Gezondheid alle pijlers

Naar apotheek voor schimmelinfectie, wat zeggen op werk?

27-10-2014 15:31 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist naar de huisarts gebeld en door de antibioticakuur die ik nog steeds slik heb ik een vaginale schimmelinfectie opgelopen. Ontzettende jeuk!



De apotheek in mijn woonplaats is tot 17.30u open en ik moet tot 17.00u werken. De reistijd is +/- 35 a 40 minuten.



Nu wil ik dus graag een kwartiertje eerder weg (waar ze absoluut niet moeilijk over doen) maar mijn werkgever is medisch onderlegd en zal nieuwsgierig zijn waarvoor ik medicatie moet halen. Ook omdat hij weet dat ik antibiotica slik.



Ik gebruik ook dagelijks andere medicijnen maar die haal ik altijd in het weekend, ze weten dus dat ik ook in het weekend bij de apotheek terecht kan, maar met deze klacht kan ik niet tot zaterdag blijven lopen.



Wat zouden jullie zeggen op je werk? Wij werken in een hele kleine organisatie en eigenlijk weet iedereen bijna alles van elkaar, maar dit vind ik te persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet wil antwoorden op een vraag, geef ik vaak een non-antwoord, zoals "ik moet even een receptje ophalen". O, waarvoor dan? "Nou, iets wat de dokter heeft voorgeschreven." "Wat heb je dan?" "Haast, want ik moet het vandaag nog ophalen."
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 27 oktober 2014 @ 15:59:

Je hóeft natuurlijk niks te zeggen. Net zoals je ook aan je baas niet hoeft uit te leggen wat je hebt als je je ziekmeldt.

Maar in de praktijk vertellen veel medewerkers wel wat hen mankeert als de verstandhouding goed is. In mijn team zou het heel gek zijn om niet te vertellen of je een gebroken been of griep hebt. En als TO verder een goed contact met de baas heeft en wel vertelt wat er aan mankeert dan kan het nogal defensief klinken als je zegt dat het hem niks aangaat. Daarom zou ik er zelf een grapje over maken dat duidelijk maakt dat het privé is zonder dat het scherp wordt.Als er echt een goede sfeer in het team heerst, weet iedereen dat je dat soort vragen niet stelt en laat je het aan de ander over om informatie te delen. Ik zou de vraag zwaar misplaatst vinden. Langs de apotheek moeten is méér dan voldoende informatie.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen , dat je nog naar de apotheek moet , morgen werk je een kwartiertje langer door.

Uitleggen waarvoor , gaat ze niks aan..PUNT

En anders zeg je bijv. voor mijn partner , kind , moeder...enz
quote:dubiootje, 7 minuten geleden

Als ik niet wil antwoorden op een vraag, geef ik vaak een non-antwoord, zoals "ik moet even een receptje ophalen". O, waarvoor dan? "Nou, iets wat de dokter heeft voorgeschreven." "Wat heb je dan?" "Haast, want ik moet het vandaag nog ophalen." Die is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn collegas vragen geeneens wat ik bij de apotheek moet halen, moet regelmatig voor eea heen. Jij bent hun ook geen antwoord schuldig lijkt me.
Of je treedt in details. "Ik moet een schimmelkuurtje halen, want er komen grote groene stinkende brokken uit mijn muts en ik loop me al de hele dag in mijn kruis te krabben". Dan leert ie het wel af.
'ruik je dat nog niet aan me dan? nou, dan ruik je het morgen wel als ik het vandaag niet kan halen...'
Alle reacties Link kopieren
Haha Marana!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
"Ik heb juk an me kut"?
quote:itsme1973 schreef op 27 oktober 2014 @ 15:33:

"ik moet even een receptje halen bij de apotheek" is meer dan voldoende lijkt mij?Lijkt mij ook.
Gewoon zeggen dat je naar de apotheek moet. Als hij een beetje fatsoen heeft dan vraagt hij niet door. Vraagt hij wel door mag je best een klein beetje bot zijn en zeggen dat je dat niet met hem hoeft te delen. Dan leert hij het hopelijk ook af.
Alle reacties Link kopieren
Of je legt hem omstandig uit wat je hebt en waar het precies jeukt en wat voor kleur afscheiding, en zo. Vraagt-ie nooit weer wat.



Zeker weten
óu sont les neiges d'antan

Ja dat kan ook. Uitgebreid vertellen dat je witte klonten in je afscheiding hebt ter grootte van druiven.
Alle reacties Link kopieren
Dat vraagt iemand toch niet serieus? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik zoiets ga vragen. Je snapt toch zo ook wel wat iemand bij een apotheek gaat doen: medicijnen ophalen.



Hoe heb je het opgelost?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven