De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, disneyfreak!! Wat spannend! Het klinkt als zwanger, dus gefeliciteerd!!!

Hopelijk is de test morgen wat donkerder, dan geloof je het misschien ook een beetje meer :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik bekijk nu je foto. Zwanger hoor!!! Zo licht was die van mij toen ook.



Hoop dat je vannacht niet te hyper bent om te slapen
Alle reacties Link kopieren
Hallo



ik ben nieuw im deze groep en vind het best wel spannend om hier wat te typen



12nov heb ik me eerste intake gesprek voor ivf

ik weet totaal niet wat ik er van moet verwachten

en wat er allemaal bij komt kijken zo,n eerste

gesprek



hebben jullienog tips voor mij hoe ik die zenuwen onder controle kan krijgen?



patjebloem
Alle reacties Link kopieren
@theepoes, vanochtend weer getest met predictor, deze duurde weer een kwartier maar streep knalde dr daarna wel vanaf!

Dus ben nu heel voorzichtig blij en ga straks het ziekenhuis bellen! Even vragen lf ze bloed af kunnen nemen misschien en anders clearblue digitaal halen! Ik hou jullie op de hoogte!



Xx
Leef vandag
Alle reacties Link kopieren
Disneyfreak:
Alle reacties Link kopieren
@ Celpa, ik vindt het wel fijn dat we nu in de molen zitten, omdat ik ook het idee al had dat het ons zelf niet gaat lukken. En gelukkig zit er inderdaad ook wat snelheid in. Ik ben al vrij ongeduldig van mezelf en wordt er ook een beetje gespannen van als we lang op een uitslag moeten wachten.

Fijn voor jou dat ze nu weer een andere methode gaan proberen die wellicht beter helpt. Al klinkt een punctie vanaf de buitenkant ook niet heel prettig..



@Daan1982Fedo, thanks! Dat stelt zeker wel gerust, dus nu is het alleen even afwachten op de spannendste uitslag van het zaad.



@ disneyfreak, gefeliciteerd!



@patjebloem, het enigste wat bij mij helpt om de zenuwen een beetje onder controle te houden voor afspraken en/of uitslagen is proberen het los te laten totdat de afspraak is. Dus niet te veel googlen e.d., afleiding zoeken en het maar op me af laten komen. Al is dat wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een test vd kruidvat gedaan!!!



[img]http://nl.tinypic.com/r/2lcurrp/8[/img]



Volgens mij is ie overduidelijk positief nu!

De eerste IUI is dus gelukt! Wie had dat gedacht!!!

Ik durf t nog steeds niet te geloven 🙈
Leef vandag
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames!



Sorry ik ben even afwezig geweest, even niet op forums geweest omdat ik sinds afgelopen donderdag opgenomen ben in het ziekenhuis met ernstige overstimulatie. Maar we mogen niet klagen want ik ben zwanger!!!! Ik kan het nog steeds niet goed geloven. Ik lig hier nog steeds dus heb nog geen test kunnen doen. Helaas ga ik wel iedere dag iets achter uit. Binnen een week meer dan 10 kilo aangekomen. Dit is allemaal vocht wat mijn organen omhoog duwt. Ik kan geen eten meer binnen houden. Ik lig aan een infuus, heb een catheter (au) en extra zuurstof. Wordt iedere dag geprikt tegen trombose en er wordt iedere dag bloed afgenomen. Gisteren van 5 tot 10 met een dikke punctie naald (lees buis/haakpen) in m'n buik stil moeten liggen. Er is bijna 2 liter afgetapt. Helaas is dit geen oplossing en zit het vocht er binnen no time weer bij. Het is nu dus echt gewoon dom afwachten wanneer mijn lichaam zelf het vocht gaat afstoten. Ik mag eventueel nu eerder een echo omdat het hcg al zo mooi hoog is dat ze al iets kunnen zien. Maar ik heb besloten te wachten tot de geplande echo 14 november. Hoe gaat het met jullie allemaal?
Live each day as if it were your last
Alle reacties Link kopieren
Patiently! Gefeliciteerd!

Wel heel vervelend dat je zo'n last van overstimulatie hebt! Hopelijk gaat het snel beter met je!

En lees ik nu goed dat je geen eerdere echo wilt??? Haha, dat zou ik niet kunnen :-)
Alle reacties Link kopieren
@leoni, das echt Super joh!!!

Gaat alles goed?



Verder lees ik veel positief nieuws van mensen die zwanger zijn. Voor jullie: Gefeliciteerd!!!!



Theepoes, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
He Mirk! Lang niet gezien! :-)

Het gaat hier supergoed! Zoontje is alweer ruim 9 weken op de wereld. Het is zo'n tevreden kereltje.

Hoe is het met jou? En met je 'leuke' directrice (toch?) Verlof al goed geregeld?
Alle reacties Link kopieren
@ Patiently en Disneyfreak; Heerlijk nieuws! Gefeliciteerd!



Hoop dat het snel beter met je gaat Patiently.



Ik heb vanochtend een punctie gehad. Afgelopen woensdag werd het aantal follikels nog geschat op 10, er zijn er maar 4 aangeprikt. De rest was al verdwenen/gesprongen. Volgens de arts komt dit niet vaak voor. Heeft een van jullie dit wel eens gehoord? Ben nu bang dat degenen die nu aangeprikt zijn van mindere kwaliteit zijn omdat deze blijkbaar achter liepen in groei. Ik baal wel, vorige keer 15 goede eicellen en geen bevruchtingen en nu dit. Zondagochtend bellen, zal gevoelsmatig een lang weekend worden.
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,



ik was ook weer eens online.

Ik heb een vraag, misschien heeft iemand er ervaring mee?



Ik gebruik menopur en ovitrelle voor de eisprong.

1-11 mocht ik gaan testen van de arts, alleen kreeg ik 30-10 al bruine afscheiding, dus dacht dat ik ongesteld werd.

31-10 toch een test gedaan, negatief.

Ongesteldheid heeft niet doorgezet, alleen maar 1 x daags een beetje bruine afscheiding, niet echt ongesteld.

Vanmorgen dan nog maar een test gedaan; negatief.

En ook niet ongesteld............

morgen even de arts bellen, maar hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
#Breekt hier even in#



Maybelove; voor een korte LF moet je echt iets krijgen, hoor!

Ik heb er utrogestan voor, toi toi toi!



Celpa ik doe zelf ICSI en ik denk echt dat je dit moet checken..

(in hoeverre dit zinvol is..)

Artsen kunnen soms zo op de vlakte zijn baaaah!



#Breekt weer uit#
anoniem_152789 wijzigde dit bericht op 02-11-2014 20:13
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Tessado. Vanmiddag heb ik wel een terugplaatsing, maar ben gematigd positief. Hoop dat de arts vanmiddag wat vragen kan beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Eerder dit jaar al hier gepost. We waren toen alleen nog in zo een beginfase van alles. En er gaat ook best veel tijd overheen voordat wij wisten hoe of wat. Vanavond informatieavond bij het erasmus mc voor ivf/icsi. En de intake staat ook gepland. Daarna kunnen wij ook snel starten. Voor ons wordt het icsi.. ik vind het best spannend allemaal..



Ik denk dat ik straks best behoefte heb aan steun van mensen die begrijpen wat dit proces inhoud en ik hoop dat ik dus ook mag meeschrijven/lezen.





Groetjes Someone
Alle reacties Link kopieren
@ someone86; Tuurlijk mag je meeschrijven. Wees welkom. Zelf vind ik het erg fijn om afentoe mijn onzekerheden te ventileren, al ben ik geen zeer actieve meeschrijver (meelezer wel). Hoe was de informatieavond? Hopelijk mogen jullie snel beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@ celpa: Is de terugplaatsing goed gegaan? Wat maakt dat je gematigd positief bent? De informatie avond was niks nieuws.. ik heb alles wat ik de afgelopen periode al kon vinden over icsi doorgelezen haha.. het is dat de informatieavond verplicht is ;). Eind volgende week intake oftewel start. Uitleg medicatie, medicatie en/of recepten mee, er wordt besproken welk schema ik krijg etc. Dan hoor ik natuurlijk gelijk wanneer ik kan beginnen met het schema.. Spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Het is lang geleden dat ik hier gepost heb, maar voor diegene die helemaal aan het begin van dit jaarhier ook waren... Ik ben 11 oktober bevallen van een prachtige docher na een traject van 27 maanden. Zo fijn om eindelijk mijn meisje op de wereld te zetten. Ik hoop dat voor iedereen hier jullie droom ook uitkomt!
Alle reacties Link kopieren
Wauw evw! Gefeliciteerd! Hopelijk is alles goed gegaan en kunnen jullie lekker samen genieten! 👦👶👧
Alle reacties Link kopieren
Evw: van harte gefeliciteerd met je dochter💕

Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je al lekker opknapt.
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
@ evw1984; Gefeliciteerd!



@ Someone86; Ik vond de informatieavond ook niet zoveel voorstellen, maar mijn man (die het per stap bekijkt) wel. Wat dat betreft wel goed dat het gedaan wordt. Inderdaad spannend voor je! Wat is de reden dat jullie voor ICSI gaan?



De terugplaatsing is goed gegaan. Ik heb een 7-cellig embryo teruggeplaatst gekregen en misschien nog één cryo. De reden van het gematigde positieve gevoel was omdat ik bang was dat degenen die aangeprikt waren (4 terwijl er tijdens een eerdere echo 10 geschat werden) van mindere kwaliteit zouden zijn. In eerste instantie werd vermoed dat er al een aantal gesprongen zouden zijn. Mijn eigen gedachten waren dat de aangeprikte eitjes misschien achter liepen in groei. Mijn arts denkt echter niet dat ik mijn eisprong al had tijdens de punctie. Door zijn uitleg ben ik iets gerustgesteld. Afwachten dus maar weer...
Alle reacties Link kopieren
@evw1984: Gefeliciteerd. Lekker genieten nu!!



@celpa: Spannend! Jij zit nu dus in je wachtweken.



Mijn partner kreeg ongeveer anderhalfjaar geleden de diagnose teelbalkanker. Hij moest hiervoor eerst met spoed geopereerd worden en kreeg daarna chemo. Voor de chemo is er zaad ingevroren maar dit is van erg slechte kwaliteit. Na de chemo waren er toch nog uitzaaiingen/restweefsel te zien. Dit hebben ze operatief kunnen weghalen. Bij deze operatie is er vermoedelijk een zenuw geraakt. Mijn partner heeft hierdoor nu een retrogade ejaculatie (sperma komt in zijn blaas terecht). Mijn partner is nu gelukkig kankervrij, staat nog wel onder tweemaandelijkse controles. We waren hiervoor niet bezig met zwanger worden omdat we toen nog niet heel lang bij elkaar waren. Wel hebben wij allebei een sterke kinderwens direct vanaf het begin. Wij zijn dus na het proces gelijk navraag en onderzoeken gaan doen omdat op een normale manier zwanger worden dus gewoon uitgesloten is. De enige mogelijkheid is icsi voor ons...
Alle reacties Link kopieren
Heftig verhaal Someone86! Jullie hebben samen al heel wat doorstaan. Hopelijk zal door ICSI jullie wens in vervulling gaan.



Ik zit inderdaad in de wachtweken. Het valt mij nu nog mee, denk dat ik daar volgende week wel anders over denk.
Alle reacties Link kopieren
Succes met de wachtweken Celpa! Spannend!



Someone, succes komende week met de start! Ik vond het een hele opluchting om eindelijk te beginnen. Eindelijk het gevoel dat we een reeele kans hadden om zwanger te worden. Zet 'em op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven