blegh wat vies

24-10-2014 15:53 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal, ik heb van huis uit mee gekregen als je iets niet lekker vindt of iets niet lust daar over te zwijgen tenzij je het wordt gevraagd! Zoals een voorbeeld iemand eet een broodje pindakaas en je vind het stinken of niet lekker wat dan ook, dan hou je dat voor je! Sommige beginnen dan over wat je aan het eten bent "gatver lust je dat... dat vind ik echt zo vies!? ONGEVRAAGD uit het niets! Ik vind dat dus echt verschrikkelijk en kinderachtig en ik wil mijn kids echt bijbrengen dat het onbeleefd is zo te reageren op andermans eten en zeker niet belangrijk is om zo'n mening te delen!

Mijn man heeft wel eens de neiging zo te reageren en vind het raar dat ik dat onbeleefd en ook wel irritant vind en zeker onze kids niet wil meegeven toch wordt dat gedaan als hij dat doet!

Jullie mening graag!
Alle reacties Link kopieren
alleen als ik zelf gekookt heb, mag ik iets als 'vies' bestempelen
Alle reacties Link kopieren
Haha ik snap de frustratie!

Ik vind het prima als mensen zeggen dat ze iets niet lekker vinden wat hun voorgeschoteld is, echt prima.

Maar commentaar op dat wat ik aan het eten ben vind ik inderdaad heel vervelend: jij hoeft het niet weg te schuiven dus laat mij lekker. Sommige Nederlandse vriendinnen van mij hebben daar inderdaad een handje van: 'ieuw vind jij dat echt lekker? gadver!'

Dat verpest het wel een beetje, laat me lekker. Waar ik nu woon heb ik dat niet zoveel meegemaakt, maar ik weet niet of dat een cultuurding is of een toevalsding (denk eigenlijk het laatste).



Dus goed dat je dat je kinderen bijbrengt!



Overigens een voormalig huisgenootje van mij at vaak gebakken vis of kleingesneden hamburgers zwemmend in allerlei sausjes (knoflook, ketchup, mayo, etc.) voor ontbijt (het werd een soort yoghurt met stukjes, maar dan zonder de yoghurt, in een kom enzo ).

Daar werd ik wel misselijk van, hoewel ik het zelf natuurlijk niet hoefde weg te werken. Ik heb er nooit wat van gezegd, maar gadverdamme wat vond ik dat smerig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen mogen niet zeggen dat het eten vies is. Ze mogen wel zeggen dat ze het niet lekker vinden. Althans thuis. Ik zou het niet zo leuk vinden als ze dat bij andere mensen ook zouden zeggen.
Ik heb me daar eigenlijk nog nooit druk over gemaakt. Dat word dan honger lijden, zeg ik dan tegen ze
Alle reacties Link kopieren
Je kan eten niet lekker vinden maar eten is nooit vies, poep is vies.



Ik zou nooit aan andere mensen vragen "hoe kan je dat nou eten?", omdat ik dat onbehoorlijk vind. Kan me trouwens ook niet herinneren dat ooit iemand mij aangesproken heeft op iets wat ik aan het eten was.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Een synoniem voor vies is onsmakelijk. Wat maakt de woordkeuze dan uit? Ik vind ook wel eens iets vies.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd, ik zeg het gewoon als ik iets niet lekker vind en andere mogen dat bij mij ook zeggen. Ook als ze het vies vinden ruiken ect.
Alle reacties Link kopieren
Op zich kun je dit soort gedrag toch niet uitbannen. Maar ik was ook een keer best beledigd toen ik een chocoladetoetje at op mijn werk en mijn bazin vroeg: 'Wat is dat voor smurrie?'. K*wijf.
Ik vind dat ook enorm irritant. Moet er wel bij zeggen dat ik het van kinderen een stuk beter kan hebben dan van volwassenen. Ik vind het bij volwassenen zelfs raar als ze zeggen: "Zit er kokos door? Brrrrr dan proef ik het niet!" "Zit er knoflook in? Nooit gehad dus wil ik niet proeven."
Tja ik lust dus geen kokos, maar dat mag ik niet zeggen van jou NYC? Je hebt liever dat ik het toch eet en ga zitten kokhalzen? Dat vind ik pas 'vies'. Overigens zal ik nooit zeggen wat vies bij iets van eten, maar geef ik wel aan dat ik iets niet lekker vind of iets niet lust.
Nou ja, "mag niet van mij" is een groot woord maar vind het wel irritant ja, zeker als er ook nog kinderen aan tafel zitten en die dan horen dat iemand iets vies vindt of "brrrrr" zegt.



Al helemaal als voor degene die aangeven heeft iets niet te willen/lusten een "kokosvrije" variant is gemaakt maar het overige gezelschap (inclusief kinderen) wel de gebruikelijke variant met kokos krijgen.

Of kerrie, knoflook, paprika, champignon, koriander noem maar op. Dat ik kokos noemde was maar een voorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven