Uitgerekend in oktober 2014 deel 2

07-02-2014 12:09 444 berichten
Hallo dames,



Dit topic mét tabel is bedoelt om samen te kletsen over wat je meemaakt tijdens je zwangerschap! Alle dames die in Februari positief getest hebben kunnen meeschrijven!



NaamLeeftijdUitgerekendKindje?Bijzonderheden]VKBeelicious32 24 september geboren 1espoedkeizersnee na 20uur weeën overgedragen aan gyn. Noordeling230 29 september geboren 1eborstvoedingthuis bevallenicetea9? 9 oktober geboren 1eziekenhuisbevalling met eigen vkelsy? 11 oktober geboren 1eknip/scheurtje. Borstvoedingthuis bevallenJesa*26 23 oktober geboren scheurtje, ontstoken wondziekenhuisbevalling met eigen en zkh VK. Geen pijnbestrijding!Mamamie24 25 oktober geboren 2eSuusberg36 1 november geboren 1esterrenkijkertjespoedkeizersneeSoshanna28 11 november geboren 1eHeftige bevallingingeleid in ziekenhuisMyrdal33 29 oktober 1eBluum? 10 oktober 1eNoortwee30 16 oktober 1eDedetje27 20 oktober 1ein 2e zwangerschapSuuz_30 24 oktober 1eongeplant, heel gewenst.



Roze: meisje

Blauw: jongen

Groen: verrassing



Poll: Hoop je op een jongen of meisje?

Jongen

Meisje

Maakt niet uit

Tussenstand:









Poll: Ik krijg een..

Jongen

Meisje

Verrassing

Tussenstand:

hey soshanna,



ja he het is echt steeds hopen haha dat het nu eens gaat gebeuren, maar 40+4 zou ook mooi zijn, dat is zaterdag! haha

vandaag ook nog energie dus mooi en die kraamvisite zou ik ook gewoon rustig opbouwen hoor. Kindje is er, enne kijken komt zsm wel haha. Maar goed, iedereen heeft natuurlijk lang moeten wachten op het resultaat dus is iedereen vet nieuwsgierig. Maar ik zou toch ff voor mezelf en de kleine kiezen Bee.



Sterkte nog!
Soms komen er 4 visites per dag. En niet ff uurtje kijken, nee blijven plakken...

Ik wist niet dat we zo veel vrienden/kennisen/familie hadden haha



En qua kado's kan ik een baby boutique beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Hier gaat het ook nog steeds super. De kleine meid doet het goed, borstvoeding gaat lekker en ik voel mezelf ook goed.

We zijn echt lekker aan 't genieten. Al een aantal keer wezen wandelen, 'k voel me zo trots achter de kinderwagen!

's Nachts kom ze om de 3 a 4 uur, gisteren één keer pas na 5 en half uur, wat heerlijk zeg om een keer 5 uur achter elkaar te slapen! 'k Hoop dat dat vaker gaat lukken!

Visite is hier voor 't grootste deel wel geweest, deze week helemaal geen bezoek gehad, vorige week nog bijna elke dag. Vanaf nu gaan we 't ook gewoon beperken tot de weekenden. Of doordeweeks overdag, maar niet 's avonds meer.

En wij hebben ook echt veel cadeau's gekregen, erg leuk. De kleine meid heeft deze week voor 't eerst maat 56 aan (moet nog wel een beetje de mouwen omslaan) ze had heel aantal leuke jurkjes in die maat gekregen, staat helemaal lief!

Ze ligt nu lekker in de box te slapen (overdag slaapt ze in de box lekker beneden bij mij). Ze zal zo wel komen voor een voeding.



Hoe gaat jullie man/vriend om met de komst van de kleine. De mijne is echt helemaal papa, zo leuk om te zien. En trots dat hij op haar is. Wij hebben allebei 't gevoel dat 't nooit anders is geweest, helemaal niet 't gevoel dat we er erg aan moesten wennen ofzo, jullie?



Meiden die nog aan 't wachten zijn, heel veel succes met de laatste loodjes en,...'t is het echt waard hoor!
Snel een berichtje; Ik ben 23-10 bevallen van een prachtige meid!

Ze is geweldig en we genieten vol op!



Gefeliciteerd new mommies en succes voor de rest met de aller laatste loodjes!
Hi meiden,



Hier nog steeds geen actie dus ik rommel maar gewoon rustig door...
Alle reacties Link kopieren
Jesa, gefeliciteeeeerd !!!

Hoe is het gegaan?



Noordeling, ik word helemaal blij als ik jouw post lees

Klinkt heerlijk en heel erg gelukkig! Ik krijg er nog meer zin in dan ik al had haha! Kan ook niet wachten om mijn man als papa te zien..

En wat fijn dat je al lekker 5,5 uur achter elkaar door hebt kunnen slapen. Lekker blijven genieten!!



Hier ook nog steeds rustig. In de avond en nacht af en toe wat gevoelige harde buiken en sinds woensdagavond af en toe wat heel licht bloedverlies.... Ik hoop dat het een aankondiging is voor de bevalling!
Alle reacties Link kopieren
He girls!



Ook vanaf hier goed nieuws. Zaterdagochtend 25-10 bevallen ban een hele grote zware, maar ontzettend mooie knul. Hij doet het erg goed. Als ik nu naast me kijk zie ik een heerlijk ventje lekker liggen slapen, en mama is klaarwakker vast nog allemaal adrenaline in mijn lichaam. Zijn grote broer reageerde nieuwsgierig toen hij hem vanavond voor het eerst zag, ben benieuwd hoe dat morgen is! <3 ik ga weer lekker verder genieten en proberen nog wat slaap te pakken voordat volgende voeding komt.



Meiden die nog wachten, veel succes nog eventjes! En degene die al bevallen zijn, gefeliciteerd en heerlijk genieten. Het kleine gaat er zo snel af!



Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Mamie en jesa van harte gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!!



Hier nog geen gepuf, 41 weken vandaag. Donderdag strippen...tenzij ik wel eerder beval. Lukt dat niet dan zaterdag nog n keer strippen pff
Alle reacties Link kopieren
Ooh suusberg, jij dus ook nog niet?!

Hier ook nog niks. 40+3 vandaag.



Hoop heeeel erg dat er snel iets doorzet! Zit jij er nog rustig bij?
Alle reacties Link kopieren
Of inmiddels toch? Zie nu pasdat je berichtje van 2 dagen geleden is!



En anders gestript vandaag, ben heel benieuwd!
Ben bij de HA geweest, we hebben medicatie gekregen tegen de reflux en andere voeding. Sinds madame heel de dag in de draagdoek zit gaat 't ook veel beter pff ik wist niet dat huilbaby's zó vermoeiend konden zijn.
hihi



die app deed het niet meer zo irritant. Maar eh gistermiddag dus gestript, heb 2 cm ontsluiting en ik voelde gerommel de hele dag. Maar ja, goed geslapen en verder niks. Dus nu gaan ze het morgen nog een keer proberen. Werkt dat ook niet, dan maandag naar het zkh voor inleiden... pff. Ze zit gewoon te goed daar binnen. En jij soshanna?
Sterkte Suus, ik hoop dat ze spontaan komt!
Alle reacties Link kopieren
Pff spannend he! Wel fijn dat je in ieder geval 2 cm ontsluiting hebt. Duim voor je dat ze nog uit zichzelf komt vóór maandag!

Ik word maandag gestript als hij er dan nog niet is. En dan eventueel die woensdag en vrijdag erna ook.

Maar hoop zoooooo dat dat niet meer nodig is, wil nu zó graag bevallen! Zou willen dat ik zelf iets kon doen om het te laten beginnen...



Hoe was het strippen? Vond je het pijnlijk? Duurde het lang?
Alle reacties Link kopieren
Spannend meiden! Hopelijk dienen jullie kleintjes zich snel aan! En kunnen jullie er heerlijk van genieten! Sterkte!
Goedemorgrn meiden,



Ik ben gistermiddag bevallen van onze meid: Guusje!!! Maar wat een bevalling zeg...



Donderdagmiddag ben ik gestript, er begon gerommel maar zette niet door. Vrijdagmiddag na een cafeine vrije koffie wilde ik nog even met mijn lopend wat boodschapjes halen, maar halverwege voelde ik teveel gerommel en moest terug. Ik had een wee!!! Thuis lopen ijsberen, gewoon samen gegeten savonds en naar bed rond 23 uur. En ja hoor vanaf 00.30 startte het: weeen! Pijnlijk, hard, gepuf was nodig. 02.00 was de vk bij ons thuis, ik had 4 cm ontsluiting! Mooi. En besloten om naar t zkh te gaan voor een poliklinische bevalling. Daar waren we rond 03.15 uur, rond 04.30 vliezen gebroken door de vk. De bsby had in het vruchtwater gepoept!!! Pff, ik in de stress en direct met de rolstoel naar de medische verloskamer. Aan t ctg, baby elektrode op dr hoofd en weeen waren zo heftig, had 6/7 cm al maar wilde toch pijnstilling. Dat werd morfinepomp, wat een heerlijkheid! Al gauw was ik op 8 cm. Dus was positief. Rond n uur of 10/11 uur was t bijna volledig. Er zat nog n randje, maar ik mocht persen. Dat is ook best kut, dat persen maar anyway het vlotte aardig. Toen bleek de baby een sterrekijker te zijn, dan ligt ze eigrnlijk verkeerd. Dit zorgde ervoor dat ik na 2 uur persen aardig op was en de gyn er een vacuumpomp bij haalde. Twee keer geperst met die pomp, maar gyn concludeerde: het past niet, duurt te lang, moeder was op en baby teveel stress. We gaan naar de OK voor spoed keizersnee. Ik schrok, mijn man voelde zich echt hopeloos, hij kon niets doen. Zo zielig maar al gauw een ruggeprik, geen weeen meer en om 13.47 uur was daar Guusje. 3610 gram en 50 cm lsng en met hoofdpijn hihi. Ze zat vast in mijn bekken dus t was nooit vaginaal gelukt. Nu ligt ze lekker te slapen naast me, ik heb weer gevoel in mijn onderkant en blijven we nog even in t zkh. Eind goed, al goed. Maar wat een bevalling was dit zeg pff. Succes voor de meiden dir nog moeten, hopelijk gaat t voorspoediger dan met mij.



Fijne dag
Gefeliciteerd Suusberg!!

Jeetje, geen fijne bevalling zeg :( 2 uur persen, gosh! Geloof goed dat je dan kapot bent.. Zeker na al vele pijnlijke weeën..

Ik hoop dat de narigheid snel naar de achtergrond verdwijnt en je heerlijk kunt genieten van jullie meid!



Soshanna, bij jou al iets?

Allerlei bakerpraatjes-trucjes al geprobeerd?

Ik liet mijn partner mijn voeten masseren, schijnen drukpunten te zitten die de weeën opwekken, haha (hoe gek je wordt aan het eind he ;) )

Of het echt gewerkt heeft weet ik niet ;) Want het was niet zo dat het diezelfde avond/nacht gebeurde. Hij heeft heel wat af moeten masseren..

Toen het wat rommelig werd in m'n buik ben ik een paar keer door mijn knieën gegaan, zoals squads.. Wederom, of het echt heeft geholpen, geen idee ;) Maar de weeën zetten wel door.
anoniem_194637 wijzigde dit bericht op 26-11-2014 15:25
Reden: -
% gewijzigd
Zoo wat een verhalen!



Suus laat je niet gek maken in het zkh! Doe 't op je eigen tempo.

Geniet van de kleine!
Alle reacties Link kopieren
Poe dat klinkt heftig Suusberg! Ik hoop ook dat je nu heerlijk van jullie meisje kunnen genieten en dat je herstel voorspoedig zal verlopen! Neem idd je tijd!



Jesa, super om je bevallingsverhaal te lezen! Wel stressen zeg, op het laatste moment nog naar ziekenhuis scheuren!

Ik ben bij chinese voetreflex



massage salon geweest hahaha, dus die drukpunten heeft ze goed meegenomen

Helaas zonder succes, nu maar aan de kniebuigingen hihi.

Tot nu toe dus nog niks hier! Morgen word ik voor de 1e keer gestript. Ik ben heel benieuwd, hoop echt dat het wat op gaat leveren!



Bee hoe gaat het met de reflux? Merken jullie al verschil door de medicatie en andere voeding? Slaapt ze een beetje? Huilen echt zo veel..? Sterkte daarmee hoor!
Beelicious, de rust al wat wedergekeerd bij jullie?

Veel visite is idd vermoeiend, en een huilbaby helemaal. Hopelijk helpt de nieuwe voeding en medicatie!

Zou je in de tabel erbij willen zetten dat mijn ik onverwachts naar het ziekenhuis moest en de bevallig met ziekenhuisvlos + eigen vlos was en zonder pijnbestrijding ?





Succes vandaag soshanna! Hopelijk ben je al (aan het) bevallen en is het strippen niet nodig!
Alle reacties Link kopieren
wat een pittige bevallingsverhalen zeg! jeetje meiden! Hopelijk zakt alles en kunnen jullie wel genieten van jullie mooie moppies!

@ Bee wat lastig een baby die veel huilt! Hopelijk helpt de medicatie en kun je lekker genieten van jullie moppie!



Hier een kleintje die heel veel mama honger heeft en veel bij mij wil slapen en knuffelen waardoor ik soms amper m'n handen vrij heb. Daarnaast ontzettend last van hormonen kan soms om niks huilen. Het is erg zoeken naar wat ik zelf vind qua opvoeding in eigen bedje slapen etc. Maar ook daar vind ik m'n weg wel in.
Hi meiden,



Ik ben gisterochtend al lekker naar huis gegaan met de kleine. Zondagochtend katheder en infusen eruit, ik was zo klaar met die hele polonaise aan mijn lijf. En nu dus met kraamzorg thuis aan t chillen, gaat veel beter dan op n drukke verlosafdeling. Guusje drinkt goed aan de borst, vind t allemaal wel prima en papa loopt als n trotse pauw door t huis. Eind goed, al goed. Ik ga ff tukken!
quote:elsy schreef op 03 november 2014 @ 20:31:

@ Bee wat lastig een baby die veel huilt! Hopelijk helpt de medicatie en kun je lekker genieten van jullie moppie!





Ja gister was 't toppunt, 12 uur huilen aan een stuk. Zo sneu voor haar. Ik gebroken..

Vandaag is een veel betere dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven