Dosering Lidl vloeibaarwasmiddel

25-10-2014 17:29 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Omdat Robijn wasmiddel mij niet meer zo goed bevalt heb ik besloten eens ander wasmiddel uit te proberen.

Het wasmiddel van de Lidl was vrij goed beoordeeld dus vandaag dat ik hiermee aan de slag wil.

Alleen nu vroeg ik mij af hoe de dosering is bij dit wasmiddel?

Bij Robijn gebruikte ik namelijk altijd een lagere dosering dan op de verpakking stond.

Kan dit ook met het vloeibare wasmiddel van de Lidl? Of moet je echt de dosering aanhouden?



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen. Wij weten toch niet hoe vies jouw was is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bij elk wasmiddel kun je met de helft toe. Ik doe het al jaren. Als ik de voorgeschreven dosering zou gebruiken dan kwam het zepig en schuimig uit de machine. Beter voor de was, de machine en je portemonnee om de helft te gebruiken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 25 oktober 2014 @ 17:36:

Gewoon proberen. Wij weten toch niet hoe vies jouw was is?



Uiteraard is het uitproberen maar misschien gebruiken sommige mensen dit wasmiddel al en hebben zij de ervaring dat het heel sterk is o.i.d.

Vandaar dat ik naar ervaringen vroeg
Heb je die grote fles of die geconcentreerde?



Ik gebruik altijd die grote een doe per was een dop tot het bovenste maatstreepje. Was ruikt dan fris, maar geen wasmiddel lucht als het droog is. Vind ik zelf enorm vies nl.
Ik gebruik het en doe altijd maar wat. Scheutje meer of minder als het meer of minder was is, of als het viezer is ook iets meer! Ik doe het in een oud bolletje van Robijn en dan minder dan half vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het wasmiddel van Lidl (Formil Color). Daarbij gebruik ik de voorgeschreven dosering (35 ml oftewel 1 maatdopje). De was wordt goed schoon en ik heb geen last van zeepresten of een overmatig schuimende machine. Of een lagere dosering ook werkt, zul je zelf moeten uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het wasmiddel van de Lidl, poeder en vloeibaar.

De helft van de voorgeschreven dosering gebruiken vind ik voldoende. De was is schoon en ruikt fris.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 25 oktober 2014 @ 17:41:

Heb je die grote fles of die geconcentreerde?



Ik gebruik altijd die grote een doe per was een dop tot het bovenste maatstreepje. Was ruikt dan fris, maar geen wasmiddel lucht als het droog is. Vind ik zelf enorm vies nl.De grote fles, niet de geconcentreerde
quote:sandt2.0 schreef op 25 oktober 2014 @ 17:45:

Ik gebruik het en doe altijd maar wat.+1, ik gooi er ook altijd maar wat in.
Ik gebruik altijd minder.

En de was word altijd gewoon schoon.
Ik doe er nooit een hele dop in, een halve ongeveer. Geen idee of dat de voorgeschreven hoeveelheid is.
Ik gebruik maar een heel klein beetje. Aangevuld met azijn. Dat maakt het wasmiddel beter oplosbaar en is gelijk goed voor de kleuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 25 oktober 2014 @ 23:44:

Ik gebruik maar een heel klein beetje. Aangevuld met azijn. Dat maakt het wasmiddel beter oplosbaar en is gelijk goed voor de kleuren.

Dat doe ik ook - maar gebruik azijn in het wasverzachter bakje.

Is niet alleen goed voor de kleuren maar ook voor je wasmachine - dat wordt zo ook ontkalkt.
quote:meivogel schreef op 25 oktober 2014 @ 23:44:

Ik gebruik maar een heel klein beetje. Aangevuld met azijn. Dat maakt het wasmiddel beter oplosbaar en is gelijk goed voor de kleuren.Natuurazijn of schoonmaakazijn? Of is dat hetzelfde?
quote:lechatrose schreef op 26 oktober 2014 @ 07:46:

[...]



Natuurazijn of schoonmaakazijn? Of is dat hetzelfde?Nee, natuurazijn. Schoonmaakazijn schijnt een te hoge zuurtegraad te hebben, wat weer niet goed is voor je wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 26 oktober 2014 @ 07:59:

[...]





Nee, natuurazijn. Schoonmaakazijn schijnt een te hoge zuurtegraad te hebben, wat weer niet goed is voor je wasmachine.Onzin, een uitstekende wasverzachter voor de was en perfecte ontkalker voor de machine.
Alle reacties Link kopieren
Zit een maatverdeling in de dop (ten minste was altijd, let er niet meer zo op) ik neem altijd een halve dop, dat is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Voor 4- 5 kg wasgoed gebruik ik 25 ml lidl vlb.Werkt prima!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties !
quote:meivogel schreef op 26 oktober 2014 @ 07:59:

[...]





Nee, natuurazijn. Schoonmaakazijn schijnt een te hoge zuurtegraad te hebben, wat weer niet goed is voor je wasmachine.



Stinkt/ruikt je wasmiddel dan niet heel erg naar azijn?

Hoeveel gebruik je ongeveer?
quote:slobberbone schreef op 26 oktober 2014 @ 09:12:

[...]





Onzin, een uitstekende wasverzachter voor de was en perfecte ontkalker voor de machine.



Maar azijn is wel stukken goedkoper



@mango: nee, je ruikt er niets van. De verhouding is ongeveer 1/3 wasmiddel 2/3 azijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven