Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
O je bent dus al slank! Ik dacht dat je overgewicht had, ik had waarschijnlijk niet goed gelezen. Maar als je straks 57 kilo weegt, ben je dan 100% tevreden met jezelf qua lichaam? Ik hoop dat de nieuwe manier gaat werken, maar ik weet echt niet wat er verder tegen te doen is. Waarom heb je eigenlijk zo vaak de behoefte om te 'snaaien'? Ik heb het heel soms ook wel eens (ik denk iedereen wel eens?) maar dan zit ik vaak aan de lage kant qua eten. En dan denk ik altijd: 'tsja, wat schiet ik er nou eigenlijk mee op?'
@rdvv Als ik zo blijf als ik nu ben, vind ik het ook goed, ik hoef niet perfect slank te zijn. Maar ik weet dat als ik die eetbuien dagelijks blijf hebben, ik per week zeker een kilo aankom, en dat is dus echt niet de bedoeling.

Ik vermoed dat het snaaien vermoeidheid is, aangezien het vooral 's avonds is en ik daarna weer energie voor 10 heb. Maar wat het nou precies is, weet ik niet. Als ik dat wist, was het waarschijnlijk wel opgelost. Iets van een combinatie van vermoeidheid, rusteloosheid, stress, gewoonte.. Natuurlijk is een keertje niet erg en juist hartstikke "gezond", maar dit is iedere avond. Ik hoop dus ook echt dat de nieuwe methode weer werkt, tenminste voor een tijdje..
Ja ik snap je.. das echt best vervelend. Ook dat je zegt dat je soms zoveel eet met buikpijn als gevolg. Maar er is uiteindelijk wel een oplossing voor en hier meeschrijven werkt ook wel fijn/positief! Succes met je tentamens nog, ik ga nu ook weer eventjes studeren (lekker laat ).
Veel succes! Ik zit ook nog met de neus in de boeken, hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
@Farfalla: Ik dacht in eerste instantie ook dat je overgewicht had, maar dat is niet zo dus.

Zo te lezen zit er wel een patroon in de eetbuien, aangezien ze altijd 's avonds zijn.

Heb je overdag genoeg energie?

Krijg je alle vitamines en mineralen die je nodig hebt binnen?
@Jeetjemina Klopt, nóg niet dus. Ik heb me vanmorgen gewogen en ben ik 5 weken 3 kilo aangekomen, dus het gaat wel hard..

Overdag heb ik ook echt vaak gebrek aan energie voor mijn gevoel, hoewel het wel wisselt: thuis lijkt het veel sterker te zijn dan wanneer ik weg ben, terwijl je dan juist meer energie verbruikt. Er lijkt hier in huis dus iets te heersen wat mij doet eten..?

In principe krijg ik alles wel binnen, volgens mij. Ik vermijd juist alleen sterk bewerkte producten zoals chips & taart, dat heb ik nooit lekker gevonden.
Alle reacties Link kopieren
@Jeetje Dat herken ik inderdaad. Helaas houdt mijn vriend ook wel van een beetje snoepen en lekkere dingen eten bij de lunch of het avondeten. Dat maakt het allemaal niet makkelijker nee. Ik zie jij dat veel kipmeloensalade eet. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Kun je dat gewoon in de supermarkt kopen? Ik ken het niet :p.



@Carebear Ik ben op dit moment ook niet echt tevreden met mezelf. Ik eet veel meer slechte tussendoortjes. Ik ga vanaf morgen ook echt weer even streng zijn. Ik heb wel woensdag en zaterdag gebak, omdat mijn zus dan jarig is. En rond december zal het ook wel meer snoepen worden, maar ik ga proberen voor de rest weer even goed er tegen aan te gaan. Want er moet nog iets af en aankomen wil ik al helemaal niet!



@rdvv Welke foodblogs volg jij allemaal? Gezonder eten heeft inderdaad veel meer voordelen dan alleen afvallen. Het voelt ook veel beter en is beter voor je gezondheid.



@Farfalle Ik kan me er iets bij voorstellen dat de eetbuien je tegenhouden tot het leren van de tentamens. Heb je dan ook een heel onrustig gevoel in je lichaam als je niet aan die eetbui toegeeft? En dat je dan elke keer weer denkt aan dat lekkere eten? Dat heb/had ik namelijk wel en daardoor kon ik me ook moeilijk concentreren op mijn tentamens. Het is heel lastig om tegen een eetbui te vechten. Vaak helpt niet er aan toe geven wel, want op een gegeven moment gaat die drang naar eten echt over, maar dat vergt wel heel veel kracht. Verder zou je kunnen proberen om dan echt iets gezonds te eten, al zijn het 3 boterhammen. Het is dan beter dan heel veel ongezonde troep. Het niet in huis halen helpt bij mij wel het allerbeste. Zodra ik iets ongezonds in huis heb, dan gaat het ook echt op. Als er niets lekkers in huis is en ik krijg dan een eetbui, dan valt er ook weinig slechte dingen te pakken. Ik vind overigens dat jouw eetbui er heel netjes uit ziet. Inderdaad noten zijn vet, maar het zijn wel goede vetten. De rest is gewoon wel gezond. Dat vind ik wel heel knap. Ik snap alleen dat je er hoe dan ook niet prettig bij voelt. Je zei net dat je als je veel eet, ook last hebt van die eetbuien. Het is heel lastig, maar ik probeer echt naar mijn lichaam te luisteren. Als mijn lichaam aangeeft dat het trek of honger heeft, dan neem ik een tussendoortje en anders niet. Ik denk dat het meer een gewoonte is en een combinatie van veilig thuis eten en soort van verveling, gewoonte. Schaam je je er ook voor? Ik heb dat namelijk lange tijd wel gehad. Ik at thuis super veel (vooral als ik alleen thuis was en verstopte de lege verpakkingen dan), maar als ik buitenshuis was dan at ik gewoon normaal en snoepte ik niet veel, omdat ik mij er voor schaamde.



Hier gaat het op dit moment ook wat minder. Ik snoep teveel ongezonde dingen tussendoor. Gister slechte dag gehad en net alweer een spektaartje op als ontbijt.. Blegh. Ik ga vanaf morgen echt even hard weer aan de slag. Ik weet dat ik woensdag en zaterdag een stukje taart heb, maar als ik de rest van de week normaal eet, vind ik het ook goed. Rond 5 december heb ik ook weer een chocoladeletter en wat pepernoten (ik mag dat van mezelf ook wel, maar het is wel lastig omdat in december gewoon veel wordt gesnoept). IK ben gister wezen winkelen. Helaas geen kleinere maat, maar dat was opzich wel te verwachten. Een M kan ik bijna nooit aan qua truien/shirts, omdat mijn armen lang zijn dus de mouwen passen dan vrijwel nooit. Met broeken heb ik altijd al maat 38 gehad, maar dan hing er wel een dikke buik overheen. In een maat 36 ga ik denk ik ook nooit komen, want mijn heupen gaan daar niet in passen :p. Ik zag wel duidelijk met passen dat mijn buik een stuk slanker is dan eerst. Alles zat zoveel mooier . Nu alleen even volhouden en nog iets meer eraf.. Ik ben mijn motivatie een beetje kwijt. Ik eet wel minder dan vroeger, dat sowieso wel.
What you do today, can improve all your tomorrows.
@flower_: Inderdaad word ik echt pas rustig nadat ik buikpijn heb van het eten, heel frustrerend. Het is echt een gewoonte geworden maar het heeft ook duidelijk een functie: emotie, stress, vermoeidheid.. Het is ook zeker niet dat ik ongezonde dingen eet: nooit! Ik eet altijd noten, rozijnen, fruit, rijstwafels of crackers met pindakaas, geroosterde kikkererwten, kwark met muesli - dat soort dingen. Je zou kunnen zeggen dat ik "clean" eet, als jullie dat begrip kennen: ik eet vrijwel geen suiker en eet vrijwel alles zo puur mogelijk, dus zonder ingrediënten op verpakkingen die ik niet ken. Ik zou ook willen dat ik zo naar mijn lichaam kan luisteren, maar het lijkt niet echt goed aan te geven wat het wil. Zo heb ik dus gisteren die eetbui weer gehad, zojuist een stevig ontbijt en toch heb ik nu een hongergevoel. Ik wéét dat het niet kan kloppen en overdag heb ik de discipline er dus ook niet aan toe te geven en pas te eten wanneer ik voel dat het hongergevoel wel écht is (want dat verschil is er wel). Natuurlijk schaam ik me er ook voor, en ik ben ontzettend bang weer te dik te worden. Ik vind het echt niet erg net wat steviger te zijn, dat is nu eenmaal mijn bouw, maar ik wil echt wel dan gewoon een mooi stevig lichaam, met een gezond BMI. Ik wil me vooral niet zwaar vóelen, en dat doe ik nu wel.



Ik vind het heel knap hoe jij zegt dat je streng wilt zijn, maar ook duidelijk voor ogen hebt wat je het wél waard vindt om te eten. Ik denk dat dat ook een hele goede manier is om het vol te houden! Doordat jij je verheugt op de dingen die je zo lekker vindt die je straks mag, heb je meer kracht om 'nee' te zeggen tegen iets wat je ook niet zo heel graag wilt. En super dat je toch vooruitgang ziet en daar blij mee bent! Een maatje 36 is ook niet voor iedereen weggelegd en 38 is zeker net zo mooi, hartstikke vrouwelijk!
Alle reacties Link kopieren
@flower: Kipmeloensalade koop ik in de supermarkt.



Zelf maken zal vast ook kunnen (en is een stuk gezonder natuurlijk, maar af). Het kuipje is nu op, vriend eet het namelijk niet dus ik doe best wel wat dagen met zo'n salade.

Fijn te lezen dat alle kleren die je paste zoveel mooier zaten. En of dat nu een maat M of L is, boeit niet zo, toch?

Waarom pas morgen weer wat strenger doen, en niet de rest van vandaag al? Kom op, Flower, je kunt het!!



@Farfalla: Wat doe je thuis anders dan buitenshuis? Ben je thuis minder actief, zit je thuis meer op de bank/achter de pc? Want daarvan krijg je natuurlijk ook geen energie.
Hi, ben ik weer. Ik ben ziek geweest. Pfff, ik knap weer wat op, geloof ik.
@Jeetjemina Thuis zit ik vooral achter de pc, inderdaad, om te studeren. Verder ga ik vaak sporten buitenshuis, doe ik boodschappen, het huishouden.. Maar ik heb nóóit de rust om zelf op de bank te gaan zitten lezen of televisie kijken. Het probleem is denk ik vooral ook de mogelijkheid tot eten: als ik weg ben kan ik alleen eten wat ik bij me heb, thuis is natuurlijk alles voorhanden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Helga, ziek zijn is nooit leuk :(. Hopelijk ben je snel weer de oude!
Alle reacties Link kopieren
@Farfalla: Heb je ook een hobby die je thuis uit zou kunnen voeren?
@Jeetjemina: Ik heb genoeg dingen die ik graag zou willen doen, maar me daartoe zetten is al zo'n moeite. Daar heb ik het heel vaak over met de therapeute: juist bijvoorbeeld lezen of romantische films kijken zou me wel laten ontspannen, maar ik kan me er niet toe zetten. Zo heb ik laatst mijn vriend me gedwongen achter de tv te zetten met een huilfilm, dat was wel even leuk maar ik kon me toch moeilijk concentreren.
Alle reacties Link kopieren
@Farfalla: Wel goed dat je dit in ieder geval bespreekt met je therapeut!



Eetlijstje van vandaag:

O - 3 meergranencrackers, 2x rosbief, 1x gerookte zalm

L - 1 kom verse pompoensoep, 2 speltboterhammen met kaas en pesto

T - stuk aardbeikwarktaart, stuk of 6 dunne schijfjes droge worst

D - frietjes met een beetje mayo
jeetjemina wijzigde dit bericht op 26-10-2014 21:03
Reden: eetlijstje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Jeetje, Je hebt helemaal gelijk. Pas morgen beginnen is eigenlijk een heel stom excuus om vandaag nog wat ongezonder te eten. Alleen hebben we nog het één en ander in huis (pizza over van gister, wat chocola, etc.) en dan vind ik het lastiger om vandaag alweer heel streng te doen.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Farfalla! Klinkt als een heftige periode. Ik ben zelf ook altijd bang dat ik doorsla, en dan is het goed om mensen in je omgeving te hebben die je kunnen steunen en motiveren! Dus ik denk dat je hier aan het juiste adres bent ;)





@flower. Ja optima vita volg ik ook! Fijn ook omdat het in het nederlands is vind ik. Ik ben alleen niet zo'n fan van 'suikervervangers' en Marloes vind dat het prima kan dus ik ben het niet altijd met haar eens :p



Ik heb de afgelopen 3 dagen (doordat ik op een event ben en er overal lekkers ligt, en ik me dan niet in kan houden,) veeeeel te veel gegeten. Denk aan 3 bounty's en 3 plakken cake per dag. En dan ook nog eens geen gezond ontbijt of lunch omdat ik het moet doen wat er hier op het event is. (andijviestampot met spek, pasta salade met vooral pasta, allen gewoon brood of gesuikerde muesli met melk). Dus ik probeer er niet van te balen en gewoon na morgen weer 100% gezond te doen voor een hele week in plaats van de 80/20 wat ik normaal doe.

Dan komt het wel weer goed hoop ik ;) Vandaar ook geen lijstje van gisteren en vrijdag.



Vandaag, ook niet heel gezond maar oke-ish

O: 2 bruine boterhammen met kaas

T: bounty en 2 mandarijnen

L: Bulgur salade met extra gegrilde wortel en uien on the side

T: Bite size speculaas cakeje/blokje

D: groenten soep met ballen

T: handje paprika chips
Alle reacties Link kopieren
@Knutselclub Haha toevallig. Ik vind over het algemeen haar denkwijze over gezonder leven wel heel fijn (ook dat je af en toe best snoep of chocola, etc. mag als je er maar van geniet, etc.). Maar ik ben het ook niet altijd met alles eens hoor :p.



Jammer dat je de afgelopen dagen wat minder gezond hebt gegeten, maar als je op zo'n event bent is het gewoon even niet anders. Het is ook niet erg, tenzij je elke week of maand zo'n event hebt haha. Wat houdt die 80/20 in? Je lijstje ziet er niet zo slecht uit hoor! .
What you do today, can improve all your tomorrows.
@Knutselclub Daar kun je dan ook niet echt wat aan doen, hè, maar even genieten dan!



Denken jullie dat mijn lijstje er voor vandaag dan in principe voldoende uit ziet om vanavond geen eetbui te hebben? ;)



O: kwark met fruit & flink wat muesli

T: ½ appel

L: Kippensoep, 1 snee desembrood met hüttenkäse, 1 sneetje roggebrood met avocado, 1 roggecracker met pindakaas

T: 2 dadels, 30 gram studentenhaver, 200 gram kwark met cacao, whey crispies, kokosrasp & 1 aardbei (na 10.9 km rennen)

D: nasi met garnalen en een eitje
Alle reacties Link kopieren
@Farfalle Het blijft natuurlijk altijd wel moeilijk te zeggen, maar ik denk in principe dat het wel een goed lijstje is om geen eetbui te krijgen van de honger. Je hebt als tussendoortje voor het diner nog best veel kwark op met haver en dat vult altijd heel goed. Je kan in de avond altijd nog een volkorencracker of iets dergelijks met beleg nemen. Desnoods doe je het uit voorzorg.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie trouwens aan sport/beweging? Ik fiets 4 dagen naar mijn werk , 9 km per dag. En op de andere 3 dagen doe ik online oefeningen. Maar ik zou graag wat meer willen doen. Ik ga graag wandelen, maar niet alleen en ook niet als het regent :p.



Ik ga over 1,5 maand verhuizen en zit te denken om daar in de nieuwe buurt yoga te gaan doen. Doet iemand van jullie dat toevallig?
Oké, ik ben nu m'n eetbui aan het uitzitten. Heb na het avondeten als toetje nog een schaaltje kwark gepakt en daarna uit voorzorg een klein sneetje roggebrood met pindakaas.



Maar oh, wat is die drang sterk. Ik kan me nu dus serieus niet op mijn studiewerk concentreren door de eetbuidrang..



@Knutselclub Ik heb wel eens een 30 day yoga challenge gedaan en vind het op zich heel fijn, alleen begrijp ik niet echt hoe je zelf dan zo'n yogasequence uit zou voeren, maar les nemen zou ik persoonlijk best fijn vinden - je wordt er echt wel flexibeler van en het is heel rustgevend.
Alle reacties Link kopieren
@Flower: Hoe is het de rest van de dag gegaan met eten?



@Knutselclub: Ik fiets 5 dagen per week 20 minuten van en naar het werk. In het weekend loop/fiets ik zeker een half uur op een dag, meestal wel meer. Eigenlijk beweeg ik iets te weinig doordeweeks. Soms gaan vriend en ik 's avonds nog een half uurtje wandelen, maar dit zouden we structureler moeten doen.



@Farfalla: Hoe is het nu? Eetbui doorstaan?



Vanmiddag ben ik op een verjaardag geweest. Daar heb ik een stukje aardbeikwarktaart op en wat stukjes droge worst. Geen wijn, maar veel thee, ik denk ruim een liter. Daarna ook daar gegeten (frietjes). Heb bewust niet zoveel genomen en ook geen snack erbij. Zo lijkt het toch nog mee te vallen.
@Jeetjemina Het is in ieder geval beter dan eerst! Mijn plannetje werkte vanavond in ieder geval niet en ik werd niet rustig als ik niet at. Uiteindelijk heb ik 1 handje noten & rozijnen en 4 volle kommen met druiven & geroosterde kikkererwten gegeten. Dit is nog altijd veel te veel, maar wel minder calorieën dan een eetbui aan noten & rozijnen en ik heb geen buikpijn. Misschien is het echt 1 tussendoortje pakken nog te groot met de tentamenstress erbij, maar is dit een goede tussenoplossing. Voor nu ben ik hier in ieder geval al heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
@Farfalla: Ben blij voor je dat het gisteravond wat beter ging!

Tot wanneer heb je tentamen(stress)?



Ik ga na een week vakantie vandaag weer aan het werk. Nu ik weer werk, plan ik wat meer m'n eten van te voren. Dit gaat het vandaag worden:

O - 3 meergranencrackers met rosbief

T - banaan

L - restje: koude gebakken stukjes kipfilet, koude sperzieboontjes, augurk, rode bietjes en wat feta

T - eierkoek

D - pompoensoep, gebakken champignons, sperzieboontjes en een stukje naanbrood



Fijne dag allemaal en succes weer!
jeetjemina wijzigde dit bericht op 27-10-2014 18:47
Reden: eetlijstje gewijzigd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven