Wilders wederom vervolgd

09-10-2014 20:45 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wilders wordt nu toch vervolgd vanwege zijn "minder" uitspraak afgelopen maart. Waar hij zich met fitna uitte over een religie cq ideologie en werd vrijgesproken uitte Wilders zich deze keer over een bevolkingsgroep. Volgens de wet is dit strafbaar zegt justitie.



Persoonlijk vind ik dat niemand vanwege een mening strafbaar zou moeten zijn. Ook als deze mening kwetsend of beledigend is. De wet zou in deze zin gewijzigd moeten worden vind ik.



De uitspraak van Wilders is walgelijk en stuitend, maar het moet gezegd mogen worden. Gelukkig liepen al veel PVV'ers weg na deze uitspraak en ik hoop dat de PVV uiteindelijk op nul zetels uitkomt. Maar wel via het politieke spel en de stembus, niet via justitie!

Moet Wilders veroordeeld worden?

Totaal aantal stemmen: 92

Ja (35%)
Nee, want ik ben het met hem eens (35%)
Nee, ik ben het met hem oneens, maar hij heeft vrijheid van (28%)
Anders (2%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:Crique schreef op 21 oktober 2014 @ 08:27:

[...]



Oplossingen zoals Gijs en Ondernemer hierboven noemen zijn onuitvoerbaar, asociaal en ongrondwettelijk, en bovendien gewoon populistisch en dom. Ze zijn alleen uitvoerbaar als er inderdaad een bruinhemdenpartij aan de macht komt die onze met veel moeite verworven democratische grondrechten door de plee spoelt en ons internationaal volledig isoleert. Dan heb je pas echt iets om over te klagen.



Als je met alternatieven komt om het toch best wel mislukte integratiebeleid wat te verbeteren ben je meteen een bruinhemd, a-sociaal, ongrondwettelijk etc... lekker discussiëren zo.



Wat ik voorstel past prima binnen wettelijke kaders, is juist zeer sociaal voor zowel de doelgroep als de rest van de samenleving en heeft niets te maken met marcherende boze mannen.



Probleem: uitkeringsafhankelijkheid van nieuwkomers, die weinig prikkels hebben om de taal te leren.



Oplossing: gebruik dat geld van de uitkering nou een tijdje als subsidie om mensen aan de slag te helpen. Loonkostensubsidie in combinatie met een opleidingsbudget, een paar jaar lang. Als je hier gewoon landelijk beleid van maakt, is het ook niet discriminerend.



Als ieder debat al in de kiem wordt gesmoord door meteen bruinhemden en discriminatie te roepen, dan moet je inderdaad niet raar opkijken dat Wilders nog meer stemmen gaat trekken. Je oogst wat je zaait.
Alle reacties Link kopieren
Tja, sommigen gebruiken elke mogelijkheid om mensen in een verdomhoekje te drukken om de dicussie te smoren, zeer kwalijk!



Zodra je het benoemen van misstanden direct bestempeld als gekrijs en andere forumleden als dom en populistisch wegzet en mensen die leven tussen al die ellende even afserveert als ontevreden tuig, dan overspeel je je hand zeer ruim!



Ondanks dat Wilders regelmatig zaken roept die ver of te ver gaan, ben ik blij dat er iemand is die het wel benoemd. Hij is een politicus en moet dat kunnen zeggen.



Er leeft hier simpelweg een populatie mensen die niet kan omgaan met de vrijheden die hier worden geboden. En komen er mee weg omdat er te veel softies (lees academici) denken dat deze mensen gevoelig zijn voor woorden, over dom gesproken......
*do not underestimate the power of stupidity*
Alleen het Islamitisch onderwijs afschaffen is wel degelijk ongrondwettelijk. Artikel 1, weet u wel.



En verder is het idee dat je speciaal 'nieuwkomers' de arbeidsmarkt ophelpt met loonsubsidies echt een heel slecht idee.



Want hoe zeer mensen ook willen dat er werkelozen zijn omdat er zoveel onwerkwillige, slecht Nederlands sprekende immigranten zijn: aan de onderkant van de arbeidsmarkt is en blijft er een chronisch en groot tekort aan banen. Al die mensen die met subsidies aan het werk worden gezet, resulteren in ándere mensen die ontslagen worden. Dat gebeurt nu al structureel met al die projecten voor verstandelijk gehandicapten etc.

Tel uit je winst (en groeiende wrok tegenover de nieuwkomers die middels subsidie banen krijgen).



En mensen stimuleren een eigen bedrijf op te zetten: er is nu al een enorme wildgroei aan zelfstandigers, door alle krimp. Die gaan allemaal steeds verder onder de prijs zitten. Die race to the bottom kun je natuurlijk nog wat versneller door dat leger van ZZP-ers ook nog te laten groeien maar heel gek, ik denk niet dat de economie, de sociale cohesie en de algehele welvaart daar beter van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we artikel 1 maar eens goed tegen het licht moeten houden!

Onderwijs gestoeld op geloof is achterhaald en nergens voor nodig.

En als ik jouw betoog zo lees is er dus simpelweg geen plaats op de arbeidsmarkt voor gelukszoekers. Ik zou zeggen regering neem dat nou eens als uitgangspunt.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:mind_game schreef op 21 oktober 2014 @ 23:33:

Ik denk dat we artikel 1 maar eens goed tegen het licht moeten houden!

Onderwijs gestoeld op geloof is achterhaald en nergens voor nodig.

...............+100
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:mind_game schreef op 21 oktober 2014 @ 21:40:

Tja, sommigen gebruiken elke mogelijkheid om mensen in een verdomhoekje te drukken om de dicussie te smoren, zeer kwalijk!



Zodra je het benoemen van misstanden direct bestempeld als gekrijs en andere forumleden als dom en populistisch wegzet en mensen die leven tussen al die ellende even afserveert als ontevreden tuig, dan overspeel je je hand zeer ruim!



Ondanks dat Wilders regelmatig zaken roept die ver of te ver gaan, ben ik blij dat er iemand is die het wel benoemd. Hij is een politicus en moet dat kunnen zeggen.



Er leeft hier simpelweg een populatie mensen die niet kan omgaan met de vrijheden die hier worden geboden. En komen er mee weg omdat er te veel softies (lees academici) denken dat deze mensen gevoelig zijn voor woorden, over dom gesproken......+100



Als er geen "zware gevallen"(die wel het recht hebben,maar geen plek meer krijgen) in de zorg meer worden opgenomen (wat ik misdadig vind) omdat de zorginstelling er geen geld meer voor krijgt, waarom dan werkelozen/woningzoekenden/uitkeringaanvragers/gelukszoekers-in-één van de hele wereld opvangen?



Wie moet nou echt vervolgd worden?
LOEP ME MAAR aub.
quote:mind_game schreef op 21 oktober 2014 @ 21:40:

Tja, sommigen gebruiken elke mogelijkheid om mensen in een verdomhoekje te drukken om de dicussie te smoren, zeer kwalijk!



Zodra je het benoemen van misstanden direct bestempeld als gekrijs en andere forumleden als dom en populistisch wegzet en mensen die leven tussen al die ellende even afserveert als ontevreden tuig, dan overspeel je je hand zeer ruim!



Ondanks dat Wilders regelmatig zaken roept die ver of te ver gaan, ben ik blij dat er iemand is die het wel benoemd. Hij is een politicus en moet dat kunnen zeggen.



Er leeft hier simpelweg een populatie mensen die niet kan omgaan met de vrijheden die hier worden geboden. En komen er mee weg omdat er te veel softies (lees academici) denken dat deze mensen gevoelig zijn voor woorden, over dom gesproken......



De zaken die Wilders 'benoemt' staan al jaren hoog op de politieke agenda van zo'n beetje alle partijen. Voor complexe problemen bestaan geen simpele oplossingen.

Maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Een bepaalde groep mensen kan blijkbaar niet zonder wijzende vinger, en heeft zich laten wijsmaken dat alle problemen in Nederland als sneeuw voor de zon verdwijnen als we alle asielzoekers en moslims als criminelen en profiteurs gaan behandelen, fuck de grondwet en de rechtsstaat. Een zondebok moet er zijn. Waar hebben we dat eerder gehoord? (Nog zo'n sprookje: dat een Godwin niet gewoon waar kan zijn).



En dan krijgt Wilders de stem, ondanks uitbundig bewezen bestuurlijk onvermogen en een totaal gebrek aan uitvoerbare plannen. Uit protest. Want dat zal 'ze' leren.

En stel dat Wilders inderdaad ooit de grootste wordt, en hij helpt geheel volgens verwachting het land nog verder naar de kloten, dan is het natuurlijk alweer de schuld van links (= iedereen die geen PVV stemt), want als hullie niet zo aardig (schande) waren geweest, dan had 'het volk' niet uit protests op een haatdictatortje hoeven stemmen.



Als je 'uit protest' op Wilders stemt, mis je in mijn ogen inderdaad de geestelijke volwassenheid om verantwoordelijk met je kostbare stemrecht om te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 oktober 2014 @ 08:52:

[...]





................



Als je 'uit protest' op Wilders stemt, mis je in mijn ogen inderdaad de geestelijke volwassenheid om verantwoordelijk met je kostbare stemrecht om te kunnen gaan.Beter een "geestelijke onvolwassenheid" dan een criminele-aanpak, want "gevallen" die zware zorg nodig hebben niet op nemen is misdadig vind ik.

En dát zijn de naweeën van de aanpak van het huidige kabinet/Brussel (waar Nederland massaal nee tegen zei maar wat wel doorgedouwd werd). Als het effe 'kan' worden zieke mensen niet eens meer behandelt of onderzocht terwijl ze elke maand veel ziektekostengeld betalen.



Als je zo tegen 'onrecht' bent waarom hoor ik je daar niet over?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 22 oktober 2014 @ 09:23:

[...]





Beter een "geestelijke onvolwassenheid" dan een criminele-aanpak, want "gevallen" die zware zorg nodig hebben niet op nemen is misdadig vind ik.

En dát zijn de naweeën van de aanpak van het huidige kabinet/Brussel (waar Nederland massaal nee tegen zei maar wat wel doorgedouwd werd). Als het effe 'kan' worden zieke mensen niet eens meer behandelt of onderzocht terwijl ze elke maand veel ziektekostengeld betalen.



Als je zo tegen 'onrecht' bent waarom hoor ik je daar niet over?



Het is inderdaad schandalig wat er met de gezondheidszorg gebeurd is, daar heb je helemaal gelijk is.



Maar als dat je zorg is, dan kun je ook prima bij bijvoorbeeld de SP terecht. Zelfde insteek op gezondheidzorg en Europa, maar dan mét bestuurlijke ervaring en doordachte en uitvoerbare plannen. En zónder het populisme, het racisme, de proleterigheid en de verdeel-en-heers-aanpak van de PVV.



Dus doe niet net of niet een veel beter alternatief beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 oktober 2014 @ 09:32:

[...]





Het is inderdaad schandalig wat er met de gezondheidszorg gebeurd is, daar heb je helemaal gelijk is.



Maar als dat je zorg is, dan kun je ook prima bij bijvoorbeeld de SP terecht. Zelfde insteek op gezondheidzorg en Europa, maar dan mét bestuurlijke ervaring en doordachte en uitvoerbare plannen. En zónder het populisme, het racisme, de proleterigheid en de verdeel-en-heers-aanpak van de PVV.



Dus doe niet net of niet een veel beter alternatief beschikbaar is.Emile Roemer vind ik inderdaad een goed plan hebben. Maar ik betwijfel soms of die aanpak niet te soft is, er gebeurd niets als het te te gortig word, het blijft bij woorden en volgens mij geen daden. Maar evengoed is Emile een van de twee kandidaten waar ik op zou kunnen stemmen.



Maar PvdA, VVD of PVV? Dan wist ik het wel. En dan zeg ik "dan nog liever een "geestelijke onvolwassen" (zoals jij dat noemt) keuze. PvdA is de grootste onvolwassen keuze die iemand kan maken, en vóór de ramp met de MH17 vond ik Rutte de onvolwassenheid-zelve. Maar tijdens die persconferentie's was ik trots op Rutte. Hopelijk was die trotsheid niet tijdelijk. Want als ik hem nu weer hoor praten, en vragen ontwijken als hij vragen gesteld krijg over de té dure uitgaven van het koningshuis heb ik weer twijfels.

Dan ben ik blij dat er één iemand is die de boel niet laat inslapen. Ook al ben ik het niet altijd met hem eens ik hoop dat hij er in blijft.

LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 22 oktober 2014 @ 11:04:

[...]







Dan ben ik blij dat er één iemand is die de boel niet laat inslapen. Ook al ben ik het niet altijd met hem eens ik hoop dat hij er in blijft.

Het kan nuttig en vermakelijk zijn om een onbeschofte gek in je bedrijf te hebben, maar daarom is het nog niet slim om de leiding aan hem over te dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 oktober 2014 @ 11:19:

[...]





Het kan nuttig en vermakelijk zijn om een onbeschofte gek in je bedrijf te hebben, maar daarom is het nog niet slim om de leiding aan hem over te dragen.Onbeschofte gek?



Ik vind Wilders dan wel onbeschoft omdat de terreur waar hij het over heeft ook onbeschoft is. Daar kun je niets moois van maken. Hij sprak jaren geleden al een "taal" waar wij de ballen van begrepen. Een taal waarvan nu velen zeggen "Wilders had gelijk". Zelfs een imam zegt (en dat kun je zelf horen via een youtube-filmpje) Wilders heeft gelijk.



Als Wilders zegt "dit kabinet zet 16000 ouderen op straat, en 16000 asielzoekers erin", dan is iedereen boos, maar hij heeft wel gelijk. De ouderen hulpbehoevenden betalen zelf de zorg en de huur in het verzorgingstehuis (en die is niet voor de poes) en toch moeten ze "moven". De asielzoekers/gelukszoekers krijgen geld en kosten geld, maar de regering krijgt voor elke-asielzoeker geld.



Wilders is alles behalve gek, Ik denk zelfs dat hij een hoog IQ heeft.

En ik ben niet bang dat Wilders ooit de leiding gaat overnemen, maar hij moet er vooral in blijven omdat veel politici de boel besodemieteren waar je bij staat. Ik heb liever iemand die boos kijkt en zegt wat hij denkt, dan iemand die lacht en stiekem is.
LOEP ME MAAR aub.
Het is maar zeer de vraag wie er precies de gekken zijn. De gekken zijn wat mij betreft de politiek correcte politici die hardnekkig blijven ontkennen dat er een mammoet midden in een kamertje staat en de MSM doet daar vol overtuiging aan mee. Ontkennen en wegkijken is het devies.
Alle reacties Link kopieren
....Of de minister van volksgezondheid Edith Schippers die een paar maanden geleden zei dat ze geld ging vrijmaken voor een lyme-centrum in Nijmegen. Iedereen blij, maar ondertussen krijgen de artsen in Nijmegen de opdracht om niet iedereen (na een tekensteek) meer te behandelen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
...of minister Assher die al sinds december 2012 miljoenen besteed om de jeugd-en ouderen-werkeloosheid te bestrijden en anno oktober 2014 krijgt hij van Brussel te horen dat hij de jeugdwerkeloosheid mag gaan bestrijden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
...of minister Ivo Opstelten die 461,000 euro betaald om een stukje land ter waarde van 35.000 euro te pachten...(te pachten, dus niet kopen) met de woorden: "veiligheid kost ook wat ja".Hij had kunnen zeggen 'zet dat hekwerk op eigen terrein in plaats van op de grond van de buurvrouw'.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
...of minister van Buitenlandse zaken Frans Timmermans die "samenschoolt" met de president van Oekraïne. En tijdens zijn speech aan de VN-raad onwaarheden op een emotionele toon verkondigd. Die nu al weet niet naar de WK 2018 in Rusland te gaan, maar anno 2014, even na de ramp met de MH17 wel Feyenoord gaat overtuigen om toch gewoon te gaan voetballen in Kiev. Hij zal er dan ook zijn. Hoezo onpartijdig?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 23 oktober 2014 @ 07:52:

...of minister van Buitenlandse zaken Frans Timmermans die "samenschoolt" met de president van Oekraïne. En tijdens zijn speech aan de VN-raad onwaarheden op een emotionele toon verkondigd. Die nu al weet niet naar de WK 2018 in Rusland te gaan, maar anno 2014, even na de ramp met de MH17 wel Feyenoord gaat overtuigen om toch gewoon te gaan voetballen in Kiev. Hij zal er dan ook zijn. Hoezo onpartijdig?Er lopen meer gekken los dan dat er vastzitten helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 oktober 2014 @ 09:32:

[...]





Het is inderdaad schandalig wat er met de gezondheidszorg gebeurd is, daar heb je helemaal gelijk is.



Maar als dat je zorg is, dan kun je ook prima bij bijvoorbeeld de SP terecht. Zelfde insteek op gezondheidzorg en Europa, maar dan mét bestuurlijke ervaring en doordachte en uitvoerbare plannen. En zónder het populisme, het racisme, de proleterigheid en de verdeel-en-heers-aanpak van de PVV.



Dus doe niet net of niet een veel beter alternatief beschikbaar is.



Je bent in een klap niet meer geloofwaardig door deze zin.

Serieus, de SP met bestuurlijke ervaring en doordachte plannen? Kom op zeg!



"Volgens de SP is militair ingrijpen tegen IS echter niet de oplossing, maar staat dat een oplossing juist in de weg. Van Bommel wil dat er ingezet wordt op een politieke oplossing. Alleen daar waar genocide dreigt, zoals eerder bij de in het nauw gedreven religieuze minderheden, is militair optreden wel gerechtvaardigd, stelt hij."



Ze moorden hele bevolkingsgroepen uit, dat lijkt toch wel erg verdacht op genocide,of niet soms? En dan nog denken dat er met die imbecielen te praten valt.

Schei toch uit met die SP, wat een stelletje geitenwollen slappelingen!
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:mind_game schreef op 25 oktober 2014 @ 00:14:

[...]





Je bent in een klap niet meer geloofwaardig door deze zin.

Serieus, de SP met bestuurlijke ervaring en doordachte plannen? Kom op zeg!



"Volgens de SP is militair ingrijpen tegen IS echter niet de oplossing, maar staat dat een oplossing juist in de weg. Van Bommel wil dat er ingezet wordt op een politieke oplossing. Alleen daar waar genocide dreigt, zoals eerder bij de in het nauw gedreven religieuze minderheden, is militair optreden wel gerechtvaardigd, stelt hij."



Ze moorden hele bevolkingsgroepen uit, dat lijkt toch wel erg verdacht op genocide,of niet soms? En dan nog denken dat er met die imbecielen te praten valt.

Schei toch uit met die SP, wat een stelletje geitenwollen slappelingen!

De Sp heeft in deze wederom gelijk.

de oplossing ligt idd in het politieke, dat jij niet begrijpt wat de SP bedoeld maakt de oplossing niet minder waar.

IS heeft in irak zo'n voet aan de grond gekregen door de halsstarrigheid van de vorige president om de andere geloofsgroep niet te betrekken in het politieke spel.

Daar ligt de oplossing, alle groepen betrekken, daar doelt de SP op, niet op het gaan praten met de IS gestoorden.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 22 oktober 2014 @ 09:32:

[...]





Het is inderdaad schandalig wat er met de gezondheidszorg gebeurd is, daar heb je helemaal gelijk is.



Maar als dat je zorg is, dan kun je ook prima bij bijvoorbeeld de SP terecht. Zelfde insteek op gezondheidzorg en Europa, maar dan mét bestuurlijke ervaring en doordachte en uitvoerbare plannen. En zónder het populisme, het racisme, de proleterigheid en de verdeel-en-heers-aanpak van de PVV.



Dus doe niet net of niet een veel beter alternatief beschikbaar is.



De Sp was voor mij een goede vervanger.

Echter vindt ik wat ze de laatste tijd laten horen niet echt slim.

Een extra belasting voor de hoogste inkomens.

Alleen maar opkomen voor mensen die een uitkering hebben.

Terwijl het juist de groep die werkt maar net boven een uitkering komt het zwaarst heeft.

Geen kwijtschelding van bepaalde belastingen,bijna geen toeslagen.

Daarbij kan ik me ook niet vinden in hun wereld beeld.

Wel fel tegen Israel maar aanpakken van Is is voor hun geen optie.

Nee Sp is voor mij geen partij waar ik op kan stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Cirque je zegt zonder racisme.

Sp heeft wat mij betreft een heel verkeerd beeld van de samenleving.

En Fleur agema zet zich veel harder in voor de zorg dan de Sp.

Sp komt alleen op voor de groep die zich in een uitkering bevindt en wil van de hoogste inkomens meer belasting.

In plaats van belastingdruk voor iedereen verlagen.
Alle reacties Link kopieren
Peiling De Hond: PVV zou de grootste worden
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 15 oktober 2014 @ 13:18:

NU

Gepubliceerd:

Laatste update:

12 oktober 2014 09:47

12 oktober 2014 10:54



'Merendeel Nederlanders tegen vervolging Wilders'

De meeste Nederlanders willen niet dat PVV-leider Geert Wilders wordt vervolgd voor zijn uitspraken over 'minder Marokkanen'.



'Merendeel Nederlanders tegen vervolging Wilders' Foto: ANP



In een zondag gepubliceerde peiling van Maurice de Hond spreekt 55 procent van de ondervraagden zich uit tegen vervolging. 39 procent is juist voor.



Behalve PVV-stemmers zijn vooral VVD- en 50Plus-stemmers tegen vervolging.



Van de PVV-stemmers zegt 98 procent zich niet te kunnen vinden in een strafproces tegen Wilders. Bij de VVD en 50Plus ligt dat percentage op 71 en 67 procent. Aanhangers van D66 en PvdA zijn juist in meerderheid voor een nieuw proces tegen Wilders. 62 procent van de D66-stemmers is voor vervolging. Bij de PvdA gaat het om 61 procent.
LOEP ME MAAR aub.
[...]

Verbazingwekkend dat een meerderheid van D66 voorstander is van vervolging voor Wilders.



Het verklaart wel waarom Wilders wordt vervolgd terwijl de eindeloze trits aan mensen die veel ernstigere uitlatingen heeft gedaan dan Wilders hiermee wegkomt. De onafhankelijke rechterlijke macht is immers een bolwerk van hele redelijke D66-ers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven