Honden vies vinden

25-10-2014 08:08 166 berichten
laat maar
quote:Star schreef op zaterdag 25 oktober 2014 14:22 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="rdvv in "Honden vies vinden"" class="messagelink">rdvv schreef op 25 oktober 2014 @ 12:53</a>:</b>

[...]



Dat is logisch, maar om nou excuses te willen als een hond een keertje snuffelt of zo, jeetje. Dat vind ik iig zwaar overdreven.</div></blockquote>Dat ligt er aan. Honden mogen op de meeste plekken niet los. Doe jij dat toch en veroorzaakt je hond overlast, dan is een sorry echt wel op z'n plaats. Eens, maar dan wel met die kanttekening dat ik vind dat een overlastgevende hond ook in losloopgebied een excuus rechtvaardigt. Want waarom zou een ander last moeten hebben van jouw hond? Ik zie regelmatig mensen lopen die bang zijn, en daar moet je als hondenbezitter gewoon alert op zijn en goed op reageren. En natuurlijk kun je als niet-hondenliefhebber beter niet in een losloopgebied komen, maar dat is ook niet altijd even duidelijk aangegeven. Ik denk dat we, met wat rekening houden met elkaar en respect voor de ander, de wereld het mooist maken.
Je hond veroorzaakt overlast als hij je bespringt, besnuffelt en wil gezichtlebberen of blaffend naar je toe komt en een meter voor je blijft blaffen en loeren. Dan vind ik excuses op z'n plek. Een 'sorry, Bobo hierrr' volstaat dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip, 3 uur geleden





Nee, dan die persoon die bij je op bezoek komt.

Persoon is eerst wezen winkelen (handen op deuren/ roltrap ed. gehad), daarna langs de supermarkt met de handen op de kar en met contant geld betaald.

Bij het lopen van de auto naar je voordeur werd er gebukt om een leuke vreemde kat te aaien.

Persoon moet bij jou eerst nodig naar de wc en komt met ongewassen handen van de wc (persoon wilde niet op een openbare wc)

Dan ontdekt ze dat haar haren nogal zijn verwaaid, dat voor de gangspiegel gaat ze haar haren uitgebreid borstelen, haren en schilfers op de gangvloer achter latende.

Dan met die ongewassen handen, wordt er iets lekkers uit een verpakking gehaald voor bij de wijn.

Dan op de bank zittende, blijft ze met haar handen door haar haren zitten en gooit daardoor ook nog eens haar wijn om op je bank, oeps.

O ja, deze persoon heeft heel wat stappen op de openbare straat gezet, voordat die bij jou op het vloerkleed staat. Als de persoon weer weg is, ontdek je iets wits in je vloerkleed. Het blijkt een stuk kauwgum te zijn, die hoogstwaarschijnlijk door een mens is uit gespuugd en onder visites schoen was beland.



Je zou er smetvrees van krijgen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 oktober 2014 @ 08:43:

Er zijn behoorlijk wat topics verwijderd door de mod. TO is een ware forumaanwinst
Alle reacties Link kopieren
O

mijn honden springen tegen niemand op hoor. Ik bedoelde in het

algemeen. Sommige mensen hebben niks met honden en ik moet altijd een

beetje gniffelen als ik dat zie. Zoals Robert ten Brink die pup

vasthield bij HGT, alsof het een drol was, hahaha.



Ik weet wel dat mensen hygiene altijd heel belangrijk vinden maar ik dus

niet. Ik maak heus wel schoon en was mezelf. Maar honden zijn gewoon

viezerikken maar ik vind dat zelf heel onbelangrijk als je weet hoeveel

vrolijkheid en liefde een hond je kan geven. Ik laat ze wel tegen mij

opspringen maar dan moet ik eerst 'hoog!' zeggen en op mijn borst

kloppen. Ik heb hele brave honden, al kunnen ze ook wel lastig zijn,

luisteren kunnen ze wel.



Ik erger me ook aan honden die zomaar aan komen stormen maar meer omdat

mijn honden daar niet van houden. Een vreemde hond die tegen me

opspringt, vind ik zelf geen probleem. Ik zeg wel altijd netjes 'laag'

en zet hun pootjes op de grond maar dit omdat ik weet dat de meeste

mensen het hun honden af proberen te leren. Maar ik kan ook een lebber

van een vreemde hond wel waarderen. Ik heb mijn inentingen al gehad,

haha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Jammer, ik had wel zin in een hondengeur discussie.
Alle reacties Link kopieren
Ik

heb ergens gelezen dat ze in de UK een onderzoek hadden gedaan wat

mensen de smerigste geur vonden. Op nummer een stond gewoon de geur van

een natte hond. Onbegrijpelijk. Of ze moeten bedoelen een hond die in

een stinkmoddersloot heeft gezwommen oid. Maar een gewone natte hond

stinkt toch niet zo?



Als we in het park zijn geweest waar ze los mogen en het regent, zijn ze

nat en modderig. Maar dan droog je ze af en dan ruiken ze nog een

beetje naar modder maar geen zwavelachtige luchten ofzo. Zou de modder

in de UK erger stinken dan hier?



Ik vind de oren en voetzolen dus lekker ruiken, daar zitten hun

geurklieren. Daarom zie je ook vaak dat ze hun pootjes vegen na het

poepen, daar markeren ze mee. Als ze heel slaperig zijn, is de geur het

sterkst. Dan vind ik ze op zijn schattigst dus misschien dat ik daarom

die geur wel kan waarderen. Veel mensen dat het naar zweetvoeten ruikt,

nou, die van mijn honden niet hoor. Van echte zweetvoetenlucht ga ik

kokhalzen. Mensen kunnen ook hard stinken hoor.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Neemt niet weg dat sommige honden verschrikkelijk kunnen stinken. Waar die geur vandaan komt weet ik niet precies, maar het heeft niets met modder te maken idd. (Of het moet een hele vieze stinksloot zijn geweest waar ze in gelegen hebben, maar dat is dan toch weer een andere stank dan die typische hondengeur.)
Alle reacties Link kopieren
O jee, ben je er een dagje niet of nauwelijks, komt er weer zo'n fantastisch klinkklare nonsens topic voorbij. Mensen zijn overigens viezer dan honden, om maar even on topic, ook al is de op verdwenen, te blijven.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Sommige honden stinken inderdaad, ik hou daar ook niet van, want ik ben het niet gewend. Een beetje hondenlucht, maar dan op een schone en frisse manier vind ik wel prima. Net als paardenlucht. Het is voor mij de geur die staat voor iets dat door mij geliefd is en vertrouwd.



Een hond moet dus fris en schoon zijn.

En een hond moet opgevoed zijn, niet tegen andere mensen springen of blaffen etc. En ook niet naar andere honden. Ik doe mijn best mijn honden daarin op te voeden.



Aan de andere kant mag er wel eens wat meer verdraagzaamheid komen en die is soms ver te zoeken. Ik vind dat ik en mijn honden er net zo goed mogen zijn als wie dan ook.

Honden mogen officieel hier nergens los, maar ik ga ze niet tekort doen, en laat ze dus gewoon los. We wonen in buitengebied dus ik kom niemand tegen die daar aanstoot aan neemt, als we sowieso al iemand tegenkomen. Dadelijk gaan we naar een countryfair en ze gaan lekker mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik had met onze boswachter een afspraak, Brutus mocht gewoon los omdat het ondanks dat het een jachthond was, hij nooit wild opjaagde. Als er hier een konijn in de hof zat ving hij er altijd kwispelend op af en wilde ie alleen spelen. Brutus was een pacifist, geen killer. Maar onze boswachter is zelf een echte hondenman, die ziet meteen of een hond een goede hond is.



Hij vond het wel grappig om te zien hoe Mason en Brutus samen door het bos scharrelden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond stinkt verschrikkelijk. Ze zwemt in de rivier en rolt graag door een dode vis die langs de rivier ligt. Als ze nat is rolt ze door gras, zand of modder. Gelukkig heb ik een enorme tuin en woon ik in een land met een goed klimaat dus ze komt het huis niet in. Dat wil ze ook niet want het is een echte hond, ze slaapt het liefst voor de poort en neemt haar taak als waak hond heel serieus.



'Personal Space' is waar ik woon een mensen recht. Het is voor mens en dier uiterst onbeschoft om als vreemde, ongevraagd te dichtbij een persoon te komen of een ander ongevraagd aan te raken.



Met huishonden en loslopende beesten die om de buggy van mijn kind heen sprongen in NL had ik echt niks, maar hier heb ik honden(en hun bas) echt leren waarderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:orbit schreef op 26 oktober 2014 @ 11:41:

Mijn hond stinkt verschrikkelijk. Ze zwemt in de rivier en rolt graag door een dode vis die langs de rivier ligt. Als ze nat is rolt ze door gras, zand of modder. Gelukkig heb ik een enorme tuin en woon ik in een land met een goed klimaat dus ze komt het huis niet in. Dat wil ze ook niet want het is een echte hond, ze slaapt het liefst voor de poort en neemt haar taak als waak hond heel serieus.



'Personal Space' is waar ik woon een mensen recht. Het is voor mens en dier uiterst onbeschoft om als vreemde, ongevraagd te dichtbij een persoon te komen of een ander ongevraagd aan te raken.



Met huishonden en loslopende beesten die om de buggy van mijn kind heen sprongen in NL had ik echt niks, maar hier heb ik honden(en hun baas) echt leren waarderen.
quote:Kuzu schreef op zaterdag 25 oktober 2014 08:31 Natte honden en kruissnuffelhonden vind ik ook vies.



+ 1



En likkende honden, en kwijlende honden. Misschien toch honden in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die honden vies vinden kunnen hier dan maar beter weg blijven want ik heb er vier en die kunnen in de keuken komen, en in de hal, de woonkamer en de serre.



En oh, toch stinkt mijn huis niet!
Ik vind huizen waar een kattenbak staat eigenlijk erger stinken. Zo'n weeïge lucht die je de hele tijd blijft ruiken.
Ik denk dat alle dieren stinken.



Maar ja, als je zo`n dier zo leuk vindt, heb je dat er voor over.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 27 oktober 2014 @ 09:59:

Mensen die honden vies vinden kunnen hier dan maar beter weg blijven want ik heb er vier en die kunnen in de keuken komen, en in de hal, de woonkamer en de serre.



En oh, toch stinkt mijn huis niet!Ja hoor, dat kan niet anders. Jij ruikt het waarschijnlijk niet meer.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Eens met Hatsetats, kan niet anders of het stinkt.



Mijn vroegere buurvrouw stond ook rustig in de keuken de cake voor bij de koffie te snijden, gaf de hond een stukje, die likte ook haar haar hand, ze gaf hem nog een aai over zijn kop, en...ging weer verder met de cake snijden en op de bordjes leggen



Bahbahbah
Alle reacties Link kopieren
Een goed verzorgde en opgevoede hond zal toch wel meevallen?



Ik heb er 3 maar de oudste van 15 is (eerlijk gezegd) wel wat minder fris geworden. Haar gebit is niet best meer en ze heeft niet meer de leeftijd en conditie om daarvoor onder narcose te gaan voor een gebitsreiniging. Verder hoest en niest ze wat meer en door haar gebit stinkt heeft ze een hele vieze adem.

Als er visite is, zal ik haar er niet meer bij laten zitten, terwijl ze dat eerst wel mocht. Ik vind het wel zielig, maar wil andere mensen ook niet in de vieze lucht laten zitten.



Ach.. ze is 15 jaar een fijne en schone hond geweest, alleen de laatste tijd is het wat minder. We nemen het maar op de koop toe.
Alle reacties Link kopieren
De visite kon me wat toen Brutus begon te meuren, hij hoorde er net zo goed bij toen 16 was als toen ie 6 was. Echt niet dat ik hem buiten ging zetten met zijn ouwe knoken en artrose. Bezoek mocht wel desgewenst buiten gaan zitten, zo gastvrij ben ik dan wel.



Kuismadam slaagde er toch aardig in om het huis ondanks de hond fris te houden. Zijn kleed ging twee keer per week in de wasmachine. Verder hebben we geen vloerkleden, geen stoffen bank waar geuren in gaan zitten. Dat scheelt enorm. Een stoffen bank waar honden op (mogen) gaan liggen stinken wel enorm. Mason kruipt hier heel veel rond en toch bleven zijn kleren binnen wel schoon met de hond in huis.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik een oppasadres heb gehad waar 5 bulldogs rondliepen heb ik wel een beetje afkeer gekregen.

Mén. Wat kunnen die beesten snurken, kwijlen en scheten

Als ze uit de regen kwamen viel je achterover van de stank
Aaaah, honden zijn toch zo leuk!!!



Hier word je toch blij van?



http://www.youtube.com/watch?v=nDreTqR2JEs
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 28 oktober 2014 @ 19:09:

Eens met Hatsetats, kan niet anders of het stinkt.



Mijn vroegere buurvrouw stond ook rustig in de keuken de cake voor bij de koffie te snijden, gaf de hond een stukje, die likte ook haar haar hand, ze gaf hem nog een aai over zijn kop, en...ging weer verder met de cake snijden en op de bordjes leggen



BahbahbahDoe ik ook. Niet met cake (begrafeniskost).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind nogal wat mensen erger stinken als honden en dat een hond springt vind ik ook niet altijd leuk maar ondanks dat hebben honden over het algemeen nog meer fatsoen dan de meeste mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven