Lijf & Lijn alle pijlers

haaruitval

28-10-2014 09:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een aantal weken echt bizar veel haaruitval, met name vlak na het wassen en bij het fohnen.

Nu heb ik ooit eerder extreem veel haaruitval gehad, dit was tijdens de afbouw van mijn cambridge 500 dieet nu 2 jaar geleden. Dat is toen vanzelf weer goedgekomen maar nu is het dus weer terug, eigenlijk zonder aanwijsbare reden.



Nu ben ik wel bekend met wat meer haaruitval als de blaadjes van de bomen vallen maar niet zoveel als nu.



Het is niet zo dat ik kale plekken op mijn hoofd heb, ook de dikte van mijn haar (ik heb fijn maar wel veel haar) lijkt niet veranderd te zijn.

Ik heb al wat voorzorgsmaatregelen getroffen (niet meer elke dag wassen en fohnen) maar toen ik het gisteren na 3 dagen waste leek er ook wel 3 keer zoveel haar uit te vallen.



Ik heb op dit moment geen stress, geen voedingstekorten (bij mijn weten) en ook ben ik niet in de overgang ofzo (zwanger ook niet).

Ik heb al wel een afspraak gemaakt met mijn huisarts om hier eens over te praten maar misschien is er hier ook iemand die tips heeft, ook in de vorm van middeltjes die echt helpen.



alvast bedankt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Ik heb het nu ook en mijn moeder is overtuigd dat het komt door mijn leeftijd, ben nu boven de veertig. Minder wassen helpt niet, ook geprobeerd. Ik ben ook benieuwd naar tips, want leuk is anders.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ai.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Plantur-tijd! Als je de reclames moet geloven tenminste. Je kunt het altijd proberen.
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
Zou ze dan toch gelijk hebben?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd naar tips, hier is het ook na het wassen het ergst als ik dan op de vloer kijk.

Aan de dikte van mijn haar ook niks veranderd.

Ik hoop dat het aan de tijd van het jaar ligt en dat het snel ophoud, word er gek van.

Ben overigens 24.

Wat voor shampoo gebruiken jullie? Kan het niet daaraan liggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het niet mrs....

als dat de eerste tekenen van de overgang zijn hou ik mijn hart meer dan vast
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je medicatie?

Heb je een (chronische) ziekte cq aandoening?

Tekorten aan vitamine's kun je ook hebben als je bloedwaardes goed zijn.

Dat is wel een zoektocht😜
Alle reacties Link kopieren
Ik ga die Plantur gewoon halen en ook maar aan de sojamelk denk ik.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik slik een hoop medicatie, maar daar valt toch niks aan te doen helaas. Misschien na de overgang wel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wella shampoo en cremespoeling.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook haaruitval, en veel, maar ik ben erachter gekomen dat het een bijwerking vd maagzuurremmers kwam.

Daar ben ik mee gestopt en geen haaruitval(en andere klachten) meer.



Voor een aantal jaar terug had ik tekort aan Vit B12.

Dat gaf bij mij ook haaruitval.



Bij mij zeiden ze eerst ook begin van de overgang.

Zo makkelijk kwamen ze er bij mij niet vanaf.

Eerst uitzoeken of er evt ook andere oorzaken kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maagzuurremmers gebruik ik alleen bij diclofenac en die gebruik ik zo min mogelijk omdat het ook slecht is voor je botten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz, 3 minuten geleden

Ik had ook haaruitval, en veel, maar ik ben erachter gekomen dat het een bijwerking vd maagzuurremmers kwam.

Daar ben ik mee gestopt en geen haaruitval(en andere klachten) meer.



Voor een aantal jaar terug had ik tekort aan Vit B12.

Dat gaf bij mij ook haaruitval.



Bij mij zeiden ze eerst ook begin van de overgang.

Zo makkelijk kwamen ze er bij mij niet vanaf.

Eerst uitzoeken of er evt ook andere oorzaken kunnen zijn.Je hebt gelijk. Ik heb me vorig jaar wel met een kluitje in het riet laten sturen. Misschien moeten ze maar eens verder kijken dan hun neus lang is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Oké hier andrelon shampoo en cremespoeling.

Maar het ligt toch niet altijd aan medicijnen, ik slik geen medicijnen en ik heb er ook last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte het 7 jr elke dag.

Bleek achteraf helemaal niet nodig.

Ben altijd allert met medicatie, en met deze nou net niet.

Ik gebruik het nu ook zo nodig bij diclofenac oid.



Maar idd laat ze verder kijken, ik had al ooit eerder ergens gelezen dat je veel medicatie gebruikte.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 28 oktober 2014 @ 10:09:

Oké hier andrelon shampoo en cremespoeling.

Maar het ligt toch niet altijd aan medicijnen, ik slik geen medicijnen en ik heb er ook last van.



Dat zeg ik ook niet.

Het KAN door medicatie komen, het kan door tekorten komen, het kan door een ziekte/aandoening komen, het kan door (beginnende) overgang komen.

Zoek dat gewoon uit, en laat je niet altijd met een kluitje het riet in sturen.

Haaruitval krijg je niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze medicatie nu bijna vier jaar, maar het haaruitval is vorig jaar begonnen. In het najaar is toen de helft uitgevallen en nu zit ik denk weer op bijna de helft als ik mijn staart voel. Nu had ik echt superdik haar en ik heb altijd wel wat haaruitval gehad in het najaar, maar dat groeide weer aan, had ik van die maffe korte stekels er tussen zitten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een afspraak gemaakt en ik neem mijn borstel mee als bewijsmateriaal.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz schreef op dinsdag 28 oktober 2014 10:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="oldwood in "haaruitval"" class="messagelink">oldwood schreef op 28 oktober 2014 @ 10:09</a>:</b>

Oké hier andrelon shampoo en cremespoeling.

Maar het ligt toch niet altijd aan medicijnen, ik slik geen medicijnen en ik heb er ook last van.</div></blockquote>



Dat zeg ik ook niet.

Het KAN door medicatie komen, het kan door tekorten komen, het kan door een ziekte/aandoening komen, het kan door (beginnende) overgang komen.

Zoek dat gewoon uit, en laat je niet altijd met een kluitje het riet in sturen.

Haaruitval krijg je niet zomaar.

Oké, ik begreep je verkeerd, nu snap ik het.

Ik denk dat ik er ook maar eens voor naar de dokter ga, ondanks dat het niet te zien is aan mijn haar, word ik er wel gek van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van ben 33. En sinds een half jaar is het echt vreselijk. Bloed laten prikken en geen afwijkingen gevonden. Wel last van soborrisch eczeem en nu de komende weken wassen met een speciale shampoo. Dan weer terug naar de HA om te kijken. Hoop niet dat het vervroegde overgang is, want we hebben een kinderwens waar we nu actief mee bezig zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Idem! Mijn haar valt de laatste maanden extreem veel uit! Veel meer dan gewoonlijk. Ik heb ook fijn haar, maar erg erg erg veel haar. Momenteel heb ik het gevoel dat er enkel pierenverdriet aan mijn hoofd hangt en ik durf het niet meer los te laten hangen. Mijn anders zo mooie dikke vlecht is triest om aan te zien.



Ik neem geen enkele medicatie, maar heb wel drie maanden geleden een stressmoment gekend en veel kilo's verloren. Ik hoop dat het nog de overblijfselen zijn van dat probleem. De kilo's zijn ondertussen terug, nu nog het haar! (Ik had het liever omgekeerd gehad... )



Sinds een anderhalve maand neem ik vitaminesupplementen, maar ik merk nog geen verbetering op.



Ik lees ook mee met jullie!
Ik heb ook last van erge haaruitval en baal er goed van. Heb het eerder gehad en was blij dat het teruggekomen was. Maar nu weer terug. Ik dacht dat het mss door de warme zonnige zomer kwam. Ik hoor van velen dat ze last van uitval hebben, en meer als normaal.



Slik nu ook max vitaminenpillen, dan worden de eventuele tekorten aangevuld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven