Voel me zo stom na een half jaar gestopt weer begonnen.

19-10-2014 09:32 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik blowde ruim 8 jaar en ben toen voor een half jaar gestopt. Wereld van verschil, zag er beter uit, deed meer dingen en nu 6 weken geleden weer begonnen. Relatie ging uit en ik had het er moeilijk mee. Dacht een weekendje blowen kan wel en voor ik het wist weer dagelijks. Doe nu dus sinds 6 weken weer niks anders dan blowen en op de bank hangen, nergens zin in hebben, verschrikkelijk eruitzien, dagenlang niet naar buiten gaan. Ik ben zo boos op mezelf! Elke keer lukt het me om een tijdje te stoppen en bij een kleine tegenslag is daar de wiet weer.



Ik heb nu niks in huis, gisteren voor het laatst geblowed en zit zo in dilema met mezelf. Bel ik een vriend dat hij wiet komt brengen of ben ik vandaag weer gestopt? Mijn verslaving roept bellen en andere kant ben ik dit zat. Wil me weer happy voelen en dingen doen. Pfff iemand advies.
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
Stoer dat je nog steeds gestopt bent, Sunkissed. Of eigenlijk niet 'nog steeds'... Je bent gewoon gestopt! Erg balen van die ontwenningsverschijnselen, je zult je vast rot voelen. Gelukkig voel je je een heel stuk beter als het achter de rug is. Blijf hier schrijven tot je hulp hebt, misschien heb je dan al heel veel gewonnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunkissed81 schreef op 21 oktober 2014 @ 17:48:

Nog steeds gestopt. Het is zwaar. Verslavingszorg gebeld en moest weer een verwijsbrief van de huisarts hebben omdat het een tijdje geleden is dat ik bij ze geweest ben. Huisarts gebeld en die was op vakantie, assistente vond het geen spoed dus pas over 10 dagen een afspraak. Dan een verwijsbrief en dan op de wachtlijst voor verslavingszorg van GGZ. Kan dus nog maanden duren voor ik geholpen word. Hopen dat het tot die tijd op eigen kracht gaat lukken.



Heb de meest verschrikkelijke nachtmerries als ik eindelijk in slaap val. Slaap 3 uurtjes per nacht, geen eetlust en heel misselijk. Weet van de vorige keer dat het na een week minder word.



De assistente vond het geen spoed, maar vind jij het noodzakelijk dat je snel hulp krijgt?

Zo ja - dan zou ik gewoon morgen even terugbellen en zeggen dat je het geen maanden meer gaat volhouden. Dat je graag zo snel mogelijk die verwijsbrief wil, zodat je zo snel mogelijk op de wachtlijst kunt (moet je trouwens op een wachtlijst - anders is het raadzaam om daar ook nog even achteraan te bellen: hoe lang & wat in de tussentijd).

Sterkte verder, want het lijkt me best zwaar om het gevecht weer aan te gaan...
Alle reacties Link kopieren
Heel goed!

Weer een dag erbij! Die eerste dagen zijn het zwaarst! Het gaat steeds beter.



Als je echt moeite hebt met die late afspraak bij de dokter, dan bel je de assistente en zeg je dat er wél spoed bij is!

Aan de andere kant is het misschien een mooie stok achter de deur: over 10 dagen bij de dokter zijn en dan vertellen dat je al bijna 2 weken gestopt bent! Dat zou stoer zijn!



Heb je bezigheden om je af te leiden van de momenten waarop je 'drang' voelt?



Toen ik stopte met roken at ik een appel als ik echt heel graag een sigaret wilde. Dat hielp. Geen idee of zoiets jou ook kan helpen?

In elk geval: hou vol, make yourself proud, je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties en tips. Nog steeds gestopt, een week al, zo trots op mezelf.



Ik doe nu wel normale sigaretten in vloeitjes en rook ze als een joint, vervanging, het helpt me wel. Misschien stom.
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
Waar ik moeite mee heb is slapen voor de rest is het allemaal meer geestelijk. Het lijkt wel alsof ik veel meer energie heb en ook veel meer gedachtes, heb moeite om rust in mijn hoofd te vinden. Dat stukje moet ik wel hulp voor zoeken, volgende week afspraak bij de huisarts voor een doorverwijzing.
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
Heb iemand in mijn omgeving die AD(H)D heeft maar geen medicatie slikt en softdrugs als zelfmedicatie gebruikt. Zou dit bij jou ook kunnen omdat jij benoemd 'druk in je hoofd te zijn'?
Hatsjikideee...
goed zo sunkissed! dat is dan nu even je vervanging maar er komt een moment dat je dat ook niet meer nodig hebt!



ga zo door, je kunt het!!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je een topper, Sunkissed!



Ik begrijp heel goed dat je een sigaret oprookt in lange vloei. Soort van vervanging, zoals ik met appels deed. Dat stopt vanzelf wel weer (als je lange vloei op is ofzo :-) )



Over slecht slapen:

Tja, je lijf kreeg stoffen binnen om je daarmee te 'helpen'. En nu moet het zichzelf weer reguleren. Misschien wat melatonine slikken? Dat helpt je inslapen. Of je gedachten op papier zetten voor je gaat slapen. Een notitieblok naast je bed kan ook helpen om gedachten te ordenen, door ze van je af te schrijven.

Even volhouden: je lijf gaat dat heus snel weer zelf kunnen!



Keep up the good work!
Alle reacties Link kopieren
heb je in die zes maanden dat je bij verslavingszorg liep een leefstijltraining gedaan?

Dan kun je de oorzaak waarom je blowt ontdekken,krijg je goed inzicht in je gebruik en leer je je valkuilen kennen.



Je zult je wel afvragen hoe ik dit weet.

Ik heb die leefstijltraining zeven jaar geleden zelf gedaan.

Dat heeft bij mij de ogen geopend!

Ik herinner mij er niet veel van.

Ik weet nog dat de training bestond uit een schrifje met allerlei vragen erin en dat ik er heel veel aan heb gehad.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Er is ooit gesproken over add maar heb me niet laten testen. Ik ben niet druk in mijn doen maar meer in mijn hoofd.



Schrijven doe ik idd ook als ik zucht heb, helpt me door de moeilijke momenten.



Leefstijltraining heb ik ook gedaan, weet niet of hetzelfde is. Het ging meer om een ritme krijgen wat bij mij overhoop lag. Ik ben ook eerder afgehaakt dan de bedoeling was.



Bedankt voor de support doet me goed
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
Hey Sunkissed, goed dat je het volhoudt!

Ik weet niet wat je doet ter afleiding, maar misschien vind je bv. kleuren leuk ( kleuren voor volwassenen) of iets anders knutselen.

Sport je?



Houd vol he!
Alle reacties Link kopieren
quote:ann3113 schreef op 26 oktober 2014 @ 21:03:

Hey Sunkissed, goed dat je het volhoudt!

Ik weet niet wat je doet ter afleiding, maar misschien vind je bv. kleuren leuk ( kleuren voor volwassenen) of iets anders knutselen.

Sport je?



Houd vol he!



Dankje,



Afleiding vind ik nog moeilijk. Sporten doe ik wel 2 keer per week maar echt met tegenzin. Kleuren voor volwassenen heb ik vaker gelezen hier op dit forum. Waar kun je zoiets kopen? Knutselen is niet echt iets voor mij, niet zo creatief. Koken vind ik wel leuk.



Heb helaas geen vrienden meer, vrienden blijven met mensen die blowen werkt voor mij niet. Dus hopelijk kan ik in de toekomst ook een vriendenkring opbouwen. Heb volgende week een gesprek over vrijwilligerswerk.
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunkissed81 schreef op 26 oktober 2014 @ 21:07:

[...]





Dankje,



Afleiding vind ik nog moeilijk. Sporten doe ik wel 2 keer per week maar echt met tegenzin. Kleuren voor volwassenen heb ik vaker gelezen hier op dit forum. Waar kun je zoiets kopen? Knutselen is niet echt iets voor mij, niet zo creatief. Koken vind ik wel leuk.



Heb helaas geen vrienden meer, vrienden blijven met mensen die blowen werkt voor mij niet. Dus hopelijk kan ik in de toekomst ook een vriendenkring opbouwen. Heb volgende week een gesprek over vrijwilligerswerk.



goed zo, vrijwilligerswerk kan afleiden. en missch is er een andere sport die je wel leuk vin?



wat jammer dat het zo lang duurt voordat je weer terug kunt bij verslavingshulp.



zou narcotics anonymous geschikt voor jou zijn? dat is verwant aan de alcoholics anonymous, AA. je kunt ook hun boek halen bij de bieb met alle hulpmethoden daarin.



gaat ook uit van het principe dat elke dag niet gebruikt/ je verslaving uitoefenen er eentje is. dus per dag doen.



succes!
Alle reacties Link kopieren
Die kleurboeken kun je kopen bij de boekhandel, maar ook bij de Action meen ik...



Goed dat je een gesprek hebt voor vrijwilligerswerk!
Wat goed van je!



Natuurlijk is het balen dat je ineens een stuk minder "vrienden" hebt maar zoals je zelf al hebt geconstateerd is het meer een verslaving die je deelt dan dat je elkaar erg leuk vindt qua gezelschap en persoon.



Kleuren voor volwassenen kun je in iedere boekhandel vinden, er zijn heel veel verschillende boeken en dan is het aan jou om te kijken wat je fijner vindt, stiften, potloden of allebei.



Gisteren zag ik toevallig in de boekhandel een boek met van die cijfertekeningen (weet niet hoe ik dat anders moet omschrijven).

Je begint bij nummer 1 en moet dan lijntjes trekken naar 2, 3 en zo verder. Ook speciaal voor volwassenen met ingewikkelde vormen, misschien ook leuk om te gaan doen.



Maar geweldig dat je het nog steeds volhoudt! En als je het lastig hebt dan kom je maar weer hier om een duwtje in je rug te vragen. Dat is beter dan terugvallen.
Ok, je kunt het. Vandaag is een andere dag, een betere dag dan gisteren. Gisteren ging ff mis maar vandaag weer ertegenaan. Dagje voor dagje weer opbouwen en zo ben je straks weer 6 maanden clean en dan nog langer.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke goed TO!! Je bent een topper. Gewoon doorgaan. Iedere joint die je niet rookt is er weer een. Knap van je
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds gestopt, doorverwijzing gekregen en sta nu op de wachtlijst voor verslavingszorg, geen idee hoe lang het gaat duren.



Er zijn voor en nadelen aan het stoppen.



De voordelen, ik voel me uitgeruster, minder slaap nodig, niet meer zo passief, heb de afgelopen 2 weken en 2 dagen meer gedaan dan het afgelopen jaar bij elkaar, ik sluit mezelf niet meer zo op en ben socialer, ik denk helder na en vergeet dingen minder en ik hou veel geld over.



Nadelen, nachtmerries, moeilijk kunnen ontspannen, hoofd vol gedachtes en ik ben aangekomen want ik eet veel meer, door wiet had ik vaak geen honger. Ook drink ik nu wat vaker wijn iets waar ik mee moet oppassen.



Zijn er hier misschien meer mensen die lang geblowed hebben en gestopt zijn of nu nog blowen en ermee willen stoppen? Kunnen we elkaar hier steunen.
Tek time you gon fine ants belly
Ik zou je best willen steunen door er met je erover te praten, maar doe dat dan liever via pb of email of zo dan hier zo op het forum. Vind het een te ietwat open plaats eigenlijk om persoonlijke dingen te vertellen. Laat maar weten of je dat wat vindt.

Hoe is het vandaag dan? Ik gebruik wel melatonine om beter te kunnen slapen, dat helpt mij om in ieder geval wat vaster en langer te slapen. Misschien kan je dat eens proberen?
Hoe gaat het nu sister?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunkissed81 schreef op 26 oktober 2014 @ 20:59:

Er is ooit gesproken over add maar heb me niet laten testen. Ik ben niet druk in mijn doen maar meer in mijn hoofd.

Iemand met ADD is, in tegenstelling tot iemand met ADHD, niet druk. Het grootste probleem van iemand met ADD zijn concentratiestoornissen wat dan wel past bij het druk zijn in je hoofd.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Is een NA meeting iets voor je?

Contact met fellows in onthouding zou je minder eenzaam kunnen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven