Beest op/in het dak

28-10-2014 04:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een geluid zeg..

1,5/2 uur geleden opeens wat gestommel op/in m'n dak, ik woon in een oud vrijstaand huisje in een dorpje. Ik schrok eerst, maar als snel had ik door dat het een dier was. Een wakker dier, want het geluid is flink toegenomen. Alleen ik heb totaal geen idee wat voor dier.



Het klinkt niet als een muis, geen getrippel geen gepiep. Het klinkt een beetje als een zagend/gravend geluid en het beweegt zich ook best snel. Volgens mij is het dier ook alleen. Al paar keer flink tegen het dak getikt, even was het stil maar daarna begon het weer.



Van de week zat er ook al 's ochtends vroeg een vogel tegen m'n raam te tikken, maar of een vogel dit geluid kan produceren? Geen idee. Las op internet net ook iets over steenmarters, maar daar ook totaal geen ervaringen mee.



Iemand anders ook wel is dit probleem gehad 's nachts? Wat voor dier was het toen? En heb je er iets tegen kunnen doen?



(Excuus voor eventuele kromme zinnen, ik hoor eigenlijk nu te slapen )
Alle reacties Link kopieren
Het is eindelijk al 5 minuten rustig! Hoor volgens mij het beestje nog af en toe vaag, maar zeker ben ik niet, misschien is hij wel weer vertrokken of ingedut. Gelukkig is het nu rustig want ik wil heel graag verder slapen haha Blijf me wel afvragen wat het nu zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een steenmarter.
marters, ratten.... beiden dieren die 's nachts actief zijn en die met hun gravende geluid onder je dak proberen te komen
Ik heb musjes onder mijn dakpannen en die maken ook veel herrie.
Alle reacties Link kopieren
Duiven bij mijn ouders en ook een fledermausje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel zeker een marter! Daar moet je echt een expert bij laten komen.
En niet zelf gaan lopen "verdelgen" dat is oa strafbaar
Alle reacties Link kopieren
Eekhoorn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 28 oktober 2014 @ 08:07:

Eekhoorn?Ik las eeNhoorn (ik ga verder met mijn koffie)...
Alle reacties Link kopieren
Bij ons waren dat huisspitsmuizen. Inderdaad geen getrippel en gepiep. Wel veel herrie en gestommel.

Ik ging toen ook googlen en kwam al snel op een steenmarter. Gelukkig was die het niet!
Ik zou zeggen een kraai of forse duif. Bij ons zitten ze ook regelmatig op het dak en dat hoor je echt goed. Vorige week waren er 2 kraaien aan het matten om 7 uur 's morgens en de dakpannen rammelden er gewoon van.
Duiven met die pootjes op de dakpannen hoor je heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Het is vanaf m'n laatste bericht gewoon stil gebleven, dus dat was fijn.



Ik lees dat de steenmarter vooral in het oosten van het land voorkomt en laat ik nu net in het westen wonen, is er dan wel grote kans dat dit een marter was? Of kan je hem tegenwoordig overal tegenkomen?



@stempelinkt, hebben jullie toen zelf gekeken of door iemand laten kijken?



Vogel zou ook goed kunnen, maar hoor je dan geen vogelgeluiden als ze op je dak bezig zijn? Of hoeft dat niet?



Eigenlijk kan het idd alles geweest zijn haha, ik wacht komende nacht maar even af en misschien (hopelijk!) was het een eenmalig iets. En anders er maar iemand naar laten kijken.



In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Bij ons kropen er elke winter kraaien in het dak bij de schoorsteen, we hebben aardig wat schade en losse pannen gehad.
Steenmarters kunnen overal wel voorkomen. Ga op onderzoek uit, nu het licht is, want zo'n beest wil je niet in je huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven