Contact met ex

26-10-2014 02:01 14 berichten
Hallo allemaal!



Ik wil eigenlijk gewoon even van me af schrijven, maar ook alle advies is welkom! Ik heb 10 jaar lang een vriend gehad, en we zijn in april uit elkaar gegaan. Ik woon in het buitenland, en hij in Nederland. Ik zit in het buitenland voor mijn werk, en de plaatsing is 1,5 jaar. Ik zit hier nog tot eind februari. Een paar maanden geleden heb ik hier gepost dat ik hem, nadat het uit was, weer heb gezien toen ik in Nederland was, en dat we toen heel lang hebben gepraat, vooral ook met het oog op de toekomst. Toen ik weer vertrok had ik wel echt het idee dat het goed zou komen. Maar we hadden ook besloten dat we er op dit moment niet aan kunnen werken, want het is lastig om aan een relatie te werken wanneer je niet eens in hetzelfde land woont. Op dit moment spreken we elkaar bijna dagelijks, vooral over werk (we zitten in dezelfde branche dus weten we veel van elkaars onderwerpen af), maar we hebben het niet vaak over onze toekomst.



Nu weet ik gewoon niet zo goed wat ik moet doen, ik krijg steeds meer het gevoel dat het voor hem zo klaar is, ookal spreken we elkaar dagelijks. Ik heb hem nu een smsje gestuurd om te vragen of hij even wil skypen, maar hier heeft hij niet op gereageerd. Ik weet sowieso niet of het handig is om uberhaupt over de toekomst te praten; ik zit nog vier maanden in het buitenland. Ik heb het gewoon heel erg moeilijk nu, en ik wil denk ik vooral ook van me afschrijven hier. Iemand die dezelfde ervaringen heeft? Ik vind het zo vervelend dat ik hier nu mee zit, terwijl ik gewoon moet genieten van mijn laatste maanden hier! Zouden jullie dit gesprek nu al hebben of gewoon op deze voet doorgaan?
Alle reacties Link kopieren
Niet meer dagelijks met hem spreken. En idd. van deze tijd in het buitenland genieten. Sterkte! 🍀
Ja ik denk dat dat ook het beste is, ik ben alleen bang dat ie me dan vergeet of iets in die richting. Dat is natuurlijk raar, want in principe is het gewoon uit en is hij niks verplicht aan mij. Bottom line hier is gewoon dat ik 'm terug wil, maar daar nu niks mee kan doen en dat vind ik lastig. En dan word ik weer boos op mezelf omdat ik mijn laatste maanden hier zo zit te verklooien doordat ik graag terug wil en wil kijken of er nog een toekomst in zit. Ik moet het gewoon loslaten. Ik hoop dat hier schrijven helpt en ervoor zorgt dat ik het wat los kan laten..
Geef hem juist even de kans om je te missen.. Het is wel makkelijk zo dat hij je iedere dag spreekt.. en je gewoon beschikbaar bent wanneer hij dat wil. Laat hem merken dat hij, als hij jou in zijn leven wil,dat niet vanzelfsprekend hoeft te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Victoria, los laten kan maar zo vasthouden worden.

Snap je hoe ik dat bedoel? 🌷
Wat was de reden van de break? Ik neem aan niet alleen de afstand, want als een relatie goed is dan is dat voor 1,5 jaar best wel te overleven.



Het beste kan je nu gewoon hem laten voor wat het is, het is tenslotte uit. Kap dat contact af, het leidt (voor nu dan toch) nergens toe. Geniet van je verblijf daar, waar het ook is. Stel je open voor het land, de cultuur, de mensen. Geniet!!!!
Alle reacties Link kopieren
Het is uit punt
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent 1,5 jaar weg. Verwachtte je ook van hem dat hij je trouw bleef of hadden jullie daar afspraken over. Anderhalf jaar is lang voor 'n man in de bloei van zijn seksuele leven.

Stop met dat dagelijks contact en ga genieten van je resterende maanden in 't buitenland. Dat lukt niet als je alleen maar aan die vent kunt denken en alleen maar met de toekomst bezig bent. Als hij serieuze gevoelens voor je heeft, dan zijn die er ook nog over 4 maanden. Als hij je zo makkelijk zou vergeten, dan is het ook niet toekomst-waardig.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me logisch dat TO een trouwe vriend verwacht.. ik heb echt 0, 0 behoefte aan seks met iemand anders als ik in een relatie zit hoor. Dan ben je toch bezig met die persoon missen ipv met een andere bedpartner?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Dat kun je als vrouw wel verwachten omdat je zelf ook geen behoefte hebt aan seks met 'n ander, maar zelfs getrouwde mannen die elke nacht bij hun vrouw in bed liggen, gaan massaal vreemd, dus hoe reeel is het te verwachten dat de vriend van TO wel 1,5 jaar zonder seks heeft gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar is best heel lang. Jij doet compleet nieuwe ervaringen op en zijn leven hier gaat gewoon door. Geniet van je tijd daar, anders is die stap voor niks geweest. Als je terug komt kan de situatie weer heel anders zijn.
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
To is toch ook nog in de tussentijd naar Nederland gekomen en haar vriend had ook op vakantie daarheen kunnen gaan.. dus dan wordt het nog maar een half jaar.



Ik ben juist heel sexueel ingesteld en heb een vrij hoog libido maar dan wel met mijn vriend. Geloof ook dat er genoeg vrouwen zijn van wie het niet (meer) zo veel hoeft en om je partner daarom maar in een seksloos bestaan te dwingen geeft die ander best 'recht' op vreemdgaan. Maar een tijdelijke periode van 1,5 jaar waarin je elkaar nog enkele weken kunt zien moet echt goed te doen zijn als je een goede relatie hebt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Je wil hem houden maar er bestaat ook zoiets als overkill, je geeft hem niet eens de kans om er achter te komen of hij je zou missen als je er niet bent.
Bedankt voor de reacties allemaal!



@Hortence, ja dat klopt, dat is ook weer zo! Ik ga het contact verbreken, en denk dat het daarna een stuk makkelijker is.



@Naara, nee het was inderdaad niet alleen de afstand, er speelden meerdere dingen. Voornamelijk over hoe we beiden de toekomst zagen. Het grappige was dat nadat het uit was en ik in Nederland met hem gepraat heb, we opeens wel konden praten over de toekomst, maar misschien omdat we op dat moment elkaar zo erg misten dat we allebei water bij de wijn deden.



@Elninjoo we zouden elkaar zeker trouw blijven, dat is ook gebeurd, in ieder geval van mijn kant. Ik vertrouw hem genoeg om te weten dat ook hij dat heeft gedaan! Je hebt trouwens gelijk, als hij echt serieuze gevoelens heeft is het er inderdaad over vier maanden ook nog, en zal hij me echt niet vergeten. En toen we nog wel een relatie hadden is hij heel vaak voor langere tijd naar mij toegekomen.



@waterplant, zo had ik er nog niet over nagedacht, en je hebt helemaal gelijk. Ik ga dan ook zeker het contact verbreken. Of verbreken, dat klinkt zo heftig, als hij nu iets van zich laat horen zal ik zeggen dat het beter is dat we tot ik weer in NL ben even geen contact hebben.



Ik vind het wel heel lastig, dus misschien dat ik hier maar moet blijven schrijven als ik hem wil contacten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven