wie kan me hierbij helpen,eerste keer zwangerschapstest doen

25-10-2014 20:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje, waar ik tot nu toe geen antwoord op kan krijgen/ vinden...

Wie kan me/ons helpen?

We hebben een kinderwens en zodoende:



dinsdag 14-10 de laatste keer een pil geslikt.

zaterdag 18-10 doorbraak van de onttrekkingsbloeding

dinsdag 21-10 de 7e pil-loze dag en laatste bloedingsdag

woensdag 22-10 officieel 'pil-loos'



En nu de vraag...

wanneer kan ik straks een zwangerschapstest gaan doen om te kijken of het misschien meteen raak kan zijn?

Ik heb geen idee wat mijn cyclus is, aangezien ik dus net met de pil gestopt ben.



Alvast heel hartelijk dank!
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk? Ik vind dat je heeeeel erg overdrijft.

Stel hè, dat het een jaar duurt voordat je zwanger bent... Drink je dan een jaar niet?
Alle reacties Link kopieren
Geen alcohol is beter voor de vruchtbaarheid ja, maar je hoeft het nog niet te laten voor het vruchtje, want dat is er nog niet.



Verder eens met voorlopig niet testen. En ook stippen met hopen op eerste maand raak. Maak je jezelf helemaal gek mee. Leuk als het in een keer raak is. Voor hetzelfde geld duurt het een jaar (of meer).
Alle reacties Link kopieren
Playz, niet drinken voor de embryo is overdreven, maar niet drinken is wel beter voor de vruchtbaarheid. Aldus mijn fertiliteitsarts. Zo overdreven is dat dus niet. Los daarna: wat is er mis met een jaar niet drinken?
quote:playz schreef op 25 oktober 2014 @ 21:11:

Eerlijk? Ik vind dat je heeeeel erg overdrijft.

Stel hè, dat het een jaar duurt voordat je zwanger bent... Drink je dan een jaar niet?En als het nu wel snel raak is? Ze kan zich toch " voorbereiden" ze willen dolgraag een kind. Dus vanaf nu zou ik dingen doen en laten om het zoveel mogelijk kans van slagen te geven.
Alle reacties Link kopieren
haha ok, meningen verschillen dus..

foliumzuur slik ik al vanaf 17-10
Alle reacties Link kopieren
Niks natuurlijk, en ik neem ook aan dat TO geen alcoholist is.

Maar af en toe een wijntje kan echt geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
fijn dat jullie op mijn topic reageren!

Kan ik toch weer wat uithalen!



Maar goed niet drinken is dus wat voor te zeggen, maar hoeft niet persé...

ik ben al niet zo'n grote alcohol drinker, dus het laten kost niet heel veel moeite, dus dan laat ik het zo, als het de vruchtbaarheid meer kans geeft!



Geldt ook voor man toch?
Algemeen (voor beide): rook niet, drink niet of met mate, eet gezond, beweeg regelmatig en zorg dat je geen overgewicht hebt.
Alle reacties Link kopieren
roken: allebei nog nooit gedaan , check

drinken: ik niets, man af en toe een biertje

eet gezond: over algemeen wel, in 't weekend vaak minder gezond

beweeg regelmatig: hebben een hond waar we allebei veel mee wandelen

overgewicht: nee hebben we niet:)
En het liefst om de dag Sex hebben ipv elke dag. Of 3x per week..anders vermindert het aantal spermacellen tijdens de zaadlozing Geef je man dus de tijd om weer " bij te tanken"😊
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 25 oktober 2014 @ 20:31:

Meestal duurt het 3 maanden voordat je weer " voledig" vruchtbaar bent en je cyclus weer normaal is.

Als je ze zeker wilt weten wanneer je vruchtbaar bent, kun je een ovulatie test doen.



Dit is complete onzin. Geen wonder dat zoveel vrouwen zeggen dat ze door de pil heen zwanger zijn geworden. Als je 2 pillen vergeet op het verkeerde moment kan je al zwanger worden.



i
quote:sugarmiss schreef op 25 oktober 2014 @ 21:34:

[...]





Dit is complete onzin. Geen wonder dat zoveel vrouwen zeggen dat ze door de pil heen zwanger zijn geworden. Als je 2 pillen vergeet op het verkeerde moment kan je al zwanger worden.



i



Vandaar dat ik " meestal" zei...

uitzonderingen zijn er altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:mellifluous schreef op 25 oktober 2014 @ 20:50:

[...]





n.a.v matroesjka/sharshine die 2-4 weken na onbeschermde seks aangaven, dus ik pakte even de 2 wekenPffffffffffffffffft, onbeschermde seks is 1, maar het is ook wel erg handig als je een eisprong hebt. En op 17-10 zat je nog in je stopweek, dus sowieso geen eisprong.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Denk ook aan: http://www.zwangerschapsp ... id-mannen-verbeteren.html



En:

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -op-autistisch-kind.dhtml
Ja klopt, die eisprong is vrij essentieel. Maar als die er is, kun je pas na 2 weken na de seks betrouwbaar testen.
Maar ik vindTO nu al enorm neurotisch bezig met haar lijstjes wanneer zd gestopt is met de pil, wanneer ze gesekst heeft etc. Vandaar het advies: laat het los.
Alle reacties Link kopieren
1x per week seks als je zwanger wilt worden, verhoogt je kansen zeer zeker niet. Zodra je inzicht hebt in je cyclus kun je het iets beter 'plannen' maar tot die tijd zou ik toch wat vaker seks hebben.
Ik vind helemaal niet dat TO er neurotisch mee omgaat. Als je zwanger wil worden moet je toch gewoon weten wanneer en hoe je de meeste kans maakt? Je kan wel zomaar wat doen omdat je er "zo lekker luchtig mee omgaat" maar daarmee verklein je je kansen en dat is duidelijk niet de manier van TO.

Het is bovendien bewezen dat je van "loslaten" niet sneller zwanger wordt.
Geen drank, niet roken, geen drugs: helemaal goed

Maar overtijd-tests op voorraad, ovulatie-tests op voorraad, geobsedeerd door datums?? Zo werk je je lichaam alleen maar tegen. Loslaten die datums, die tests zo ver mogelijk achterin je kast leggen!

Je merkt vanzelf wel aan je lichaam wanneer het zo ver is, echt wel!!
Alle reacties Link kopieren
TO klinkt idd beetje neurotisch, maar ik herken het wel. Als je graag zwanger wilt worden wil je er alles voor doen. Ik was zelf ook zo. Helaas kon ik pas 5 jaar na het stoppen met de pil een kleine in mijn armen sluiten. Dus probeer er rustig mee om te gaan TO!Gewoon pas testen na meer dan 28 dagen na de eerste dag van je ongesteldheid,want dan ben je pas officieel overtijd, waarbij uitgegaan wordt van een normale cyclus die de meeste vrouwen niet eens hebben. Succes!
Ik ben ook gestopt met de pil zonder dat ik mijn cyclus wist. Heb vanaf de eerste dag van mijn "menstruatie" gerekend. 4 Weken later was op woensdag. Toen ik die zaterdag daarna nog niet ongesteld was, heb ik getest en die was positief. Wij hebben die eerste maand wel om de dag seks gehad.



Goed dat je al foliumzuur slikt. Daar kan je idd het beste een maand voordat je stopt met de pil mee beginnen. Maar verder zou ik wel even chill doen. Jullie wilden er zelf niet teveel mee bezig zijn, maar je hebt de zwangerschaps- en ovulatietesten al in huis! Ik vind dat niet echt rustig ermee omgaan, maar goed. Die laatste heb je misschien niet eens nodig.

Succes iig met alles!
Mijn vriend heeft vitamine geslikt waar extra zink en folium in zat en dat heeft destijds de kwaliteit wel iets verholpen, maar was nog steeds aan de matige kant.
Tot ik ben blij dat ik er niet zo in stond als jij zeg toen we begonnen. We hebben er meer dan 3 over gedaan voor we zwanger werden van onze zoon.

Gewoon stoppen met de pil en vrij gewoon wanneer je er zin in hebt en kijk dat een half jaar aan. Ik kan je zeggen dat de lol van sex er wel eens af gaat als je het plicht matig moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Vwb het foliumzuur, er was van de week een artikel waarin stond dat je als je een dosis van 600mg per dag slikt, je de kans op een kind met autisme met 27 tot 40 procent vermindert.
Daar stuurde ik TO dus een link van.

Als ik dat geweten had, had ik zeker meer foliumzuur genomen tijdens mijn zwangerschappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven