Zoon heeft een klap gekregen

26-10-2014 10:22 173 berichten
Mijn zoon (13) is gisteravond geslagen door 2 andere jongens omdat hij met zijn vriendje hand in hand liep. Hij daagde niemand uit, gewoon omdat het niet een meisje maar een jongen is waar hij verliefd op is. Ik ben er verdrietig over. Wil hem zo graag beschermen voor zulk soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Omg Eldorado... je gaat als volwassen verstandige man en vader toch niet een andere puber mishandelen?
quote:teedeekaa schreef op 26 oktober 2014 @ 23:55:

Helemaal met je eens, daarom begrijp ik mijn man ook. Neemt niet weg dat ik voor bewijs verzamelen, aangifte en de pers opzoeken voor een openbare schandpaal zou zijn. Ik zou die galbakken voor de hele wereld te kijk willen zetten.De pers opzoeken?
quote:qstix schreef op 27 oktober 2014 @ 05:09:

Omg Eldorado... je gaat als volwassen verstandige man en vader toch niet een andere puber mishandelen?Nee, dat ga ik niet. Wel de ouderwetse draai om de oren
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 23:42:

Waarom ben je daar bang voor? Ik vind het eigenlijk een volstrekt normale instinctieve reactie van ouders/vader.Gelukkig zijn de meeste vaders ook intelligent genoeg om te weten dat het geen verstandige reactie is.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk! Hoop dat ie snel weer hand

In hand trots over straat kan!
quote:lisaviva schreef op 26 oktober 2014 @ 22:52:

[...]





Eens.

Vanwaar toch die weerzin tegen dingen verbieden? Ik vind liefdevol verbieden een heel normaal iets. Mijn taak is om mijn zoon op te voeden tot een zelfstandig individu.

Ik ben verantwoordelijk voor hem en daar is grenzen stellen inherent aan.



Sorry off-topic

+10.

Ik snap dat ook niet hoor. Dat is toch de taak van de ouders. Opvoeden noem je zoiets en dat is niet altijd leuk. Ik merk vaak aan reacties elders op het forum dat " nee " zeggen tegen een kind in deze tijd "not done " is. Een kind is een kind, zeker met 13 jaar. Dan horen die kinderen om die tijd gewoon nog thuis te zijn. Of naar een vriendje, maar zeker niet uit gaan in de avond. Er loopt al veel te veel gespuis rond in de avond die erop zijn om rotzooi te trappen. Ik verzin dit niet, we lezen het zowat dagelijks in de kranten. Daarom moet je jonge kinderen tegen deze dwazen beschermen. We leven nu eenmaal in een vreselijke maatschappij waarbij het bijna niet meer mogelijk is om normaal uit te gaan. Helaas, het is niet anders.

Aangifte zou ik zeker doen. Laat dat tuig het maar voelen wat ze met je zoon gedaan hebben. En laat je zoon voorlopig niet meer op deze manier in de avond naar de bios gaan, puur uit zelfbescherming.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar waarom moet hij hand in hand lopen met zijn vriendje? Dat is toch vragen om problemen? Volwassenen homo's worden ook in elkaar gerost! Wij kunnen wel tolerant zijn maar veel zijn dat er ook niet, laat je zoon geen gevaar lopen. Ik zou de twee ook een flinke draai om de oren geven. Niemand slaat mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 27 oktober 2014 @ 08:47:

Sorry, maar waarom moet hij hand in hand lopen met zijn vriendje? Dat is toch vragen om problemen?

Zal ik dan ook maar een burka aantrekken zodat niemand me naroept dat ik een hoer en een slet ben?

Mensen moeten zich gewoon gedragen, we moeten niet ons gedrag aanpassen uit angst maar de intolerantie aanpakken! Ik vind het doodnormaal om op je 13e je eerste verkering te hebben, en ook om dan hand in hand te lopen.



TO kent je zoon het It Gets Better project? Misschien heeft hij daar wat aan nu. http://www.itgetsbetter.org/
Zeg maar Spijker.
quote:Java schreef op 27 oktober 2014 @ 00:08:

Mijn man zou enorm in mijn achting dalen als hij deze situatie met geweld had willen 'oplossen'. Kom op zeg, we leven toch niet in de holbewonerstijd.

Los daarvan lijkt het me een stuk effectiever om die jongens via officiële wegen aan de schandpaal nagelen. Melding bij de school, aangifte bij politie, wellicht een plantsoen schoffelen via HALT en voor altijd een negatieve aantekening in hun dossier.



mijn man is ook niet zo politiek correct. Ik wat meer. Toch ben ik trots op het feit dat ik weet dat wie dan ook kan rennen voor zijn leven als ze aan mij of mijn jongens komen.

onze jongens worden streng opgevoed in de zin van dat ze niet mogen pesten, vechten of wat dan ook.

Hun doen het niet, dus wie aan hen komt neemt zelf een risico.

dan maar " holbewoners"

Eldorado verwoorde dat ooit eens mooi als ik me niet vergis" mijn zoon moet niet denken dat er een grens zit aan mijn bescherming".
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 26 oktober 2014 @ 22:52:

[...]





Eens.

Vanwaar toch die weerzin tegen dingen verbieden? Ik vind liefdevol verbieden een heel normaal iets. Mijn taak is om mijn zoon op te voeden tot een zelfstandig individu.

Ik ben verantwoordelijk voor hem en daar is grenzen stellen inherent aan.



Sorry off-topic



Ja, als het iets is waar je zelf achter staat ja. En als je je realiseert dat hij zeer binnenkort hij volwassen is, en voor die tijd zich nog heel volwassen zal vinden, waardoor de kans groot is dat hij niet meer alles vertelt en je nog maar over weinig iets te zeggen zult hebben.



Dat je een 13 jarige prima iets kunt verbieden, betekent nog niet dat je vindt dat je dat zou moeten doen bij een verkering.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 23:20:

[...]

Het was je niet eerder opgevallen? Goh.Je hoeft niet zo sarcastisch tegen mij te doen hoor, volgens mij is er nog altijd onderscheid tussen maatschappelijk onaanvaardbaar en dat wat door sommige individuen als niet aanvaardbaar wordt gezien. Een jongen in een jurk lijkt mij tot het laatste behoren en niet tot het eerste.
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 27 oktober 2014 @ 00:08:

Mijn man zou enorm in mijn achting dalen als hij deze situatie met geweld had willen 'oplossen'. Kom op zeg, we leven toch niet in de holbewonerstijd.

Los daarvan lijkt het me een stuk effectiever om die jongens via officiële wegen aan de schandpaal nagelen. Melding bij de school, aangifte bij politie, wellicht een plantsoen schoffelen via HALT en voor altijd een negatieve aantekening in hun dossier.



+1

En mijn man kennende wil hij met alle liefde onbetaald verlof nemen om alle officiële wegen meerdere malen te 'bewandelen'. Ik zou het mijn man ook erg kwalijk nemen als hij door het 'pedagogisch tikken' van een paar pubers nog eens even extra problemen gaat veroorzaken. Daar zal zo'n jochie van 13 even mee geholpen zijn, dat ma pa op het bureau mag ophalen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 27 oktober 2014 @ 13:43:

[...]





mijn man is ook niet zo politiek correct. Ik wat meer. Toch ben ik trots op het feit dat ik weet dat wie dan ook kan rennen voor zijn leven als ze aan mij of mijn jongens komen.

onze jongens worden streng opgevoed in de zin van dat ze niet mogen pesten, vechten of wat dan ook.

Hun doen het niet, dus wie aan hen komt neemt zelf een risico.

dan maar " holbewoners"

Eldorado verwoorde dat ooit eens mooi als ik me niet vergis" mijn zoon moet niet denken dat er een grens zit aan mijn bescherming".

Ik denk niet dat ik het mijn ouders ooit vergeven zou hebben als zij uit mijn naam op een geweldadige manier wraak zouden hebben genomen (beschermen op het moment dat het gebeurt vind ik dan weer iets anders, al keur ik geweld sowieso af)

Ik denk dat ik zo'n manier van "bescherming" erg eng en beklemmend had gevonden, het zou mij geen veilig gevoel hebben gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 27 oktober 2014 @ 08:47:

Sorry, maar waarom moet hij hand in hand lopen met zijn vriendje? Dat is toch vragen om problemen? Volwassenen homo's worden ook in elkaar gerost! .

Ik zou dat ook nooit bedacht hebben, dat twee dertienjarige die hand in hand lopen zulke haatgevoelens oproepen.

Aan de andere kant kunnen kinderen gewoon heel bruut zijn naar elkaar, ik was/ben niet lesbisch, maar wel vaak geslagen en gepest op m'n dertiende.

Natuurlijk zal het feit dat hij homo is hebben meegespeelt, maar sommige kinderen doen dit soort dingen gewoon, als er geen reden is verzinnen ze die (wel iets dat bestraft moet worden trouwens, dus zeker aangifte doen)



Als ik TO was zou ik mijn zoon wel vertellen iets beter op te passen (puur uit bescherming) maar hij hoeft zich natuurlijk niet zijn hele leven te gaan verstoppen.

Die jongens zaten fout, hij niet.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar zoon zit in de tweede van de middelbare!



Dan mag je toch wel met verkering naar de bios....
quote:paleviolet schreef op 28 oktober 2014 @ 01:00:

[...]



Ik denk niet dat ik het mijn ouders ooit vergeven zou hebben als zij uit mijn naam op een geweldadige manier wraak zouden hebben genomen (beschermen op het moment dat het gebeurt vind ik dan weer iets anders, al keur ik geweld sowieso af)

Ik denk dat ik zo'n manier van "bescherming" erg eng en beklemmend had gevonden, het zou mij geen veilig gevoel hebben gegeven.



En jij denkt dat gasten van 14-15 jaar, die dertien jarige jongens slaan vanwege hun geaardheid, geholpen zijn met een goed gesprek?

Mijn jongens voelen zich juist heel veilig en zelfverzekerd, omdat ze weten dat wij er altijd voor ze zullen zijn. En met name hun vader.

Het is gelukkig nog nooit nodig geweest.

hij zal ze niet het ziekenhuis insllaan, maar ze zullen zeker onthouden wie ze nooit meer te grazen hoeven nemen.
quote:paleviolet schreef op 28 oktober 2014 @ 01:00:

[...]



Ik denk niet dat ik het mijn ouders ooit vergeven zou hebben als zij uit mijn naam op een geweldadige manier wraak zouden hebben genomen (beschermen op het moment dat het gebeurt vind ik dan weer iets anders, al keur ik geweld sowieso af)

Ik denk dat ik zo'n manier van "bescherming" erg eng en beklemmend had gevonden, het zou mij geen veilig gevoel hebben gegeven.



En jij denkt dat gasten van 14-15 jaar, die dertien jarige jongens slaan vanwege hun geaardheid, geholpen zijn met een goed gesprek?

Mijn jongens voelen zich juist heel veilig en zelfverzekerd, omdat ze weten dat wij er altijd voor ze zullen zijn. En met name hun vader.

Het is gelukkig nog nooit nodig geweest.

hij zal ze niet het ziekenhuis insllaan, maar ze zullen zeker onthouden wie ze nooit meer te grazen hoeven nemen.
To, hoe was het gesprek net de mentor? Heb je al besloten hoe nu verder?
quote:blijftgewoondametje schreef op 28 oktober 2014 @ 12:38:

To, hoe was het gesprek net de mentor? Heb je al besloten hoe nu verder?Het was een goed gesprek. De jongens zijn deze week geschorst. Zijn mentor gaf aan dat dit best een heftig besluit is omdat het in principe niet school gerelateerd is, maar omdat ze toch een duidelijk signaal af willen geven dat het niet getolereerd wordt om zo met medeleerlingen om te gaan, ze hier toch voor gekozen hebben. Verder wordt er nog gezocht naar een passende straf. Ook heb ik aangifte gedaan bij de politie.
Alle reacties Link kopieren
Fijn TO dat deze misbaksels zijn geschorst.

Ik vind dat je het heel goed aanpakt met je zoon, heel liefdevol.



En laat aub de posts over eigen rechter spelen voor wat ze zijn. Een volwassen man die met geweld verhaal gaat halen bij een jongen van 15 spoort niet helemaal. Wat volgt er dan? De vader van die jongen die weer met geweld verhaal komt halen?

Dat wordt een puinhoop.



Nogmaals, ik bind dat je goed handelt.
quote:3wieler schreef op 28 oktober 2014 @ 18:23:



En laat aub de posts over eigen rechter spelen voor wat ze zijn. Een volwassen man die met geweld verhaal gaat halen bij een jongen van 15 spoort niet helemaal. Wat volgt er dan? De vader van die jongen die weer met geweld verhaal komt halen?

Dat wordt een puinhoop.



Is mijn man ook niet van plan hoor! En dat betekent niet dat hij niet alles voor zijn jongens over heeft. Natuurlijk wil je deze jongens even laten voelen hoe het voelt als zoiets je wordt aangedaan, maar denk inderdaad niet, zoals jij al beschrijft, dat dat de oplossing is. Zo kunnen we bezig blijven.
quote:Spijk-er schreef op 27 oktober 2014 @ 09:00:

[...]



Zal ik dan ook maar een burka aantrekken zodat niemand me naroept dat ik een hoer en een slet ben?

Mensen moeten zich gewoon gedragen, we moeten niet ons gedrag aanpassen uit angst maar de intolerantie aanpakken! Ik vind het doodnormaal om op je 13e je eerste verkering te hebben, en ook om dan hand in hand te lopen.



TO kent je zoon het It Gets Better project? Misschien heeft hij daar wat aan nu. http://www.itgetsbetter.org/Dankjewel! Had het hier al eerder voorbij zien komen, zoon heeft er nu zeker wat aan.
Dag TO, ik zie nu pas je reactie ( moet zelf nog erg wennen aan het nieuwe forum). Wat goed dat de school het serieus heeft genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven