Baby's outfit in de bakfiets

28-10-2014 10:32 13 berichten
Hé dames,



Snelle vraag, ik kan er op Google weinig over vinden.



Ik heb eindelijk een bakfiets aangeschaft, donderdag staat hij bij ons voor de deur. Ik ga er nog een babyschaal voor er in kopen en dan kan ik op pad met dochter.



Enkel, we gaan een koud seizoen in. Wat doe je een kind van 5 maanden aan op de bakfiets? Een dikke jas met een deken, of zo’n skipakje? En wat doe je dan onder dat skipakje nog aan? En doe je daar ook een dekentje over heen (ik heb zo’n dekentje van teddy stof). Of moet je daar dan een heel dik dekentje voor aanschaffen? Voordat ik weer wat aanschaf dat de moeite niet is, wil ik het toch even zeker weten. En ik wil haar ook geen kou laten lijden natuurlijk.



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Skipak. Maar nu is het echt nog niet koud. Mijn zoon heeft een winterjas en een muts op, met leren slofjes aan zijn voeten en een spijkerbroek. Hij klaagt niet en slaapt er heerlijk in. Als het iets kouder wordt krijgt hij een maillot onder zijn broek aan. Pas als het 5 graden of kouder is krijgt hij een skipak aan.
Alle reacties Link kopieren
ligt er aan. Ik heb twee warmbloedige kinderen, die lopen nu in een tussenjas, maar echt nog niet met muts op ofzo, daar vragen ze pas bij vrieskou om. Ik zou het gewoon even uittesten, met lekker jasje aan, wat dikkere broek en dikke sokken. En dan dekentje mee. Ik heb altijd een fleecedeken onder de bankjes liggen, mocht het toch te koud zijn.
Zitten ze in een maxicosi in de bakfiets? Ik had een voetenzak voor in de mc. Anders zou ik een skipak doen en daar dan gewoon de normale 'binnen'kleertjes onder. Maar nu nog niet inderdaad, het is hier 15 graden. Dus nu gewoon een jasje, eventueel met capuchon en slofjes aan de voeten.
Alle reacties Link kopieren
Buiten dat ik echt intens treurig word van die *pieeeeep* bakfietsen tsunamie in de binnenstad: net zo warm aankleden als dat je met haar gaat wandelen. Jas aan, sjaaltje om, dekentje over de maxicosi.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er gewoon een kap overheen, dan is het niet zo koud hoor of je moet echt uren fietsen in 20 onder 0 ofzo.

Verder zit/ligt kind dan prima uit de wind en dus gewoon wat je in een wagen ook aan zou trekken.

Wat ik het meest zielig vind is van die kindjes in een skipak in een wagentje en dan een warme winkel in. Gister toevallig ook weer een. Kind was aan het brullen en ma "goh wat is er nu" Kind was gewoon oververhit.

Kies dus iets wat je makkelijk open/uit kan doen. Ik had gewone jasjes met slaapzak. Eentje met allerlei ritsen. Kon zelfs vrij makkelijk de luier verschonen door de onderkant open te ritsen.

Kan er geen plaatje van vinden maar het was (is, heb 'm nog liggen ) een super ding. De riemen van de wandelwagen konden er doorheen, bij de voetjes kon hij open, aan de zijkant en de voorkant etc.
Ah, dus een skipakje kopen voor straks is wel aan te raden. Ik ga eens op MP kijken daarvoor. Dochter heeft nu een dik jasje met fleece die voor nu wel geschikt is.



Ik zal ook de C&A nog eens inlopen voor wat dekentjes.



Honeymoonquiz: ik ga het proberen donderdag of de maxi cosi er ook in past, anders gaat er een babyschaal in.
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 28 oktober 2014 @ 10:43:

Buiten dat ik echt intens treurig word van die *pieeeeep* bakfietsen tsunamie in de binnenstad: net zo warm aankleden als dat je met haar gaat wandelen. Jas aan, sjaaltje om, dekentje over de maxicosi.Wij hebben geen auto dus als we ergens willen komen met de kinderen dan pakken we de bakfiets. BIj ons eigenlijk alleen maar mensen zonder auto die een bakfiets hebben voor kinderen en boodschappen.
quote:geordie schreef op 28 oktober 2014 @ 10:43:

Buiten dat ik echt intens treurig word van die *pieeeeep* bakfietsen tsunamie in de binnenstad: net zo warm aankleden als dat je met haar gaat wandelen. Jas aan, sjaaltje om, dekentje over de maxicosi.Tsunami Gelijk heb je wel hoor. Enkel, ik woon in een boerendorp in het Zuiden des lands en ik de eerste bakfiets moet ik nog spotten hier. Toen ik ging kijken bij de verkoper was de eerste keer dat ik zo'n bakfiets in het echt gezien heb!
Ik had er een Wallaboo wrapper in, later de Lodger bunker. Kan je lekker dichtmaken afhankelijk van het weer en je loopt niet met een kind met skipakje in een warme winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb standaard de regentent er op zitten en mijn dochter draagt dikke jas met capuchon en een sjaal om. Dochter is 6 maanden
Heb je een huif bij de bakfiets gekocht?

Ik heb een huif op die van mij zitten zodat de kindjes lekker uit de wind zitten. En dan is het helemaal niet koud in de bak. Dan zou je haar net zo aan kunnen kleden als in de wandelwagen.



En bakfietsen tsunami, tja.... Ik heb twee kindjes onder de twee en woon in een dorp met amper voorzieningen, dichtbijzijnste supermarkt is al vijf kilometer verderop, dus ik ben heel blij met mijn bakfiets, zo kan ik ook een boodschap doen als mijn vriend de auto mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe gewoon de voetenzak van de buggy in de babyschaal/peuterstoel. Gaat prima. Verder heb ik er ook een tent/huif op zodat ze uit de wind en regen zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven