Geld & Recht alle pijlers

Misleiding Webprint??

26-10-2014 14:32 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel al jaren mijn foto's via deze website. Ben ook altijd zeer tevreden geweest. Totdat ik onlangs een bestelling wilde doen. Zag overal op de site staan dat de foto's 6 cent per foto kosten. Toen ik echter mijn winkelmandje had 'volgeladen', bleek dit ineens 7 cent per foto te zijn. Alleen met een kortingscode kreeg je de aanbieding van 6 cent. Ik heb echter een andere kortingscode die ik wil gebruiken. En je kunt ze niet combineren. Nou denk je misschien, die ene cent, wat maakt dat nou uit... Maar als je bijna 2000 foto's bestelt, scheelt het dus bijna 20 euro. En dat vind ik best veel! Ik heb al gemaild met de Helpdesk, maar daar kun je geen kant mee op.



Hier wat linkjes naar de site, ik ben benieuwd hoe jullie dit zien: zijn de foto's nou 6 cent of 7 cent.



https://www.webprint.nl/ en dan onderaan ergens in het midden



https://www.webprint.nl/fotos/ hier staat rechts een tabelletje met prijzen voor de verschillende afmetingen en iets verder naar boven staat een wervend tekstje met ook de prijs van 6 cent. Alleen als je het stukje leest over de kortingscode staat hier een afbeelding waar voor het eerst de 7 cent genoemd wordt. Verder helemaal nergens. Ik noem dit misleiding, want je komt er dus pas achter als de foto's al in je winkelmand zitten (ongeveer 4 middagen aan uploaden verder...).



Graag jullie reactie! En wat voor stappen kan ik verder ondernemen om de prijs te krijgen die op de site staat?
quote:Miss.Marissie schreef op 26 oktober 2014 @ 15:37:

Tja, jammer dat er niemand ingaat op mijn supermarkt voorbeeld, want hadden jullie het dan ook geaccepteerd?Ja.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu net het hele punt dat helemaal nergens verder staat dat de normale prijs 7 cent is. En dat de 6 cent dus een actie is. Bij iedere prijsvermelding lijkt het alsof de -vaste- prijs 6 cent is. Dan is het wel heel makkelijk om er een plaatje naast te plakken, nu van 7 cent voor 6 cent. Dat is hetzelfde als dat de bloemkool altijd 1 euro kost en dat je er nu een bordje naast zet met van 2 euro voor 1 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen enkele supermarkt die met kortingscodes werkt. (Wel met bonuskaarten enzo, zonder welke je de korting niet krijgt)



Ik ken wel duizenden webshops die met actiecodes werken, en zonder uitzondering zijn ze niet te combineren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Marissie schreef op 26 oktober 2014 @ 15:51:

Het is nu net het hele punt dat helemaal nergens verder staat dat de normale prijs 7 cent is. En dat de 6 cent dus een actie is. Bij iedere prijsvermelding lijkt het alsof de -vaste- prijs 6 cent is. Dan is het wel heel makkelijk om er een plaatje naast te plakken, nu van 7 cent voor 6 cent. Dat is hetzelfde als dat de bloemkool altijd 1 euro kost en dat je er nu een bordje naast zet met van 2 euro voor 1 euro.



Er staat een duidelijk plaatje bij dat de normale prijs 7 cent is en nu 6 cent.

En dat is 'heel makkelijk' maar gewoon ook de waarheid.

Of zeg je nu ineens dat de normale prijs nooit 7 is geweest?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Marissie schreef op 26 oktober 2014 @ 15:51:

Het is nu net het hele punt dat helemaal nergens verder staat dat de normale prijs 7 cent is. En dat de 6 cent dus een actie is. Bij iedere prijsvermelding lijkt het alsof de -vaste- prijs 6 cent is. Dan is het wel heel makkelijk om er een plaatje naast te plakken, nu van 7 cent voor 6 cent. Dat is hetzelfde als dat de bloemkool altijd 1 euro kost en dat je er nu een bordje naast zet met van 2 euro voor 1 euro.Dat is domweg niet waar. Het was op beide links volop te zien en te lezen. Alleen dat tabelletje van van jou zou die indruk kunnen wekken als het op een leeg blaadje stond in plaats van op die pagina waar in koeienletters de 15% korting wordt genoemd, de normale prijzen, de actieprijzen in rood en de daarvoor benodigde actiecode eveneens in rood.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als blijkbaar de overheersende mening is dat dit een eerlijke manier van handelen is, dan zou ik de mod willen vragen om het topic maar te verwijderen. Ergens werd gesuggereerd dat het mijn bedoeling is een bedrijf slecht te praten, wat beslist niet het geval is. Maar ik ben er wel klaar mee verder.



Dus mod: kan dit topic verwijderd worden?
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, wil je alleen gelijk hebben? Je vraagt toch om meningen?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nog afvroeg:

Als jarenlange trouwe klant wist je toch wel dat de prijs gewoonlijk 7 cent is?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Beste Miss.Marissie,



We vinden het vervelend om te horen dat we je de indruk van misleiding hebben gegeven, dit is absoluut niet onze intentie.



Onze intentie is om een leuke actie te plaatsen waarbij je in de actieperiode na het ingeven van de actiecode slechts 6 cent per foto betaald. De normale prijs van deze afdruk is 7 cent.



Met deze actie zijn we één van de goedkoopste foto aanbieders van Nederland.



Bij de actie hebben we geprobeerd om de voorwaarden zo duidelijk mogelijk te vermelden, we vinden het dan ook vervelend om te horen dat dit voor jou niet duidelijk genoeg is.



Zou je ons een mail met daarin je klacht en telefoonnummer kunnen sturen? Dit kan onder vermelding van 'Klacht Viva' naar klantenservice@webprint.nl. Na het lezen van je mail, zullen we telefonisch contact met je opnemen om de situatie te bespreken.



We lossen het graag op.



Met vriendelijke groet,

Klantenservice Webprint
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede service van webprint terwijl iedereen al had gezegd dat je geen gelijk hebt TO
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop toch dat TO al contact had gehad met de klantenservice voordat ze haar klacht hier op het forum neerplempte ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Zulke klanten tref ik dagelijks.

De ene dag voel ik het als een uitdaging om uitleg te geven, een andere dag kost me dat heel veel energie.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Leuke actie, bedankt voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Geen misleiding, bovenaan de link staat al 15% korting met code 12345.

Daarnaast staat er ook vanaf 6 ct nou moet dat eigenlijk 5,95 ct zijn.

Mischien kun je daar nog een boom over opzetten bij de printservice
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat webprint gewoon gelijk heeft en nu proberen ze het nog netjes op te lossen omdat de klant altijd koning moet blijven ook. Terwijl, kom op, TO moet gewoon niet zo zeuren.

Voor je supermarktvoorbeeld: dat doet me denken aan van die jokers plakken. Die mag je maar beperkt plakken want je krijgt er bijvoorbeeld 5. Dan zie je dus een supermarkt vol aanbiedingen maar je kan niet alles voor de aanbiedingsprijs kopen. Je kan ook niet twee jokers op 1 product plakken en beledigd zijn dat je geen dubbele korting krijgt.
Zeg maar Spijker.
Spijk-er: Dat was ook waar ik meteen aan dacht toen ze met d'r supermarktverhaal kwam.



Nou, TO. Je gaat wss je zin krijgen ook nog. Terwijl je enorm zeurt en niet in je recht staat.
Ik vind het geen misleiding van Webprint. Webprint heeft gelijk. Ze hanteren een vanaf-prijs en dan moet je gewoon niet zeuren en alleen beter lezen.



Trouwens netjes dat Webprint met je probeert mee te denken en je vraagt om te mailen. Goede service.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven