingbroek is om te sporten. Maar kennelijk dus niet meer.

Ik laat mijn kind ook niet in haar tennisrokje naar school gaan, hoe leuk het haar ook staat.
En mannen in joggingbroeken droog ik juist spontaan van op. Dat gezwabber.
Alle reacties Link kopieren
Zoon kleedt zich thuis onmiddellijk om na school. Niet omdat zijn broeken niet lekker zitten alleen die joggingbroek/sweatpant zit nog veel lekkerder.

Zodra hij echter de deur uitgaat/afspreekt met vrienden, trekt hij weer gewone kleding aan. Hij heeft 1x wel zijn trainingsbroek aangehad naar school, vanwege omkleden etc maar dat vond hij toch maar niks. Ben er ook niet rouwig om overigens.



Naar verjaardag/uitje of wat dan ook, trekt hij geen joggingbroek aan. Vind ik ook niet nodig. Ben zelf ook meer van het idee trainings- joggingsbroek is voor sport of thuis hoewel ik snap dat het lekkerder zit.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven