Waarom willen vrouwen dochters?

20-10-2014 14:34 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een beladen onderwerp: een voorkeur voor een geslacht.

En toch vind ik het fascinerend! Zelf heb ik drie zonen. Pas bij zoon nummer drie heb ik er echt specifiek over na gedacht dat een dochter ook leuk zou zijn. Waarom? Dat vroeg ik me ook af. Ik houd namelijk helemaal niet van knutselen, frutselen, haren doen, make-upjes etc. Winkelen vind ik vooral in m'n eentje leuke of met vriendinnen. Maar in dat laatste geval vooral vanwege de gezelligheid. Winkel in, winkel uit is echt bijzaak. De lunch, de afsluiting in de kroeg, e.d. vind ik veel leuker.



En toch was daar bij nummer drie een kleine wens. Overigens was dat ook zo weer weg toen we hoorden dat het een jongetje werd. Wij wilden in eerste instantie gewoon graag nog een kindje.



Voor mijzelf kan ik twee dingen opnoemen waarvan ik denk dat dat de reden is:

- het is leuk om te weten hoe een dochter van ons er uit zou zien.

- je hoort toch vaak dat je jongens maar voor even hebt en meisjes voor het leven. Een zwangere dochter schijnt anders te voelen dan een zwangere schoondochter.



Wat denken jullie?
Twijfelmiep, ik heb juist ook aan mijn schoonmoeder gevraagd wat ik met de baby's moest doen! Mijn moeder vertelde al van alles en nog wat over mijn babytijd en hoe ze alles deed, dat ik juist nieuwsgierig was naar mijn schoonmoeders aanpak! Nu heb ik wel een hele leuke schoonmoeder, dat scheelt.



Siril, ik zie in mijn omgeving dat de meeste "stoere" vrouwen juist meisjes krijgen! Op een enkeling na hebben de meisjesmoeders die ik ken een beta-achtergrond en zijn ze nooit van die "tuttenbollen" geweest.



Zelf was ik juist een heel typisch meisje met mijn voorliefde voor kleding, make-up en ontzettende alpha-achtergrond. Misschien dat ik juist daarom veel jongens heb gekregen? Geen idee. Ik weet alleen dat ik van kleins af aan jongetjes wilde en ik zou echt niet weten waarom. Misschien is het omdat ik niet goed tegen de manier kan waarop vrouwen met elkaar omgaan? Nu heb ik zes hele fijne vriendinnen, maar als kleintje en tiener ging ik liever met jongens om. Vond ze wat makkelijker in het contact ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 zoons en 1 dochter , het was eerst zoon 1 ( vlindertje) zoon 2 meisje en zoon 3



Toen ik zwanger was van mijn dochter moest ik het hele weekend van bijkomen ik was met 95 % van uit gegaan dat het een jongen zou zijn. Ik ben ook echt een jongens mama . Heb ook onwijs veel strijd met haar. Was sich liebt das neckt sich. Ik hou onwijs veel van haar maar wat was ik stiekum blij dat ons laatste kindje een jongen was.

Hij is ook echt mama's kindje , ben benieuwd hoe dat later is als ze volwassen zijn.





Heb wel in mijn achterhoofd dat ik ook een schoonmoeder wordt ? zo'n vervelende bemoeizuchtige ?
Ik vind mezelf ook geen meisjesmoeder en ik had al helemaal geen zin in getut. Maar het schaap is nu bijna een half jaar en ik ben wel een beetje losgegaan. Een zilveren armbandje met naam erin gegraveerd gekocht, haarspeldjes (die nog niet in kunnen) en meisjessieraden bij de Hema. En ik dacht altijd dat mijn zoons veel kleding had, maar wat dochter nu al heeft slaat alles.
quote:darivva schreef op 20 oktober 2014 @ 15:10:

[...]





Ken het gevoel! Je mag het niet denken maar je doet het stiekem wel.

Was tegelijk zwanger als een vriendin, beide van onze eerste. Ik lag het eerste trimester s'ochtend standaard boven de wc want het kotsen hield maar niet op. Kon niets eten zonder branden maagzuur te hebben. Kwam wel geteld 1,3 kg aan, zij had met 8 weken al een dikkere buik als ik in de hele zwangerschap heb gehad. Iedereen vroeg hoelang ze nog moest, gingen voor haar staan. Nou als ik vertelde dat ik 1 week minder ver als haar was keken ze mij aan van, huh ben jij zwanger! Heb nooit complimenten over mijn buik gehad, had een hel van een bevalling, echt een hel die uren en uren geduurd heeft. Nou zij binnen 20 minuten.



Ze heeft nu 4 jaar later 5 kinderen, na haar zoon heeft ze 2 keer een tweeling gekregen. Ze is 6 weken geleden bevallen,ik was dus weer tegelijk met haar zwanger wat wederom niet te zien was. Nou het is vrij lullig dat als er tijdens het jaarlijkse etentje met de héle vriendengroep, lees 42 man. Je biefstuk word voorgeschoteld, je moet zeggen dat je zwanger bent. Oja was het antwoord. Mevrouw kwam meteen weer met een opmerking over haar buik, die echt mooi naar voren stak en rond was.



Nou tijdens de laatste bevalling is ze volledig uitgescheurd. Moest toch stiekem even lachen, hahaha karma bitch! Denk dat al die vrouwen die uitdijen als 'n walvis jaloers zijn geweest op jouw slanke zwangerschap zonder overgewicht of plofbuik.
Liubi, ik ben ook zo los gegaan met mijn dochter! De jongens hebben allemaal al veel kleding, maar mijn dochter slaat alles. Ik had me voorgenomen om dit seizoen 6 jurkjes, een broek en een rok te kopen, maar het liep allemaal wat anders. Momenteel bestaat haar kast uit 8 rokjes, 17 jurkjes, 10 vestjes, 12 longsleeves, tig maillots, 3 winterjassen, een poncho en een borgvest. Waarschijnlijk kan het allemaal in goede staat straks door naar mijn jongere nichtje. (baby, maar groot voor haar leeftijd!)
Spitsmuisje, ik vind dat reuze meevallen, je wil niet weten hoeveel ik voor zoon heb!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben n vrouw maar wil geen zoon en ook geen dochter snap al dat voortplanten niet er zijn al zoveel mensen.Ik ben blij met m'n kat!
quote:ietsanders schreef op 25 oktober 2014 @ 23:21:

Ik ben n vrouw maar wil geen zoon en ook geen dochter snap al dat voortplanten niet er zijn al zoveel mensen.Ik ben blij met m'n kat!Meer een voorkeur voor een kat dan voor een hond?
Alle reacties Link kopieren
Nee nyc ik vind alle dieren leuk,maar n hond kan niet zit ie te vaak alleen ivm werk!Maar t geslacht van t dier maakt me ook niet uit!Nu bedenk ik me opeens waarom zijn teven eigelijk loops en poezen enzo niet?Sorry ff wat anders!
Alle reacties Link kopieren
Seksebepaling kan sinds de jaren 70. Toentertijd stonden feministen op de achterste benen - want iedereen zou natuurlijk jongens kiezen. Fast forward met circa 40 jaar - veruit de meeste vrouwen kiezen (vanaf dat de mogelijkheid bestaat) voor meisjes.



Voor bron moet je creatief googelen op Salon.com oid. Overigens waren de feministen erg tevreden met het uiteindelijke resultaat :D.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 oktober 2014 @ 19:28:

[...]



Denk dat al die vrouwen die uitdijen als 'n walvis jaloers zijn geweest op jouw slanke zwangerschap zonder overgewicht of plofbuik.dat ze maar 1.3 kilo aankwam en geen zichtbare buik had wil niet zeggen dat ze slank is he
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:ietsanders schreef op 25 oktober 2014 @ 23:41:

Nee nyc ik vind alle dieren leuk,maar n hond kan niet zit ie te vaak alleen ivm werk!Maar t geslacht van t dier maakt me ook niet uit!Nu bedenk ik me opeens waarom zijn teven eigelijk loops en poezen enzo niet?Sorry ff wat anders!Poezen worden Krols, net zo iets
Ik geloof net dat ik kan quoten maar inderdaad - mijn collega van rond de 100 kilo kwam ook niet aan toen ze zwanger was en je zag er niks aan.
Ik wilde heel graag zwanger worden. Mijn werkervaring met jonge kinderen is wel dat jongetjes wat makkelijker zijn. Verder ben ik het eens met NYC, ik denk dat mannen het makkelijker hebben in het leven, op het gebied van uiterlijk, werk en zorg. Vrouwen zijn zo achterbaks naar elkaar kijk al hier naar darvvina (niet allemaal natuurlijk maar ik vind het jammer dat vrouwen elkaar zo weinig gunnen).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie zonen. Allereerst wil ik wel even zeggen dat ik heel blij met ze ben en ze voor geen 10 meisjes zou willen inruilen. Maar ik herken het wel dat ik graag een dochter had gewild. En ook in de uitspraak van 'jongens heb je maar voor even, meisjes voor het leven' zit wat mij betreft wel een grond van waarheid.



Ik kom zelf uit een meisjesgezin, had alleen maar vriendinnen. Mijn man is de enige manspersoon met wie ik ooit een close band heb opgebouwd. Ik kon me dus helemaal niks bij een zoontje voorstellen, had me zelf alleen maar met meisjes in gedachten gezien. Toch voelde het gelijk heel vertrouwd, toen onze eerste een jongen bleek te zijn. Bij de tweede moest ik wel even slikken, omdat ik toen toch wel graag een meisje had gewild. Hij is trouwens wel de meest meisjesachtige van mijn kinderen gebleken, haha. En bij de derde maakte het me niets meer uit, ik wilde het vantevoren niet eens weten, zo weinig interesseerde het me. Een meisje had ik nog steeds erg leuk gevonden, maar nog een jongen is ook prima. Nu weet ik hoe ze werken, haha. En ja, ze zijn heel druk, vergeleken bij al mijn vriendinnen en zusje die meisjes hebben, maar ook wel erg lief en knuffelig. En nee, ik heb nog steeds niks met Cars en lego, maar ik blijk ook weinig talent voor haarvlechten te hebben, dus wat dat betreft ben ik nu wel beter af. En in de puberteit schijnen jongens ook makkelijker te zijn dan meisjes, dus wie weet komt mijn glorietijd nog wel. Dat denk ik altijd maar als ik zie hoe mijn vriendinnen zich verbazen over het hoge stuiterbalgehalte hier in huis.



Maar ik denk dat het later wel een beetje een gemis wordt. Ik zie dat mijn man weliswaar veel van zijn ouders houdt, maar niet echt heel close contact met ze onderhoudt. Dat doe ik met mijn ouders heel anders. Ik zie ook dat bij echt oude mensen het vooral de dochters zijn die helpen bij de ondersteuning en vaak op bezoek komen enzo. Dat kun je raar vinden of onge-emancipeerd, maar ik zie het wel zo gebeuren in mijn omgeving.

Ik ben later alleen maar de schoonmoeder, dus ik moet maar hopen dat ik een paar lieve schoondochters krijg die af en toe nog eens bij ons langs willen komen en willen helpen met de boodschappen enzo. En om slecht karma te voorkomen doe ik nu heel erg mijn best om zelf een lieve schoondochter te zijn ;) .

Ik heb ook een hele leuke goede band met mijn moeder en dat vind ik ook wel jammer om zelf te moeten missen. Ik zie mezelf nog niet echt gezellig gaan shoppen, high-tea-en, dagje wellness doen of een weekje naar de zon gaan met een van mijn zonen. Maar wederom, wie weet krijg ik een leuke schoondochter. En voorlopig blijft het toch bij uitjes naar de kinderboerderij, dus nu mis ik nog niks.
..
Alle reacties Link kopieren
Een dochter lijkt mij leuk omdat ik een hele goede band met mijn moeder heb, en ik hoop dat ik ooit ook zo'n soort relatie met mijn dochter zal hebben. Het lijkt me gewoon heel gezellig! Daarbij komt dat ik met niet voor kan stellen hoe het is om een zoon te hebben. Deze twee dingen maken dat ik zeg dat ik hoop dat ik ooit een dochter krijg, maar op het moment dat ik zwanger ben, maakt het me vast niks meer uit.
Alle reacties Link kopieren
'Jongens heb je maar voor even': dat gaat echt lang niet altijd op, hoor. Wij zien en spreken mijn schoonouders veel vaker dan mijn ouders. En ik ken veel meer van zulke voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
Jemig Darriva praat jij zo over vriendinnen? Denk je dat het fijn is om compleet uit te scheuren en de lange herstel daarna.



Ik weet dat jij nu door een moeilijke periode gaat, maar als mijn vriendin zo zou praten over mij was zij gelijk geen vriendin meer.
Alle reacties Link kopieren
Darriva is een troll met een permaban Dikkie.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatechip schreef op 07 november 2014 @ 22:17:

Ik wilde heel graag zwanger worden. Mijn werkervaring met jonge kinderen is wel dat jongetjes wat makkelijker zijn. Verder ben ik het eens met NYC, ik denk dat mannen het makkelijker hebben in het leven, op het gebied van uiterlijk, werk en zorg. Vrouwen zijn zo achterbaks naar elkaar kijk al hier naar darvvina (niet allemaal natuurlijk maar ik vind het jammer dat vrouwen elkaar zo weinig gunnen).





Een beter milieu begint bij jezelf zou ik zeggen!

Jij zou je man dan toch wat meer kunnen stimuleren bijvoorbeeld in het bezoeken en ontvangen van zijn ouders?

Geef het goede voorbeeld aan je kinderen zou ik zeggen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:jackie-olivia schreef op 07 november 2014 @ 23:30:

Een dochter lijkt mij leuk omdat ik een hele goede band met mijn moeder heb, en ik hoop dat ik ooit ook zo'n soort relatie met mijn dochter zal hebben. Het lijkt me gewoon heel gezellig! Daarbij komt dat ik met niet voor kan stellen hoe het is om een zoon te hebben. Deze twee dingen maken dat ik zeg dat ik hoop dat ik ooit een dochter krijg, maar op het moment dat ik zwanger ben, maakt het me vast niks meer uit.





Juist, hier hetzelfde. Begrijp deze uitspraak ook niet.

Wel vond ik de kijk van NYC heel mooi, die onthou ik!
Ik heb nooit gehoopt op het een of het ander. Ik was na 42 weken zielsgelukkig met de zoon die ik in mijn armen kreeg. Ik kan me nu niet voorstellen dat ik een dochter zou krijgen, geen idee wat ik er mee zou moet
Ik heb een zoon en een dochter en hou van allebei evenveel, maar sommige dingen kun je niet met je zoon, wel met je dochter doen.



Binnenkort ga ik na een concert van K3 en ze mochten allebei mee. Commentaar van zoon: "Dat is voor meisjes." Dochter vindt het geweldig.



Ik was vroeger dol op barbies, dochter ook. Zoon wil liever auto's



Dochter is een stoere meid die meestal het haar los wil, maar soms mag ik mijn gang gaan met stiekjes en speldjes. No way dat zoon speldjes en staartjes in zijn haar prima wil.



Als mijn dochter een jongen was geweest, had ik evenveel van haar gehouden als nu en dan was er geen derde gekomen met het idee misschien een meisje. Bewuste keuze voor twee. Maar vanwege die meidendingen, die je echt niet kan doen met je zoon, blij met dochter
Snap op zich wel dat je bepaalde dingen niet met je zoon kunt/zult doen die je wel met je dochter kunt doen, maar als je alleen maar een zoon/zoons hebt, dan weet je toch ook niet hoe het is om dat met een "hypothetische" dochter te doen? Meidenconcerten, samen met de barbies "spelen", uit shoppen gaan, haren vlechten etc. Toch?
quote:NYC schreef op 08 november 2014 @ 15:41:

Snap op zich wel dat je bepaalde dingen niet met je zoon kunt/zult doen die je wel met je dochter kunt doen, maar als je alleen maar een zoon/zoons hebt, dan weet je toch ook niet hoe het is om dat met een "hypothetische" dochter te doen? Meidenconcerten, samen met de barbies "spelen", uit shoppen gaan, haren vlechten etc. Toch?

Ik ga met zoon naar concerten, films, we lezen dezelfde boeken, spelen samen dezelfde games enz (delen veel dezelfde interesses).

Ik heb niet het idee dat ik wat mis, omdat ik geen meisje heb. K3 iig niet!



En zoons haar moet ook elke dag in model.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven