Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Alle reacties Link kopieren
Echt? Met die zeemanzooi en een dubbele knoop blijft het prima zitten . Stylecraft heb ik nog niet geprobeerd, maar wilde ik ook zo aanpakken. Ik haat draadjes wegwerken.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak ze nu meteen mee in de volgende toer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pakket 1 besteld van de CAL maar de eerste twee patronen vind ik absoluut niet mooi! En dus heb ik besloten er niet aan mee te doen, ik sta er niet achter en dan komt het vrees ik ook niet af.



Ik ben wel bezig met CAL deken met toeren, net begonnen dus ik loop vreselijk achter, maar dat geeft niet.



Er komt ook weer een CAL 2015 aan, ik wacht even die af. Wordt die leuk dan ga ik het garen van pakket 1 daar voor gebruiken en anders ga ik zelf squares haken van a granny a day.



Ik vind het trouwens belachelijk hoe de ontwerpster van de Scheepjes CAl word/werd aangevallen. Ze is zelfs bedreigd?! Ik snap goed dat ze er mee stopt! Ook al vind je het patroon niet mooi (zoals ik), dan haak je gewoon wat anders. En een ander vind het wel mooi. Prima toch, laat iedereen aub in zijn waarde!
Alle reacties Link kopieren
Ik las ook idd dat de ontwerpster uit de groep gestapt is door alle berichtjes. Heel sneu zeg. Wat bezielt mensen toch?



Ik vind die stervormen wel mooi, maar hoef er geen deken van. Lijkt me wel leuk om te haken.
Alle reacties Link kopieren
Wat belachelijk zeg. Ik had het nog niet gelezen op Facebook. Er zijn gewoon erg veel sneue mensen.
Het Viva forum is papaja.
Wat triest! Ik snap dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken maar om dan iemand te bedreigen... dan heb je ook het IQ van een doperwtje.



Ik heb helaas ook de ervaring dat Stylecraft snel weer uit de knoop "glijdt". Meehaken in de volgende toer is de meest veilige oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik als beginnend haker een vraag stellen hier op dit topic?

Als je in een spiraal gaat haken, om de lossen heen, tel je dan de eerste losse mee?

Dus stel, ik moet een spiraal haken om 4 lossen heen, dan echt letterlijk 4 lossen? (want als je er dan omheen haakt dan lijkt het zo los te zitten in de laatste lus? (of wie weet er een goede tutorial?)

Of denk ik nu veel te moeilijk?

Alvast bedankt :-)
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Hee hai, zijn hier nog mensen actief? Wat haken jullie?

Ik ben ook flink aan het haken!! Net saartje muziekschaap afgehaakt, nu nog ff in elkaar zetten!
Alle reacties Link kopieren
Firedragon, ben je een knuffel aan t haken? Ik snap je uitleg niet..



Gister de nieuwe stip&haak besteld. Ralf rendier. Vanavond wat katoen halen bij de naailes, deze moet af voor kerst ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mirjam,

ja ik haak een knuffeltje, een hondje. Ik ben nu met een pootje bezig, die blijkbaar als een spiraal begint.

Het lijkt heel simpel, maar ik kom er nog niet uit. Weet iemand een goede tutorial?
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Op YouTube zijn veel filmpjes. Ik vind Handwerkles goede uitleg geven. Zal gauw weer wat foto's plaatsen hier.

Het rendier is leuk! De vlieg vind ik ook geweldig van Stip en Haak.
Alle reacties Link kopieren
Amugurimi opzoeken firedragon. Dan krijg je wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
De vlieg heb ik ook als patroon en ook al stonewashed voor liggen..
Alle reacties Link kopieren
Op Etsy staan ook hele leuke patronen voor cowl Hoodies met oren, erg leuk voor kinderen en lekker warm. Ik heb een patroon gekocht voor 4 euro. Heb nog nooit gehaakt dus wordt een flinke uitdaging, het begint al dat ik de col in de rondte moet haken eeehhm ja maar hoe. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Als je je eerste ketting van lossen gemaakt hebt, dan doe je de eerste steek van de 2e ronde in de eerste steek van je lossenketting (zodat je een cirkel krijgt). Daarna haak je gewoon door, in een lange spiraal zegmaar....
Alle reacties Link kopieren
Thanks peetjep
Alle reacties Link kopieren
Ben net begonnen met de CAL 2014, in grijze babysoft van zeeman. In één kleur, ik vind het mooier én het scheelt heel veel draadjes wegwerken straks! Nog iemand in één kleur gehaakt? Ben benieuwd naar foto's!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Wat een ontzettend leuke dingen haken jullie, knap hoor, die mobiel en die poncho en die beren en die rose konijnen, echt heel erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
dikkie1, was 't nog gelukt met je col en 't rondhaken?

hgjb, haak jij ook? We zijn ook benieuwd naar jouw creaties dan hoor!!!

(we zijn dol op foto's hier )
Nee ik heb nog niet gehaakt maar ik zie steeds zulke leuke dingen voorbij komen. Ook in de winkel van die haakboekjes. Zulke leuke gehaakte dieren poppetjes ed. Maar weet niet of het mij wel zal lukken. Ben ook gek op gehaakte gordijnen, spreien als in de jaren 70 en 80.
Alle reacties Link kopieren
Als je graag wilt, dan gewoon beginnen! Er zijn op internet genoeg hulpfilmpjes te vinden en hier is ook altijd wel iemand bereid om tips of adviezen te geven of te helpen met dingen waar je niet uitkomt.
Ik heb laatst wel een pakketje gekocht van een klein uiltje, met wol en al, maar nog niet aan begonnen.
Zorg in ieder geval voor een goede haaknaald, die dingen die in de standaard pakketten zitten zijn echt niet fijn. Dan begint je al slecht
De beschrijvingen uit die pakketjes zijn vaak ook om te huilen. Ik begon ooit ook met zo'n ding. Uit frustratie een jaar geen haaknaald meer vastgehouden en het pakketje is nooit geworden wat het moest zijn..



Ik zou zeggen koop een fijne haaknaald, goede kwaliteit katoen en begin met youtube!
Alle reacties Link kopieren
Mijn Ralf Rendier van stip en haak is klaar voor de kou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven