Ik voel me buitengesloten

25-10-2014 00:24 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Het is de eerste keer dat ik hier iets op zet. Ik voel me erg kinderachtig als ik dit hardop zeg maar ik voel me buitengesloten door de buren.

We wonen nu een paar jaar in deze wijk. Het is een nieuwbouw rijtje met 4 woningen en vanaf het begin was er contact met deze buren. Erg gezellig. In het begin spraken we altijd met alle 4 de stellen af en deden we bij iemand een borrel of een keer een BBQ maar de laatste tijd groeien 2 stellen steeds meer naar elkaar toe. De twee mannen zijn met elkaar gaan sporten en spreken samen wat vaker af en ze gaan bijv met z'n 4en uit eten of avondje uit. Eerst werden wij hier ook nog voor gevraagd maar dat gebeurt niet meer. Ik zie dat ze steeds meer dingen samen doen. Ik heb hier buikpijn van. Blijkbaar zijn wij niet leuk genoeg...? Zo voelt het dan voor mij. Het is duidelijk dat ze meer klikken met elkaar dan met ons. Er is nog een ander stel maar die zijn een beetje apart en ik heb niet zoveel met hen en vanaf begin af aan zoeken zij het contact ook niet erg op.

Ik kan het niet veranderen dat weet ik en als ik het tegen mijn man zeg vindt hij volgens mij dat ik me aanstel ("laat ze gewoon lekker samen uit eten gaan,,is toch leuk voor ze").

Waarom zit mij dit zo dwars?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 oktober 2014 @ 02:03:

Als je het leuk vindt om te feesten met vrienden........ ga dan NU oud en nieuw regelen. Bij jullie. Met alle vrienden. lekker allemaal blijven slapen met kinderen; hele huis op zijn kop en een grote zooi, maar wel erg gezellig.Ons oud en nieuw dit jaar!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Haha klinkt geweldig. Liever bij iemand anders thuis alleen hahaha
Tja, ik woon in zo'n buur waar iedereen bij elkaar naar binnen loopt en daar zitten ook buren tussen zoals jij.



Buren die je voor de deur laten staan of nooit wat meenemen als je gezellig wat me elkaar doet of dat het nooit in hun eigen huis gebeurd.



De conclusie is dan dat de ander daar geen behoefte aan heeft dus ik denk dat je op het verkeerde spoor zit. Ze vinden je vast leuk genoeg maar hebben je gedrag geïnterpreteerd als dat jij helemaal niet zit te wachten op contact met hun.



Gezelligheid en controle zijn geen 2 dingen die samen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 03:28:

Haha klinkt geweldig. Liever bij iemand anders thuis alleen hahaha

This says it all.



Ik heb wel een idee maar ik vraag het je toch: waarom niet bij jou thuis?
Alle reacties Link kopieren
Voel me dan gespannen en geniet dan te weinig. Ik kan meer genieten als het bij een ander is omdat ik dan meer mezelf kan zijn. Ik ben dan niet bezig met gedachten als; heb ik wel voor iedereen lekker drinken heb en vallen de hapjes wel in de smaak? Maar het is vooral wat er aan vooraf gaat; Als ik mensen ergens voor uitnodig en ze reageren niet enthousiast of zeggen dat ze niet willen of kunnen dan voel ik me best kut daarna. Wat ik er van heb geleerd is dat ik dat niet meer zo vaak doe, om teleurstelling (en onzeker gevoel) te voorkomen. Dus bang om afgewezen te worden. Ik schreef het al eerder maar ik ben niet zo'n sociaal persoon. De andere buren zijn dan veel meer. Vooral een stel zeker. Zij gaan bijvoorbeeld het liefst op vakantie 'op zoek' naar mensen waar ze mee gaan uit eten of een dagje op pad gaan. Die behoefte heb ik op vakantie echt niet. De vrouw roddelt ook aan een stuk door en daar word ik soms zo moe van. Dat doet ze dus ook over mij denk ik dan vaak. Dit is niet het stel waar ik mee bevriend zou zijn. Het andere stel is veel relaxter en leuk in de omgang. Van hen vind ik het jammer dat ze meer en meer naar dat stel toetrekken en in die zin voel ik jaloezie.



Met de kinderen ben ik wat relaxter en mogen ze altijd bij mij spelen en dat vind ik nooit een probleem. Gezellig juist die drukte makers. Ik ben alleen niet die persoon die tegen de anderen zegt: joh die nieuwe tent op de Spoorlaan, zullen we daar eens samen gaan eten?! :-) waarom doe ik dat niet? Reden zie hierboven :-)
Alle reacties Link kopieren
En ja het klinkt heel dubbel want ik doe er zelf weinig moeite voor maar ik wil wel goed contact. Maar mijn inziens doe ik best mijn best. Ik maak een praatje, ik vraag hoe het gaat en hoe bepaalde dingen op werk bijv zijn gegaan (als we het daar eerder over hebben gehad) maar het echt organiseren van dingen doe ik niet omdat ik het echt niet wil of dat ik niet wil dat anderen bij ons komen maar meer omdat ik een schijterd ben

Ik heb begrepen dat even verderop een nieuw hip (zoals een buurvrouw het zegt) stel komt wonen. Ik weet nu al dat het ene stel daar dag 1 voor de deur staat, de roddels even vertelt en grappig lopen te doen daar. Ze moet en zal de buurvrouw zijn die met iedereen bevriend is. Maak me dan een beetje druk dat dat stel ook bij hun clubje betrokken wordt en er nog meer soort buitengesloten gevoel krijg....ja mijn brein maakt overuren over dit soort essentiële zaken haha
Alle reacties Link kopieren
De buren willen niet je vrienden zijn. Shit happens. Ga je er niet tussen wringen, want daar komen brokken van. Zoek andere vrienden. Met hapjes.
Wat denk jij vreemd.
Tja als je goed contact wilt zal je zelf ook initiatief moeten tonen.

Heb je al eens nagedacht over werken aan je onzekerheid en controledwang?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, het zijn maar buren. Heb je geen andere vrienden/vriendinnen? Als je tijd en ruimte hebt om je hierover druk te maken, dan heb je verder een relaxt en zorgeloos leven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 03:28:

Haha klinkt geweldig. Liever bij iemand anders thuis alleen hahahaMisschien is dit nou precies waarom je buren zijn afgehaakt?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Trek je eigen plan.

Wees altijd vriendelijk.



Je waarde hangt niet af van de grootte van je sociale contacten. Het klikt of het klikt niet. Zoiets kan je niet forceren, werkt alleen maar averechts.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 20:50:

. Ze moet en zal de buurvrouw zijn die met iedereen bevriend is. Dat jij dat niet kan, houdt niet in dat degenen die het wel kunnen dat doen vanuit minder mooie motieven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 20:29:

Voel me dan gespannen en geniet dan te weinig. Ik kan meer genieten als het bij een ander is omdat ik dan meer mezelf kan zijn. Ik ben dan niet bezig met gedachten als; heb ik wel voor iedereen lekker drinken heb en vallen de hapjes wel in de smaak? Maar het is vooral wat er aan vooraf gaat; Als ik mensen ergens voor uitnodig en ze reageren niet enthousiast of zeggen dat ze niet willen of kunnen dan voel ik me best kut daarna. Wat ik er van heb geleerd is dat ik dat niet meer zo vaak doe, om teleurstelling (en onzeker gevoel) te voorkomen. Dus bang om afgewezen te worden.en )



Je bent zowel thuis als bij een ander JEZELF. Je bent nou eenmaal onzeker.

Maar klagen en niets doen gaat het nooit verhelpen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zeker wat mee doen!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven