Ruzie met moeder.

18-10-2014 20:28 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.



Ik heb zojuist een vette ruzie met mijn moeder gehad.



Ik ben 19 jaar en woon in het huis van mijn moeder. Mijn moeder heeft nu een relatie van een jaar, en is 2 maanden geleden bij hem ingetrokken. Ik ben dit jaar gaan studeren. Ik zou ook op kamers gaan, alles geregeld, op het laatste moment ging mijn moeder alleen weg, we hebben alleen nog een hond. Die is nu 15 jaar. De hond wilde ze niet meenemen. Ik heb er toen nog een paar weken voor gezorgd, totdat ik definitief op kamers zou gaan. Toen dat gebeurde wilde mijn moeder de hond laten inslapen, omdat ze hem niet bij die vriend wilde hebben. Ik vond dat ze dat echt niet kon doen, 15 jaar lang hebben we hem gehad, hij mankeert ook niets, en nu is hij opeens tot last en moet hij dood. Helaas veranderde ze niet van gedachten, en heb ik besloten om niet op kamers te gaan (huisdieren waren niet toegestaan) en zorg ik sindsdien voor hem.



Ik heb wel aangegeven dat ik volgend jaar mei op kamers ga. Tot die tijd heeft ze de tijd om te kijken wat ze met de hond wilt. Laten inslapen zit in ieder geval niet bij de opties.



Maar de afgelopen tijd heeft ze dus al heel wat spullen meegenomen. Spullen die ze daar ook heeft, maar dan toch van haar eigen wilt. Ik heb daar tot nu toe nooit iets over gezegd. Wat ze meenam kocht ik iedere keer weer nieuw. Maar nu wilde ze de oven en het elektrische gasfornuis meenemen. Op zich geen probleem, we hebben hier ook nog een ander magnetron staan, is dan wel geen combi, maar oké. Maar dat gasfornuis.. Ze kwam met het idee om dan gewoon te ruilen. Die van die vriend is echt vies. Dan zou ik die dus krijgen, en hun die van ons. Op dat moment was dat echt de druppel. Wat dat betreft kan ik gewoon een nieuw elektronisch gasfornuis kopen, maar het hele principe maakte me zo boos. Ze denkt echt alleen maar aan zichzelf. Toen ik niet toegaf zei ze ; Ahh, het is toch nog maar voor een half jaartje. Dus ik zei toen terug ; Dan kan jij toch ook het nog een half jaar met die doen. Maar nee, want ze had de keuken helemaal schoongemaakt en daar wilde ze een mooi gasfornuis in hebben. En ook als ik het niet oké vond zou ze hem gewoon ophalen als ik er niet was. Ik werk gigantisch veel, om überhaupt de huur te kunnen betalen (huis met 4 kamers). Ik moet ook iedere maand leven van mij spaargeld die eigenlijk was bedoeld voor mijn toekomst. Ik reis iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug omdat ik niet op kamer kon door haar. Het enige wat mijn moeder doet is mij afzeiken 'ik geef de hond niet genoeg aandacht, ben teveel weg van huis'. Haar vis heeft ze ook hier gelaten en ik haat dat beest echt. Die kom en al die beeldjes schoonmaken is echt een ramp. Daarna denk ik dan alweer ; Agg, het is maar een vis, zoveel werk is het niet, maar heb het al zo druk. Ik hou eigenlijk altijd mijn mond en hou mijn frustraties altijd voor me, omdat ik haar niet wil kwetsen, maar vanavond lukte het me gewoon niet. Ik was zo boos en verdrietig dat ze me zo behandelde. Het dwangmatig krabben gaat de laatste tijd ook heel erg slecht. Ik heb de laatste tijd de ene break down na de andere.



Ik heb altijd zoveel gegeven, en ik krijg er gewoon nooit iets voor terug. Nu voel ik me heel rot dat ik niet aardig voor haar was. Morgen zal ik dan ook de oven en het gasfornuis langs brengen, de gedachte dat ze nu verdrietig is maakt dat ik me alleen maar rotter voel.
Alle reacties Link kopieren
Het is zojuist geëscaleerd.



Ik was gisteravond nog langs geweest bij haar om zijn kluifjes, mandje en zijn speeltjes langs te brengen. Oo k verteld waar hij de laatste tijd last van heeft, en hoe ze daarmee om moet gaan.



Vanmiddag ook nog even langs geweest. Ik was zo boos op haar, maar ik had ook zoiets bij mezelf, ''Ik moet me eroverheen zetten, als ik boos word krijg ik hem niet meer te zien, en weet ik niet of het goed met hem gaat. Ik zat dus lekker met hem te knuffelen. Hij keek zoo zielig, staart tussen zijn pootjes.Toen begon mijn moeder over mijn oudste zus. Ik negeerde haar eigenlijk half, was iets gebeurd en mijn zus had flink van zich afgebeten. En mijn moeder vond het niet normaal dat ze zo deed, zo liet ze zich niet behandelen. Op dat moment knapte er iets in mij. Ik werd zooo boos! Zij behandeld iedereen als stront, en iedereen moet vervolgens maar een beetje aardig tegen haar doen. Mijn boosheid over de hond was ook meteen terug, zij had mijn hond meegenomen. totaal geen rekening houdend met hem of mij. Ook de manier hoe ze hem heeft vervoerd. Zoo machteloos! Mijn moeder zei toen dat het haar hond was. Dus ik zei ; ''Dat is hij niet, jij wilde hem niet meer, en hebt toen gezegd, dat hij dan van mij was, en je er niets meer met te maken wilde hebben. Op dat moment kwam ook al mijn frustratie eruit. Toen moest ik weg van mijn moeder. Dus ik antwoordde, ''dan neem ik hem (hond) mee''. Nou, dat ging niet gebeuren volgens mijn moeder. Van te voren heeft ze ook contact gehad met de politie voor ze de hond ophaalde, en ze heeft, weet ik nu, ook zijn paspoort meegenomen. Ik probeerde de hond nog te roepen om mee te komen, maar hij luisterde helaas niet in één keer. Haar vriend bemoeide zich er toen mee, en toen was het klaar. Alle frustratie tegenover hem kwam er ook direct uit. Maar ik moest dus weg, en stond al in de gang, tas gepakt etc. Op dat moment hoorde ik mijn hondje huilen, die vriend had hem zo strak vast, dat hij pijn had. Op dat moment begon ik te schreeuwen. Nu ben ik totaal niet iemand die schreeuwt, maar ik voelde me zo machteloos. Die vriend heeft me toen een harde duw gegeven, waardoor ik viel, tegen de binnenkant van de brievenbus aan met mijn hoofd. ''Als mijn moeder mij niet kon opvoeden deed hij het wel''. Ik ben toen weggegaan. Ik zie mijn hondje niet meer terug, en zal hem ook niet meer terug krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik vind het vreselijk voor je. Ik weet wel hoe het is om zo'n ouder te hebben maar alsnog weet ik niet wat je moet doen.. Wou je alleen heel veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 26 oktober 2014 @ 13:59:

[...]





nou sorry hoor, je moet als eigenaar wel aardig seniel zijn om te geloven dat je dier dood is als het in slaap is gebracht



Zo is het mij verteld, ik zie niet in waarom die man daarover zou liegen. De exacte details weet ik niet (meer). Ik denk inderdaad dat in veel gevallen de eigenaar uitgaat van 'als de dierenarts die zegt dat ie dood is...' Of misschien zei de dierenarts dat de eigenaar alleen bij het in slaap brengen spuitje mag zijn...



Het punt was in elk geval dat ik denk dat dierenartsen hier trucjes voor hebben en het scheelt misschien als ze weten van de situatie...
Alle reacties Link kopieren
oh nee wat erg meis! wat vreselijk!



Ik kan mij goed voorstellen dat er iets in jou knapte.



Hoe gaat het nu met jou fysiek, hoe is het met jouw hoofd?



Ik heb niet zo snel een oplossing voor je, maar het lijkt me dat je een afschuwelijke tijd doormaakt. En dat heb je helemaal niet verdiend.
Wat een verhaal.. Ik hoop dat het nu ok met je gaat, ik zou aangifte doen tegen die man en foto's maken van verwondingen. En meteen overleggen met de politie over de hond en of ze hem wel mag afmaken terwijl hij ziek is, dus in het geval ze het wel in haar hoofd haalt dat er al melding van gemaakt is.



Hopelijk heb je andere familieleden waar je mee kunt praten en die je steunen of goede vrienden die je kunnen helpen.
Terwijl hij niet ziek is moet er eigenlijk staan.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisartsenpost voor behandeling en bewijslast.



Vervolgens aangifte gaan doen wegen mishandeling van jou en aangifte wegens dierenmishandeling.
Niet geschoten is altijd mis
wow, hoe kan je als moeder zijnde zó tegen je kinderen doen??
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 26 oktober 2014 @ 17:21:

Naar de huisartsenpost voor behandeling en bewijslast.



Vervolgens aangifte gaan doen wegen mishandeling van jou en aangifte wegens dierenmishandeling.Ik denk eigenlijk dat dit wel een goed idee is.
Jeetje wat een vreselijke situatie lieve Fenna. Ik zou je graag advies willen geven maar ik weet niet wat. Het lijkt erop dat je niets aan deze situatie kan veranderen, misschien kun je de dierenbescherming nog bellen? Hoewel zij vast ook niks doen.

Ik zou sowieso het contact met je moeder verbreken, hier wordt je doodongelukkig van. Heel veel sterkte meid
Alle reacties Link kopieren
Hee Fenna,



Hoe gaat het met je?

Nog contact met je moeder gehad? Hopelijk is de rust bij haar teruggekeerd en kunnen jullie met elkaar om ee tafel zitten. Ik gun jou je hond weer terug..



Of Fenna, wat een verhaal. Hoe gaat het nu met je? Blijf je nog in je moeders huis wonen?

Ik vind het niet gek dat je flink in opstand bent gekomen. Neem je zelf alsjeblieft niets kwalijk. Je moeder is de foute in het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Fenna, ik wil je een pm sturen,maar je hebt die functie niet aanstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven