vraag over kachels

28-10-2014 08:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon je een flat waar nog in de woonkamer een gaskachel staat die het hele huis moet verwarmen [40m2]. Dat is geen doen, Ik wil een kachel kopen voor bij verwarming, maar die niet zo duur is. Ik zat te denken aan een zibro kamin 135c maar die vind ik nogal duur.

Wil geen gaskachel en geen electrische kachel.
Alle reacties Link kopieren
Wil het liefste een nieuwe dan weet ik zeker dat alles na behoren werkt
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je geen elektrische kachel? Die zijn goedkoop in aanschaf en ze hebben een kleinere ruimte zo warm dus in verbruik hoeven ze ook geen vermogen te kosten.
Alle reacties Link kopieren
vanwege het verbruik wil ik geen electrische. Ik heb 1 slaapkamer van 8m2 waar me valkparkieten zitten en ik wil dat hun het ook lekker hebben en als ik de woonkamerdeur dicht heb is het in die slaapkamer nu al koud, en als ik dan een electrische zou nemen zou die vooral in de avond/nacht aan moeten
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 28 oktober 2014 @ 09:59:

vanwege het verbruik wil ik geen electrische. Ik heb 1 slaapkamer van 8m2 waar me valkparkieten zitten en ik wil dat hun het ook lekker hebben en als ik de woonkamerdeur dicht heb is het in die slaapkamer nu al koud, en als ik dan een electrische zou nemen zou die vooral in de avond/nacht aan moeten



Die Zibro camin is een petroleumkachel zonder afvoer, dus die produceert verbrandingsgassen die in de woning terecht komen.

Vogels zijn daar zeer gevoelig voor. Geen goed idee denk ik.

Een kamertje van 8 m2 kan je prima en voor relatief weinig kosten verwarmen met een electrische radiator met thermostaat
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Een kort rondje Google leert mij dat valkparkieten het hele jaar buiten gehouden kunnen worden zonder verwarming. Binnen zonder verwarming kan dus ook als het maar niet tocht. Dat lijkt mij voor je vogels veel fijner dan de hele dag bij een peutroleumkachel te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Geen kachel bij de parkieten, gaan ze dood van.

Zo lang het niet vriest, geen probleem en je bed lekker een extra deken.

40m2 moet echt wel lukken met een gaskachel.
Alle reacties Link kopieren
deze valkparkieten zijn alleen binnen gewend en van 1 is de gezondheid niet super, dan ga ik even verder kijken naar een andere kachel
Alle reacties Link kopieren
Je hebt twee keuzes:

- een afvoer naar buiten laten maken voor de rookgassen

- een electrische kachel kiezen



Ik adviseer je zoiets. Die houdt een kleine kamer moeiteloos warm en dat kost niet zoveel, want door de thermostaat slaat hij vanzelf uit als de kamer op temperatuur is



Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Zou echt gaan voor gaskachel echt goedkoopste en veiligste optie, waarom red je huidige gaskachel dat niet ? Heb hier een oven staan die met gemak 40 M2 verwarmd.



Zibrokachel produceert ook hoop vocht dus wordt veel ventileren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt namelijk dat het in mijn slaapkamer koud is maar dat vindt ik niet zo erg, En ik vindt het in de kamer van me valken fris nu,. Ze zitten allemaal op 1 plek tegen elkaar aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven