Ik voel me zo eenzaam

10-10-2014 22:27 56 berichten
Het is vrijdagavond ik zit alleen op bed in mijn kamer met de tv aan. Mijn moeder zit depressief beneden dus daar ga ik niet bij zitten.



Ik kan niemand appen of bellen want ik heb niemand in mijn leven meer. Ik heb diagnoses en therapie maar dat schiet ook allemaal niet op. Ga pas in 2015 september weer een opleiding doen. Nu ook geen werk, ben te onstabiel. Dus 3 keer per week naar de therapie met de bus is het hoogtepunt van mijn leven. Soms even na de supermarkt of wandelen met mijn ipod. Ik kan geen vrienden maken en een vriend lukt nu ook niet wie wil iemand met pschyschise problemen en geen sociaal leven.



Wou het even van me afschrijven.
ps tinder of al die andere dating sites, verwacht er niet veel van. Het is meer een toevoeging en als je niet op sex dates uit bent dan word je teleurgesteld
quote:anoniem20141 schreef op 26 oktober 2014 @ 00:57:

Pff herken me wel in jou, maar dan een aantal jaar terug. En echt, ookal geloofde ik het toen niet, het wordt beter. Heb het soms nog steeds moeilijk, zeker omdat ik zoveel jaar "verspild" heb. En u iedereen een eigen leven heeft. Hoe rot het nu is, geef er niet aan toe en ga morgen wat leuks doen. Niet omdat het moet of dat je zielig bent omdat je alleen moet maar gewoon omdat het kan!





Fijn te lezen dat het beter wordt. Iets doen vind ik moeilijk omdat ik het dan alleen moet gaan doen. Ga wel naar de bios alleen soms en wandelen, naar de winkel, centrum, stukje fietsen verder kom ik niet.



Ik laat het Tinder voor wat het is ben daar niet stabiel voor nu en zoek ook geen sexdates.
Alle reacties Link kopieren
Hey ik wou even zeggen dat ik veel overeenkomsten zie in wat je schrijft. Ik volg zelf op dit moment ook therapie voor angstklachten en voel me soms ook eenzaam. Ik weet niet precies waar je mee zit maar ik herken het heel erg. Ik denk ook vaak slecht in de zin van : wie wil nou iemand met psychische problemen maar uiteindelijk wil je toch iemand die echt van je houdt dus dan moet diegene dat maar accepteren. In ieder geval sterkte! Je mag altijd een berichtje sturen als je steun nodig hebt.



Groet Andi
Alle reacties Link kopieren
Ik

heb alleen mijn vriend, verder ga ik met niemand om. Mijn vriend heeft

wel wat vrienden, niet veel, maar hem lukt het wel om iets van een

sociaal leven te hebben. Het probleem ligt meer bij mezelf. Ik vind het

erg moeilijk een sociale kring te creeren voor mezelf.



Hoe moeilijk het ook is, alleen jij kan je eenzaamheid oplossen. Je bent

al heel goed bezig, probeer je zelfvertrouwen wat te laten groeien.



Ik ben ook alleen als mijn vriend weg is en ik probeer lol te maken met

mezelf. Dan zet ik muziek op en dans door de kamer. Ik woon in een

vrijstaand huis dus zing ik er ook vaak keihard bij, haha. Het kan je

hele gevoel over de dag veranderen, muziek. Ik probeer mijn gedachten te

richten op iets anders dan het negatieve. Ook al lukt dat niet elke

dag. Ik probeer na te denken over dingen waar ik trots op ben. En te

blijven groeien. Ik denk dat ik op een dag dan wel in staat ben om

vrienden te maken.



Ik wens je veel geluk, liefde, pret, vrienden en groei toe. Groei en gij

zult bloeien!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook eenzaam, heb echt niemand meer in mijn leven. Spreek soms dagen niemand. Ik heb zoals gladoortje74 zegt geleerd het zelf gezellig te maken, lekker koken, drankje, muziek erbij. Beste vrienden zijn met jezelf, uitstapjes alleen maken ect. Soms is het wel heel zwaar overvalt de eenzaamheid me. Lange termijn wil ik wel vriendschappen opbouwen maar eerst stabiel worden.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Sterkte coco
Cookies
Ik voel me ook vaak eenzaam. Niet fijn. Ondanks dat ik een sociaal leventje heb. Dat zit in mezelf denk ik. Best veelteleurstellingen meegemaakt. Weinig vertrouwen. En het zijn ook een deel buien. Ene keer gaat beter als andere keer. In ieder geval een dikke knuffel. En als je prive wat kwijt wilt dan kan je me wel wat sturen als je dat fijn vind. Niemand zou zich zo moeten voelen blegh.
Trouwens goed dat je hier bent gekomen van je af schrijven. En missch helpt t je ook andere topics te lezen en reageren. Kan soms Zo'ngoed gevoel geven als je dan "meepraat"
Lieve reacties en vervelend dat mensen zich er in herkennen. Eenzaamheid komt volgens mij best vaak voor.



voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je in elk geval wel wat dingen in je eentje onderneemt; dat is in elk geval iets beter dan alleen maar thuis blijven zitten piekeren.



Bestaat er niets iets van een lotgenotenvereniging waarbij je je aan kunt sluiten?

Waar je mensen (leeftijdgenoten) kunt ontmoeten bij wie je wat herkenning kunt vinden.

Mijn ervaring is dat dat heel prettig kan zijn.



Veel sterkte in elk geval.

Ik heb zelf ook een periode in mijn leven gehad waarin ik me vaak eenzaam voelde... en waarin dingen soms zo zinloos leken.

Maar inmiddels is er gelukkig veel veranderd.
ach, andi, gladoortje, dikkie, bonuhbakkie en coco, een voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Net schoot me nog iets te binnen wat misschien wel wat is voor de eenzame mensen in dit topic.



In mijn buurt wordt regelmatig iets georganiseerd waarbij mensen samen kunnen eten.

De organisatie die dat doet, zit volgens mij in veel meer plaatsen.

Ik heb het even opgezocht; het heet Resto VanHarte. ( http://www.restovanharte.nl/onze-restos/adressen )

Zelf heb ik er geen ervaring mee, ik ken het alleen van dat ik weleens etende mensen gezien heb in een gebouw in mijn buurt. Maar mogelijk is het wat.





En ik moet nu ook denken aan een bekende die zelf een soort kook-/eetclubje had; die sprak regelmatig met een groepje anderen af om bij één van hen thuis te eten. Misschien ook een idee voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Hee Coco,



Eenzaamheid kan je inderdaad stuk maken. Even iemand die naar je luistert en een arm om je heenslaat. Je even die moed geeft om weer vooruit te kijken. ik mis het ook. en het is niet erg om zelfmeelij te hebben. betekend dat je zelfwaarde beschikt!
Alle reacties Link kopieren
waarom worden jullie geen lid van sociale netwerksites zoals nmlk?



er zijn daar al meer topics over geopend, over het maken van nieuwe vrienden.



en nee geen tinder, eerst een leuk leven en als je sterk in je schoenen staat, dan pas daten.



en vrijwiligerswerk? of een maatje regelen via bv het rode kruis of een andere instelling?
Alle reacties Link kopieren
Er komt niemand naar je toe om je eenzaamheid weg te nemen, dat moet je toch echt zelf doen.

Meldt je aan bij nmlk.nl, of weekendhike.nl als je van wandelen houdt (kost ook nog eens niet veel).

Meldt je asn in een buurthuis voor een talen/creatieve cursus. Stel voor om samen huiswerk te maken.

Ga vrijwilligerswerk doen bij bijvoorbeeld de scouting, of help een festival te organiseren.

Verwacht niet morgen opeens 20 goede vrienden te hebben, maar spreek dan gewoon af met mensen met wie het klikt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je moeder alleen beneden zit. Kunnen jullie elkaar niet ondersteunen?
Ben je nou helemaal gek?
Alle reacties Link kopieren
Dat soort dingen zijn heel moeilijk als je pschychise problemen hebt himalaya, denk aan sociale angsten. Dat veroorzaakt bij mij juist eenzaamheid.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan hulp om de oorzaak, je sociale angsten, aan te pakken? Want anders blijf je eenzaam denk ik?

Sterkte in ieder geval, het lijkt me erg lastig om in die positie te zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dank ja heb gelukkig therapie hard aan mezelf werken, heb wel hoop dat ik in de toekomst vriendschappen kan opbouwen. Hoop dat dat voor coco95 ook zo is.
Cookies
Alle reacties Link kopieren
Marrie3 tnx for the tip.

Had er nog nooit van gehoord.

Klein minpuntje " het restaurant is tijdelijk gesloten" :(
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Dank ja heb gelukkig therapie hard aan mezelf werken, heb wel hoop dat ik in de toekomst vriendschappen kan opbouwen. Hoop dat dat voor coco95 ook zo is.



tuurlijk gaat dat lukken, er zijn altijd mensen te vinden die bij jou passen en vice versa. tegenwoordig met internet en sociale netwerken zijn er zoveel mogelijkheden....!



en alleen op een forum als dit meedoen kan jou al helpen om je isolement te doorbreken.



twee tips: ik zie dat je nick dikkie26 en je foto een donut.... heb je problemen met eten?



zo ja, dan is het een aanrader misschien om de stap te zetten naar weight watchers of overeaters anonymous?



en cognitieve therapie om je gedachten bij te stellen. leren te denken dat je een leuk mens bent, weten waarom en je op die manier aan anderen presenteren. en te kijken wat je aan hun kunt hebben, qua humor, aandacht, gedeelde interessen.
Alle reacties Link kopieren
oh ja, dikkie, juist voor mensen met psychische problemen zijn er tal van organisaties die daar maatjes voor aanbieden.



fijn wknd!
Alle reacties Link kopieren
happy-daddy> O, wat jammer dat dat gesloten is, als het je leuk leek om daar iets mee te doen.

Misschien bestaan er nog wel soortgelijke organisaties, maar zelf ken ik ze niet.

Wel zijn er verschillende landelijke verenigingen die allerlei activiteiten organiseren voor mensen die in groepsverband iets willen doen; misschien zit daar nog wat voor je bij.

Namen daravan die ik kan beddenken zijn:

NMLK (Nieuwe Mensen Leren Kennen),

Aktivo,

Weekendhike (=alleen wandelingen)





Dikkie26> Bij sociale angst hangt het er wel een beetje vanaf in welke mate en op wat manier iemand dat heeft. Zelf ben ik een tijd lid geweest van een (lotgenoten)vereniging voor mensen die last hebben van verlegenheid/sociale angst, die activiteiten organiseerde. Dat was goed te doen, omdat iedereen die meeging daar last van had.
Alle reacties Link kopieren
krijg net een advertentie van kpnmcf.com of .nl onder ogen.



voor mensen die op zoek zijn naar meer sociale contacten en een maatje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven