Entertainment alle pijlers

Opmerking Harry Mens

26-10-2014 11:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit het programma van Harry Mens met een half oog te kijken. Hij heeft als gast ene Guido den Aantrekker, een journalist die voor roddelbladen werkt. Deze man is bij BN-ers dus niet populair en schijnt daarnaast nogal een Casanova te zijn geweest. Hij komt vandaag omdat hij een boek heeft geschreven. Er wordt met name gepraat over het kind dat zijn vrouw en hij verloren hebben. Dit staat ook in het boek beschreven en deze Guido is sinds dit gebeuren veel milder geworden. Harry zegt zoiets als: vroeger was je een rokkenjager, je hebt wild geleefd." Guido: "Klopt, in mijn jonge jaren was ik een soort Harry Mens, een vrouwenmagneet."

Zegt Harry: "Maar ik heb vier dochters gekregen en dat is jou nooit gelukt."

BAM, dacht ik. Die man zit hier te vertellen over zijn overleden kind en dan zegt Harry Mens zoiets.... Harry Mens, die toen hij nog met Suze was getrouwd en jaren een relatie met een andere vrouw op na hield en daar twee kinderen bij kreeg. (Toen zijn Suze daar achter kwam, is ze meteen van hem gescheiden. Na een paar jaar werd zijn maîtresse ook ingeruild.)

Ik vond het zo lomp om dit op tv te zeggen. Volgens Fireflyman trek ik me de opmerking aan omdat wij zelf een dochter verloren hebben. Dat kan idd best kloppen. Maar ik vind de opmerking erg kwetsend naar Guido toe. Waar zijn de grenzen van fatsoen gebleven?

Je zegt toch niet tegen iemand die een kind heeft verloren dat het hem "niet gelukt is" om kinderen te krijgen......?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Harry, maar dan geen Mens...
No love without lost
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 oktober 2014 @ 11:26:

(Ik heb geen kind verloren maar) die opmerking gaat idd mijlen te ver m.i.+1000000000
quote:vrouw2punt0 schreef op 26 oktober 2014 @ 14:42:

Harry, maar dan geen Mens...Inderdaad, hoe komt zo iemand toch aan die naam. Mensonwaardig zou beter passen imo.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 26 oktober 2014 @ 12:11:

[...]

Met Tiffany (??), dacht dat zij zijn enige zus was en zo ja dan was zij eerst met iemand anders getrouwd want ik was op die trouwreceptie....

Met Tiffany idd, zij had een zoon uit haar eerdere huwelijk, dat klopt, ze is later gescheiden van deze man.

Hij beschrijft in het boek oa. dus het verdriet over het doodgeboren zoontje en 4 miskramen daarna en het verdriet over ongewilde kinderloosheid. Daarom vond ik de opmerking van Harry Mens zo rauw.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, het is hier al gezegd, een ongelofelijk stomme opmerking. Kennelijk zit het Harry dwars dat hij, ondanks zijn productieve zaak, toch geen Don Juan is gebleken.

Loezur.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
@sweetfirefly: dank voor je sympathieke bericht op dit forum. Rot te horen dat jullie een dochtertje verloren zijn - ik weet wat het is om zoiets mee te maken, al ging het bij ons om een noodgedwongen bevalling in de vijfde maand van de zwangerschap. Dat is ook één van de redenen waarom ik De kinderhater heb geschreven: het is voor veel mensen een abstract verdriet. Je zet natuurlijk ook niet graag een foto van je overleden bijna-af-baby op het dressoir. Maar ik wil het hier toch voor Harry Mens opnemen. Hij flapte het er echt uit en was aan tafel tijdens ons tv-gesprek erg geraakt, kon ik aan zijn ogen zien (na het filmpje over Seth Gaaikema zat hij zelfs daadwerkelijk te huilen). Het is een beetje zoals Harry kan reageren. Ik ken hem als journalist al flink wat jaren uit het societycircuit en hij is echt een goed mens (letterlijk en figuurlijk).



@thee: inderdaad Tiffany! Grappig dat je op haar eerste huwelijk bent geweest. Dit is mijn eerste huwelijk... en dat houd ik ook zo! Ze is de liefde van mijn leven.



@mia_e: het is mijn échte achternaam... als ik een pseudoniem had moeten kiezen, had ik natuurlijk niet zo'n vreemde naam gekozen :-)



Fijne dag!



Guido den Aantrekker
Lachen! Welkom op het viva forum Guido.

Nooit saai hier dus blijf vooral plakken
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:05:

Lachen! Welkom op het viva forum Guido.

Nooit saai hier dus blijf vooral plakken Dank! Niet Suze Mens, neem ik aan? :-)
Neuhj, zeker niet
Ik heb net via het linkje even terug gekeken maar moet zeggen dat ik het vond meevallen hoor. Ik had echt een lompe botte opmerking verwacht, maar hij zegt, "dat is jullie helaas niet gelukt." En dat is immers ook zo. Ik ben zelf ook een kindje verloren bij 5 maanden zwangerschap, en helaas is het mij dus ook niet gelukt om 4 dochters te krijgen. Ik vond hem wel oprecht belangstellend.. (kijk dat programma anders nooit, dus geen idee wat ik anders had kunnen verwachten..)
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:24:

Harry Mens is een lul. Big time.Dit dus !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:@gdenaantrekker schreef op 28 oktober 2014 @ 14:03:

@sweetfirefly: dank voor je sympathieke bericht op dit forum. Rot te horen dat jullie een dochtertje verloren zijn - ik weet wat het is om zoiets mee te maken, al ging het bij ons om een noodgedwongen bevalling in de vijfde maand van de zwangerschap. Dat is ook één van de redenen waarom ik De kinderhater heb geschreven: het is voor veel mensen een abstract verdriet. Je zet natuurlijk ook niet graag een foto van je overleden bijna-af-baby op het dressoir. Maar ik wil het hier toch voor Harry Mens opnemen. Hij flapte het er echt uit en was aan tafel tijdens ons tv-gesprek erg geraakt, kon ik aan zijn ogen zien (na het filmpje over Seth Gaaikema zat hij zelfs daadwerkelijk te huilen). Het is een beetje zoals Harry kan reageren. Ik ken hem als journalist al flink wat jaren uit het societycircuit en hij is echt een goed mens (letterlijk en figuurlijk).



Fijne dag!



Guido den Aantrekker

Ik vind dat je het erg goed opneemt. Ik blijf bij mijn mening. Juist omdat hij wel gezonde kinderen heeft vind en vond ik de opmerking erg misplaatst. En dat Harry volgens jou een goed mens is, Tsja, ook daarin verschillen we van mening. Maar sportief van je dat je hem hier op zo'n manier beschrijft.

In elk geval ben ik benieuwd naar je boek. Het is inderdaad een abstract verdriet.....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven