Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Tante barb: ik ben er nog hoor! Frystrerend kan dat zijn he? Goed veel beweging gehad en dan aangekomen zijn. Hopelijk gaat het komende week weer beter.



Sneeuwwitje: ik vind het ook lastig nu het kouder wordt, en eerder donker. De drempel om s avonds de deur uit te gaan is zoveel hoger. En de stampotjes en speculaas zijn zoooo verleidelijk.... Hoe ging je hardloopwedstrijd?



Ik wil graag jullie advies over het volgende; in de avonden gaat het bij mij elke keer mis. Ik zal een voorbeeld geven; gister vielde ik me alweer wat fitter na die pijnlijke keel, dus ik ben de ochtend begonnen met een half uurtje "30day shred". De hele dag supernetjes gegeten. Echt niet te weinig en genoeg vezels en langzame koolhydraten etcetc. Maar dan s avonds; vriend is even met de computer bezig. Ik zit lekker op de bank en ga dan echt snaaien. Eerst een halve zak chips, daarna 2 x een dubbele boterham met hagelslag.... Ik merk dat ik op dat moment een soort "trek/honger" voel, maar ook dat het een gewoonte is ofzo. Wat moet ik op dat moment nou doen om het NIET TE DOEN???



Ik weet dat we het hier al vaker over gehad hebben, maar toch lukt het me niet. Vandaar even mijn hulpvraag.



Fijne dag en allemaal vaker posten!! (Ik ook )
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Was ik ook weer! Heb me vrijdag netjes gewogen, alleen nog geen tijd gehad om in te loggen. Het resultaat was ondanks de verkoudheid niet echt geweldig te noemen. Namelijk; 86,2, hmmm dat moet toch beter kunnen. Niks er aan, maar ook niks eraf. Wie geeft me een schop?



@Suus; Het helpt als je jezelf niet alles ontzegt, maar dingen afweegt. Dus voor jezelf een klein schaaltje pakken. Met het intreden van het herfstweer vind ik het ook nog wel eens lekker om een kommetje warme havermout te eten 's avonds. Vult geweldig en zit minder dan 100 calorieën in. Maar daar moet je van houden, of van leren houden.



Sneeuwwitje, ik hoop dat je er iets minder obsessief mee bezig kunt zijn, want dat is idd niet de bedoeling. Het moet je leven niet gaan overheersen. Succes met je hardloopwedstrijd!



Iedereen weer veel succes deze week!



Groetjes,Hvm
Alle reacties Link kopieren
@Sneeuwwitje,



Misschien pas deze avatar nu beter???









Hvm
Alle reacties Link kopieren
Hvm; bedankt voor je advies!! Idd, bewuster voor iets kiezen (of niet). Het gaat nu al 2 dagen echt goed! Tuurlijk; tis maar 2 dagen, maar goed begin!
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, ik moest echt zo lachen om jouw plaatje HVM! Het loopje ging goed, het was super weer en er waren veel toeschouwers. Erg leuk dus!



@ Suus: het is zo lastig, je lichaam schreeuwt er soms gewoon om. Het makkelijkste is natuurlijk om het niet in huis te halen, maar dat lukt niet altijd. Het is een kwestie van afkicken, want je bent het gewend. Als je het een paar avonden niet doet, dan wordt het steeds iets makkelijker. Maar het blijft echt een lastig punt...

@ HVM: ben je inmiddels al weer opgeknapt?

@ Tante_barb: wat super dat die broek past, is altijd een leuk moment! Wat betreft het hardlopen: hoe heb je het opgebouwd? Loop je met een schema?



Ik heb nu vakantie en gisteren druk aan de poets geweest, heerlijk. Vandaag wat rustiger en ga vanmiddag weer een rondje hardlopen. Hoop wel dat het droog blijft, want het is hier heel donker in de lucht!
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!



Ja idd sneeuwitje; het blijft lastig. Das waar, maar soms begrijp ik ook niet waarom ik dan zo zwak ben, omdat ik verder in allerlei dingen super gedisciplineerd ben.... Nou ja, het gaat tot nu toe goed. Net ff stiekem gewogen: 84,2 kilo, dus 0.8 kilo eraf in een paar dagen. Dat kan jatuurlijk vocht zijn, maar het motiveert me toch.



Lekker dat je vakantie hebt! Heb je verder deze week nog speciale plannen? Ik heb volgende week een paar daagjes vrij en deze week valt mee met de drukte op mijn werk, dus ook wat "me-time" en de kids zijnnatuurlijk gewoon op school en kdv. Dus das wel even heerlijk.



Vandaag is mijn lijstje zo;



O; groentesmoothie van paprika, spinazie, bleekselderij en peer, kop thee en bakje magere bio kwark.

T: speltcracker met runderrookvlees

L: salade van komkommer, tomaat, gekookt eitje en nog iets (moet ff kijken wat ), 2 kiwi"s

T: glas groentesmootie van vanochtend, cracker appelstroop

D; etentje met werk (bij japanner, dus kan goede keuzes maken)

T; ?



Ik ga zo nog even shredden en morgenochtend hardlopen als ik de kids naar school heb gebracht. Verder veel water en groene thee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal; vandaag weer gewogen.



85,8 was het. Gelukkig weer wat minder dan vorige week!
Alle reacties Link kopieren
Prut! Ik ben de motivatie helemaal kwijt deze week. Ben moe en heb zin om te janken om niks. En ik weet dat het hormonen zijn maar van de weegschaal werd ik niet vrolijk vanmorgen 86,9 Aaaaaaargg!!! Wie geeft me een schop? Wie praat me even moed in? Ik wil zo graag voor half december tussen de 75 en 80 kilo wegen.....

Oh oh oh...



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Hvm: aasrrggghhhhhhh hier hetzelfde.... Ik lijk er noet meer goed in te komen (daarom schrijf ik ook weinig, durf jullie niet onder ogen te komen, en ben mijn kop in het zand aan het steken )



Ik eet s avonds teveel troep, en kan mij. Discipline niet vinden. Het lukt me ook niet om richting die 80 te gaan.



Wat is jou valkuil? Waarom ben je de motivatie kwijt?



Ik ga er vandaag weer tegenaan. Wil ook over een half uurtje weer gaan hardlopen, maar dat eten na het avondeten.......



Hvm: zullen we anders afspreken dat we ELKE dag ff moeten schrijven hiero?
Alle reacties Link kopieren
Suis, ik moet ongesteld worden. Echt waardeloos gewoon. Die hormonen gaan dan echt met me aan de haal....aaaarg. Maar ik ben nu al 3 dagen weer op de rit, maar het kost me zoveel moeite.
Alle reacties Link kopieren
Zo, we zijn weer een weekje verder. Het ging redelijk. Heb 2 dagen me niet aan de calorieën limiet gehouden. Dus 5 dagen wel. De weegschaal gaf vanmorgen 86,3 aan. Toch 6 ons eraf..



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier oorverdovend stil. Ik lijk wel een oud vrouwtje dat tegen zichzelf kletst. Maar dat maakt niet uit. Het wegen op vrijdag en het posten van het resultaat is een goede stok achter de deur voor me, dus ik ga gewoon door. Ik heb deze week weer een goede week gehad. Heb me goed aan de calorieënlimiet weten te houden en het resultaat is er ook naar. 85,2 was het vanmorgen.



Beste iedereen, wees niet bang om hier te posten, ook al heb je een mindere week. Dan kunnen we elkaar motiveren.



Graag tot gauw,



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog, maar moest even aan het nieuwe forum wennen. Ik forum bijna altijd mobiel en de eerste periode kon ik er helemaal niets mee... Maar nu gaat het weer goed :-)



Het lukt me nog steeds om op gewicht te blijven, balansen is het toverwoord nu. Veel gegeten in het weekend, dan de rest van de week strenger. Daarnaast loop ik nog steeds hard en ben ik weer aan het opbouwen naar de 10 kilometer!



@HVM: hoe gaat het nu met drie kinderen? Qua gewicht ga je goed zeg, ga zo door!

@Suus: hoe gaat het met jou, en dan vooral met de avonden?



Het is nu wel wat lastiger soms om streng te zijn met al die heeeeerlijke december-producten in de winkel en ik Sinterklaas Maar ik mag alleen volgend weekend (met de intocht) en op 5 december dat soort dingen van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik ben er wel, maar aan de ene kant redelijk druk, en aan de andere kant is het zo rustig hier dat ik het moeilijk vind om er echt veel kotivatie uit te halen.



Het gaat wel goed hier. Ook elke week 1-3 x hardlopen (vanochtend vroeg bv voor de derde x deze week). En met het eten gaat het best oke. De avonden gaan aardig. Dus ik ben redelijk tevreden. Met de kilo's gaat het nog niet heel hard ofzo, maar ik wil gewoon heel graag de gezonde levensstijl aanleren en aanhouden als een routine. Ik voel me dan beter, gezonder etc.



En ik heb nog een ander doel: met kerst gaan we met de kids naar Midden Amerika voor een kleine 2 weken. Dus dan ook wat kilootjes kwijt is toch fijn. Tis daar 28-32 graden 😄😄😄😄😄😄😄!!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om van jullie te horen! Het nieuwe forum is idd niet een echte verbetering nee. Ik forum ook mobiel en dat is toch lastig.

Goed van je Sneeuwwitje, dat balansen. Dat is nog niet echt gemakkelijk, je moet er echt je weg in vinden.



@ Suus; Midden Amerika......leuk! Ben zelf 2x in Panama City geweest, erg leuk!



De weegschaal was redelijk vriendelijk vandaag. Had een iets minder goede week dan in de planning zat. Had veel te veel Sint Maartensnoep in huis omdat we verhuisd zijn en ik geen idee had op hoeveel kinderen ik ongeveer moest rekenen....nouja....jullie raden het al...



Gelukkig was de uitslag 84,5 vanmorgen. Toch iets om blij van te worden. Zal wel van het rennen en vliegen met 3 kinderen komen. Ik hoop volgende week in de 83 te zitten.



Succes iedereen!



Groetjes Hvm
Alle reacties Link kopieren
Hier een mindere week. Iedereen hier ziek, en zelf ben ik geopereerd. Dus niet op voeding gelet. Resultaat; 85,2 . Zucht....het is niet anders. Volgende week weer beter.



Hvm
Alle reacties Link kopieren
O hvm, das jammer.... Waaraan ben je geopereerd? En lukt het wel thuis met iedereen ziek? Heb je nog veel verhuisperikelen?



Hier weeg ik nu 83,5! Joepie! Ik heb veel gesport en na het avondeten echt NIETS meer genomen. Dus dat werkt wel. Verder 3 x hard gelopen afgelopen week. Alleen vanavond feestje en morgen overdag verjaardag vriendlief, dus chips, toastjes en nootjes zijn al ingeslagen. Maar ik heb ook cherrytomaatjes, komkommer, volkorenstokbrood en hummus etc gehaald. Dus ook gezondere keuzes zijn mogelijk.



Wordt het schemaatje eigenlijk nog aangepast?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat gaaf zeg Suus. Lijkt me heerlijk naar het warme weer. Kan me voorstellen dat je weer gemotiveerd bent. Wat goed dat je na het avondeten niets meer hebt genomen

Ik zal trouwens de tabel weer even bijwerken.



@ HVM: wat super balen dat iedereen ziek is en jij geopereerd bent, heel veel sterkte en beterschap!



Hier gaat het goed, het lukt me om de balans te houden en dat zie ik terug op de weegschaal!! Was afgelopen zaterdag zelfs 63,5!
Alle reacties Link kopieren
Goed sneeuwitje!! Dat gaat peima met jou!



Hier net weer lekker hard gelopen. Ik wil graag in de goede flow blijven.



Verder geen nieuwtjes. Er wordt hier wel heel weinig geschreven he? Ik zou zo graag echt een actief topic willen.....



Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hey daar was ik weer. Beetje een rotweek achter de rug. Nadat alle kinderen ziek waren geweest, jullie raden het al, was ik dus aan de beurt. Heel fijn. Vooral omdat moeders dus niet ziek mogen zijn. Alles draait gewoon door, ziek of niet. We hadden van de week ook de sinterklaasviering bij man op het werk. Hij vroeg nog of we wel moesten gaan nu ik ziek was. Maar ik vond het sneu voor de kinderen om niet naar Sinterklaas te kunnen omdat ik ziek was. Dus heen gegaan. En dat ik ziek was, was ook wel een beetje een voordeel, want er kwamen toch dingen voorbij! Mandjes met strooigoed, zoutjes, koekjes, taartjes, kaas en worst, gefrituurde bittergarnituur, spekjes, mini candy bars....noem maar op. En het kostte me geen enkele moeite om er vanaf te blijven . Moest ze juist zo snel mogelijk weg sturen om niet over mijn nek te gaan. Gelukkig kon ik thuis nog net de wc halen. Ach ja, dat is het voordeel van ziek zijn, de kilo's vliegen eraf. Vanmorgen dus een fijn getal op de weegschaal 83,9. Kijk dat is toch fijn dan weer



@Suus; Hoe is de verjaardag van je vriend afgelopen? Is het gelukt om de gezonde keuze te maken? Ik heb niet veel verhuisperikelen meer hoor. Moet alleen 2x per dag naar ons oude dorp om de oudste naar school te brengen en van school te halen. Dat doe ik met de auto. Ja, ik weet het, niet goed. Maar ik weet niet zo goed hoe ik 3 kinderen op een fiets moet laden. Die ik trouwens nog niet eens heb. Misschien binnenkort eens naar gaan kijken. En ja, dozen staan hier nog wel, maar die staan lekker allemaal in de studeerkamer, en zolang ik de deur dicht houd, heb ik er geen last van . Wanneer ik ze ga uitpakken? Geen idee, als ik weer iets meer energie heb, want dat is nu echt helemaal weg. Ben echt helemaal kapot als alle 3 kinderen op bed liggen. Het is echt de hele dag rennen en vliegen. Gistermiddag heb ik welgeteld wel 1 half uurtje met een dekentje op de bank kunnen liggen toen de oudste naar school was, de middelste zijn middagdutje deed en de jonge meid ook even lag. Daarna was het weer gedaan met de rust...
Alle reacties Link kopieren
@ Suus: je gaat lekker met hardlopen. Goed hoor dat je dat zo volhoudt!

Wat betreft het topic: ik denk dat het na de feestdagen wel weer druk gaat worden hier door de goede voornemens

@ HVM: balen zeg dat je je zo rot voelde, maar dat je toch door moet gaan voor de kinderen. Ben je wel weer helemaal opgeknapt? Wel goed dus voor de kilo's ziek zijn



Ik schrijf hier ook niet meer zo actief, omdat ik aardig stabiel ben. Heb dan niet zoveel te melden. Merk wel dat ik heel alert moet blijven, want er ligt nu zoveel lekkers overal door Sinterklaas. En het is lastiger om te gaan hardlopen met de kou. Gelukkig heb ik nu wat warmere kleding gekocht, dus dat is geen excuus meer
Alle reacties Link kopieren
Nee, idd sneeuwitje, ik heb die warme kleding ook.... Dus geen excuses.... Ik heb vandaag 10 km gefietst met de kindjes en misschien vanavond nog even shredden of wandelen. Hardlopen heb ik gister al gedaan. Vandaag wel kruidnootjes gebakken met de kids. Ook wel wat van gesnoept 😁😁....



Nou meiden, tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Even het topic omhoog in deze moeilijke tijd qua lijnen! De afgelopen week veel gesnoept, wat feestjes gehad en kerst staat voor de deur met veel lekker eten. Helaas heb ik sinds een paar weken een blessure en lukt hardlopen niet zo goed. Ga morgen weer proberen om een klein rondje te lopen, maar ik vrees dat ik langere tijd rust zal moeten houden. En dat is weegschaal-technisch niet handig... Probeer wel thuis oefeningen te doen voor mijn spieren en veel te fietsen. Hoop dat het snel overgaat, want ik mis mijn hardlooprondjes...

Alvast fijne feestdagen dames!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje, wat balen van je blessure. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Hier gaat het niet goed. Ben vreselijk ziek nog steeds. Maar er bestaat geen ziekteverlof voor moeders. Bovendien zijn alle andere gezinsleden zwaar verkouden. Heb nu wel medicijnen gekregen. Hopelijk helpen die me er weer bovenop. Maar lijnen zit er nu niet in. Ik hoop in januari weer te beginnen. Zal dan wel weer wat kilo's erbij hebben met al dat snoepgoed etc..
Alle reacties Link kopieren
Dames, het nieuwe jaar is begonnen. Tijd om er weer fris tegenaan te gaan.

Ik ben er echt klaar voor (ben er namelijk heel erg klaar mee nu...). Door de decembermaand en een blessure met hardlopen is er weer wat aangekomen. Dat is niet eens zo erg, maar ik zit gewoon niet lekker in mijn vel. Het gaat niet eens om de kilo's, maar wel om de fitheid en hoe mijn kleding zit. Broeken knellen en ik heb gewoon last van mijn bh.

Dus, vanaf morgen ga ik er weer tegenaan. Blessure is aardig weg en ik ben weer aan het opbouwen met hardlopen. Morgen ga ik weer lopen en al het lekkers is op. Ik ga er weer voor, doen jullie mee!?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven