Oude crush/bijna-vriendin aangenomen op mijn werk

22-10-2014 14:38 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden plaatste ik dit onderwerp, waarin ik vertelde dat ik twee jaar lang contact had met een meisje. Ik dacht dat het eindelijk over was na veel geharrewar. Eindelijk heb ik het geaccepteerd en achter mij gelaten...



Wat blijkt. Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat we een nieuwe werkneemster hebben. Dus ik vroeg wie het was. Toen zei ze 'Meisje X!' Dus ik dacht ik vraag voor de gein haar achternaam, en wat denk je? Blijkt het dat meisje uit mijn oude topic te zijn!



Ik wil het dus afsluiten het hele gebeuren, maar nu komt ze dus bij mij werken! Ik heb geen idee wat ik moet doen. Mijn werk is klein, ongeveer 9 mensen, dus we zien elkaar toch wel elke dag. Maar wat nu? Moet ik het tegen mijn leidinggevende zeggen? En met voorstellen...God, ik weet het echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je zo druk, terwijl dat helemaal niet opschiet.

Hou het lekker bij feiten, zij komt daar werken, jij heb het aangegeven bij leidinggevende, zij reageert niet terug op je app.

Prima zij hoeft ook niet te reageren omdat jij dat wil.



Je wilt het zakelijk houden, houdt het dan ook zakelijk en ga niet meer van alles achter zoeken, want het is klaar.



Jij werkt daar en zij ook , jullie zijn collega's en jullie doen jullie werk, niks meer, niks minder. Ga het zelf ook niet opzoeken door je eigen invullingen van waarom dit en waarom dat want je hebt er niks aan en dan maak je er meer van dan dat t is.
Alle reacties Link kopieren
quote:vogelbekdier schreef op 25 oktober 2014 @ 20:09:

Je maakt je zo druk, terwijl dat helemaal niet opschiet.

Hou het lekker bij feiten, zij komt daar werken, jij heb het aangegeven bij leidinggevende, zij reageert niet terug op je app.

Prima zij hoeft ook niet te reageren omdat jij dat wil.



Je wilt het zakelijk houden, houdt het dan ook zakelijk en ga niet meer van alles achter zoeken, want het is klaar.



Jij werkt daar en zij ook , jullie zijn collega's en jullie doen jullie werk, niks meer, niks minder. Ga het zelf ook niet opzoeken door je eigen invullingen van waarom dit en waarom dat want je hebt er niks aan en dan maak je er meer van dan dat t is.Tsja, was het maar zo makkelijk. Je hebt natuurlijk wel gelijk.
wanneer begint ze daar eigenlijk?



en o ja..... ik zou als ik jou was, er in ieder geval voor zorgen dat ik geen moment alleen ben met haar.



als ze op wraak uit is, is het makkelijk zeggen voor een vrouw dat jij als man iets hebt geprobeerd... snap je?

zorg altijd voor 'getuigen' die kunnen bewijzen dat jij het zakelijk hebt gehouden.



ik benijd je niet. sterkte alvast
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 26 oktober 2014 @ 05:39:

wanneer begint ze daar eigenlijk?



en o ja..... ik zou als ik jou was, er in ieder geval voor zorgen dat ik geen moment alleen ben met haar.



als ze op wraak uit is, is het makkelijk zeggen voor een vrouw dat jij als man iets hebt geprobeerd... snap je?

zorg altijd voor 'getuigen' die kunnen bewijzen dat jij het zakelijk hebt gehouden.



ik benijd je niet. sterkte alvastMorgen begint ze. Het zou echt vreselijk zijn als zij gaat klagen, of erger nog: dat ik haar heb aangerand of zoiets, en ik daar gezeur mee krijg. Zo ver zal het niet komen...alhoewel, ik sta nergens meer van te kijken.
Alle reacties Link kopieren
En was het allemaal zo dramatisch of viel het allemaal wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook wel benieuwd..
Misschien komt ze de proeftijd niet eens door...

lullige situatie hoor..

Succes to!
---Kan weg
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is een vreselijke situatie. Erger dan ik had verwacht. Ik dacht eerlijkheidshalve dat het wel zou meevallen, maar nee: dat is niet het geval helaas. Nu maar afwachten hoe het verder gaat...Als het over een week nog steeds zo is, ga ik weer naar mijn leidinggevende.
wat is er zo erg aan dan?
.
Als het nu al niet meevalt waarom dan nog een week aankijken voordat je het aan kaart? Moet het nog erger worden dan een vreselijke situatie?
Wat is er gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
De sfeer is echt vreselijk tussen ons. Er is nog niets gebeurd. Wel probeer ik haar te vermijden. Ik wil haar het liefst helemaal niet meer zin. Ik kan haar stem niet meer aanhoren, ik erger me ontzettend als ik haar hoor of zie.



Ik meld het nog niet, omdat ik eerst wil proberen gewoon mijn werk te kunnen doen. Misschien dat we ooit nog een keer een gesprek kunnen aangaan met zn tweeën om gewoon weer normaal tegen elkaar te doen. Kennelijk ziet zij niet in dat dat veel meer oplevert dan dit. Maar na een tijdje, als iemand niet reageert op wat dan ook, dan is mijn geduld op. Ik heb een hele lang adem gehad met haar, maar ik zit nu op mijn eindpunt. Als zij niet normaal doet, begin dat mij te irriteren en zou ik het liefst willen dat zij weg is. Dat zij geen rol meer speelt in mijn leven, hoe minutieus dat ook is.



Als ik haar zie, probeer ik nog te lachen naar haar en zeg ik spontaan 'hey!' Ze kijkt me aan van 'wat moet je' en zegt heel kortaf 'hoi'. Als we elkaar later tegenkomen op de dag, zeggen we niets, terwijl ik tegen al mijn collega's even wat zeg of glimlach. Bij haar is het keihard ontwijken, de andere kant op kijken, of elkaar boos aankijken. Geloof me, het is echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
swifty +1
Wat gebeurd er al jij op je eindpunt zit?

Is ontwijken juist niet verstandig? Volgens mij doet ze vrij normaal hoe ik het lees.
Alle reacties Link kopieren
Als ik haar zie, probeer ik nog te lachen naar haar en zeg ik spontaan 'hey!' Ze kijkt me aan van 'wat moet je' en zegt heel kortaf 'hoi'. Als we elkaar later tegenkomen op de dag, zeggen we niets, terwijl ik tegen al mijn collega's even wat zeg of glimlach. Bij haar is het keihard ontwijken, de andere kant op kijken, of elkaar boos aankijken. Geloof me, het is echt vreselijk.





Ja ik geloof best dat dit heel vervelend is.



Je bent gadorie op je werk, niet op de set van gtst!



Melden dus vóór jij uit je slof schiet en jíj de boosdoener bent.

Want het kan zijn dat zij het zo speelt.



Wees toch eens niet zo afwachtend!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ja, goed punt inderdaad swifty (ik kan je niet quoten, heel merkwaardig). Ik hoef maar één keer naar mijn leidinggevende en ze is weg. Ik wil daar alleen niet te snel gebruik van maken, omdat ik het liefst het zelf wil oplossen. Maar als zij niet normaal kan doen, is het voor mij ook echt klaar. Ik ben al veel te lang tolerant geweest naar haar, ik heb veel moeten accepteren...Wanneer is het voor mij genoeg?
Alle reacties Link kopieren
(Ik kan mensen niet quoten, heel vaag).



@madampolisch: heb jij ook het andere topic gelezen? Waar ik naar verwees? Het is niet zomaar 'iemand'; ik heb het ervaren als een iets vreselijk. Ik zie dat nu pas in.



@Bella, ja ik ben afwachtend. Maar, we kunnen toch gewoon even samen praten? Waarom zo moeilijk doen? Moet ik meteen naar mijn leidinggevende 'rennen' en zeggen dat iets mij niet zint?
Nee die heb ik niet helemaal gelezen, iets teveel van het goede.

Waarom zou je met haar praten? Het is klaar tussen jullie.

Ga naar je teamleider of accepteer de situatie zoals deze nu is, beter wordt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Mark



Je zou inderdaad gewoon moeten kunnen praten.



Maar zíj wil dat niet en kiest ervoor spanning op de werkvloer te brengen.

Ze zou óók professioneel kunnen zijn tegen jou.

Of jou negeren als ze dat niet kan opbrengen.



Maar dat doet zij niet.



Persoonlijk denk ik dat zij passief agressief op een confrontatie wacht.



En ik zou dat inderdaad bespreken als dat zo blijft.

Met je leidinggevende dus.

Heb ik ook ooit gedaan.



Eens met MadamPolish ook.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ja, leuk. Elkaar negeren op de werkvloer. Toen ik nog meer haar omging, vond ik werk altijd erg fijn om daar even vrij te zijn van haar. Nu komt zij naar mij toe...



Negeren is geen optie. Niet voor mij iig, want als zij het doet, ga ik daar sowieso op reageren.
Alle reacties Link kopieren
Mark



Je hebt nu van diversen van ons hetzelfde advies gekregen.



Maar je wilt er schijnbaar niks mee.



Wat wil je nou van ons?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
@bella, ik begrijp dat ik soms wat kan doordrammen, maar ik wil zeker weten dat ik goed handel. Ik heb geen zin in nog meer gezeik met haar. Als ik haar 'laat wegsturen', misschien is het gezeur dan nog steeds niet over, maar krijg ik last van 'schuldgevoel'. Wie weet, ik weet het iig niet.



Ik heb mij inmiddels weer gemeld bij mijn psycholoog. Ik vind het heerlijk om mijn verhaal te doen bij haar. Waarom naar de psycholoog? Nu zij weer in het spel komt, komen allerlei oude 'pijnen' weer naar boven en kan ik mij nog steeds kwaad maken over het verleden. Ik vind dat vervelend...



Ik ben gewoon ten einde raad met dit. Ik wil mij juist niet uit te tent laten lokken, ik wil juist dat ik net doe of mijn neus bloedt tav haar. Gewoon normaal doen, en voor de rest lekker laten gaan. Maar het lukt mij niet...
Mark, wat goed dat je hulp zoekt voor andere problemen die weer boven komen. Knap van je!



Toon nu datzelfde doorzettingsvermogen op je werk en ga naar je leidinggevende voordat de boel uit de hand loopt. Bij jou is de wil er om normaal met elkaar om te gaan, bij haar blijkbaar niet. Dan kun je ontzettend lief doen en valse hoop hebben dat het nog goed komt, maar dat komt het dus gewoon niet. Accepteer dat, bespreek het met je leidinggevende en concentreer je op jezelf en op je werk. Te lang wachten met iets aan je leidinggevende melden terwijl hij gezegd had dat je dat wel moest doen, zegt misschien ook iets over je in zijn ogen (durft geen grenzen aan te geven) waardoor die misschien weer anders naar je gaat kijken.



Neem nu 1 ding van ons allemaal aan en stap vandaag naar je leidinggevende!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven