Vaders die hun kinderen missen na een scheiding

25-10-2014 08:42 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een gescheiden vader.En ik ben weekend vader om de 2 weken van een prachtige zoon.Nu al 4 jaar door een keuze die ik zelf niet gemaakt heb.Maar het gemis van hem en schuldgevoel word er niet minder om.Zou wel is willen weten hoe andere Vaders dit ervaren.
Dat co-ouderschap niet werkt voor alle kinderen is inmiddels bekend. Maar blijf dan open in de omgang. Blijf bij elkaar in de buurt. Geef je kinderen de kans om ook spontaan bij papa te gaan eten als ze dat willen. Gewoon toegang tot beide ouders ondanks dat ze vast bij moeder/vader wonen.
En boven alles het positieve in elkaar blijven zien kinderen voelen de wrok tussen ouders ook als ouders in woorden niks zeggen.
Juubje, "als je meer dan 40 uur per week werkt heb je geen normale band met je kind". Wat is dat een rotopmerking.



Theamuts, dat komt door je passief-agressieve schrijfstijl denk ik dat je gefrustreerd overkomt. Je bent het gelukkig niet, maar ik lees het ook zo. Zoals jij het doet, zo moet het en zo hoort het ongeacht de situatie.



Verder eens met _lupine_.
Theamuts,



Nadat ze in een hoek worden gedreven, ja. In de openingspost staat niks negatiefs.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 25 oktober 2014 @ 14:26:

Juubje: "Ik heb een mannenbaan, was ook niet makkelijk om drie dagen te gaan werken"

Wat is nou een mannenbaan? Werk ik nu in een vrouwenbaan maar dan voltijd?



Verder vind ik het een beetje gek dat ik hier door degenen die hun ex hier slecht neerzetten als "gefrustreerd" werd weggezet, terwijl ik met geen woord over mijn ex heb gerept.



Moet je ongesteld worden of ben je altijd zo?



Een mannenbaan is een baan in een sector waarin voornamelijk mannen werken. Voordeel: het betaalt beter dan bijvoorbeeld de zorgsector. Nadeel: men is vaak wat behoudender.

In mijn functie zijn we met 26 mannen en 4 vrouwen.
Hoezo, het is toch maar een vraag?
Alle reacties Link kopieren
quote:sorende schreef op 25 oktober 2014 @ 14:46:

Juubje, "als je meer dan 40 uur per week werkt heb je geen normale band met je kind". Wat is dat een rotopmerking.



Theamuts, dat komt door je passief-agressieve schrijfstijl denk ik dat je gefrustreerd overkomt. Je bent het gelukkig niet, maar ik lees het ook zo. Zoals jij het doet, zo moet het en zo hoort het ongeacht de situatie.



Verder eens met _lupine_.Die 40+ uren opmerking is niet van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 25 oktober 2014 @ 14:52:

Hoezo, het is toch maar een vraag?Blijkbaar heb je het niet door, maar de agressie spat hier van het scherm af.
Ik vind het altijd zo'n zwaktebod als de termen "gefrustreerd" en "moet zeker ongesteld worden" worden gebruikt. Dat raakt kant noch wal als het gaat over inhoud.

Dat jij mij agressief vind, tja, dat is jouw mening. Mijn mening is dat ik de heren hier die menen hun ex naar beneden te moeten halen een schop onder hun hol verdienen en zelf eens actie moeten ondernemen. Is dat agressief? Vind ik niet, maar goed dat is dan ook weer mijn mening.
Sorry juubje, dat was Thordis2.0! Ben het juist met je eens. Ook het laatste, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 25 oktober 2014 @ 14:33:

Een vriend van mij is een gescheiden vader van twee kinderen. Hij ziet ze alleen in het weekend. Na de scheiding hebben zijn ex en hij bewust voor deze regeling gekozen, omdat zij denken dat dat het beste voor de kinderen is. Co-ouderschap is er voor de ouders, niet voor de kinderen. Dat is hun gedachte erachter geweest.



Hij mist zijn kinderen soms ook verschrikkelijk. Dat snap ik best.

Ik snap alleen niet waarom dat zulke heftige reacties oproept hier. Die gevoelens zijn er en die mogen er ook best zijn lijkt me. Niks menselijks is die mannen vreemd toch?



Knap van je vriend!



Ik twijfel ook weleens of co-ouderschap het beste is voor mijn zoon. Het wisselen vindt hij niet fijn. Over een paar maanden gaan we verhuizen en dan wonen we nog geen 50m bij papa vandaan. Kind is zo blij!

Het kan zijn dat hij ooit gaat aangeven dat hij liever helemaal bij mama of helemaal bij papa wil wonen. Ik moet er niet aan denken, maar dat is mijn emotie. Dat gaat over mij.
Theemuts, het gaat hier over mannen die na hun scheiding hun kinderen missen. Dat lijken me hele normale emoties. Dat jij het zelf zo goed voor elkaar hebt, betekent niet mensen die daar anders in staan gelijk slappelingen zijn. En heksen van exen bestaan ook wel degelijk.



Jij boort ze oplossingen door hun neus, terwijl ze daar helemaal niet om gevraagd hebben. Ze vragen of men hun emoties herkent.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 25 oktober 2014 @ 14:57:

Ik vind het altijd zo'n zwaktebod als de termen "gefrustreerd" en "moet zeker ongesteld worden" worden gebruikt. Dat raakt kant noch wal als het gaat over inhoud.

Dat jij mij agressief vind, tja, dat is jouw mening. Mijn mening is dat ik de heren hier die menen hun ex naar beneden te moeten halen een schop onder hun hol verdienen en zelf eens actie moeten ondernemen. Is dat agressief? Vind ik niet, maar goed dat is dan ook weer mijn mening.



Ik denk dat als jij je inhoud anders zou verpakken, je meer gehoor zou hebben. Ik vermoed dat je hard gewerkt hebt voor wat je opgebouwd hebt. Dat heb ik ook. En ik vind ook dat je voor een probleem een oplossing moet bedenken, maar dat is voor de een makkelijker dan de ander. Dat kan zowel intern als extern zijn.

De wereld is niet zwart-wit.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 25 oktober 2014 @ 15:15:

Theemuts, het gaat hier over mannen die na hun scheiding hun kinderen missen. Dat lijken me hele normale emoties. Dat jij het zelf zo goed voor elkaar hebt, betekent niet mensen die daar anders in staan gelijk slappelingen zijn. En heksen van exen bestaan ook wel degelijk.



Jij boort ze oplossingen door hun neus, terwijl ze daar helemaal niet om gevraagd hebben. Ze vragen of men hun emoties herkent.Klopt. TO is verdrietig, wil geen oplossing. Iemand missen, verdrietig zijn en je schuldig voelen, mag allemaal. Soms is een situatie accepteren beter dan het te veranderen, maar dan moeten die emoties wel een plek krijgen.
quote:juubje schreef op 25 oktober 2014 @ 15:13:

[...]





Knap van je vriend!



Ik twijfel ook weleens of co-ouderschap het beste is voor mijn zoon. Het wisselen vindt hij niet fijn. Over een paar maanden gaan we verhuizen en dan wonen we nog geen 50m bij papa vandaan. Kind is zo blij!

Het kan zijn dat hij ooit gaat aangeven dat hij liever helemaal bij mama of helemaal bij papa wil wonen. Ik moet er niet aan denken, maar dat is mijn emotie. Dat gaat over mij.



Ik twijfel er ook aan of co-ouderschap het beste is. Dat continu schipperen tussen twee huizen lijkt me zwaar voor kinderen.



Mijn ouders zijn gescheiden en hebben ook niet voor co-ouderschap gekozen. Wij waren een gezin met vier kinderen en twee gingen bij onze vader wonen en twee bij onze moeder. Dat was ook bijzonder, maar die dat zijn mijn ouders sowieso. Is ook het punt niet hier.

Ze woonden wel in hetzelfde dorp op vijf minuten fietsen van elkaar en we kwamen bij beide ouders gewoon nog veel over de vloer. Ik denk dat dat heel belangrijk voor kinderen is. Met dat bedoel ik dicht bij elkaar wonen dus en makkelijk bij de andere ouder kunnen langsgaan.
Alle reacties Link kopieren
Kan die gefrustreerde theemuts niet opzouten?

Ik kan me amper concentreren op het lezen joh...



Iedere keer die grote laadbek erdoorheen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij vreselijk dat je je kind zo vaak moet missen. CO Ouderschap is het niet voor ieder kind maar het zou de basis moeten zijn. En vanuit daar kun je verder kijken. Wellicht om het weekend en een vaste dag als Co ouderschap niet een optie is.



Wat mij wel altijd opvalt is de opmerkingen dat een moeder sterker staat. Is allang niet meer zo, behalve de situatie waarin je uit elkaar gaat voordat de baby geboren is en je niet getrouwd bent en erkenning niet goed geregeld os.



Er wordt alleen wel gekeken naar de situatie zoals die was voor een scheiding. Bij standaard fulltime en parttime verdeling tussen man en vrouw is er een grotere kans dat er gekozen wordt voor de traditionele verdeling dan wanneer je beiden al zorgt voor de kinderen. Daar zouden mannen ook eens aan moeten denken voordat ze akkoord gaan met het traditionele model.
Alle reacties Link kopieren
Ach sommige mannen vinden het ook wel makkelijk. Nieuwe vrouw nieuwe kinderen en eruit met het oude.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 25 oktober 2014 @ 15:36:

[...]





Ik twijfel er ook aan of co-ouderschap het beste is. Dat continu schipperen tussen twee huizen lijkt me zwaar voor kinderen.



Mijn ouders zijn gescheiden en hebben ook niet voor co-ouderschap gekozen. Wij waren een gezin met vier kinderen en twee gingen bij onze vader wonen en twee bij onze moeder. Dat was ook bijzonder, maar die dat zijn mijn ouders sowieso. Is ook het punt niet hier.

Ze woonden wel in hetzelfde dorp op vijf minuten fietsen van elkaar en we kwamen bij beide ouders gewoon nog veel over de vloer. Ik denk dat dat heel belangrijk voor kinderen is. Met dat bedoel ik dicht bij elkaar wonen dus en makkelijk bij de andere ouder kunnen langsgaan.



Zeker bijzonder om de kinderen op te splitsen.

Toen papa ging verhuizen hoopte hij al dat ie een straat verderop bij mij zou komen. Straks kan hij kruipend naar papa. Plus dezelfde vriendjes in de buurt waar hij de hele week dan mee kan spelen.

We gaan nog even wat afspraken maken, maar het lijkt me voor de kleine man fijn dat hij lekker langs kan gaan als ie zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je, to?

Je bent weekendvader om de week, wil je dat zo houden? Of wil je je kinderen eigenlijk vaker bij je hebben?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
quote:sorende schreef op 25 oktober 2014 @ 14:47:

Theamuts,



Nadat ze in een hoek worden gedreven, ja. In de openingspost staat niks negatiefs.Niet door mij hoor, ik geef alleen maar tips en schets hoe het in mijn situatie is gegaan. Wel jammer dat dat dan meteen als agressief wordt gezien. Heb je andere postings gelezen tov mij? Die zijn pas agressief!
Alle reacties Link kopieren
Toch fijn dat je er altijd op kunt rekenen dat er op het VF altijd weer vrouwen hun blik laten vertroebelen door hun eigen frustraties en de eigenlijke vraag compleet ondersneeuwen met hun zure gezeur.

TO het lijkt me heel naar om je kind te missen.

Ik zou helemaal niet ingaan op de 'vragen'' van de 'dames' . A) het gaat hun geen reet aan en B) ze verdraaien het toch weer.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 25 oktober 2014 @ 17:35:

Toch fijn dat je er altijd op kunt rekenen dat er op het VF altijd weer vrouwen hun blik laten vertroebelen door hun eigen frustraties en de eigenlijke vraag compleet ondersneeuwen met hun zure gezeur.

TO het lijkt me heel naar om je kind te missen.

Ik zou helemaal niet ingaan op de 'vragen'' van de 'dames' . A) het gaat hun geen reet aan en B) ze verdraaien het toch weer.Mij ook, maar in 9 van de 10 gevallen is er wat aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 25 oktober 2014 @ 17:38:

[...]





Mij ook, maar in 9 van de 10 gevallen is er wat aan te doen.En hier moet ik dan vreselijk om lachen. Theamuts, voor iemand met zo weinig vermogen tot zelfreflectie hamer je daar bij een ander wel erg hard op.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 25 oktober 2014 @ 17:38:

[...]





Mij ook, maar in 9 van de 10 gevallen is er wat aan te doen.

Idd. Dus TO; verander de omgangsregeling of accepteer het.

Meer smaken zijn er niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven