Dranghekken? Ingehuurde beveiliging? Hoe...

25-10-2014 17:36 30 berichten
...houden jullie je kinderen op meer dan een meter weg bij de tv?



We leggen kussens neer, of zetten ze op de bank..

Onze normaal zo brave bloedjes luisteren netjes als ik zeg: kussen!. Dan zie je ze denken : oja! En gaan netjes zitten.

Totdat de magie van de tv het weer overneemt (Max 3 minuten) en dan staan ze er weer vlak voor. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Tv uitzetten als ze niet luisteren en te dichtbij komen, maar dat mag vast niet van de opvoedplisie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Idd gewoon de tv uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat ook altijd vlak voor het scherm en bleek een brilletje nodig te hebben.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:himalaya schreef op 25 oktober 2014 @ 17:37:

Tv uitzetten als ze niet luisteren en te dichtbij komen, maar dat mag vast niet van de opvoedplisie.Ik vind dit juist wel het mees logische gevolg. Als ze niet luisteren naar hoe het wel mag, dan mag het niet meer. Op de bank zitten en kijken, of vlak voor de tv zitten en niet kijken.
En wat is de reden dat ze niet zo dichtbij mogen? Ik vond het vervelend om elke avond het beeldscherm te poetsen, die van mij wilden alles aanwijzen en zaten dan met hun vette vingers op het scherm.
quote:sandt2.0 schreef op 25 oktober 2014 @ 17:43:

[...]





Ik vind dit juist wel het mees logische gevolg. Als ze niet luisteren naar hoe het wel mag, dan mag het niet meer. Op de bank zitten en kijken, of vlak voor de tv zitten en niet kijken.



Ik vind dat wel heel zielig.

Vooral omdat kleuter het wel snapt, maar dreumes niet. Die vind het heel mooi zo dichtbij. Staat hij er vlak voor dan ziet zij weer niks.

Dus zij gaat in een goede bui eerst gillen en later huilen vanaf haar kussentje dat ze niks ziet. (Assertiviteit is idd een probleem )

En gaat er dan maar weer naast hangen.

En ik ben het gesleep met dreumes na een tijdje ook zat.

Hem in de box zetten dan maar.



Iemand nog een andere oplossing (vroeg ze hoopvol)? Iets ludieks
quote:sandt2.0 schreef op 25 oktober 2014 @ 17:46:

En wat is de reden dat ze niet zo dichtbij mogen? Ik vond het vervelend om elke avond het beeldscherm te poetsen, die van mij wilden alles aanwijzen en zaten dan met hun vette vingers op het scherm.Ik heb het idee dat dat niet goed is voor de oogjes? Poetsen maakt me niet uit.
quote:haakje schreef op 25 oktober 2014 @ 17:49:

[...]





Ik vind dat wel heel zielig.

Vooral omdat kleuter het wel snapt, maar dreumes niet. Die vind het heel mooi zo dichtbij. Staat hij er vlak voor dan ziet zij weer niks.

Dus zij gaat in een goede bui eerst gillen en later huilen vanaf haar kussentje dat ze niks ziet. (Assertiviteit is idd een probleem )

En gaat er dan maar weer naast hangen.

En ik ben het gesleep met dreumes na een tijdje ook zat.

Hem in de box zetten dan maar.



Iemand nog een andere oplossing (vroeg ze hoopvol)? Iets ludieks De dreumesen hier waren nooit erg geïnteresseerd in de tv, dus mijn reactie sloeg meer op een andere 'doelgroep.' En als ze wel eens wilden kijken, keken ze in de kinderstoel. Zeker de jongste, anders zagen de oudste twee niks.
http://www.trouw.nl/tr/nl ... de-tv-kan-dat-kwaad.dhtml



http://www.visiondirect.nl/nieuws/dicht-bij-tv/



Zomaar wat gegoogeld, geen idee of het wetenschappelijk bewezen is. Ik verbood het niet om die reden. Mijn kinderen wezen graag dingen aan en zaten dan aan het scherm, en de één stond voor de ander en dat is dan hinderlijk!
quote:haakje schreef op 25 oktober 2014 @ 17:49:

[...]





Ik vind dat wel heel zielig.

Vooral omdat kleuter het wel snapt, maar dreumes niet. Die vind het heel mooi zo dichtbij. Staat hij er vlak voor dan ziet zij weer niks.

Dus zij gaat in een goede bui eerst gillen en later huilen vanaf haar kussentje dat ze niks ziet. (Assertiviteit is idd een probleem )

En gaat er dan maar weer naast hangen.

En ik ben het gesleep met dreumes na een tijdje ook zat.

Hem in de box zetten dan maar.



Iemand nog een andere oplossing (vroeg ze hoopvol)? Iets ludieks Lijkt me dat dreumes alles na doet, wat de kleuters ook doen? Gewoon volhouden hoor. Je plukt er vanzelf de vruchten van.
Dat laatste is het ook sandt.

Dat gedoe er steeds omheen.

Fijn te weten dat het niet schadelijk lijkt. Misschien dan maar laten overwaaien totdat ze te lang zijn om zo dicht met hun neus op de tv te staan (tv hangt redelijk laag). Als ze in de puberteit komen moet dat toch redelijk oncomfortabel worden .
In een tuigje hijsen en dat vastklikken aan de bank?
quote:haakje schreef op 25 oktober 2014 @ 18:08:

Dat laatste is het ook sandt.

Dat gedoe er steeds omheen.

Fijn te weten dat het niet schadelijk lijkt. Misschien dan maar laten overwaaien totdat ze te lang zijn om zo dicht met hun neus op de tv te staan (tv hangt redelijk laag). Als ze in de puberteit komen moet dat toch redelijk oncomfortabel worden .In de puberteit zou je willen dat ze die bank nog eens af kwamen om voor de tv te gaan staan meedansen oid!
Shock collar
quote:Star schreef op 25 oktober 2014 @ 18:12:

Shock collar







Het zielige is: zo gedragen ze zich al. Als wij 'kussen! Ga eens zitten!' rproen dribbelt dreumes al gelijk naar zijn kussen.

Erop gaan zitten duurt ook al 5 minuten, heel lastig blijkbaar

Zit hij eenmaal dan vindt hij het muziekje leuk oid en hoppa, staat hij weer te swingen met zijn neus op de tv.

Tuigje is inderdaad wel een idee
Alle reacties Link kopieren
Oke, dus ze moeten van jou gaan zitten terwijl hij liever wil staan en dansen? Dan plak je toch met schilderstape een lijn op de vloer (tijdelijk). Daarachter mag gedanst en gesprongen worden, er voor niet.
Alle reacties Link kopieren
Schrikdraad.
verba volant, scripta manent.
Hier hadden we in de peuterperiode een heel rare tv. Die kon alleen beerbauwehuizzzz laten zien als peuter op de bank zat of op het kleed stond (kleed dat onder de salontafel lag, de rand daarvan was precies ver genoeg van de tv af naar mijn zin).



Na -tig keer de afspraak over niet te dicht bij de tv te hebben herhaald, was ik het zat en heb me met de tweede afstandsbediening verdekt opgesteld. Te dicht bij de tv? Klik, tv uit. Werd er weer afstand genomen, klik, tv aan. Peuter kwam zelf tot de conclusie dat de tv het alleen deed als hij op het kleed stond of op de bank zat en ik heb dat zo gelaten.



Maar dat hoofd van oma toen ze verzocht werd om op het kleed te komen staan omdat anders de tv het niet deed... Onbetaalbaar
quote:bij_zonder schreef op 25 oktober 2014 @ 19:22:

Hier hadden we in de peuterperiode een heel rare tv. Die kon alleen beerbauwehuizzzz laten zien als peuter op de bank zat of op het kleed stond (kleed dat onder de salontafel lag, de rand daarvan was precies ver genoeg van de tv af naar mijn zin).



Na -tig keer de afspraak over niet te dicht bij de tv te hebben herhaald, was ik het zat en heb me met de tweede afstandsbediening verdekt opgesteld. Te dicht bij de tv? Klik, tv uit. Werd er weer afstand genomen, klik, tv aan. Peuter kwam zelf tot de conclusie dat de tv het alleen deed als hij op het kleed stond of op de bank zat en ik heb dat zo gelaten.



Maar dat hoofd van oma toen ze verzocht werd om op het kleed te komen staan omdat anders de tv het niet deed... Onbetaalbaar





wat een goed idee! Waar koop je zo'n tv ?

Nee, maar dat is serieus wel het proberen waard.Sneu voor kleuter maar op langere termijn beter.
quote:Boarn schreef op 25 oktober 2014 @ 18:56:

Oke, dus ze moeten van jou gaan zitten terwijl hij liever wil staan en dansen? Dan plak je toch met schilderstape een lijn op de vloer (tijdelijk). Daarachter mag gedanst en gesprongen worden, er voor niet.dat zou inderdaad ook kunnen. TV van Bij installeren en dat zitten loslaten. Goed idee!
Alle reacties Link kopieren
''als ik zeg: kussen!.'' sorry hoor maar zo praat je toch niet tegen je kind? KUSSEN? wtf... wordt steeds gekker hier op het forum
quote:Mousson schreef op 25 oktober 2014 @ 19:39:

'wordt steeds gekker hier op het forumDat doen we allemaal voor jou, zodat jij je ook lekker thuisvoelt op het forum
quote:wordt steeds gekker hier op het forum

Want jij bent hier ook al zooo lang...



En niet te vergeten zèlf een lichtend voorbeeld van wellevendheid...



Met peuters communiceer je best kort en duidelijk. Als ze de uitleg over dat kussen al meerdere keren hebben gehad, dan is "kussen" vaak de beste manier om duidelijk te maken wat je wil. Veel langer dan het uitspreken van dat woord is de aandachtsspanne van de gemiddelde peuter namelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze toch staan, beter dan passief zitten. Zitten is helemaal niet gezond. Ik merk ook dat Mason als ie staan de TV sneller zat is en gaat spelen. Of hij speelt met zijn tractors voor de TV. In elk geval doen wij altijd of het bewegend behangpapier is in plaats van een opvoedkundig gereedschap.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven