Houden van maar geen relatie?

07-08-2013 21:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Alle reacties Link kopieren
Het antwoord daarop is simpel: als iemand niet genoeg voor een ander voelt is ee geen, of verbreek je de relatie.



Ik hou nog steeds veel van mijn ex, en hij van mij, maar binnen een relatie halen we niet het beste in elkaar naar boven.



Staat los van liefde en daarom hebben wij geen relatie meer maar zijn wij na jaren gewoon hele goede dierbare vrienden vam elkaar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hoi heel herkenbaar, ik zit nu precies in deze situatie.

Mijn ex-vriendin zegt dat de liefde er is en ook de passie, want ze heeft mij nog een keer het bed in gepraat , terwijl zij helemaal niet zo,n type meisje is. Maar ze wil geen relatie meer ??? Denk idd aan subtiel dumpen. Maakt me boos die gedachte. Hoe is het bij jou afgelopen ? Was er een ander in het spel?



Groetjes,



Mark
Alle reacties Link kopieren
TO: houd er rekening mee dat voor verliefdheid gemiddeld 2 jaar staat. Los van de problemen die je hebt gehad (ik vind overlijden van dierbaren dichtbij je echt niet een probleem maar doodnormaal dat je daar stuk van zit, trouwens!).



Het kan dus heel goed zijn dat inmiddels bij hem de verliefdheid gestabiliseerd is naar "houden van" en dus minder voelbaar. DIt is de bedoeling ook, mensen blijven niet verliefd. Er zijn wel mensen die dit verliefde wat ze kennen verwarren met liefde voelen en dan zeggen dat ze minder voor je voelen.



Dat kan dus ook meespelen. Dat is in onze natuur ingebouwd omdat we anders niet meer zouden functioneren. Het is dus ook de bedoeling dat je weer meer met anderen en andere dingen bezig houdt dan maar met 1 allerbelangrijkste persoon op aarde.

Het wordt dus gewoner, vertrouwder. En minder spannend/ voelbaar. Je kent elkaar dan (als het goed is) echt veel beter in allerlei opzichten en zeker als je samen al eea hebt meegemaakt aan verlies en verdriet.



Daarnaast is een rol als hulpverlener en degene die de kar trekt (leuke dingen doen, oppeppen, stimuleren) als dat te lang van 1 kant komt (in een nog vrij jonge relatie) ook niet echt leuk-spannend. Heb je je weleens afgevraagd wat hij misschien tekort is gekomen van jou in die periode? Het onbevangene misschien? Luchtigheid, gezelligheid, intimiteit?



Kan dat hij ook zelf niet gemerkt heeft dat ie intussen zelf ergens tekorten heeft opgelopen gaandeweg, door oa zijn grenzen niet op tijd te voelen of naar te luisteren. En dan kan hij opeens "op" zijn. Leeg, teveel weggegeven van zijn eigen energie. En dan voel je iha ook minder, niet alleen voor jou dus, maar in het algemeen worden alle gevoelens wat afgevlakt.



Of het te laat is kan niemand zeggen, hij ook niet. Kan ook zijn dat ie na een tijdje bijtanken weer anders tegen jou/de dingen aankijkt. Het is ook voor hem zwaar geweest, onderschat dat svp niet! Hij moet nu misschien echt even vooral aan zichzelf denken en wat hij zelf nodig heeft. Er voor zichzelf zijn nu.



Zelfs veel langere relaties, waar je veel positieve credits hebt opgebouwd bij elkaar, kan het er bij een partner inhakken als de ander tijdelijk in een dip zit (hoe terecht die dip ook is) omdat ons brein iha de neiging heeft om negatieve ervaringen zwaarder te laten wegen dan een positieve. Er moeten meerdere positieve staan tegenover 1 negatieve, zeg maar. Dat schijnt zo aangelegd te zijn om van te leren en je te behoeden voor eenzelfde negatieve ervaring.



Geef hem iig de ruimte nu, hij geeft dat niet voor niks aan.



Succes en sterkte!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend lang geleden dit, maar zit weer even op het forum en zie dat er nog mensen zo lief zijn geweest om te reageren. Heel veel sterkte aan iedereen in deze situatie, maar het komt goed! In mijn geval is er nooit meer contact geweest, ook omdat ik dat zelf niet wilde. Er bleek inderdaad een ander in het spel te zijn, dus dat verheldert een hoop! Ik geloofde het nooit als mensen zeiden dat dat meestal het geval is, maar het is dus echt zo!



Ik heb inmiddels alweer bijna 1,5 jaar een ontzettend leuke lieve vriend, waarbij we evenveel energie in de relatie stoppen..zo hoort het dus te voelen als je echt een stabiele relatie hebt Ben heel benieuwd hoe het bij jullie is afgelopen!



In ieder geval is het weer gebleken, dat er soms hele mooie dingen kunnen komen uit een nare situatie..ik ben in ieder geval heel blij met hoe het is gelopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven