Hoe bang moet ik zijn voor Ebola?

05-08-2014 20:07 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik vind het toch wel eng worden die Ebola. Het breidt zich toch wel flink uit. Ik zag het net op het nieuws dat "de wereld" toch ook ongerust begint te worden. In Saudi-Arabi heeft iemand zich gemeld die zelf denkt de ziekte te hebben, nadat hij in Afrika is geweest. Hij wordt nog onderzocht.



Hoe denken jullie erover? Zijn jullie er mee bezig?
hollandstheemutsje wijzigde dit bericht op 05-08-2014 21:55
Reden: verkeerd land geen VS maar Saudi-Arabi
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 12 oktober 2014 @ 16:38:

Ebola is een complot van het Westen.Jij hebt echt een beetje aparte gedachtengang he.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 12 oktober 2014 @ 16:38:

Ebola is een complot van het Westen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
moet je bang zijn voor ebola : NEE tenminste niet zolang dit virus zich niet door de lucht kan verplaatsen.

Kan het dat wel wordt het een ander verhaaltje



Je moet nu nog banger zijn voor (uitheemse) muggen die net een toerist heeft gestoken die uit afrika/azie/ amerika komt.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 16 oktober 2014 @ 17:04:

moet je bang zijn voor ebola : NEE tenminste niet zolang dit virus zich niet door de lucht kan verplaatsen.

Kan het dat wel wordt het een ander verhaaltje



Je moet nu nog banger zijn voor (uitheemse) muggen die net een toerist heeft gestoken die uit afrika/azie/ amerika komt.



Voor ebola hoef je niet bang te zijn. Wel voor held spelende artsen die op extreem risicovolle ego trips blijven gaan. Zij verspreiden het virus over heel de wereld.



Gezond verstand zou zijn om risico gebieden te isoleren en af te sluiten. Poosje wachten het het virus is weg. Uiteraard komt er wel weer een nieuwe uitbraak, maar zo lang dat allemaal lokaal ergens in de rimboe is blijft het een marginaal regio probleem.



Totdat de egoïstische hulpverlenertjes weer opduiken, en na hun heldendaad het vliegtuig terug naar huis te nemen.....
quote:quattro35 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:00:



[...]







Voor ebola hoef je niet bang te zijn. Wel voor held spelende artsen die op extreem risicovolle ego trips blijven gaan. Zij verspreiden het virus over heel de wereld.



Gezond verstand zou zijn om risico gebieden te isoleren en af te sluiten. Poosje wachten het het virus is weg. Uiteraard komt er wel weer een nieuwe uitbraak, maar zo lang dat allemaal lokaal ergens in de rimboe is blijft het een marginaal regio probleem.



Totdat de egoïstische hulpverlenertjes weer opduiken, en na hun heldendaad het vliegtuig terug naar huis te nemen.....+1.
Alle reacties Link kopieren
Egoistische hulpverlenertjes?

Ik vind het geweldig dat er uberhaupt mensen zijn die het risico willen nemen te gaan helpen..
quote:Emma95 schreef op 25 oktober 2014 @ 14:42:

Egoistische hulpverlenertjes?

Ik vind het geweldig dat er uberhaupt mensen zijn die het risico willen nemen te gaan helpen..



Ik moet mijn +1 even nuanceren, inderdaad.

Het is zeker geweldig dat er mensen zijn die gaan helpen. Wat ik niet begrijp, is het feit dat nota bene artsen, nog VOORDAT duidelijk is of ze zelf besmet zijn, terugreizen naar hun eigen land en zo het virus kunnen helpen verspreiden. Zij zouden exact moeten weten hoeveel risico het reizen vanuit de epidemiegebieden met zich meebrengt.
anoniem_199335 wijzigde dit bericht op 25-10-2014 16:53
Reden: Laat 'misdadig' maar zitten, 'ik begrijp het niet' is voldoende.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is het hem nou juist... Dat risico is helemaal niet groot, maar juist nihil. Ebola is heel dodelijk, maar niet erg besmettelijk. Ebola is alleen besmettelijk op het moment dat je ziekteverschijnselen hebt en wordt niet door de lucht verspreid! Als een arts die terugkomt klachten krijgt, zal die zich echt wel direct melden. En medepassagiers uit het vliegtuig hoeven zich helemaal geen zorgen te maken als er tijdens de vlucht nog geen verschijnselen bij diegene waren. Dus hoezo misdadig?!



Misschien moeten jullie de NPO aflevering van gister over ebola eens terugkijken. Heel verhelderend.
anoniem_181896 wijzigde dit bericht op 25-10-2014 16:30
Reden: spelfouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:plous schreef op 25 oktober 2014 @ 16:06:

[...]





Ik moet mijn +1 even nuanceren, inderdaad.

Het is zeker geweldig dat er mensen zijn die gaan helpen. Wat ik niet begrijp, is het feit dat nota bene artsen, nog VOORDAT duidelijk is of ze zelf besmet zijn, terugreizen naar hun eigen land en zo het virus kunnen helpen verspreiden. Zij zouden exact moeten weten hoeveel risico het reizen vanuit de epidemiegebieden met zich meebrengt.

Dat vind ik misdadig.

Misdadig nog wel, toe maar ......



Dat zou betekenen dat ze voorlopig, misschien jarenlang niet naar huis kunnen. Immers: ebola heeft een incubatietijd van 21 dagen, dan kan besmetting nog niet worden aangetoond, dan is iemand nog niet ziek en ook niet besmettelijk. Pas wanneer de patient ziek wordt, wordt hij besmettelijk. Als een hulpverlener uit een ebola-gebied komt zou hij die 21 dagen in totale afzondering/quarantaine moeten doorbrengen, dat lijkt me moeilijk realiseerbaar en peperduur.
quote:Joyce48 schreef op 25 oktober 2014 @ 16:21:

[...]



Misdadig nog wel, toe maar ......



Dat zou betekenen dat ze voorlopig, misschien jarenlang niet naar huis kunnen. Immers: ebola heeft een incubatietijd van 21 dagen, dan kan besmetting nog niet worden aangetoond, dan is iemand nog niet ziek en ook niet besmettelijk. Pas wanneer de patient ziek wordt, wordt hij besmettelijk. Als een hulpverlener uit een ebola-gebied komt zou hij die 21 dagen in totale afzondering/quarantaine moeten doorbrengen, dat lijkt me moeilijk realiseerbaar en peperduur.



Duur is maar een relatief begrip. Uitbraken in meer Afrikaanse landen en in andere werelddelen zouden ook peperduur worden.

Alleen enorm strenge maatregelen helpen om het virus onder controle te krijgen. Dat lijkt me 10.000 besmettingen later wel duidelijk.



Al met al kun je je ook na jouw bijdrage nog steeds afvragen in hoeverre de wereld ermee gebaat is als artsen heen en weer reizen naar de ebolalanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 25 oktober 2014 @ 16:21:

Dat zou betekenen dat ze voorlopig, misschien jarenlang niet naar huis kunnen. Immers: ebola heeft een incubatietijd van 21 dagen, dan kan besmetting nog niet worden aangetoond, dan is iemand nog niet ziek en ook niet besmettelijk. Pas wanneer de patient ziek wordt, wordt hij besmettelijk. Als een hulpverlener uit een ebola-gebied komt zou hij die 21 dagen in totale afzondering/quarantaine moeten doorbrengen, dat lijkt me moeilijk realiseerbaar en peperduur.Linkje NOS

Alle artsen en verpleegkundigen die naar New York reizen vanuit landen waar ebola heerst, moeten verplicht 21 dagen in quarantaine. Ook iedereen die in direct contact is geweest met een ebola-patiënt moet worden afgezonderd. Dat hebben de gouverneurs van New York en New Jersey bekendgemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven