Hoe vertel ik het haar? (geen aantrekkingskracht meer)

26-10-2014 18:01 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Houden van" en je tot elkaar aangetrokken voelen zijn twee aparte zaken. Daar ben ik de laatste 1-2 jaar achter gekomen. Ik hou zielsveel van mijn vriendin. Maar er is sinds de start van onze relatie, nu 3 jaar geleden, veel veranderd.



Ze was een elegante, goed verzorgde vrouw met zelfvertrouwen. Ze was erg spontaan en straalde veel positieve en sexuele energie uit.



De laatste 1-2 jaar is ze flink aangekomen, draagt alleen nog maar "tentjurken" en de hoge hakken hebben plaats gemaakt voor zeer onelegante stappers. Ze voelt zich onzeker, kleedt zich niet meer om of uit waar ik bij ben, en reageert schuchter als ik intimiteit zoek. Ze wil mij wel een plezier doen dmv orale sex, maar ik mag niet aan haar komen.



Bottom line: ik raak niet meer opgewonden van haar. Intussen belooft ze van alles, en koopt ze sexy jurkjes in maat 36 met ondeugende opmerkingen als "wacht maar, ik ga weer in shape komen". Maar vervolgens eet ze veel te veel en doet ze niets aan sport. Ze slikt hardcore dieet pillen (die eigenlijk alleen voor obesitas patienten zijn), maar die helpen niet.



Ze maakt wel opmerkingen over sex, bv. dat ze eerder die dag geil was. Of dat het alweer zo lang geleden is. Intussen voel ik me opgelaten. Zij weet ook wel dat er iets niet goed zit. Ik hou van haar maar raak gewoon niet meer opgewonden van haar. En ik kan en wil het niet faken. Dus neem ik zelden of nooit initiatief tot sex.



Hoe kan ik dit het beste aankaarten, zonder haar te kwetsen? Intussen voel ik me ook een beetje "belazerd", omdat ze de boel zo op z'n beloop heeft gelaten. En van alles belooft maar niks waar maakt.



"Houden van" en aantrekkingskracht zijn echt aparte dingen, dus kom alsjeblieft niet aan met "als je van haar houdt mag haar uiterlijk niks uitmaken". Want het is niet alleen uitlerlijk, ook haar energie is totaal anders. Verder heb ik van alles voor gesteld om haar te helpen, o.a. samen gaan sporten, helpen met gezonder koken, etc.
Na het lezen van John zijn openingspost en reacties begin ik me een beetje zorgen te maken. Ik heb namelijk geen idee hoeveel mijn vriendin weegt. Ik zou niet weten hoe zwaar mijn vriendin was toen ik haar ontmoette en ik weet ook niet hoeveel kilo ze nu weegt, nog niet bij benadering. Ze is optisch wel wat aangekomen in de tussentijd maar hoeveel kg?



Ik zit dus met het volgende nu. Ik krijg hem nog wel omhoog gelukkig maar over hoeveel kg zou dat afgelopen zijn? En zou je dat ook uit kunnen rekenen?



Verder loopt ze op vrije dagen ook graag in haar joggingbroek rond en doet ze niks aan d'r haar. Hoeveel keer per maand is nog acceptabel?



Bij voorbaat dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 27 oktober 2014 @ 11:17:



Bij voorbaat dank.



Goed samengevat!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 27 oktober 2014 @ 11:17:

Na het lezen van John zijn openingspost en reacties begin ik me een beetje zorgen te maken. Ik heb namelijk geen idee hoeveel mijn vriendin weegt. Ik zou niet weten hoe zwaar mijn vriendin was toen ik haar ontmoette en ik weet ook niet hoeveel kilo ze nu weegt, nog niet bij benadering. Ze is optisch wel wat aangekomen in de tussentijd maar hoeveel kg?



Ik zit dus met het volgende nu. Ik krijg hem nog wel omhoog gelukkig maar over hoeveel kg zou dat afgelopen zijn? En zou je dat ook uit kunnen rekenen?



Verder loopt ze op vrije dagen ook graag in haar joggingbroek rond en doet ze niks aan d'r haar. Hoeveel keer per maand is nog acceptabel?



Bij voorbaat dank.Hahaha...heerlijk!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, maar denk een beetje hetzelfde als Thordis in een van zijn (haar?) eerste posts in deze draad.



Misschien ben jij inmiddels wel onderdeel van het probleem? Dat het aankomen een andere oorzaak had, maar dat jouw 'afwijzing' op seksueel gebied en de duidelijke hints dat je haar niet meer aantrekkelijk vindt, haar zo onzeker hebben gemaakt waardoor ze niet meer lekker in haar vel zit.



Zeker als ze nog een gewoon gezond gewicht heeft, kan ze zelf de noodzaak van afvallen niet inzien. Misschien dat ze die beloftes alleen maakt om jou een plezier te doen?



Doe jullie allebei een plezier en beëindig de relatie. Dan kunnen jullie beide op zoek naar een partner die jullie accepteert zoals jullie zijn.





Zou mijn partner mij vertellen dat hij mij niet meer aantrekkelijk vindt vanwege te veel kilo's, dan zou ik eens kritisch kijken naar mijn uiterlijk, maar ook naar mijn relatie.



Ik kan nu wel afvallen, als dat echt nodig blijkt, maar hoe gaat dat later? Straks hangt er meer, komt er een permanent buikje, rimpels... Iemand die heel hoge eisen stelt aan uiterlijk, past gewoon niet bij mij. Het zou me onzeker maken, ongelukkig en ik zou niet meer kunnen genieten van intiem zijn, zou me bekeken voelen als ik wat lekkers eet.



Dan ben ik liever alleen en gelukkig met mijn rimpels, hangtieten, buikje én appeltaart met slagroom, dan slank, strak en hongerig met een man voor wie ik met een minder uiterlijk niet goed genoeg ben!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 27 oktober 2014 @ 11:17:



Verder loopt ze op vrije dagen ook graag in haar joggingbroek rond en doet ze niks aan d'r haar. Hoeveel keer per maand is nog acceptabel?.



Dat mag maximaal 2 dagen per week, mits ze dan wel haar tanden poetst.



Bij 3 dagen per week, moet er dan minstens 1 dag per week tegenover staan waarop ze je keurig geharst, gladgescrubd en in een kittig rood lingeriesetje gestoken opwacht na je werk voor een sexy avondje.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit verhaal en mijn gedachten stuiteren alle kanten op. Er valt zoveel te zeggen voor hetene maar ook voor het andere.



1 van de dingen die in me op komt tijdens het lezen, is wie is ze werkelijk. De vrouw uit het eerste jaar van jullie relatie. Of misschien toch de vrouw die ze nu is. Je zegt immers dat dit in een eerdere relatie ook al speelde.



Ik heb zelf ook behoorlijke rondingen, mijn ex zei wel eens tegen me dat hij mij mooi vond, maar dat waren loze woorden. Zijn ogen vertelde mij niet hetzelfde als zijn mond.



Mijn huidige partner laat me op allerlei manieren merken dat hij mij mooi vind. Soms met woorden maar nog veel vaker met zijn sprekende ogen of even een vluchtige aanraking of..... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hij valt dan ook op vollere vrouwen.



Ik denk dan ook dat jouw vriendin het heus wel merkt dat jij niet opgewonden raakt van haar. Maar je omschrijft niet alleen haar dikker worden, maar eigenlijk haar hele zijn. Niet meer zelfverzekerd, niet meer goed verzorgd en dergelijke. Aan de andere kant zeg je dat je nog wel van haar houdt. Ik kan natuurlijk niet in jouw hart kijken, maar is dat wel echt zo. Of houd je nog veel van de vrouw die ze ooit was. Want stel ze blijft zo, dan ebt dat houden van lijkt me wel snel weg.



De vraag is ook of ze wel echt wil veranderen. TO kan het zijn dat ze dit zegt, omdat ze weer aantrekkelijk wil zijn voor jou? En dat ze dit eigenlijk meer voor jou doet dan dat ze het zelf echt wil? Het zou de eerste vrouw niet zijn die zegt dat ze af wil vallen, maar dat meer voor anderen doet dan voor zichzelf.



Het dubbele wat er voor mij inzit, zit hem vooral in het feit dat jij nu eenmaal een bepaalde voorkeur hebt qua uiterlijk en qua persoonlijkheid. Dat is een gegeven. In eerste instantie was ze de vrouw die aan dit beeld voldeed. Inmiddels is ze in elk geval in jouw ogen zowel qua uiterlijk als qua persoonlijkheid niet meer de vrouw waar jij verliefd op bent geworden. Tja wat kun je daar aan doen.



Probeer voor jezelf eens eerlijk je gedachten te laten gaan over alles wat hier geschreven is en trek dan voor jezelf conclusies, dat kunnen wij niet voor je doen op basis van dit kleine beetje inkijk in jouw leven,
.
quote:millennial schreef op 27 oktober 2014 @ 13:17:

[...]Bij 3 dagen per week, moet er dan minstens 1 dag per week tegenover staan waarop ze je keurig geharst, gladgescrubd en in een kittig rood lingeriesetje gestoken opwacht na je werk voor een sexy avondje.Bedankt voor je heldere antwoorden. Mijn conclusie is dat ik moet proberen haar wat vaker in haar joggingbroek te krijgen.
quote:swifty schreef op 27 oktober 2014 @ 13:29:

Ik snap je wel, en ik vind je heel eerlijk. Zeg gewoon tegen je vriendin wat er in je rondgaat, dat je haar niet aantrekkelijk vindt nu met zoveel kilo's erbij. Iedereen heeft een eigen afknappers, of dit nu stinkende adem is, een enorme snor, kaal of juist niet kaal, of overgewicht of de anorexia look. Maar dat is voor iedereen weer anders. Gewoon zeggen, sorrie, je bent superlief maar voor mij nu niet aantrekkelijk. Ze weet het zelf vast ook. Maar veranderen gaat langzaam, net zoals ze ook niet in 1 dag dik is geworden, zal ze ook niet in 1 dag weer op eigen gewicht zijn. Tip: ga lekker joggen samen savonds in plaats van hangen voor de buis, krijgt ze meer energie en wellicht ook meer wilskracht om minder te snoepen.Nou lieve meisjes en jongens, jullie bijdragen aan dit topic waren ongetwijfeld boeiend. Maar jullie mogen nu stoppen hoor. De Gouden Tip is namelijk binnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 27 oktober 2014 @ 13:40:

[...]





Bedankt voor je heldere antwoorden. Mijn conclusie is dat ik moet proberen haar wat vaker in haar joggingbroek te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Typisch weer dat er gelijk mensen op hun achterpoten gaan staan omdat het om gewicht gaat.

Als mijn man flink zou aankomen zou ik mij ook niet aangetrokken tot hem voelen. Ik vind dik gewoon niet mooi en dat mag. Zou het prettig vinden om hem dan ook duidelijk te kunnen maken waar ik mij wel en niet aangetrokken tot voel.

Moet je nou alles maar gaan accepteren omdat je elkaar al hebt? Je mag best moeite doen om leuk te blijven voor de ander. Als je dat niet wilt doen moet je ook niet gaan klagen als je partner zich minder aangetrokken tot je voelt.
quote:Als je dat niet wilt doen moet je ook niet gaan klagen als je partner zich minder aangetrokken tot je voelt.Omgedraaid zou je kunnen zeggen dat je niet aan een relatie moet beginnen als je niet kunt accepteren dat de andere persoon in de loop van de tijd zou kunnen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 27 oktober 2014 @ 16:06:

[...]



Omgedraaid zou je kunnen zeggen dat je niet aan een relatie moet beginnen als je niet kunt accepteren dat de andere persoon in de loop van de tijd zou kunnen veranderen.Ik moet opeens denken: vroegah waren de relaties beter. Bovenstaande was vanzelfsprekend.
quote:catelynn schreef op 27 oktober 2014 @ 15:29:

Typisch weer dat er gelijk mensen op hun achterpoten gaan staan omdat het om gewicht gaat.

Als mijn man flink zou aankomen zou ik mij ook niet aangetrokken tot hem voelen. Ik vind dik gewoon niet mooi en dat mag. Zou het prettig vinden om hem dan ook duidelijk te kunnen maken waar ik mij wel en niet aangetrokken tot voel.

Moet je nou alles maar gaan accepteren omdat je elkaar al hebt? Je mag best moeite doen om leuk te blijven voor de ander. Als je dat niet wilt doen moet je ook niet gaan klagen als je partner zich minder aangetrokken tot je voelt.



Dat was wat mij betreft het issue ook niet.

Als je hierover duidelijk bent prima, maar hou het bij jezelf. IK vind dit niet aantrekkelijk ipv JIJ moet aan de slag want anders ben ik niet gelukkig.

Wees dan eerlijk naar jezelf en respectvol naar de ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 27 oktober 2014 @ 16:06:

[...]



Omgedraaid zou je kunnen zeggen dat je niet aan een relatie moet beginnen als je niet kunt accepteren dat de andere persoon in de loop van de tijd zou kunnen veranderen.Niet eens. Mensen kunnen inderdaad veranderen. Aan jou de keus of dat nog binnen je grenzen valt en je nog met de persoon door wilt gaan.
quote:pimpampum schreef op 27 oktober 2014 @ 11:17:

Na het lezen van John zijn openingspost en reacties begin ik me een beetje zorgen te maken. Ik heb namelijk geen idee hoeveel mijn vriendin weegt. Ik zou niet weten hoe zwaar mijn vriendin was toen ik haar ontmoette en ik weet ook niet hoeveel kilo ze nu weegt, nog niet bij benadering. Ze is optisch wel wat aangekomen in de tussentijd maar hoeveel kg?



Ik zit dus met het volgende nu. Ik krijg hem nog wel omhoog gelukkig maar over hoeveel kg zou dat afgelopen zijn? En zou je dat ook uit kunnen rekenen?



Verder loopt ze op vrije dagen ook graag in haar joggingbroek rond en doet ze niks aan d'r haar. Hoeveel keer per maand is nog acceptabel?



Bij voorbaat dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 27 oktober 2014 @ 11:17:

Na het lezen van John zijn openingspost en reacties begin ik me een beetje zorgen te maken. Ik heb namelijk geen idee hoeveel mijn vriendin weegt. Ik zou niet weten hoe zwaar mijn vriendin was toen ik haar ontmoette en ik weet ook niet hoeveel kilo ze nu weegt, nog niet bij benadering. Ze is optisch wel wat aangekomen in de tussentijd maar hoeveel kg?



Ik zit dus met het volgende nu. Ik krijg hem nog wel omhoog gelukkig maar over hoeveel kg zou dat afgelopen zijn? En zou je dat ook uit kunnen rekenen?



Verder loopt ze op vrije dagen ook graag in haar joggingbroek rond en doet ze niks aan d'r haar. Hoeveel keer per maand is nog acceptabel?



Bij voorbaat dank.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als mijn man wezenlijk zou veranderen dan toen ik hem ontmoette dan zou ik nog op hem afknappen.



Dat zou betekenen dat hij een emotionele jankerd zou worden die 100 kilo zou wegen en lamlendig op de bank hangt in een joggingpak en het leven maar langs hem heen zou laten gaan.



Oké, wij zijn langer dan 20 jaar bij elkaar dus hij zou van mij 4 i.p.v. 2 jaar krijgen om zich zelf te motiveren om er wat aan te gaan doen. Je wordt verliefd op iemands persoonlijkheid en zelfs de verpakking speelt een rol dus het ik vind het heel logisch dat je gevoelens veranderen als je houdt van een reus en hij wil een dwerg zijn.
Ik begrijp TO wel. Dat je wat aankomt, logisch, je wordt wat ouder. (al vind ik het wel opvallend dat ze in de korte tijd dat ze samen zijn blijkbaar al heel veel is aangekomen, maar a la) Maar dat iemand niet meer de moeite wil doen om aantrekkelijk te zijn, dat snap ik niet.



Ik ben tijdens mijn relatie ook een tijdje wat aangekomen (is er inmiddels weer vanaf). Vriend vond me eerst mooier, maar nog steeds mooi met twee kledingmaten groter. Ondanks die kilo's deed ik wel mijn best om leuke kleren te dragen, er sexy uit te zien voor mijn vriend. Dat is namelijk belangrijk in een relatie, dat je je best doet voor elkaar. Het zou mij daarom ook heel erg gaan om de mentaliteit en niet perse om de kilo's.

En een paar kilo te veel of 30 kilo te veel vind ik ook nogal uitmaken. (al weet ik niet om hoeveel het hier gaat, heb niet het hele topic gelezen)
Alle reacties Link kopieren
quote:courtisane schreef op 27 oktober 2014 @ 13:52:

[...]

Nou lieve meisjes en jongens, jullie bijdragen aan dit topic waren ongetwijfeld boeiend. Maar jullie mogen nu stoppen hoor. De Gouden Tip is namelijk binnen!

Hahaha..ik moest om deze wel even lachen.

Leuk!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven