Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig groepje om elkaar te motiveren.

26-08-2013 17:18 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een poos niet meer hier te zijn geweest heb ik mijn nick toch maar weer tevoorschijn gehaald



Ik ben zolang als ik mij kan herinneren al aan het lijnen, en hoop dat ik het nu heb gevonden wat bij mij past, gezond en regelmatig eten, dus geen shakes of pillen o.i.d. Ook heb ik al het light spul het huis uit geknikkerd. Ben inmiddels 33 kilo afgevallen en wil er nog een aantal kwijt. Het liefst nog 18 kilo.





Ik wil graag schrijven met een groepje meiden/vrouwen die ook door regelmatig en gezond te eten gewicht kwijt willen, of al zijn. Elkaar steunen in de moeilijke periode die straks weer aankomt (sint, kerst en oud&nieuw). Lekkere recepten te delen met weinig calorieën, maar geen light producten.



En ik ben een sporthater, dus ik moet het niet hebben van fanatiek in de sportschool hangen of hardlopen e.d.



Dus kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
Klopt meiden. Helaas elk jaar last van.

Van het weekend lekker een verjaardag vieren en een etentje.

Ga er lekker van genieten (met mate :P)



Jullie ook een fijn weekend.
Jammer voor je yolanda, lijkt me niet leuk. Ik kan er altijd van genieten, van seizoensveranderingen. Of het nou de gezelligheid van de herfst is die komt binnenwaaien, of de vrolijkheid van de eerste lentedagen...

Hopelijk kunnen de feestjes je gedachten wat verzetten!



Heb hier trouwens ook even een dip. Heb nu officieel al het contact verbroken met mijn ... tja, weet eigenlijk niet wat het was.

Wat ik erg vreemd vind, is dat ik geen zin heb in comfortfood eigenlijk... Wel blij om.



Haha gif, goede tip. Een beetje mouwvegen met complimentjes en de mannen bedienen je op je wenken! Ideaal!

Ik ga morgen voor de eerste keer gaan, wish me luck!
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook alleen met de herfst. Winter vind ik meestal wel gezellig, tenzij het een hele natte winter is dan ben ik het wel snel zat. En de lente vind ik prachtig als alles weer gaat bloeien. Maar de herfst pfff. Ach tanden bijten.



Oow sterkte annelore. Is niet leuk.

Dat is alleen maar positief!! En scheelt een hele hoop.



Succes. Ben gisterenochtend nog buiten wisten hardlopen. Koud maar met t opkomend zonnetje, heerlijk. Toch 5 km gelopen. Die gaan me goed af nu. Dus erg blij mee.



Van de etentjes/hapjes allemaal genoten dit weekend en maar 3 ons aangekomen. Deze week meer verjaardagen en etentjes dus afvallen zit er denk ik ook deze week niet in, maar goed we zullen het zien. Ga proberen bij een deel streng te zijn en van het andere te genieten. Alles is een beetje teveel van het goede :P
Yolanda, ik hou ook niet van herfst. Donker, nat en koud; blegh! Maar met wat kaarsjes aan, een dekentje op de bank en een grote pot thee met zo'n gezellig theelichtje eronder is het best om te doen. Wat goed dat je nog bent wezen hardlopen!



Annelore, ben je wezen sporten? Wat vond je ervan? Balen zeg dat het definitief niet is gelukt met je ex.. :(
Alle reacties Link kopieren
Zo....... ik ben er weer



Jullie gaan zo goed meiden, respect hoor!!

Thanks voor de spreuk Gif, precies zoals het is. Ik heb me voorgenomen om toch maar beter mijn best te doen anders gaat het niet worden.

Vanavond gelijk maar 6 km gelopen en met eten weer netjes opgelet. Nu maar hopen dat het standhoudt!



Goed dat je naar de sportschool gaat annelore!!



Giffie, kun jij nog eens een eetlijstje plaatsen van toen je nog streng aan het lijnen was?

Misschien kan ik daar nog een beetje ideeën opdoen.
Een frisse start dus, Elle. Nu volhouden. Ik gooi er gewoon nog een spreuk tegenaan:







En natuurlijk heb ik een voorbeeldlijstje voor je:

O: 250 ml halfvolle yoghurt met muesli

T: 2 gele kiwi's

L: dubbele volkorenboterham met gerookte kipfilet en avocado, boterham met rookvlees en een kop soep

T: een peer en op dagen dat ik ga sporten nog een gekookt ei

D: 2 aardappelen, 200 gram boontjes, 100 gram kipfilet



Ik hoor vaak dat ik veel eet, maar in calorieën valt het goed mee. En met deze lijstjes was ik steeds de honger voor. Ik heb tot aan de lunch altijd veel trek en daarna weinig. Als dat bij jou anders is, kan je de volgorde gewoon aanpassen. Dat je 's ochtends geen tussendoortje neemt, en na het avondeten nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Gif, zowel voor de spreuk als voor het lijstje.



Ik heb hetzelfde eigenlijk, ik heb altijd enorme trek tot een uur of 4 en daarna hoef ik eigenlijk niet meer te eten. De meeste mensen die ik ken snaaien vaak in de avond terwijl ik dan niets meer hoef.

Ik ben meestal overdag aan het zoeken omdat ik de hele dag trek heb en als ik om een uur of 4 nog iets heb gegeten is het daarna over. Toch vreemd denk ik maar ik vind het niet erg in iedere geval.

Het gaat wel weer goed nu, bij jullie ook?
Hey ladies!



Druk, druk... En nu ik naar de sportschool ga, ben ik blijkbaar toch meer tijd kwijt aan sporten dan wanneer ik gewoon buiten loop. Maar het bevalt me wel erg! En heb ook al wat krachttraining gedaan.



Hoe is het nog met jullie?

Giffie?

Yolanda, trek je de herfst nog? Hopelijk hebben de paar zonnige dagen je wat opgebeurd!

Elle, super dat je opnieuw met goede moed begint! Heb je geen mogelijkheid om 's middags warm te eten dan? Als je overdag je grootste honger hebt, zou dat mooier passen denk ik... Maar ja, moet praktisch haalbaar zijn... Veel succes nog !!!



Sorry dat ik hier niet zo vaak meer schrijf. Maar ben niet zoveel meer bezig met eten en gewicht. Het gaat goed, ik voel me goed, het eten lukt goed... Natuurlijk mogen er nog een paar kilootjes af, maar wat komt dat komt.

Ik kom zeker nog een keertje langs hoor, maar ik wil jullie toch al allemaal heeeeeeeel hard bedanken voor de enorme steun, empathie, solidariteit, luisterende oren, motiverende verhalen, trappen onder de kont, lieve woorden en aanmoedigingskreten... Het lijkt misschien heel raar, maar op dit gebied hebben jullie, mijn virtuele vriendinnen, vaak zelfs meer voor me betekent dan mn echte... Thx girls !!! Zal jullie nooit vergeten en met een glimlach terugdenken aan de moedige reis die we samen hebben ondernomen!!! <3 xxxxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Annelore. Heel veel succes verder.



Ik ga me bij deze hier ook even bij aansluiten. Heb een gezond gewicht nu en ga nu beginnen met het opbouwen van eten en de strijd om op gewicht te blijven.

Deze periode is wat lastiger voor mij aangezien ik last heb van een herfstdip. Maar voorlopig nog redelijk mezelf in de hand kunnen houden. Dus heb er vertrouwen in dat het goed komt.



Jullie ontzettend bedankt voor tips, advies etc. Ik heb hier veel aangehad. Kon me soms behoorlijk onzeker voelen en wist niet of ik goed bezig was. Maar het is allemaal goed gekomen.

Zal af en toe nog een keertje langs komen en een soms een berichtje achter laten, maar voorlopig ga ik aan dit project werken en op tijd, tijd voor mezelf pakken nu.



Het ga jullie allemaal goed!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven