Advies gevraagd door dummy op dating gebied

29-10-2014 00:07 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 2 jaar een relatie te hebben gehad met een man die mij vanwege allerlei redenen zeer onzeker heeft gemaakt, ben ik weer aan het daten. (na een rustpauze)

Ik heb een geweldige man ontmoet. Het klikte tijdens de eerste date enorm. We waren de eerste paar weken heel veel samen, hij belde wanneer hij kon en het was alsof we elkaar al jaren kenden. We werden ook vrij snel intiem, maar dat maakte onze dates alleen maar leuker en fijner. ; )

Hij woont, vanwege een relatie die is stuk gelopen, alweer bijna een jaar bij zijn ouders. Hij is dus erg vaak bij mij over de vloer, maar we gaan ook wel eens uiteten of lekker wandelen met de hond. Hij is echter maar 1 keer blijven slapen. (toen zijn ouders op vakantie waren) Nu, twee maanden later, heb ik aan de bel getrokken. Hij leek afstand te nemen. Toen ik hem ermee confronteerde (op een vriendelijke, rustige manier) gaf hij aan dat hij niet zo goed begreep waar ik het over had toen ik vroeg of we nog op 1 lijn zaten. We waren het er in het begin namelijk al snel over eens dat we rustig zouden daten en dan maar zouden zien waar het schip strandt. Op 'voorwaarde' dat we eerlijk zouden zijn over eventuele gevoelens en/ of andere zaken. Hij antwoordde dat hij zeker nog interesse had, want anders zou hij niet zoveel moeite doen. Dat was een fijn, helder gesprek en ik besloot om mijn onzekere gevoelens te laten rusten. Nu kondigde hij vorige week aan dat hij een baan in het buitenland kan krijgen. Hij heeft op dit moment erg veel stress op zijn werk en ziet geen enkele vooruitgang. Hij kan op die nieuwe plek veel meer verdienen en hij vindt het een geweldige uitdaging. (begrijpelijk) ik schrok nogal en werd best wel emotioneel aan de telefoon toen hij dit vertelde. Een paar dagen na dit telefoongesprek hadden we afgesproken en ondanks dat ik de gezellige avond niet wilde verpesten, heb ik opnieuw met hem gesproken over zijn eventuele nieuwe baan. Hij zei dat hij het allemaal niet zeker wist, maar dat hij wil voorkomen dat hij over drie maanden naar het buitenland vertrekt en dat we dan allebei voor een moeilijke keuze komen te staan met alle pijn die daarmee waarschijnlijk gepaard zal gaan. Ik vroeg of hij dit (ons) dan wel wilde voortzetten. Hij gaf aan dat hij een enorme klik heeft met mij, maar dat hij nogal in de knoop zit met zichzelf. Dat was het...meer heb ik er toen niet uitgekregen. Hij belt na die avond nog regelmatig (nu 3 dagen geleden), maar ik ben een beetje in dubio.

Ik wil best wachten totdat hij meer weet, in december gaat hij een paar dagen naar het land waar hij de baan kan krijgen, dus dat is geen probleem. Ik wil niet iets beëindigen om alleen maar op 'safe' te spelen. Maar....hij blijft nooit slapen. Hij zegt dat hij het zal proberen te regelen, maar dat doet hij niet. Ik vind het tevens erg lastig dat hij totaal geen affectie toont. Ik ben best knuffelig en vind het fijn als ik af en toe een arm om me heen heb of een kus krijg. Dit gebeurt echter zelden! Hij zegt dat hij gewoon niet zo is. Hij heeft daar niks mee. Na de sex weet hij ook niet hoe snel hij in de kleren moet. (dit is vanaf het begin het geval geweest) ik ben vreselijk aan het twijfelen. De ene dag is hij heel lief en open en andere dagen is hij chagrijnig en zegt hij heel weinig. (aan de telefoon. Als we samen zijn, gaat het prima!) Daarbij moet ik tegenwoordig steeds initiatief nemen om af te spreken. Als we afspreken is hij uiteindelijk de persoon die bepaalt wanneer en hoe. Meestal een dag van tevoren. In het begin kon hij niet wachten om bij mij te zijn. Ik merk dat ik gevoelens voor hem aan het krijgen ben (dit weet hij ook...heb ik niet zo letterlijk gezegd, maar wel aangegeven dat het me allemaal niet koud laat) en ben bang dat ik vreselijk gekwetst ga worden. Ik ben over het algemeen erg vrolijk, maar de laatste tijd slaap ik erg slecht en voel ik me zeer onzeker. Ik ben al een tijdje weg uit de dating scene dus ik weet niet meer hoe dit werkt. Is het tijd om nu de stekker eruit te trekken?... Overigens, hij woonde binnen twee maanden samen met zijn ex omdat het zo enorm snel klikte. Vanwege leugens en dergelijke is deze relatie beëindigd. Iemand advies?...
Kappen met die handel en iemand vinden die er wel 100% voor gaat.

Als hij bij je wilde zijn dan was hij dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Een volwassen vent die alleen maar blijft slapen als zijn ouders weg zijn??? En dat geloof jij ook nog ???

Kortaf aan de telefoon?

Hij bepaalt waar en wanneer ?

Na sex meteen pleite ?



En dan rinkelt er nog steeds geen belletje ???





Dit is een bezette man. Hij kan niet blijven slapen, op commando langskomen, drie uur aan naspel besteden of ongestoord bellen.

Wake up and smell the coffee.





En mocht ik er nou helemaal naast zitten: zoveel minpunten in een prille relatie ( waarin je normaal gesproken elkaars stront nog naar roosjes vindt ruiken ) is toch al een heel veeg teken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij woont echt nog bij zijn ouders. Dat weet ik zeker. Heb zijn vader en moeder al vaak op de achtergrond gehoord. Hij belt heel vaak vanuit thuis. Ik heb ook gezien waar hij woont dus dat klopt.



Nee, sorry..verkeerd beschreven...hij is na de sex niet meteen weg. (zo'n dummy ben ik nou ook weer niet ; ) )

Vaak zitten we nog uren te praten daarna.



Ik bel hem ook regelmatig en dan neemt hij gewoon op dus hij is zeker niet bezet.



Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat het nu al ingewikkeld is.
Alle reacties Link kopieren
Wat Bianca zegt. Zijn ex is geen ex.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Jawel, zijn ex is zeker zijn ex. Genoeg redenen om dat aan te nemen. Geloof me. Dus dat is het probleem niet. Was het maar zo simpel...
Alle reacties Link kopieren
Maar....hij blijft nooit slapen. Hij zegt dat hij het zal proberen te regelen, maar dat doet hij niet.





Wat regelen? Een nachtzuster voor zijn ouders? Een bewaker voor het ouderlijk huis ? Toestemming om te neuken en daarna een tukkie te doen van pa en ma ?



Ga toch fietsen, meid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Iemand anders advies behalve dat de opmerking dat hij een ander heeft? Want ik weet 100 % zeker dat dat niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
quote:antoinette82 schreef op 29 oktober 2014 @ 00:49:

Ok, sorry...ik weet dat het stom en naïef klinkt. Maar goed, nogmaals dat is het probleem niet. Daar ken ik hem goed genoeg voor. Ook al is het nog maar twee maanden.





Klinkt idd stom.



Maar wat dan ook de oorzaak is......het probleem, of beter de problemen, zijn precies eender.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:antoinette82 schreef op 29 oktober 2014 @ 00:49:

Iemand anders advies behalve dat de opmerking dat hij een ander heeft? Want ik weet 100 % zeker dat dat niet zo is.ben bang dat ik vreselijk gekwetst ga worden. Ik ben over het algemeen erg vrolijk, maar de laatste tijd slaap ik erg slecht en voel ik me zeer onzeker.



Advies?

Goh, laat me eens denken....twee maanden en je slaapt er slecht van, je bent onzeker en bang.

Ik raad aan : " maak een baby met deze man want het klinkt als Ware Liefde en de catch van de eeuw.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan maar stom..je weet wat dat betreft ook niet de details. (zou anders een te lang verhaal worden)

Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat de problemen hetzelfde blijven.
Alle reacties Link kopieren
En beste Bianca, ik ken je niet maar jij klinkt wel erg cynisch en bitter. Ik ben niet achterlijk gelukkig dus nee, ik maak geen baby met deze man.
Alle reacties Link kopieren
Ai, ai, ai.

TO, ben je wel eens bij hem blijven slapen? Bij hem thuis geweest?



Ik gok zomaar van niet.

En weet je waarom?

....



Juist.

Meneer eet van meerdere walletjes.



Geloof me, als hij het had gewild, echt om je had gegeven, had hij zich wel anders opgesteld.

Dit verhaal maakt me triest want het doet me aan mezelf kennen. I've been there.

Als jij om jezelf geeft, stop dan hier.

Hij gaat je niet gelukkig maken.

Dit wordt alleen maar ellende en complicaties.

Steek je liefde en vertrouwen in een ander. Of nog beter, in jezelf :-)
quote:antoinette82 schreef op 29 oktober 2014 @ 00:58:

En beste Bianca, ik ken je niet maar jij klinkt wel erg cynisch en bitter. Ik ben niet achterlijk gelukkig dus nee, ik maak geen baby met deze man.

Bianca is niet cynisch en bitter, maar realistisch en eerlijk.



Als jij dan zo zeker weet dat ex ook echt ex is, waarom doet die vent dan zo moeilijk? Ok, tijdelijk bij pa en ma wonen na einde relatie, dat kan. Maar waarom kan hij alleen blijven slapen als pa en ma niet thuis zijn, hebben zij een nachtklok ingesteld ofzo? Ik weet wel dat ik dat niet zou accepteren (niet van iemand met wie ik iets probeer op te bouwen dan toch, van een fuckbuddy . maakt het me niet zoveel uit)



Even wat dingen op een rijtje:

- hij is niet knuffelig

- na de seks meteen in de kleren

- nagenoeg nooit blijven slapen

- Hij gaf aan dat hij een enorme klik heeft met mij, maar dat hij nogal in de knoop zit met zichzelf.

- Hij antwoordde dat hij zeker nog interesse had, want anders zou hij niet zoveel moeite doen.





Samenvatting: De interesse die hij heeft is vooral seks, je bent leuk voor de neuk maar verder geen gedoe.



Mijn conclusie: he's just not that into you.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees toch dat bovenstaande reacties het bij het rechte eind hebben, het klinkt alsof hij een ander heeft of je gewoon niet zo leuk vindt.. Maar om de situatie het voordeel vande twijfel te geven, misschien speelt er iets anders, zit hij écht met zichzelf in de knoop, heeft hij emotionele problemen, schulden, weet ik wat.



Hoe dan ook: er is iets. Dit is niet normaal en dat is het belangrijkste. Dus praat met hem net zo lang tot je weet wat er is, eis een verklaring van hem. Krijg je die niet, kap er dan mee want hier word je sowieso ongelukkig van!



Als hij naar het buitenland vertrekt zou ik trouwens sowieso niet op hem wachten, je kent elkaar nog maar zo kort! Wanneer hij terugkomt (áls hij terugkomt) kan je altijd kijken of het weer / nog steeds leuk is. Maar zet je leven vooral niet op stop, lekker verder rondkijken en veel leuke dingen voor jezelf doen!
Alle reacties Link kopieren
Sjezus. Als TO zegt zeker te weten dat hij geen ander heeft, dan heeft hij geen ander. Soms kun je hier niet alle details neerzetten waaruit blijkt dat hij single is.
Alle reacties Link kopieren
Daten is niet vanaf het begin de hele tijd in jouw huis zitten.



Hoe goed ken je hem eigenlijk:

Waar werkt hij? Heb je zijn adres gegevens? Ben je weleens uit geweest met hem in zijn woonplaats?, ....etc.



Ik denk ook dat je veel te snel gaat, je wilt te graag en je leert iemand niet echt goed kennen omdat je te graag een relatie wilt.



Nu zit je met allerlei problemen en onzekerheden zoals een man die nooit blijft slapen, je niet knuffelt en die ook niet echt open is over wat er echt speelt. Je werd onzeker van je vorige vriend en je wordt onzeker van je huidige date.



Heb je weleens nagedacht over wat je echt zoekt in een relatie, hoe een goede relatie er uit ziet, wat voor eigenschappen een man moet hebben en welke perse niet?



Het lijkt er namelijk niet op dat jij je selectiecriteria op een rijtje hebt want anders had je deze man na de 2 of 3 de keer niet blijven slapen al lang al aan de dijk gezet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb de indruk dat TO tegen beter weten in niet wil luisteren. Waarom zou je met dit gedetailleerde verhaal komen als er geen twijfels zijn?



Mijn indruk is dat deze man alleen een lekkere n**k wil en verder geen gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO vooral wil weten hoe zij zich zo kan gedragen dat hij verandert in de perfecte partner.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:antoinette82 schreef op 29 oktober 2014 @ 00:49:

Iemand anders advies behalve dat de opmerking dat hij een ander heeft? Want ik weet 100 % zeker dat dat niet zo is.



Want je bent 24 uur per dag bij hem?



Ik denk ook dat hij een ander heeft. Het is raar dat hij alleen bij jou kan blijven slapen als zijn ouders niet thuis zijn en dat hij het moet 'regelen'. Hij heeft samengewoond, dus zijn ouders weten heus wel dat hij geen maagd meer is. Of is hij nog minderjarig? Want alleen dan kan ik me voorstellen dat hij bang is dat zijn ouders erachter komen dat hij met een vrouw slaapt.
Ander of niet, tis wel vaag. Moet hij toestemming vragen aan zijn ouders om bij jou te mogen logeren? Ga eens wat leuke dingen buiten de deur doen, zijn vrienden ontmoeten bijvoorbeeld. Wat weet je van zijn leven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet bij hem thuis geweest. Hij ook niet bij mij. (Dat hoeft wat mij betreft ook nu nog niet!) Ik weet waar hij woont, heb het huis gezien en weet ook waar hij werkt. We doen genoeg leuke dingen en ja, ik heb al vrienden ontmoet.





Ik weet veel van hem, meer dan ik ooit van iemand geweten heb binnen twee maanden.

Dus nee, hij heeft geen ander. Ook al ben ik geen 24'uur per dag bij hem. Dit is niet waar het om gaat.



Bedankt allemaal voor de tot nu toe gegeven adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:antoinette82 schreef op 29 oktober 2014 @ 00:07:

Hij woont, vanwege een relatie die is stuk gelopen, alweer bijna een jaar bij zijn ouders. Hij is dus erg vaak bij mij over de vloer,



Hij komt vaak bij je over de vloer maar niet bij jouw thuis



Niemand zegt dat je 24 uur samen moet zijn.



Waarom heb je een topic geopend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sorry TO maar ik heb ook zomaar het idee dat deze man van meerdere walletjes eet. Lees je verhaal zelf eens na, mijn alarmbellen zouden allang rinkelen.



Zoek een leuke man die wel bij je wil zijn zonder al dit gezeur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven