Mode & Beauty alle pijlers

26 jaar en al wat grijze haren!

25-10-2014 16:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus 26 jaar en heb aan 1 kant van mijn haar al grijze plukken!zijn er meer mensen hier die zo jong al grijze haren hebben?vind het natuurlijk niet mooi omdat ik nog zo jong ben,maar zie het niet zitten om het nu al de hele tijd te verven.zouden jullie dat doen?ik heb zoiets zolang het niet helemaal grijs wordt laat ik het maar even zo.wat kan de oorzaak zijn?
Alle reacties Link kopieren
Oorzaak weet ik niet. Maar mooi grijs hoeft niet lelijk te zijn. Ik heb een docente gehad die op haar 35e grijs was. Alle mannelijke studenten van rond de 20 liepen met haar weg.
Ik (25) heb laatst de eerste grijze haar gevonden En hem er gelijk uit getrokken



Ik zou gewoon verven hoor. Is vervelend, maar je bent echt veel te jong nog om grijs rond te gaan lopen. Tenzij je er zelf geen probleem mee hebt natuurlijk. Dan moet je het gewoon laten.
Alle reacties Link kopieren
Aanleg.



Ik was op mijn 30ste al bijna helemaal grijs. Mijn eerste grijze haren kreeg ik rond mijn 20ste
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdekte mijn 1e grijze op mijn 25e. Nu heb ik er 6. Nu trek ik ze nog uit, maar dat gaat lastig in spiegelbeeld. Trek ook wel eens een paar verkeerde mee.

En het kan nog erger. Sommigen hebben het al in hun tienerjaren.
Valt toch wel mee.. Met 26 was ik al voor een derde grijs. Ik verf al noodgedwongen sinds mijn 18e geloof ik. Ben nu 31 en voor de helft grijs.
quote:girll26 schreef op 25 oktober 2014 @ 16:51:

Ik ben dus 26 jaar en heb aan 1 kant van mijn haar al grijze plukken!zijn er meer mensen hier die zo jong al grijze haren hebben?vind het natuurlijk niet mooi omdat ik nog zo jong ben,maar zie het niet zitten om het nu al de hele tijd te verven.zouden jullie dat doen?ik heb zoiets zolang het niet helemaal grijs wordt laat ik het maar even zo.wat kan de oorzaak zijn?





Als je haar donker is, kan je het eventueel lichter verven. Valt het een stuk minder op.



Helaas is er niet veel aan te doen behalve verven als je er aan stoort.
Alle reacties Link kopieren
Op de middelbare school had ik al de grijze haren. Erfelijk bepaald en vooral mensen met donker haar hebben er last van. Ergens rond jouw leeftijd ben ik het gaan verven. Was er toen klaar mee. Al vind ik dat verven ook een gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Oorzaak is simpel: je haarpigment raakt op.

Is grotendeels genetisch bepaald, en voor de rest door omgevingsfactoren (roken, stress), vitaminetekort en schildklierproblemen.

26 is jong, maar niet zó jong. Het kan ook dat het nu een heel aantal jaar niet grijzer wordt, maar zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is net 15 en heeft al wat grijze haren er tussen staan. Heeft donker haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb donkerblond haar maar het valt wel op want mensen beginnen er zelf over zoals mn schoonzus net...pff dat verven steeds heb ik echt geen zin in maarja.ga er nog even over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Nou loiseaucoureur dat hoop ik dat het hier bij blijft voorlopig.ben een stresskip ja en dat is moeilijk te veranderen helaas en had destijds wel vitamine b12 tekort.genant dat anderen het ook zien maarja heb t nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
28 hier en compleet 'grijs'. Alleen heb ik 1 voordeel: bij mij ziet het eruit als een soort van blond. Ik ben van mezelf rood en de kapper wist mij te vertellen dat mijn haar niet 'gewoon' lichter is geworden met de jaren (zoals ik altijd in al mijn naïviteit dacht ),maar dat roodharigen ipv echt grijs vaak een soort raar blond kleurtje krijgen zodra het pigment verdwijnt.

Ik verf het al jaren dus je ziet alleen die gekke kleur in mijn uitgroei. En dan nog wel heel blij dat het niet echt grijs is, dan zou ik volgens mij elke week mijn uitgroei bijwerken (ijdel? Ik? )



Sorry TO, geen tips verder. Of ja toch wel: zo lang je de grijze haren nog kunt tellen zou ik ze eruit trekken met een pincet.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:girll26 schreef op 25 oktober 2014 @ 17:15:

Nou loiseaucoureur dat hoop ik dat het hier bij blijft voorlopig.ben een stresskip ja en dat is moeilijk te veranderen helaas en had destijds wel vitamine b12 tekort.genant dat anderen het ook zien maarja heb t nu eenmaal.



Grijs haar is toch niets om je voor te schamen? Iedereen wordt grijs, uiteindelijk.

Ik zou gewoon eens bij de kapper langs gaan en je laten adviseren. Een simpele spoeling kan ook, ipv verven.
Alle reacties Link kopieren
Ja ga sowieso volgende week stuk er af laten knippen en dan ga ik gelijk informeren.
Ik ben even oud, en bij mij begon het vorig jaar al. Heb nu aardig wat grijze haren, teveel om ze er uit te blijven trekken.



Heb ook wel aardig donker haar, dus dan valt het helaas extra op.



Ach, zolang ik de enige ben die het echt ziet ga ik nog niet verven, kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
De eerste grijze haren had ik denk ik zo rond mn 30e. Nu (3 jaar later) aardig wat grijze plukken en ook grijze slapen. Ik heb blond haar en het valt niet veel mensen op, maar zelf stoor ik me er ontzettend aan, dus sinds een jaar verf ik het. Maar ik merk wel dat mn haar hier van te lijden heeft...

Misschien kun je eerste een kleurspoeling gebruiken ipv rigoreus te gaan verven? Is minder slecht voor je haar. Want als je eenmaal met echt verven begint, kom je er niet zo makkelijk meer van af...
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mij zijn het er dus ook meerdere.ga ze er niet uit trekken.ik zie wel wanneer ik denk en nu ga ik verven haha
Alle reacties Link kopieren
Verven jullie het zelf of de kapper? En moet je dan alleen de uitgroei verven of elke keer helemaal?

Het is nog niet nodig bij mij, maar ik vraag het me af. Het lijkt me een heel gedoe en best duur.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat bedoel ik wendy.drama dat verven.ik was altijd heel blij met mn haarkleur en zei altijd ik ga het pas verven als ik grijs wordt...nooit geweten dat ik dat nu dus al wordt...
Alle reacties Link kopieren
Ik was 14 toen ik mijn eerste lange grijze haren ontdekte in mijn (destijds superdikke bos) haar. Op mijn 18e dacht iedereen dat ik coupe soleil had, vanaf mijn 25e verf ik het. Ik ben nu 46 en sneeuwwit van nature
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Denk dat ik in de puberteit al mijn eerste grijze haar had. Ik ging toen regelmatig naar de kapper en die grapte er wel eens over.

Na mijn 27 ben ik begonnen met grijs dekkende verf omdat het vanaf toen wel begon op te vallen en ik het zelf niet mooi vind.

Het is erfelijk en heb het ook van beide kanten.



Ik verf mijn haar om de 2-3 maanden. Maximaal half uurtje werk incl. het uitspoelen. Vind het geen gedoe

Wanneer ik 55+ ben en meer grijze haren heb dan stop ik wel met verven.Mijn moeder is nu helemaal grijs en dat vind ik wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als sinds mijn 18de grijze haren. Word volgende maand 28.

Ik kan me er echt helemaal niet druk om maken. Mijn moeder was met 27 al helemaal grijs.

Mijn grootouders aan moeders kant hadden beide mooi zilvergrijs haar. Mijn moeder ook, en zoals het ernaar uitziet krijg ik dat ook.

Heb nu al behoorlijk wat grijs haar, maar nog lang niet genoeg om te verven (vind ik dan).
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt inderdaad wel een heel ernstig probleem, blijf hier niet te lang mee rondlopen.



Ik zou psychische hulp gaan zoeken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 26 en heb al jaren grijze haren, zijn er ook niet echt meer geworden. Heb je zwart haar? Dan valt het ook meer op. Ik heb pikzwart haar. Had hier een topic geopend toen ik de eerste grijze haren ondekte



23 en al grijze haren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven