Bevallen: ik begin 'm te knijpen 😁

19-10-2014 00:10 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna 33 weken. Redelijke kans dat ik eerder ingeleid word.



En ik begin serieus wat bang te worden. Kan ik het allemaal wel? Elke menstruatieachtige kramp die ik nu heb, bezorgt me spanning.



Ik weet dat ik niet de enige ben. Niet de eerste en niet de laatste. Wie kan me helpen de spanning/angst voor de bevalling er te relativeren?
Alle reacties Link kopieren
Beide keren had ik wel een nachtjapon aan, waarmee ik e.e.a. kon bedekken. Ik draag nooit nachtjaponnen, maar had ze speciaal voor de bevalling gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Strandjurkje...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij verschrikkelijk en ik hoop er nooit getuige van te zijn. Maar ik wens je veel succes!
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit nu pas en zag net je vraag over die weeënstorm na inleiden. Ik heb zelf een natuurlijke bevalling gehad en een ingeleidde. Beide waren stortbevallingen met weeënstorm maar persoonlijk vond ik de ingeleidde bevalling toch beter te doen omdat ze het infuus lager konden zetten op de momenten dat het te erg werd. Ook werd ik toen doordat het met een infuus en inleiden was veel beter begeleid dan met die natuurlijke bevalling. En ja, bevallen is een hel. Maar wel een hel die je aan kan en de hemel na die hel maakt alles goed. Ik wens je een goede bevalling toe.

(en ik droeg geen strandjurkje maar een lang slaapt-shirt)
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een van de betere die ik ooit geopend heb. Vind jullie erhalen erg fijn om te lezen. Uiteraard snap ik dat het bij mij allemaal anders kan gaan, maar dat neemt niet weg dat het prettig is om ervaringen te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meid, ik hoop dat je bevalling meevalt. Zoals te lezen...soms doen ze dat, soms niet. Bij mij ook niet. Maar ik ga je het horrorverhaal besparen. Feit: bevallen is zwaar kut. Maar nagenoeg alle vrouwen kunnen het, dus jij ook! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond bevallen niet zwaar kut en ook niet de hel. Wel een enorm heftige en overdonderende ervaring (ik had ook een weeenstorm).

Dus dat het zeker weten heel erg is, is zeker niet vaststaand.
Hi TO,

Im had bij beide bevallingen een groot shirt gekocht om in te bevallen. Nadeel: ma de geboorte moet het alsnog uit om de baby op je blote borst te kunnen leggen.

Mijn tweede bevalling heb ik alleen een tipje aan gehad. Dus je zag inderdaad mijn blote billen als ik liep, maar het interesseerde me helemaal niets hahaha. Ik had geen interesse meer in me omkleden.

Mijn eerste bevalling was een ingeleide en de tweede een doe keurig volgens de boekjes

op gang kwam. Ik vond de tweede rustiger en ik

bleef veel meer ontspannen.

Een inleiding is denk ik zwaarder (mede door

De weeenstorm), maar het zal zeker ook mee hebben gespeeld dat ik wist wat er kwam en dat een tweede kindje beter past.

Schrijf ergens in je plan ook dat je ervan wil

genieten. Ik vond het zo'n prachtige ervaring!
Mijn bevalling ging prima. Alles bij elkaar een uurtje of 4, pijn viel reuze mee. Verticaal bevallen mocht ik trouwens niet, dat zou veel te snel gaan en mogelijk een totaal ruptuur als gevolg hebben. Dat kan dus ook nog.

Maar dat geweldige gevoel toen dochter er was, herken ik niet. Ik had er totaal geen gevoel bij helaas. Dus dat je meteen alles vergeet als je kind er is, kan ook anders zijn helaas.



Ik hoop voor je dat je een hele fijne bevalling hebt en dat je je ook daarna goed blijft voelen! Succes!
Ik had een flanellen pyama met van die knoopjes gekocht. Deze heb je vaak ik een kort met broek versie, maar ook vaak een langere versie.

Hiermee lag en stond in niet in mijn blote kont. Mijn onderbroek was uit voor het breken van mijn vliezen en is uit gebleven.



Het voordeel van deze pyama was dat na de bevalling je de bovenste knopjes kom openen waardoor onze zoon gelijk aangelegd kon worden.



Succes en ook jouw gaat het lukken
Alle reacties Link kopieren
Zorg ervoor dat je jezelf goed voelt. Ik had speciaal voor de bevalling een mooie nachtpon gekocht (geen dure, gewoon een mooi lang katoenen jurkje wat lekker mee rekte). Van die heerlijke zachte sokken en lekkere pantoffels. Een lekkere zachte badjas, kortom maak een fijn pakketje klaar voor naar het ziekenhuis.
Ik had 2 nachthemden. 1 tijdens de bevalling en 1 schone voor daarna.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet ingeleid, maar wel weeën gestimuleerd tijdens de bevalling. Stuitligger, dan mag alles niet te lang duren namelijk. Dat leverde geen weeënstorm op, werd wel heftiger, maar waren ook de 2e 5 cm, dus sowieso heftiger weeën. Ik vond het een mooie ervaring. Ja, het doet zeer, maar ik vond het goed te hanteren. Ik had vanaf 7 cm persdrang die ik weg moest zuchten en dat vond ik wel heftig, maar niet echt pijnlijk. Overigens geen schroef in het kind ( kan ook in de billen heb ik begrepen), maar zijn hartslag werd gewoon via band om mijn buik geregistreerd. Overigens was ik vooral blij toen hij eruit was, niet meteen alles vergeten of zo, en vond ik het hechten (knip vanwege stuitligger en dat was ook wel nodig met mijn 9 ponder) ook echt niet fijn, was gekloot in dat gebied toen wel zat. Ik vond het echt een hele mooie ervaring, zou het zo nog een keer doen (ok, niet wekelijks).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven