Teleurgesteld

27-10-2014 14:15 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik wil even wat van mij af schrijven, ik ben zo teleurgesteld en boos op een aantal mensen om mij heen dat ik er een beetje in blijf hangen. Beetje relativeren is misschien wel op zijn plaats maar dat lukt me nu even niet.



Wat er gebeurd is:

Mijn zoon zit op sport en doet dit echt heel goed, erg fanatiek en de resultaten zijn prachtig. Nu heeft hij echter laatst een wedstrijd gedaan waarin men hem dus openlijk beschuldigt van vals spel en lelijk gedrag.

Ik heb het geheel toevallig van dichtbij op film staan en daarop is dus te zien dat er echt geen sprake van is.



Mijn zoon ( elf jaar) werd en word door volwassen mensen echt terecht gewezen, word herhaaldelijk onsportief genoemd, en dit gaat mij een stap te ver.

Ik heb een aantal van de mensen die dit doen de film laten bekijken en ze gaven tijdens het kijken aan dat hun beeld kennelijk vertroebeld is geweest. Dan denk je dat je er bent en dat men ophoud maar nee.

Een 'vriend" sprak de woorden: "Ja ik zie de beelden, hij doet inderdaad niets verkeerd maar ik blijf bij mijn standpunt dat wat hij daar deed absoluut niet door de beugel kan en onsportief is".....en sprak vervolgens de woorden: zeg knul als jij dit bij mijn kind zou doen dan zwaait er wat voor je!!!

Ik ben woedend!! Waar haalt een volwassene het vandaan om zo tegen een kind van elf tekeer te gaan?? Ik heb hem uiteraard ook meteen terecht gewezen. .





Vergelijk het met het volgende': A en B zitten beiden op voetbal, A is de "top"voetballer en B zit daar tegenaan.

Nu maakt A volgens het publiek een vreemde move en trapt keihard B onderuit. Zou bijzonder onsportief zijn maar op de beelden staat het volgende: A rende met bal langs B maar B stapt op zijn eigen veter en gaat keihard onderuit. A heeft hem geen moment aangeraakt. En toch blijven de meningen onveranderd.



Kennelijk is mijn kind dus in de ogen van een aantal mensen echt een vervelend en onsportief kind, en dat is precies wat me zo raakt want mijn kind is weliswaar erg fanatiek maar zou nooit iemand kwetsen. sterker nog hij is juist een kind wat een ander heel graag helpt beter te worden. Hij is hier dus ook erg verdrietig en opstandig van.



Goed, lang verhaal maar hoop dat de strekking duidelijk is, wie helpt me relativeren want betreffende kind zit dus niet op voetbal maar op een relatief kleine sport waarin je bijna wekelijks dezelfde mensen tegen komt, zo ook de mensen die het nodig vinden hem verbaal steeds aan te vallen.



thanks voor het lezen,



Groet Saar
Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat die ouders op basis van dit ene incident een dergelijke mening hebben gevormd.
Alle reacties Link kopieren
Thordis de betreffende persoon blijft het dus een onsportieve actie vinden, en dát begrijp ik dus niet. Het praatje blijft dan dus ook dat zoon een schandalige actie heeft gedaan ten koste van een ander.
Je maakt het zelf ook wel érg groot moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
RosesareRed,



Dat is hem nu juist het probleem, ik heb nog nooit eerder gehoord dat men zo dacht over zoon. En ik ben echt niet blind, zie dat hij zijn foutjes heeft en spreek hem er ook op aan. Zoon weet ook dat als hij dit echt zou hebben gedaan hij van mij zijn prijs publiekelijk aan benadeeld kind zou moeten geven.



Susan: correct, hij geeft dus aan dat de beelden duidelijk zijn maar is niet mans genoeg zijn eigen fout toe te geven en kind te ontzien
Alle reacties Link kopieren
Thordis,



Haha daarom vraag ik dus jullie hulp, op de ene of andere manier kán ik dit niet naast me neer leggen en normaal ben ik toch echt niet zo'n huilie hoor .
Jij gaat met opnames bij mensen langs die ook langs de zijlijn staan? Spreek ze aan dat het niet zo leuk is voor zoon dat ze zo tegen hem doen. Ga naar de clubleiding en maak je verhaal kenbaar. Zonder beelden. Zo kom je over als de bloedfanatieke ouder die alleen de talenten van haar zoon ziet. En dat ook nog eens staaft met beelden. Ga niet huilie-huilie doen, maar hou het bij de feiten.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch een achterlijke uitdrukking, huilie-huilie doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Annapalona:



Ik weet heel goed dat mijn kind geen heilige is hoor, maar op sportief gebied zie ik hem niets geks doen.

Ik weet dat hij op school de juf weleens gek maakt, ik weet dat hij een flinke tik kan uitdelen als men hem in een hoek drijft, Ik wéét echt dat mijn kind een klier kan zijn. Maar juist met sporten niet, dat is zijn lust en zijn leven. Misschien komt het daarom wel juist zo hard aan. Het plezier was er echt even niet meer na dat akkefietje.
Alle reacties Link kopieren
Aztec,

Door het geklaag van de ouders moest kind zich verantwoorden bij een official. Het was zijn woord tegen dat van het vermeende slachtoffer en daarom werden er beelden opgevraagd. De official gaf direct aan dat zoon niets te verwijten viel en stuurde de klagers weg. Deze gingen echter buiten verder met schande spreken over zoon.

Vandaar dat ik aanbood dat ze nogmaals de beelden konden bekijken.
Nou, als je zoon al vele prijzen heeft gewonnen (ga ik maar vanuit omdat hij zo goed is) lijkt het me sterk dat je zoon tijdens al die wedstrijden op het randje van fair play heeft gesport.



Kan het zijn dat de houding van je zoon en wellicht die van jou buiten de wedstrijd om iets te fanatiek/arrogant/neerbuigend, etc. is dat dat bij anderen inmiddels niet goed (meer) valt?

Dan kan het inderdaad jaloezie zijn en wees dan maar blij dat je zoon binnenkort in een sportomgeving komt waar hogere eisen aan hem worden gesteld. Al die jonge sporters zitten dan in hetzelfde schuitje, zijn aan elkaar gewaagd. En dan maar hopen dat er daar minder opgefokte ouders rondlopen want die verknallen qua sfeer een hoop is mijn ervaring.
quote:saartje01 schreef op 27 oktober 2014 @ 14:48:

Thordis,



Haha daarom vraag ik dus jullie hulp, op de ene of andere manier kán ik dit niet naast me neer leggen en normaal ben ik toch echt niet zo'n huilie hoor .

Ik zeg niet dat je een huilie bent. Ik snap je wel. Maar in alles klinkt door dat je de sport van je zoon erg belangrijk vindt, je staat ook niet voor niets te filmen. En als hij dan onterecht beschuldigd wordt dan ga je daar vol tegenin, en als je geen gehoor krijgt blijf je volhouden.



En het zou weleens precies dát zijn wat mensen irriteert, dat fanatieke. Ookal weten ze dat je gelijk hebt, niemand heeft meer zin om dat toe te geven.



Plus, zoals ik het lees geeft die vader commentaar op die actie als je zoon die wêl gedaan zou hebben. Zo van ' je hebt het niet gedaan, maar als je zoiets wel zou doen bij mijn zoon dan zwaait er echt wat' en dat is niet zo vriendelijk, maar ik geloof dat je je omringt met mensen die minstens zo fanatiek zijn als jij. Zoveel gedoe over sportende kinderen vind ik buitensporig.

de beschrijving van hoe goed je zoon is en zijn toekomst roept zelfs bij mij wat irritatie op en ik weet niet eens om welke sport het gaat, maar ik denk ook meteen 'mens, het is een kind met een hobby, doe eens relaxed'. Onterecht misschien, maar mogelijk dat dat bij de andere ouders meespeelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 27 oktober 2014 @ 14:50:

Wat is dat toch een achterlijke uitdrukking, huilie-huilie doen.Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken allebei erg fanatiek, dat valt niet altijd even lekker. Ze hebben waarschijnlijk iets gevonden waar ze lekker over kunnen klagen.
quote:saartje01 schreef op 27 oktober 2014 @ 14:56:

Aztec,

Door het geklaag van de ouders moest kind zich verantwoorden bij een official. Het was zijn woord tegen dat van het vermeende slachtoffer en daarom werden er beelden opgevraagd. De official gaf direct aan dat zoon niets te verwijten viel en stuurde de klagers weg. Deze gingen echter buiten verder met schande spreken over zoon.

Vandaar dat ik aanbood dat ze nogmaals de beelden konden bekijken.



Ik denk dat ik zou proberen mijn zoon hierbij te coachen. Het zijn volwassenen, niet echt mensen die je nog kunt opvoeden (als je dat al zou willen).



Film je altijd? Of was het een speciale gelegenheid/wedstrijd?
Eens met Thordis. Los van TO's situatie vind ik het tenenkrommend als ouders tegen het hysterische aan hun sportende kind verdedigen. Als jij weet dat hij niets fout heeft gedaan, laat het dan. Je kunt toch relaxed zeggen "jammer dat jullie als ouders het niet leuk vinden hoe mijn zoon (weer?) sportte, maar uit de filmopnames bleek toch echt dat hij niets verkeerds heeft gedaan" en dan rustig glimlachen.

Laat je niet opfokken... Zonde van je energie...
Alle reacties Link kopieren
Euhh ja,.....hier nog een zoon die ook heul erg goed is, zelfs gescout voor twente.

Leuk, maar ik bemoei me nergens mee, laat mooi gaan...

Lieve hemel, iedere ouder vind zijn of haar kind natuurlijk goed, ..maar als ouders moet je je gewoon op de achtergrond stellen

.

Dus laat hem lekker voetballen, en hou je de verre van buiten..

En de grap is..mijn zoon wil niet eens dat ik me er mee bemoei.

Dat vind hij ''schamen''.

.

En ik ook.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
ik film vaak omdat zoon dit graag wil, hij wil zich verbeteren en let via de filmpjes op details die hij zou kunnen perfectioneren. Vandaar ook dat de official wel wist dat er film materiaal moest zijn ( er zijn meer kinderen die gefilmd willen worden hoor, kind is niet de enige)"



Thordis je schrijft:

"Zoveel gedoe over sportende kinderen vind ik buitensporig.

de beschrijving van hoe goed je zoon is en zijn toekomst roept zelfs bij mij wat irritatie op en ik weet niet eens om welke sport het gaat, maar ik denk ook meteen 'mens, het is een kind met een hobby, doe eens relaxed'. Onterecht misschien, maar mogelijk dat dat bij de andere ouders meespeelt.



Geloof me als ik zeg dat ík niet fanatiek ben, ik sleep kind weliswaar overal heen en ben er voor hem als hij dat nodig heeft maar persoonlijk vind ik dat het allemaal erg ver gaat.

Geen patat of pizza willen eten want niet goed voor je etc past niet zo in mijn straatje. Het fanatieke komt echt voor 100% bij kind vandaan en misschien is dat inderdaad wel wat mensen stoort.

Hij is daar deels voor zijn plezier maar is wel als een topsporter met zijn sport in de weer ( wederom niet door mij want ik heb liever dat hij wat meer plezier maakt)



Ik ben in zoverre veel met de sport van mijn zoon bezig dat ik er altijd bij ben ( hoog risico op blessure dus laat kind onder geen voorwaarde alleen)

En kind zijn hele leven staat ( ik zou bijna zeggen helaas) in het teken van zijn passie. Ik ga daarin mee omdat ik zelf vroeger die kansen niet gehad heb en daadwerkelijk geloof dat het best speciaal is als je als jong kind zijnde zoveel over hebt voor je passie.



Ik denk dat jij me zojuist de ogen geopend hebt. Mijn zoon verschild dus behoorlijk met hun kinderen en misschien is dat wel wat ze dwars zit.

Er zitten idd bloedfanatieke ouders tussen die hun kind graag hogerop zien komen maar juist die kinderen hebben plezier maken voorop staan. Mijn zoon vind plezier maken ook leuk maar niet tijdens een wedstijd, dan is hij dus anders en fanatieker dan de anderen.



Aztec:

Thanks, dat was het relativeren wat ik nodig had, Ik hoef niks recht te zetten, ik moet zoon alleen leren dat volwassenen niet altijd even eerlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Elle:



oprechte vraag want ik snap dat je vind dat ouders zich nergens mee moeten bemoeien. Doe ik onder normale omstandigheden ook niet.

Maar spring jij niet voor je eigen kind in de bres op het moment dat verschillende volwassen kerels tegen jouw kind staan te roepen dan hij schandalig gedrag vertoonde?? Echt op een boze toon!

Zelfs al zou hij het wel gedaan hebben dan nóg vind ik dat je je als volwassene niet zo tegen een kind van elf laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
RosesAreRed,



Ik sta er normaal dus ook boven, ben altijd van "laat maar lullen want hoe harder je er tegenin gaat.."

En daarom stoort het dus zelfs mij dat ik dit niet los kan laten.



Maar denk dat ik met de opmerking van Aztec serieus een eye opener heb gekregen. Ik moet niet proberen de volwassenen te veranderen, Ik moet kind leren dat niet iedereen normaal kan doen,
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf op de balletacademie gezeten en werd op mijn 9de al als volwassene aangesproken en uitgefoeterd wanneer er een pluk uit mijn knot kwam of wanneer ik mijn tailleband was vergeten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bij nader inzien: ik krijg het al benauwd als ik het allemaal lees.



Volwassenen die een kind treiteren.

Moeder die gelijk wil halen bij andere ouders.

En meerdere keren zie ik op hoe belangrijk je het vind dat hij groeit, meer talent heeft en aan het die-hard trainen is.



Soort van todlers and tiara's iets achtig gevoel krijg ik erbij, heel naar.



Verder zou ik mij niet druk maken om die andere ouders, negeren en niet zo mijn best doen om gelijk te halen. Als het escaleert zou ik met vereniging/coach gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
Straaltje zon.



Ik hoefde niet zozeer mijn gelijk te bewijzen maar de "vriend" bleef maar boos doen over en tegen mijn zoon. Ik heb hem op zijn plek gezet en gezegd dat als hij wilde de bewijzen mocht zien. Dat wilde hij en zodoende heb ik deze laten zien. Ben dus echt niet met de camera ik handen zieltjes gaan winnen hoor. Zo erg is het dan nog niet gesteld met me ?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het drama een stuk kleiner was geweest indien je de discussie had afgekapt met 'zo dat is dan ook weer gezegd'.



Blijkbaar mag niemand boos doen tegen jouw zoon, maar mag jij wel boos doen tegen iemand die boos doet tegen jouw zoon.

Blijkbaar mag iemand niet jouw zoon op zijn plek zetten, maar mag jij wel iemand op zijn plek zetten die jouw zoon op zijn plek zet.



Wat je niet wilt dat geschiedt doe dat ook een ander niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die aan de top staan door bijvoorbeeld talent krijgen altijd te maken met afgunst en kritiek. Of dat nu in de zakenwereld, sport, muziek of wat dan ook is.

Als jouw zoon echt zo'n talent is dan zal hij er nog vaker mee te maken krijgen. De coach weet hoe het zit, de mensen die er toe doen ook. Leer dit van je af te zetten en probeer het je zoon ook te leren. Dat hoort er net zo goed bij als je succesvol bent in iets!
quote:saartje01 schreef op 27 oktober 2014 @ 15:23:



Aztec:

Thanks, dat was het relativeren wat ik nodig had, Ik hoef niks recht te zetten, ik moet zoon alleen leren dat volwassenen niet altijd even eerlijk zijn.





Apart dat je alleen dit eruit pikt. Is dat nou echt het enige dat je nu hoeft te doen??

Eens met Rosesarered dat het sterk lijkt dat mensen op basis van 1 incident deze mening gevormd hebben.

Verder eens met de bijdragen van Thordis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven