Geld & Recht alle pijlers

hulp nodig

25-10-2014 13:00 1808 berichten
Alle reacties Link kopieren
goeden middag



ik zit sinds een week zonder inkomen ik heb een uitkering proberen aan te vragen maar zit dan in een 4 weken zoek termijn voor werk of school. ook krijg ik geen voorschot.

nu kan ik dus geen kant meer op en moet afwachten.

heb een zoon en een poes in huis.

nu heb ik al een voedsel pakket gekregen waar ik super blij mee ben maar daar heb ik nog niks voor de poes.

zijn er mensen die ons kunnen helpen daarmee? ook dingen zoals wc papier en schoonmaak middel.

wij zouden u heel dankbaar zijn..
wie goed doet goed ontmoet
quote:langelokken schreef op 25 oktober 2014 @ 17:34:

Is het zeker dat je over vier weken een uitkering krijgt? Of gaan ze dan pas je aanvraag in behandeling nemen?Ze gaat geen uitkering krijgen. Dus ook niet over 4 weken. En ook niet over 8 weken. En ook niet over 12 weken. Ze wil namelijk geen scholing volgen en de sociale dienst wil dat ze wel scholing volgt.
quote:poldervrouw schreef op 25 oktober 2014 @ 17:39:

[...]





dan zoek je een gastouder.. Echt..

Die vertrouwt ze niet met haar kind.
Alle reacties Link kopieren
Ga alsjeblieft maandag naar de kredietbank in Rotterdam (Ja, die hebben ze), je kind mag mee.



Of je maakt online een afspraak, dan weet je gelijk naar welke deelgemeente je moet.



Ik ben bang dat als je zo doorgaat, de kinderbescherming/jeugdzorg om de hoek komt kijken. Zoe hulp, voordat het te laat is.



Sterkte.
quote:_lupine_ schreef op 25 oktober 2014 @ 15:47:

Ik denk bij dit soort topics altijd: ga poetsen. Volgens mij kun je op heel korte termijn werk vinden als je een briefje in de supermarkt ophangt, of reageert op een oproep. En je krijgt gelijk cash uitbetaald, dus hoeft niet te wachten op je salaris.Waar laat ze haar kind dan? Ze heeft geen opvang voor haar kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:straaltjezon schreef op 25 oktober 2014 @ 17:49:

Ga alsjeblieft maandag naar de kredietbank in Rotterdam (Ja, die hebben ze), je kind mag mee.



Of je maakt online een afspraak, dan weet je gelijk naar welke deelgemeente je moet.





TO woont niet in Rotterdam wanneer ik het goed begrepen heb, alleen in de buurt.

Ik denk dus dat ze in haar eigen woonplaats moet zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 25 oktober 2014 @ 17:57:

[...]





Waar laat ze haar kind dan? Ze heeft geen opvang voor haar kind.Vragen of je het kind de eerste maanden mag meenemen? Totdat hij naar school mag. Lijkt me de enige oplossing?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 25 oktober 2014 @ 18:01:

[...]





TO woont niet in Rotterdam wanneer ik het goed begrepen heb, alleen in de buurt.

Ik denk dus dat ze in haar eigen woonplaats moet zijn.Oh, dacht dat ze in een deelgemeente van R'dam woonde, vlakbij Den Akkers. Nou ja, elke gemeente heeft een soort van KRB toch?
quote:poldervrouw schreef op 25 oktober 2014 @ 17:39:

[...]





dan zoek je een gastouder.. Echt..

Die werken toch ook met kinderopvangtoeslag?
quote:doornroosje9 schreef op 25 oktober 2014 @ 18:02:

[...]



Vragen of je het kind de eerste maanden mag meenemen? Totdat hij naar school mag. Lijkt me de enige oplossing?Ah, dat zou misschien bij sommige schoonmaakbanen nog wel eens kunnen inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO door de bomen het bos niet meer ziet. Fingers crossed dat er een hulpverlener aangehaakt is/blijft om haar hierin te ondersteunen, anders wordt het vrij lastig..
Dat denk ik ook Phoolan en dat is heel erg en ook zielig.

Maar ik vind het geen excuus om erin te blijven hangen.

Ik heb ook een moeilijke jeugd gehad en heb daar echt nog weleens opengebarsten littekens van, maar dat betekent niet dat ik bij wijze van spreken in bed kan blijven liggen huilen en mijn kinderen zelf naar school mogen lopen. Je moet gewoon zelf verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven, anders haalt die rotjeugd je altijd wel weer in.



Het zou heel erg zijn als TO haar kind kwijt raakt. En er zijn genoeg oplossingen. Er zijn hier al zoveel bruikbare tips gegeven. Maar idd, als je zwart genoeg kijkt is overal wel een weerwoord op..



Het is hard en het blijft ook nog even hard, maar ze zal eerst flink door t slijk moeten om alles weer op de rit te krijgen. Als het goed is, is haar kind dat waard.
Alle reacties Link kopieren
Nee, een excuus is het zeker niet. Maar ik vrees dat TO niet het vermogen heeft zichzelf hier bovenuit te tillen, afgaand op haar posts hier. Triest.
Ja dat is echt heel erg naar
Alle reacties Link kopieren
Kun je hier ook nog antwoord op geven:

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag was waarom je niet om tafel bent gaan zitten met de gemeente en/of je maatschappelijk werker om die kinderopvang te regelen?

En om te kijken naar je schulden. Dan had er inderdaad zoals Doreia suggereert budgetbeheer kunnen worden geregeld.





Je geeft ook geen antwoord of je inmiddels getelefoneerd hebt met het noodnummer van de dierenopvang (ook al minstens 4x geopperd).





Ik heb even geloept en zie dat je in een topic van 9 september ook al tegen dit probleem aanloopt en toen ook al geldproblemen had, problemen met opvang. Het is nu 25 oktober. Dus 5 weken verder!
Alle reacties Link kopieren
quote:Phoolan schreef op 25 oktober 2014 @ 18:08:

Ik denk dat TO door de bomen het bos niet meer ziet. Fingers crossed dat er een hulpverlener aangehaakt is/blijft om haar hierin te ondersteunen, anders wordt het vrij lastig..+1
Life is short. Eat dessert first.
wat een puinhoop



TO krijgt geen toeslagen meer omdat ze schulden bij de BD heeft

daardoor geen kinderopvang

geen werk want geen opvang

geen scholing want geen opvang en daardoor geen uitkering

tot 4 weken geleden is er Stufi ontvangen terwijl TO niet naar school ging, een nieuwe schuld dus.......

huur is niet betaald



en nu wordt geadviseerd zwart te gaan poetsen (ja handig) of naar de kredietbank te gaan

wat moet de kredietbank aan schulden regelen als je geen inkomen hebt?



TO zorg dat je je boel op orde krijgt, en snel ook

spreek met vriendin / zus af om om en om op elkaars kind te passen (ja dat is balen om na je werkdag nog 8 uur op andermans kind te passen maar heb je een keuze??)



zorg dat je aan het werk komt, je kind is bijna 4: leg de situatie voor op school en vraag of het voortijdig naar school mag, uitzonderingen worden gemaakt



en zorg dat je een betalingsregeling gaat treffen voor al je schulden (hoewel ik denk dat die fase voorbij is als de BD je toeslagen al inhoudt, dan zal je wel geen gehoor hebben gegeven aan hun brieven
Alle reacties Link kopieren
Ohja, is je kitten een poes of een kater - en heb je ook gedacht asn het feit dat zij/hij over een paar maanden gesteriliseerd/gecastreerd moet worden, omdat je anders:

- een sproeiende kater hebt;

- een krolse poes hebt met in het ergste geval een nest jonge katjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Hoogvliet. Heb geen kattenvoer maar wil dat morgen best samen halen met je. Heb je een email adres?
Alle reacties Link kopieren
Hoi het is een poes en ze mag niet naar buiten.quote:ann3113 schreef op 25 oktober 2014 @ 18:46:

Ohja, is je kitten een poes of een kater - en heb je ook gedacht asn het feit dat zij/hij over een paar maanden gesteriliseerd/gecastreerd moet worden, omdat je anders:

- een sproeiende kater hebt;

- een krolse poes hebt met in het ergste geval een nest jonge katjes!
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Als een poes krols is staat ze buiten voor je er erg in hebt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:vrouw1989 schreef op 25 oktober 2014 @ 19:10:

Hoi het is een poes en ze mag niet naar buiten.





[...]

succes wanneer je dat de poes, je kind en toekomstige vriendjes moet gaan bijbrengen
Heb je inmiddels wat kunnen regelen wat betreft kattenvoer?
Alle reacties Link kopieren
Dat er mensen zijn die denken dat ik hier niks aan doe en maar met me luie reet op de bank zit ik ben elke dag om half 7 op om de dag te beginnen met bellen zoeken naar een uitweg. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Dat ik dit hier plaats is al een teken van radeloosheid. Hier doen ze nou eenmaal niks voor je zonder inkomen en mijn situatie is zo moeilijk kan geen kant op letterlijk!

Ik ben een alleenstaande moeder heb me ouders en beste vrienden verloren. Zit met nog rouwverwerking wat niet voorbij gaat. Familie heb ik verder niet dus ook nog het stukje eenzaamheid speelt hierin mee.

Ik ben bezig toch een oplossing te vinden heb het er al moeilijk genoeg mee en dan die rare reacties hoeft allemaal niet zo jammer dit.

Wil iedereen bedanken voor de lieve en behulpzame reacties. Dit worden hele zware maanden maar aan alles komt een einde denk ik maar.
wie goed doet goed ontmoet
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu al een oplossing?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Schoonmaakazijn kost een paar dubbeltjes.

Kat weg.

Regeling treffen met je woningbouw, zorgverzekering, electro enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven