Mode & Beauty alle pijlers

Mijn uitdaging voor het weekend: een winterjas

25-10-2014 15:17 38 berichten
Ik heb een probleem. Mijn oude winterjassen zijn stuk (donsjack) en te klein (parka-achtig donkergrijze wollen jas). Ik moet dus nu een winterjas bestellen, maar ik heb geen idee wat leuk is, wat nog kan (bij mijn leeftijd - 42) en wat staat. Willen jullie me aub helpen?

Ik ben 1,59 m. lang, niet heel fors (maat 36, breed in de schouders), en ben een wintertype (bleek met donker haar). Ik zoek een niet te korte jas, die evt ook over een blazer kan. Vaak zijn mouwen te strak omdat ik redelijk stevige bovenarmen heb. Bij voorkeur niet zwart, want daar loopt iedereen al mee, en voor max. 150 euro.

Dat is toch geen onbegonnen missie? Oh, en ik wil online kopen en hem liefst deze week al krijgen

Voor wie denkt 'hé die kennen we', vorig jaar was ik ook al op zoek naar een winterjas. Het is gewoon héél moeilijk!
quote:Tickel schreef op 25 oktober 2014 @ 17:27:

Voor de warmte, wind en waterdichtheid heb ik het liefst Jack Wolfskin.



[afbeelding]



Nu is de sale.Zoiets lijkt me heel comfortabel maar durf ik niet zo goed aan. Ik heb al geen flitsend uiterlijk en hiermee voel ik me helemaal zo'n ANWB-type.
quote:Ikhierhuh schreef op 25 oktober 2014 @ 17:16:

[...]





Echt wel nijjo. Tis van wol met een dikke voering.Is vaak zwaar en nog niet winddicht i.t.t. een lichtgewicht gewatteerde parka/jas. Vind het wel mooi, maar dus niet comfortabel.
Heb jaaaaaren getailleerde wollen jassen gedragen. Soms wat klassieker, maar meestal met een hippe insteek (denk bijvoorbeeld aan de Martjes met schouders en taille in kleur of met bikerjas-leer-inzetten). Ik deed dat veelal ook met het oog op mijn baan.

Sinds een jaar of 3 kies ik vaak een casual jas en het voelt als een verademing.
quote:noa35 schreef op 25 oktober 2014 @ 17:34:

Ik ga zelf altijd voor wollen getailleerde jassen i.p.v. die donsjassen in saaie kleuren.

Veel vrouwelijker en je hebt het heerlijk warm zonder dat je er bij loopt als een poolreiziger. Als je veel jurken, rokken en hakken draagt ziet zo'n donsding er sowieso niet uit.



Ik kan me overigens echt niet voorstellen dat je serieus complimenten krijgt over een nondescripte grijze slaapzakjas (iemand showde haar nieuwe jas)?



Gezien je schrijfstijl stel ik me bij jou iemand voor met een jas met daarboven een blaffende kwijlende pitbull-kop.

Bij Adrem met haar in jouw ogen nondescripte grijze slaapzakjas waarmee ze er uitziet als poolreiziger stel ik me iemand voor met een jas met daarboven een gezicht met een mooie glimlach.



Logisch waar die complimenten vandaan komen!



Geloof me........doe mij optie 2 aub! Ik zou er zelfs om smeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa35 schreef op 25 oktober 2014 @ 17:34:Ik kan me overigens echt niet voorstellen dat je serieus complimenten krijgt over een nondescripte grijze slaapzakjas (iemand showde haar nieuwe jas)?

Ik heb jaren in die dunnere gedetailleerde jassen rondgelopen omdat ik die mooi vond. Vorig jaar heb ik zo'n 'grijze slaapzakjas' en ben er superblij mee. Het waait er niet dwars doorheen en ik blijf warm als ik lang buiten ben.

Complimenten heb ik niet nodig. Dat hij warm is vind ik belangrijker dan wat de wereldbevolking van mij denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 25 oktober 2014 @ 17:54:

[...]



Zoiets lijkt me heel comfortabel maar durf ik niet zo goed aan. Ik heb al geen flitsend uiterlijk en hiermee voel ik me helemaal zo'n ANWB-type.

Pas ze eens, er zijn heel veel verschillende modellen van JW.

En deze jassen zijn véél mooier dan die van de anwb.



Edit: effen gekleurde jassen dan hoor. Die met 2 of meer kleuren vind ik niets.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Maar ik zocht geen -10 bestendige outdoorjas Normaal gesproken kan zo'n wat dunnere jas prima, ik ga nooit met het ov of op de fiets, en met een sjaal is het heel goed te doen. Als ik echt een eind ga wandelen moet ik iets anders verzinnen. Hopelijk is de jas ruim genoeg om een dikke trui aan te doen, of anders toch mijn oude donsjack. Of ik haal zo'n vuilniszakkengeval voor een zacht prijsje.

Ik ga binnenkort daten (hoop ik, als ik durf) en dan wil ik toch wel een beetje leuke jas en daar niet als zwerver aan komen.
Daarom vroeg ik je wat voor soort jas je zocht. Dat is dan nu, na veel geharrewar duidelijk.

En je opende een Toppic voor advies. En nog voordat het advies helemaal van de grond kwam had je al een jas besteld.

Heb nog niemand zien schrijven dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Maar het is fijn dat smaken zo verschillen.

En aangezien jij ook al gooit met de term vuilniszakkengeval mag je op het bankje naast pitbull- face gaan zitten. Verwacht alleen niet dat het met dergelijk gedrag goed gaat komen met een of de date. Uiterlijk is niet doorslaggevend. Karakter telt ook mee.



Succes Betje
Troelalaatje, als jij op de zondagochtend al zo bent wil ik je de rest van de week niet meemaken. Relax meid.
Haakje, ik begrijp dat life sucks wanneer je altijd en overal aan blijft hangen zonder dat je dat leuk vind. Heb met je te doen.
quote:troelalaaaatje schreef op 26 oktober 2014 @ 10:14:

Daarom vroeg ik je wat voor soort jas je zocht. Dat is dan nu, na veel geharrewar duidelijk.

En je opende een Toppic voor advies. En nog voordat het advies helemaal van de grond kwam had je al een jas besteld.

Heb nog niemand zien schrijven dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Maar het is fijn dat smaken zo verschillen.

En aangezien jij ook al gooit met de term vuilniszakkengeval mag je op het bankje naast pitbull- face gaan zitten. Verwacht alleen niet dat het met dergelijk gedrag goed gaat komen met een of de date. Uiterlijk is niet doorslaggevend. Karakter telt ook mee.



Succes Betje

Ik snap niet zo goed waarom je nu zo krengig uit de hoek komt. Jammer. Ik ben echt wel blij met de reacties, want ik had bijvoorbeeld V&D niet in mijn zoekrijtje. Daar hebben ze leuke jassen, dus als ik weer (op tijd dan) ga zoeken ga ik daar zeker kijken.

Verder kunnen we niet allemaal Doutzen zijn, die er nog leuk uit ziet in de spreekwoordelijke jute (of vuilnis-) zak. Ik doe graag wat meer moeite (soms) zodat mensen niet denken 'Die Betje is een lieve meid, maar ze ziet er niet uit'.
Betje, ik wil allesbehalve krengerig naar jou toe zijn.

Ik vind wel dat jij en Noanogwat behoorlijk arrogant reageren naar een forumster.

En dan denk ik: brrrrrrr, wat een takkewijven.
.
anoniem_158526 wijzigde dit bericht op 26-10-2014 20:44
Reden: Te impulsief.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven